Forum www.gelooft.com

Het is momenteel di 30 apr 2024 05:47

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 27 jul 2017 11:17 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946


_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2017 06:18 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag Jimmy ,
Ik wil je even laten weten dat ik net op je video gereageerd had , maar opeens was de website verlopen .
Ik heb ergens een fout gemaakt .
Daarom in het kort : ik waardeer wat je doet en ik reageer later misschien uitgebreider .
Grtjs


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2017 19:54 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: zo 19 feb 2006 12:45
Berichten: 2
Kort antwoord: nee


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2017 20:10 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
‘Wie zelfs maar het kleinste gebod afschaft en anderen leert dat ook te doen, zal de kleinste zijn in het Koninkrijk van de hemelen. Maar wie zich aan Gods wetten houdt en anderen leert dat ook te doen, zal in dat Koninkrijk in hoog aanzien staan.’
‭‭Mattheüs‬ ‭5:19‬ ‭HTB‬‬
http://bible.com/75/mat.5.19.htb

‘De hele wet is immers samengevat in dit ene gebod: ‘Heb uw naaste net zo lief als uzelf.’’
‭‭Galaten‬ ‭5:14‬ ‭HTB‬‬
http://bible.com/75/gal.5.14.htb

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2017 20:13 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: zo 09 mar 2008 00:36
Berichten: 4
Jimmy schreef:
‘Wie zelfs maar het kleinste gebod afschaft en anderen leert dat ook te doen, zal de kleinste zijn in het Koninkrijk van de hemelen. Maar wie zich aan Gods wetten houdt en anderen leert dat ook te doen, zal in dat Koninkrijk in hoog aanzien staan.’
‭‭Mattheüs‬ ‭5:19‬ ‭HTB‬‬
http://bible.com/75/mat.5.19.htb

‘De hele wet is immers samengevat in dit ene gebod: ‘Heb uw naaste net zo lief als uzelf.’’
‭‭Galaten‬ ‭5:14‬ ‭HTB‬‬
http://bible.com/75/gal.5.14.htb


Wat wilt ge daarmee zeggen?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2017 20:25 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Dat de hele wet is samengevat in Christus zijn wet? Het staat er toch duidelijk. Hoe kunnen wij onze naaste liefhebben als wij niet de dingen proberen te doen in de mate dat het mogelijk is die in de wet van Mozes staan?

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 28 jul 2017 20:57 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: zo 09 mar 2008 00:36
Berichten: 4
Jimmy schreef:
Dat de hele wet is samengevat in Christus zijn wet? Het staat er toch duidelijk. Hoe kunnen wij onze naaste liefhebben als wij niet de dingen proberen te doen in de mate dat het mogelijk is die in de wet van Mozes staan?


Ik denk dat gij in de war zijt. Volgens de wet van Mozes moeten overspeligen gestenigd worden. Werpt gij de eerste steen, beste vriend? Volgens de wet van Mozes moeten we de sabbat houden, hetgeen betekent dat we niet te ver mogen lopen. Ook moeten we onze baard laten staan. Bent gij een jood? Als gij uw naaste wilt liefhebben, dan moet gij zeker niet de wet van Mozes dienen, beste jongen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 29 jul 2017 06:18 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Robert schreef:

Ik denk dat gij in de war zijt. Volgens de wet van Mozes moeten overspeligen gestenigd worden. Werpt gij de eerste steen, beste vriend? Volgens de wet van Mozes moeten we de sabbat houden, hetgeen betekent dat we niet te ver mogen lopen. Ook moeten we onze baard laten staan. Bent gij een jood? Als gij uw naaste wilt liefhebben, dan moet gij zeker niet de wet van Mozes dienen, beste jongen!


