Forum www.gelooft.com

Het is momenteel di 30 apr 2024 06:49

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 03 aug 2017 13:12 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
4
We “weten” niets. Al dat wij kunnen is ons ontwikkelen.

Kunnen we ons dan wel degelijk beschaafd noemen? Wie heeft dat eigenlijk beslist dat wij een beschaafd volk zijn? Willen we dat misschien zijn? Ik weet het niet. Alles heeft zijn reden.
Je weet wel dat het erg is geworden als de mens zichzelf in een raket stopt om andere oorden te gaan opzoeken in de kosmos. Laten we nog een planeet en onszelf vernielen, want hier op aarde hebben we niet zoveel tijd meer en dan is de planeet kapot. En dan noemen wij ons beschaafd. Als onze vrouw vraagt of haar gat niet te dik is in die broek/rok dan liegen we soms door te zeggen wat ze willen horen. De wereld is zo hard naar de kloten dat je moet liegen om iemand niet te kwetsen. Waarom hebben we zulke emoties die ons aanzetten tot slechte zaken? Waarom zijn sommige van die emoties zo noodzakelijk? Ik weet het niet, en binnen 100 jaar weten ze het nog altijd niet, ook al denken ze dat dat ze het weten. De mens is een ironie op zichzelf maar is zich daar gelukkig niet bewust van. Daar zorgt de emotie “trots” genaamd wel voor. Ik zou die emoties toch liever niet meer hebben.
Dus in mijn ogen zijn we niet beschaafd nee, niet dat ik veel beter ben. Niemand van ons is beschaafd en degene die het wel claimen te zijn hebben teveel trots en zijn leugenachtig, bewust of onbewust.
We hebben allemaal onze fouten en doen allemaal wel domme dingen in het leven. We worden vele malen misleid in onze gedachte. Iedereen heeft van die momenten dat ze een beslissing nemen en vervolgens een slechte afloop krijgen. Achteraf snap je niet hoe je zo dom had kunnen zijn en soms komt er al is een 'ik had het kunnen weten.' uit. We “weten” niets. Al dat wij kunnen is ons ontwikkelen.
Stel het voor als een foto. Eerst is er niets en na een tijd is er het gehele plaatje. Wij zitten nog ver van het gehele plaatje, ons plaatje ziet nog op veel plekken wit. En dat zal in deze wereld altijd zo zijn, we doen het onszelf aan.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.