Forum www.gelooft.com

Het is momenteel di 30 apr 2024 01:40

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 01 aug 2017 13:51 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
2
We doden onszelf als mens, we doden de natuur

Misschien omvat “welopgevoed” wel meer dingen die we als mens moeten doen jegens elkander, onszelf en de natuur (met natuur bedoel ik ook het dierenrijk)? Meer dingen waar we rekening moeten mee houden, dingen waar we misschien liever geen rekening mee houden? Misschien moet ieder van ons persoonlijke dingen opgeven in zijn leven en ieder van ons heeft dingen die hij/zij moet opgeven. Als dat niet was ging die persoon in kwestie nooit dood. We doden onszelf als mens, we doden de natuur. En op een geheel subtiele manier. Sommige van de dingen die we graag doen als mens kunnen misschien wel een heel negatief effect creëren op onszelf en onze omgeving. Simpele dingen waar we elk onze bijdrage aan hebben. Dingen waarvan we nu nog geheel niet beseffen zelfs dat ze niet goed zijn. Het kan werkelijk alles zijn.

Het bewijs is er, we gaan dood en de wereld rondom ons gaat dood. Iedereen zal zeggen dat dat pure logica is maar dat is het niet, Mits goede regels en leefomstandigheden is het goed mogelijk dat ons lichaam niet verouderd/ziek word. Ik zeg niet dat het zo is, ik kan het uiteindelijk niet weten, even min als dat jij kan weten dat het fout is. Zo is bij honden alreeds getest geweest op een originele wijze: twee honden werden gevoed, 1 net genoeg, waar je als mens van zou zeggen geef dat beest ocharme meer en de andere hond gaf je af en toe iets meer. Die arme hond die “te weinig” eten kreeg leefde wel degelijk langer dan de andere hond. Uiteindelijk bewijst dit niet noodzakelijk dat dit ook zo voor de mens is. Maar als we al zo verkeerd denken door de verkeerde emotie te volgen, al is het over een dier, dan bewijst dat toch zeker dat wat de waarheid is, goed mogelijk net datgene kan zijn dat sommige van onze emoties en gedachtegang probeert te verdoezelen. Door je te laten denkend dat zoiets totaal verkeerd is, wanneer het in werkelijkheid eigenlijk goed is. Denken dat iets slecht goed is, is een kleine, menselijke, stap verwijderd. Ja, menselijk. Dierlijk kan het niet zijn, dieren denken niet zo complex. Wat wederom bewijst dat we geen dier meer kunnen zijn. Onze gedachtegang is duidelijk anders wat resulteert in goed of slecht gedrag. Bij dieren en insecten is dat anders, zij kennen geen goed of slecht. Zij kennen wel degelijke situaties maar ze hebben niet het besef wat goed of slecht betekent. Voor hen is het een meevaller of een tegenslag. Een actie of reactie. Zij zullen zeker nooit handelen uit goede of slechte intenties. Zij zullen primitief reageren, wat soms slecht kan overkomen maar het dier of insect probeert zichzelf te verdedigen omdat je het slecht laat voelen of om een andere reden. Het is niet slecht van het dier maar een instinctieve reactie. Als een hond je bijt zit er een reden achter. Of die reden telkens etnisch verantwoord is is iets anders. Zij weten immers niet wat goed en slecht is. En degene die mij probeert wijs te maken dat dit niet zo is kan voor mijn part een paar jaartjes naar Bierbeek gaan en pilletjes slikken. Het eten valt er wel mee, maak je geen zorgen. Er zitten daar nog goede mensen. Mensen met misschien een alcohol of drugs probleem, of depressieve mensen, maar goede mensen. Mensen die je graag ontdekt.

Ahum, van horen zeggen dan, niet dat ik het echt zeker zou weten, kuch. Voor degenen die het nog niet moesten doorhebben, dat was inderdaad sarcasme in de hoogste graad. Niet dat ik goed ben in wiskunde of eenieder gebied waar het woord graad in word gebruikt, Dat, was dan weer niet sarcastisch.
Heb je je nooit afgevraagd hoe het komt dat we ouder en ouder worden? Is het misschien omdat we meer besef krijgen van wat niet zo goed is voor ons en het veranderen? Kijk, misschien zijn sommige van die dingen die slecht zijn voor ons wel dingen die we MOETEN doen in deze wereld. Zelfs een religieus iemand, de paus bv, gaat dood. Hij zal het dus ook niet helemaal goed doen. Ik ben er zeker van dat binnen duizend jaar we minstens 50 jaar langer leven, simpelweg omdat we meer kennis hebben verkregen over dingen die eigenlijk niet zo goed zijn. Als die dingen duidelijk waren dat ze niet goed voor ons waren zouden we geen duizend jaar moeten wachten. Doordat we ouder worden met de jaren die verstrijken is het bewijs geleverd dat het goed mogelijk is dat we onsterfelijk kunnen zijn. We moeten er enkel nog naartoe groeien, kortom ons ontwikkelen. Als we niet onsterfelijk kunnen zijn is het ook niet mogelijk dat onze gemiddelde leeftijd dat we kunnen leven stijgt. Als we op de top van de berg zouden zitten zou er nooit een nieuw stuk bijkomen. Zolang we nog hoger kunnen klimmen is het een teken dat we de top nog niet bereikt hebben.


_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.