Nergens in de tien geboden staat beschreven wat jij ervan maakt .
-------------------------
Denk ook eens wat God verder zegt :
Barmhartigheid jegens de naaste
_______________________________
-De vreemdeling moogt gij niet verdrukken en kwellen
-Weduwen en wezen zult gij nimmer verdrukken
-Wanneer gij geld leent aan een arme van mijn volk onder u , zult gij u tegenover hem niet als geldschieter gedragen,
en geen rente van hem vragen .
-Zo gij de mantel van een ander in pand hebt genomen , moet gij die voor zonsondergang terugbrengen ,
want het is zijn enig kleed , de bedekking voor zijn blote lijf , waarin hij moet slapen
-Gij moogt geen vals gerucht rondstrooien
-Gij moogt hem , die ongelijk heeft , geen hulp verlenen door valse getuigenis
-Sluit u in kwade zaken , niet bij de meerderheid aan , en richt bij uw antwoorden in een geding , u niet naar de meerderheid , als ge daardoor het recht zoudt verkrachten
-Kies ook in een rechtsgeding niet partij voor een rijke
-Wanneer gij een verdwaalde os of ezel van uw vijand aantreft , moet gij ze terstond naar hem terugbrengen
-Wanneer gij een ezel van uw vijand onder zijn last ziet bezwijken , zult gij de man uw hulp niet weigeren , maar hem helpen afladen
-Bij een geding moogt gij het recht van een arme niet verkrachten
-Ge zult geen oneerlijke uitspraak doen ,en geen doodvonnis vellen over een onschuldige , die in zijn recht is
-Ge moogt ook geen geschenken aannemen : want geschenken maken zienden blind en verdraaien het recht .
__________________________________

-


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 29 jul 2017 07:05 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: zo 09 mar 2008 00:36
Berichten: 4
Franny schreef:
Robert schreef:

Ik denk dat gij in de war zijt. Volgens de wet van Mozes moeten overspeligen gestenigd worden. Werpt gij de eerste steen, beste vriend? Volgens de wet van Mozes moeten we de sabbat houden, hetgeen betekent dat we niet te ver mogen lopen. Ook moeten we onze baard laten staan. Bent gij een jood? Als gij uw naaste wilt liefhebben, dan moet gij zeker niet de wet van Mozes dienen, beste jongen!


Nergens in de tien geboden staat beschreven wat jij ervan maakt .
-------------------------
Denk ook eens wat God verder zegt :
Barmhartigheid jegens de naaste
_______________________________
-De vreemdeling moogt gij niet verdrukken en kwellen
-Weduwen en wezen zult gij nimmer verdrukken
-Wanneer gij geld leent aan een arme van mijn volk onder u , zult gij u tegenover hem niet als geldschieter gedragen,
en geen rente van hem vragen .
-Zo gij de mantel van een ander in pand hebt genomen , moet gij die voor zonsondergang terugbrengen ,
want het is zijn enig kleed , de bedekking voor zijn blote lijf , waarin hij moet slapen
-Gij moogt geen vals gerucht rondstrooien
-Gij moogt hem , die ongelijk heeft , geen hulp verlenen door valse getuigenis
-Sluit u in kwade zaken , niet bij de meerderheid aan , en richt bij uw antwoorden in een geding , u niet naar de meerderheid , als ge daardoor het recht zoudt verkrachten
-Kies ook in een rechtsgeding niet partij voor een rijke
-Wanneer gij een verdwaalde os of ezel van uw vijand aantreft , moet gij ze terstond naar hem terugbrengen
-Wanneer gij een ezel van uw vijand onder zijn last ziet bezwijken , zult gij de man uw hulp niet weigeren , maar hem helpen afladen
-Bij een geding moogt gij het recht van een arme niet verkrachten
-Ge zult geen oneerlijke uitspraak doen ,en geen doodvonnis vellen over een onschuldige , die in zijn recht is
-Ge moogt ook geen geschenken aannemen : want geschenken maken zienden blind en verdraaien het recht .
__________________________________

-


Het gaat om de wet van Mozes, niet de tien geboden. De wet van Mozes omvat veel meer dan de tien geboden. Gelukkig ben ik vrij van deze wetten. Het antwoord las ik vandaag in de dagelijks Woord:

