Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 03 mei 2024 07:23

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: De wereld niet liefhebben .
BerichtGeplaatst: do 27 jul 2017 10:15 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ik ben onzeker wat betreft de wereld en geneugten .
Ik bedoel dat er geschreven staat : de wereld achter je te laten en ik zit met twijfels hoe je dat in praktijk moet
omzetten .
Zo ook wat je eventueel de anderen kunt aanmoedigen en leren .
Om een voorbeeld te noemen :
Ik vind dat als men 75 km maal 2 , met de wagen onderweg is om een film op een groot scherm te kunnen bewonderen niet proper is .

Ik heb de laatste tijd in mijn omgeving over film en dergelijke gepraat ,want dat is vaak onderwerp van gesprek .
Met dus tot gevolg dat er zulke stappen ondernomen worden , terwijl ze thuis genoeg films hebben liggen die ze nog niet gezien hebben .
-------
Ze weten dat ik gelovig ben en zij zijn het ook , waarvan enkelen zoekenden .
Mijn vraag is moet ik er hun over aanspreken of niet ?
Temeer omdat ze veel klagen achteraf en hetgeen wat ze hoopten te plezieren veel moeite en geld gekost heeft ,
en nadien half zo leuk gebleken was .
____
Het echte geluk is niet te bevredigen met wereldse genot .
En mijn bedoeling is mijn omgeving dichter bij de hemelse Vader en Zijn Zoon Jezus-Christus te brengen .
In elke situatie die zich voordoet .
Moet ik hen erop wijzen en dan laten voor wat het is ?De keuze aan hen laten ?
____________________________
Wat vinden jullie ?
Graag met bijbelse onderbouwing .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 27 jul 2017 10:40 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Beste Franny,

Bijbelse onderbouwing hou je van mij tegoed. Als het te lang duurt, herinner me maar even!

Ik geloof dat we vissers van mensen zijn. Belangrijk is om mensen tot Jezus te leiden. De meeste mensen wijzen Jezus af, en stellen dus niet eens vragen die jij stelt. De meeste mensen komen niet eens zo ver. Ik geloof dat als iemand Jezus als Verlosser aanneemt, dat de Heilige Geest die persoon gaat overtuigen. De vrucht van de Geest zal dan gaan groeien, bij de een sneller dan bij een ander. Wat deze vrucht inhoudt, lezen we in Galaten 5: Liefde, Vreugde, Vrede, Geduld, Vriendelijkheid (of: goedertierenheid), Goedheid, Geloof (of: trouw, of: vertrouwen), Zachtmoedigheid, Zelfbeheersing (of: matigheid).

We kunnen onze uiterste best doen om deze vrucht te tonen. Maar, de wereld toont ook dit soort eigenschappen. Veel niet-gelovigen zijn ook zachtmoedig of kunnen zich beheersen, terwijl sommige gelovigen bijvoorbeeld heel erg ongeduldig zijn. We moeten ons dus afhankelijk van God opstellen en de Heilige Geest Zijn werk laten doen.

Wat ik bedoel met vissers van mensen is dat we over Jezus moeten spreken, niet in verwijtende vorm, we moeten mensen niet oordelen of aanklagen, maar we moeten getuigen van Zijn Liefde voor de wereld. Het maakt dan niet uit waar je bent en hoe je dat doet.

Je kunt Christenen zeker aanspreken op hun gedrag. Je spreekt over de wereld en geneugten. Een Christen moet beseffen dat hij of zij bepaalde dingen niet meer wil doen, toch? Er valt veel te genieten. God geeft ons ook om te genieten. Je geeft een voorbeeld over een film. Kan je uitleggen wat er volgens jou niet goed aan is? Misschien ben ik het wel met je eens.

Als mensen zoekende zijn, dan moet je op God vertrouwen, Franny! De Bijbel zegt immers "zoekt en gij zult vinden!". Sommige mensen zijn nog niet zo ver, geef ze de tijd. En, wij kunnen ongetwijfeld ook nog leren.