Koningsdochter schreef:
Zaterdag 29 juli 2017

Romeinen 4:3-5

Want wat zegt de Schrift? ‘Abraham vertrouwde op God, en dat werd hem als een daad van gerechtigheid toegerekend.’ Iemand die zijn loon verdient, krijgt het niet als een gunst maar als een recht. Maar iemand zonder verdienste, die echter vertrouwt op hem die de schuldige vrijspreekt, wordt vanwege zijn vertrouwen rechtvaardig verklaard.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat een prachtige belofte. In de ogen van God is niemand rechtvaardig, niet één. Maar door ons geloof in, en het vertrouwen op het voltooide werk van Christus worden we rechtvaardig verklaart.
Dank U Heer dat U de zondaar vrijspreekt als we op U vertrouwen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 29 jul 2017 07:21 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: di 13 mar 2007 10:36
Berichten: 4
De Wet van Mozes is de naam die in de Hebreeuwse Bijbel wordt gegeven aan de religieuze wet van de Israëlieten. Deze wet is te vinden in de eerste vijf boeken van de Hebreeuwse Bijbel. Deze vijf boeken, "De Vijf Boeken van Mozes," staan ​​bekend als de Thora ("Wet") in de joodse religie.

A. Wetten tegen afgoderij en heidendom.

Ex. 22:20
DIENEN VAN GODEN. "Iemand die behalve de HERE ook nog andere goden dient, moet worden verbannen."

Ex. 23:13
AANROEPEN VAN GODEN. "Doe uw best u aan al deze regels te houden; noem nooit de naam van een andere god."

Ex. 34:17, Lev. 19:4
MAKEN VAN AFGODSBEELDEN. "Maak geen afgodsbeelden en aanbid ze niet, want Ik ben de HERE, uw God."

Lev. 26:1
MAKEN VAN ANDERE AFBEELDINGEN. "U mag geen afgoden hebben; u mag geen gesneden of gegoten beelden, gewijde stenen of stenen afbeeldingen maken om die te aanbidden, want Ik ben de HERE, uw God."

Deut. 16:21,22
HOUTEN PILAREN. "Onder geen beding mag u een boom of een beeld naast het altaar van de HERE, uw God, plaatsen. Want de HERE haat dat!"

Lev. 20:1-5, 18:21
KINDEREN AAN MOLECH. De HERE gaf Mozes de volgende regels voor het volk Israël: "Ieder (geboren Israëliet en buitenlander die bij u woont) die zijn kind als een brandoffer aan Moloch geeft, moet zonder uitstel worden gestenigd. Ikzelf zal mijn gelaat tegen die man keren en hem verstoten van al zijn naasten, omdat hij zijn kind aan Moloch heeft gegeven en zo mijn heiligdom heeft ontheiligd en mijn heilige naam heeft beledigd. Als het volk van het land net doet alsof het niet ziet dat hij zijn kind aan Moloch geeft en hem niet ter dood brengt, zal Ikzelf mijn gelaat keren tegen hem en tegen allen die hem volgen in het dienen van Moloch. Ik zal hen uitroeien."

_________________
Efeziërs 2:8- Door Zijn genade bent u gered; doordat u in Hem ging geloven. Dat is niet uw eigen verdienste, maar een geschenk van God.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 29 jul 2017 07:22 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: di 13 mar 2007 10:36
Berichten: 4
Deut. 14:1,2
AFZONDERING VAN HEIDENEN. "Omdat u het volk van God bent, mag u zich niet snijden terwille van een dode en ook het haar tussen uw ogen niet afscheren. U bent het speciale eigendom van de HERE, uw God. Hij heeft u uitgekozen als Zijn bezit, uit alle andere volken die op aarde leven."

Lev. 19:27,28
ROUWPRAKTIJKEN. "U mag uw hoofdhaar niet rond laten afknippen en uw baardhaar niet aan de zijden afscheren. Snijd uzelf niet als teken van rouw om een dode en laat geen tatoeëringen op uw huid aanbrengen; Ik ben de HERE."

Deut. 12:29-31
VERLEIDINGEN UIT DE WEG GAAN. "Als Hij de volken vernietigt in het land waarin u zult wonen, vraag dan niet hoe deze volken hun goden aanbidden, om daarna hun voorbeeld te volgen. U mag de HERE, uw God, niet op die manier beledigen! Deze volken hebben voor hun goden afschuwelijke dingen gedaan, die de HERE haat. Zij hebben zelfs hun kinderen in het vuur aan hun goden geofferd."

Deut. 13:6-11
VERLEIDERS TOT AFGODERIJ. "Als een familielid of een goede vriend of een zoon, dochter of geliefde vrouw u in het oor fluistert mee te gaan om deze vreemde goden te aanbidden, ga daar dan niet op in en toon geen medelijden; laat die persoon zijn straf niet ontlopen en tracht niet zijn zonde te verdoezelen. Dood hem! Als eerste zult u hem eigenhandig, en later samen met het hele volk, ter dood brengen. Stenig hem totdat hij dood is, omdat hij probeerde u weg te lokken van de HERE, uw God, Die u uit het land Egypte, het slavenhuis, bevrijdde. Dan zal heel Israël van deze gebeurtenis horen en zich hoeden voor zo'n slechtheid."

Deut. 13:12-18
STEDEN MET AFGODERIJ. "Als u ooit hoort dat in één van de steden van Israël een aantal gewetenloze mannen de rest van de inwoners tot afvalligheid heeft gebracht door voor te stellen vreemde goden te dienen, controleer dan eerst de feiten om te zien of het gerucht waar is. Als u ontdekt dat het waar is en dat werkelijk zoiets vreselijks is gebeurd in één van de steden die de HERE u heeft gegeven, gebruik dan al uw wapens tegen die stad en vernietig alle inwoners en ook al het vee. Daarna moet u voor de HERE, uw God, de hele buit in één van de straten opstapelen en samen met de hele stad in brand steken. Die stad zal voor altijd een uitgestorven puinhoop blijven en mag nooit worden herbouwd. Houd niets van de buit achter! Dan zal de HERE Zijn vreselijke toorn bedwingen en genadig voor u zijn. Hij zal u barmhartigheid schenken en u tot een groot volk maken, zoals Hij uw voorouders beloofde. Zo zal de HERE, uw God, u behandelen als u Hem en Zijn geboden die ik u vandaag geef, gehoorzaamt en als u doet wat goed is in Zijn ogen."

Deut. 17:2-7
STRAF VOOR AFGODERIJ. "Als iemand in één van de dorpen of steden van uw land het verbond met God verbreekt door andere goden, de zon, de maan of de sterren te aanbidden (wat Ik streng verboden heb), controleer dit dan eerst zorgvuldig; als geen twijfel bestaat over de waarheid ervan, zal die man of vrouw buiten de stad worden gebracht en door steniging worden gedood. Breng echter nooit iemand ter dood als er maar één getuige tegen hem is; het moeten er minstens twee of drie zijn. De getuigen zullen de eerste stenen gooien, waarna alle mensen zullen meehelpen het vonnis te voltrekken. Op die manier zult u al het kwaad uit uw midden verwijderen."