Zomaar enkele gedachten. Ik weet niet of je er iets aan hebt?


Franny schreef:
Ik ben onzeker wat betreft de wereld en geneugten .
Ik bedoel dat er geschreven staat : de wereld achter je te laten en ik zit met twijfels hoe je dat in praktijk moet
omzetten .
Zo ook wat je eventueel de anderen kunt aanmoedigen en leren .
Om een voorbeeld te noemen :
Ik vind dat als men 75 km maal 2 , met de wagen onderweg is om een film op een groot scherm te kunnen bewonderen niet proper is .

Ik heb de laatste tijd in mijn omgeving over film en dergelijke gepraat ,want dat is vaak onderwerp van gesprek .
Met dus tot gevolg dat er zulke stappen ondernomen worden , terwijl ze thuis genoeg films hebben liggen die ze nog niet gezien hebben .
-------
Ze weten dat ik gelovig ben en zij zijn het ook , waarvan enkelen zoekenden .
Mijn vraag is moet ik er hun over aanspreken of niet ?
Temeer omdat ze veel klagen achteraf en hetgeen wat ze hoopten te plezieren veel moeite en geld gekost heeft ,
en nadien half zo leuk gebleken was .
____
Het echte geluk is niet te bevredigen met wereldse genot .
En mijn bedoeling is mijn omgeving dichter bij de hemelse Vader en Zijn Zoon Jezus-Christus te brengen .
In elke situatie die zich voordoet .
Moet ik hen erop wijzen en dan laten voor wat het is ?De keuze aan hen laten ?
____________________________
Wat vinden jullie ?
Graag met bijbelse onderbouwing .

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 27 jul 2017 10:44 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Ik kan me goed je gevoelens voorstellen. Moeilijk als je die dingen ziet. Maar ik denk dat het niet veel zin heeft de mensen erop te wijzen. Ze zullen het niet begrijpen.
Pas als we onze levenswijze – zoals bv. door jou beschreven- opzij zetten en vervolgens ons leven in de handen van Christus leggen, dan pas kunnen ze het begrijpen omdat ze een ander denken krijgen. Dan pas zullen ze/we in staat zijn een nieuw leven met Jezus te beginnen. Wij doen dan ons oude leven weg en beginnen een nieuw leven met Jezus. Dan zullen hun ogen geopend worden.

2. Kor. 15 vers 17: Daarom, als iemand in Christus is, is hij een nieuwe schepping: het oude is voorbijgegaan, zie, alles is nieuw geworden.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 27 jul 2017 11:29 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Koningsdochter schreef:
Ik kan me goed je gevoelens voorstellen. Moeilijk als je die dingen ziet. Maar ik denk dat het niet veel zin heeft de mensen erop te wijzen. Ze zullen het niet begrijpen.
Pas als we onze levenswijze – zoals bv. door jou beschreven- opzij zetten en vervolgens ons leven in de handen van Christus leggen, dan pas kunnen ze het begrijpen omdat ze een ander denken krijgen. Dan pas zullen ze/we in staat zijn een nieuw leven met Jezus te beginnen. Wij doen dan ons oude leven weg en beginnen een nieuw leven met Jezus. Dan zullen hun ogen geopend worden.

2. Kor. 15 vers 17: Daarom, als iemand in Christus is, is hij een nieuwe schepping: het oude is voorbijgegaan, zie, alles is nieuw geworden.

Ja alles is nieuw geworden .
Maar is het niet de taak om een ander de Weg te wijzen , omdat God niet wil dat iemand verloren gaat .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 27 jul 2017 12:28 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Franny schreef:
Ja alles is nieuw geworden .
Maar is het niet de taak om een ander de Weg te wijzen , omdat God niet wil dat iemand verloren gaat .


Dat klopt. Ik denk dat het zelfs een "plicht" is. En, als het goed is, Franny, en ik denk dat je het met me eens bent, als we de Liefde van Christus ervaren hebben, dan willen we die Liefde toch met de wereld delen??