_________________
Efeziërs 2:8- Door Zijn genade bent u gered; doordat u in Hem ging geloven. Dat is niet uw eigen verdienste, maar een geschenk van God.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 29 jul 2017 07:22 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: di 13 mar 2007 10:36
Berichten: 4
Deut. 12:1-15,17-22,26-28
SLECHTS EEN ENKELE PLAATS OM TE AANBIDDEN. "Dit zijn de geboden en voorschriften, die u moet naleven als u aankomt in het land dat de HERE, de God van uw vaders, u voor altijd heeft gegeven: U moet alle heidense heiligdommen vernietigen, waar u ze ook maar vindt: hoog in de bergen, op de heuvels of onder de bomen. Breek de altaren af, sla de gewijde stenen kapot, verbrand de gewijde palen, hak de afgodsbeelden om en laat niets staan dat aan hun bestaan herinnert!
U mag uw God niet zomaar ergens offers brengen, zoals de heidenen dat doen. Nee, u moet naar Zijn huis komen dat Hij voor Zichzelf zal bouwen op een plaats die Hij Zelf kiest. Daar zult u de HERE uw brandoffers en andere offers brengen, uw tienden, de offers die u heen en weer beweegt, staande voor het altaar, de offers waarmee u een belofte inlost, uw vrijwillige offers en uw offers van het eerstgeborene van uw runderen en schapen. Daar moeten u en uw gezinnen de feesten voor de HERE, uw God, vieren en uw blijdschap uiten over alles wat Hij voor u heeft gedaan.
U zult niet langer uw eigen zin doen, zoals tot nu toe; iedereen doet nu wat hij denkt dat goed is; want deze wetten worden pas van kracht als u bent aangekomen op de plaats van rust, die de HERE u zal geven. Maar wanneer u de Jordaan oversteekt en in het beloofde land woont, zal de HERE u rust geven en bescherming tegen uw vijanden. Dan moet u al uw brandoffers en andere offers naar Zijn heiligdom brengen. De plaats, die Hij zal kiezen als Zijn huis. U zult daar voor de ogen van de HERE blij zijn, samen met uw zonen, dochters en dienaren. En vergeet niet de Levieten voor dat blijde feest uit te nodigen, want zij hebben geen eigen grond. Let erop dat u uw brandoffers niet zomaar ergens offert; u mag dat alleen doen op de plaats die de HERE zal kiezen. Hij zal een plaats uitkiezen in een gebied dat aan één van de stammen is toegewezen. Alleen dáár mag u offeren en alles doen wat ik u opdraag.
Het vlees dat u eet, mag echter overal worden geslacht, net zoals u nu doet met de gazellen en herten. Eet zoveel van dit vlees als u lust, want de HERE heeft u Zijn zegen gegeven. Ook zij die onrein zijn, mogen hiervan eten. Geen enkel offer mag thuis worden gegeten. Noch de tienden van uw koren, jonge wijn en olijfolie, noch het eerstgeborene van uw kudden, noch uw vrijwillige offers, noch iets waarvan u hebt gezworen dat u het aan de HERE wilde geven, noch de offers die heen en weer worden bewogen en die aan de HERE worden aangeboden. Al deze offers moeten naar de door de HERE uitgekozen plaats worden gebracht, waar u, uw kinderen en de Levieten ze onder de ogen van de HERE, uw God, zullen eten. Wees dan blij voor de HERE, uw God, wegens alles waarover u hebt gezegevierd. En zorg ervoor dat u de Levieten nooit vergeet, deel alles met hen.
Wanneer de HERE uw grenzen naar buiten verlegt en Zijn heiligdom te ver van u is verwijderd, dan mogen uw kudden bij uw eigen huis worden geslacht, net zoals u nu doet met gazellen en herten. Ook onreine personen mogen met u van dat vlees eten.
Alleen uw geschenken aan de HERE, de offers die u onder ede aan de HERE hebt beloofd en uw brandoffers moeten naar het huis van de HERE worden gebracht. Zij mogen alleen worden geofferd op het altaar van de HERE, uw God. Het bloed zal op het altaar worden uitgegoten en daarna zult u het vlees eten. Zorg ervoor dat u al deze geboden zorgvuldig naleeft. Als u doet wat goed is in de ogen van de HERE, uw God, zal het altijd goed gaan met u en uw kinderen."

_________________
Efeziërs 2:8- Door Zijn genade bent u gered; doordat u in Hem ging geloven. Dat is niet uw eigen verdienste, maar een geschenk van God.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 29 jul 2017 07:23 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: di 13 mar 2007 10:36
Berichten: 4
En zo zijn er nog diverse andere regels, wetten en verordeningen. Het klopt dat de wet van Mozes veel meer is dan alleen maar de tien geboden.

De wet van Christus heeft niks te maken met de wet van Mozes.

_________________
Efeziërs 2:8- Door Zijn genade bent u gered; doordat u in Hem ging geloven. Dat is niet uw eigen verdienste, maar een geschenk van God.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 29 jul 2017 07:43 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Ingrid schreef:
En zo zijn er nog diverse andere regels, wetten en verordeningen. Het klopt dat de wet van Mozes veel meer is dan alleen maar de tien geboden.

De wet van Christus heeft niks te maken met de wet van Mozes.


AMEN.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 29 jul 2017 08:11 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Franny schreef:
Robert schreef:

Ik denk dat gij in de war zijt. Volgens de wet van Mozes moeten overspeligen gestenigd worden. Werpt gij de eerste steen, beste vriend? Volgens de wet van Mozes moeten we de sabbat houden, hetgeen betekent dat we niet te ver mogen lopen. Ook moeten we onze baard laten staan. Bent gij een jood? Als gij uw naaste wilt liefhebben, dan moet gij zeker niet de wet van Mozes dienen, beste jongen!


Nergens in de tien geboden staat beschreven wat jij ervan maakt .
-------------------------
Denk ook eens wat God verder zegt :
Barmhartigheid jegens de naaste
_______________________________
-De vreemdeling moogt gij niet verdrukken en kwellen
-Weduwen en wezen zult gij nimmer verdrukken
-Wanneer gij geld leent aan een arme van mijn volk onder u , zult gij u tegenover hem niet als geldschieter gedragen,
en geen rente van hem vragen .
-Zo gij de mantel van een ander in pand hebt genomen , moet gij die voor zonsondergang terugbrengen ,
want het is zijn enig kleed , de bedekking voor zijn blote lijf , waarin hij moet slapen
-Gij moogt geen vals gerucht rondstrooien
-Gij moogt hem , die ongelijk heeft , geen hulp verlenen door valse getuigenis
-Sluit u in kwade zaken , niet bij de meerderheid aan , en richt bij uw antwoorden in een geding , u niet naar de meerderheid , als ge daardoor het recht zoudt verkrachten
-Kies ook in een rechtsgeding niet partij voor een rijke
-Wanneer gij een verdwaalde os of ezel van uw vijand aantreft , moet gij ze terstond naar hem terugbrengen
-Wanneer gij een ezel van uw vijand onder zijn last ziet bezwijken , zult gij de man uw hulp niet weigeren , maar hem helpen afladen
-Bij een geding moogt gij het recht van een arme niet verkrachten
-Ge zult geen oneerlijke uitspraak doen ,en geen doodvonnis vellen over een onschuldige , die in zijn recht is
-Ge moogt ook geen geschenken aannemen : want geschenken maken zienden blind en verdraaien het recht .
__________________________________

-

De 10 geboden zijn de grond of priemgeboden .
De thorah heeft 613 mitswots
-----
Jezus zegt dat geen enkele jota of tittel zijn kracht verliest .
En waar men beweerd dat Jezus niets met Mozes tijdperk te maken heeft , leeft niet in de waarheid .
Want zegt Jezus ook niet : heb uw vijanden lief ?
Helpt men iemand die jou iets aangedaan heeft en die je nog niet vergeven hebt , onmiddellijk en op rechtvaardige wijze zoals God het wil ?
---
Ik ben niets met ellenlange teksten , om te bewijzen dat Mozes tijdperk voorbij is .
Of alleen voor de joden bedoeld was .
Ben jij dan zo zeker dat je het beloofde land erft ?
Of wil men niet hoger de ladder op , richting hemel ? richting Jezus-Christus
Is men dan zo zeker dat men niet verder bouwt op stenen tafelen ?Tafelen van steen in plaatst , tafelen van hart .

-----
Ik weet dat er joden zijn , die hun baard laten groeien , maar anderen joden weer niet .
Ik weet dat er joden zijn die hun lichten niet aansteken of elentriek verbruiken op sabbat , of
geen kilometer van huis wandelen op die dag .
Maar er zijn ook joden die dat allemaal niet doen .
In Jezus tijd waren er ook farizeeers die Gods woord gebruikte , veranderde om eigen gewin .
Tafelen van steen !!!
Zo wil God het niet en Jezus heeft dat duidelijk gemaakt .
Jezus-Christus doorgrond je hart en je nieren .
____________________
Wat is er trouwens mis , dat ik de liefdevolle richtlijnen van God voor recht en liefde voor een ander neer te pennen .
Is dat een reden om direct met ellenlange tegenargumenten te komen via de H.Schrift.
Ik ben niet begonnen met baarden , stenen werpen en het jood zijn he .
____
Voor alle duidelijkheid : ik ben geen joodse maar hou wel van Gods uitverkoren volk en Gods Woord .
Of mag dat ook niet als christen zijnde ?
____


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.