Verder geloof ik dat God in ons werkt. Ik ken mensen die misbruikt zijn door hun ouders, maar ze toch konden vergeven. Ik denk dat dit van God komt. Zonder Hem zijn wij niet in staat mensen te vergeven die in onze ogen vreselijke dingen gedaan hebben, toch?

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 27 jul 2017 19:12 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dirk schreef:
Franny schreef:
Ja alles is nieuw geworden .
Maar is het niet de taak om een ander de Weg te wijzen , omdat God niet wil dat iemand verloren gaat .


Dat klopt. Ik denk dat het zelfs een "plicht" is. En, als het goed is, Franny, en ik denk dat je het met me eens bent, als we de Liefde van Christus ervaren hebben, dan willen we die Liefde toch met de wereld delen??

Verder geloof ik dat God in ons werkt. Ik ken mensen die misbruikt zijn door hun ouders, maar ze toch konden vergeven. Ik denk dat dit van God komt. Zonder Hem zijn wij niet in staat mensen te vergeven die in onze ogen vreselijke dingen gedaan hebben, toch?

Ja zo is het wel , omdat je weet wat een rijkdom ,de lieflijke heerlijkheid van Jezus je geeft .
Zo ook het Evangelie . Woorden die je hart opvullen .Je wil niets liever dan Christus toebehoren .
En ja dat wil je delen met anderen .
Je wil ook zeggen dat Jezus niet veel van je vraagt .Alleen is dat soms een knelpunt , omdat ze het moeilijk hebben om de wereld wat los te laten .
En daardoor het zichzelf niet gemakkelijk maken .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 31 jul 2017 05:29 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Ja inderdaad het is onze taak op de Here Jezus te wijzen. Wat Hij is, wat Hij gedaan heeft en nog doet.
Maar ik heb mijn antwoord geschreven of we de mensen erop moeten wijzen dat ze bv. zoals Franny schrijft:

Citeer:
Om een voorbeeld te noemen :
Ik vind dat als men 75 km maal 2 , met de wagen onderweg is om een film op een groot scherm te kunnen bewonderen niet proper is .

Ik heb de laatste tijd in mijn omgeving over film en dergelijke gepraat ,want dat is vaak onderwerp van gesprek .
Met dus tot gevolg dat er zulke stappen ondernomen worden , terwijl ze thuis genoeg films hebben liggen die ze nog niet gezien hebben .


Daar denk ik dat als we ze erop wijzen, dat dat naar onze mening niet goed is, ze het niet begrijpen.
Maar door onze houding, dat wij daar niet aan mee doen, worden ze misschien, zonder woorden, ook aangesproken.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 31 jul 2017 07:32 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Koningsdochter schreef:
Ja inderdaad het is onze taak op de Here Jezus te wijzen. Wat Hij is, wat Hij gedaan heeft en nog doet.
Maar ik heb mijn antwoord geschreven of we de mensen erop moeten wijzen dat ze bv. zoals Franny schrijft:

Citeer:
Om een voorbeeld te noemen :
Ik vind dat als men 75 km maal 2 , met de wagen onderweg is om een film op een groot scherm te kunnen bewonderen niet proper is .

Ik heb de laatste tijd in mijn omgeving over film en dergelijke gepraat ,want dat is vaak onderwerp van gesprek .
Met dus tot gevolg dat er zulke stappen ondernomen worden , terwijl ze thuis genoeg films hebben liggen die ze nog niet gezien hebben .


Daar denk ik dat als we ze erop wijzen, dat dat naar onze mening niet goed is, ze het niet begrijpen.
Maar door onze houding, dat wij daar niet aan mee doen, worden ze misschien, zonder woorden, ook aangesproken.

Ja dat zou zeker kunnen .
Plus :
Zij zijn nog jong , en ik was ook zo een beetje .
Zij moeten nog zoveel leren en inzien .
En beetje bij beetje zie ik dat ze beseffen dat er mensen zijn die gelukkig zijn ,
met hetgeen ze krijgen van de liefde Gods .Ze vragen hun dingen af zonder dat je bijbelse antwoorden geeft .
Hun denkpatroon naar de ander word verandert , ze krijgen ergens een soort bewondering in plaatst van minachting .
___
Wel lief en grappig dat ze achteraf bekennen dat het allemaal zo grandioos niet was .De film en de moeite die
ze er voor over hadden .
Ze hadden nog afspraakjes en op de zondag ook .
Ze zagen in dat ze het voor zichzelf te druk hadden gemaakt .
___
Volgende keer maar rustiger aandoen , denk ik dan he .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2017 08:20 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Koningsdochter schreef:
Ik kan me goed je gevoelens voorstellen. Moeilijk als je die dingen ziet. Maar ik denk dat het niet veel zin heeft de mensen erop te wijzen. Ze zullen het niet begrijpen.
Pas als we onze levenswijze – zoals bv. door jou beschreven- opzij zetten en vervolgens ons leven in de handen van Christus leggen, dan pas kunnen ze het begrijpen omdat ze een ander denken krijgen. Dan pas zullen ze/we in staat zijn een nieuw leven met Jezus te beginnen. Wij doen dan ons oude leven weg en beginnen een nieuw leven met Jezus. Dan zullen hun ogen geopend worden.

2. Kor. 15 vers 17: Daarom, als iemand in Christus is, is hij een nieuwe schepping: het oude is voorbijgegaan, zie, alles is nieuw geworden.

Je bent er even niet Koningsdochter, maar ik wilde dit nog graag schrijven .
En ga even verder op 2. Kor.15 vers 17
--------
De laatste tijd betrap ik mijzelf en misschien ben ik wat hard voor mijzelf , maar ik heb ontdekt dat ik soms
geen goed voorbeeld meer ben .
Ik bedoel : onze liefhebbende God ziet alles in het verborgene : vooral het bidden , vasten , en ....?
( weet ik even niet meer )Maar niet alleen dat , denk ik .
Want je mag niet bedriegen , iemand beledigen , liegen , kwetsen enz.....
HIJ doorgrond je hart en je nieren .
Vroeger heb ik mijn omgeving stilletjes duidelijk gemaakt , wat mag en niet mag .Ik deed die dingen zelf niet .
Ik kon bijvoorbeeld echt wel niet liegen of zo .( heel diep ga ik niet om zonde te bespreken )
Maar BV. Onlangs hebben wij een tweede reservewagen gekocht , maar er is een leugentje verteld om de wagen goedkoper vast te krijgen .
Vroeger zou ik er iets van gezegd hebben en dan dacht ik : nu ligt het bij hen !
Dus om het kort te maken , ik betrap mij meer en meer op het feit dat ik niets meer zeg .
Of dingen zeg , die er niet toe doen en waardoor ik iemand gekwetst heb .
Waardoor ik onbewust de liefde teniet deed en de persoon en mijzelf verder van God bracht .
----
Iets anders :
Gisteren zei mijn dochter : mama ik heb afgesproken met een vriendin om vanavond ,
samen op cafe te gaan .
Ik doe dat niet graag , want dat is 4 uur praten en zo .
Mijn dochter heeft dat meermalen gedaan . Ze zei :
liever ga ik dan iets eten , hebben we iets te doen intussen .
Maar hoe moet ik onze afspraak afzeggen .
Welk een verzinseltje moet ik mijn vriendin zeggen ?
Ja daar sta je dan .
----
Dan denk en zeg ik : je kunt toch beter de waarheid zeggen aan je vriendin en zo ...
Maar ze zijn nog niet zover , dat ze dat kunnen .
Vanavond gaan ze wel een hapje eten !Dus dat zit wel goed .
----
Het zijn kleine voorbeeldjes uit de zovelen die mij vertellen dat de H.Geest je duidelijk maakt wat (zonden en) zondekes kunnen zijn .
Ook vind ik dat je eerlijk tegenover mekaar moet zijn .
Welke vraag je ook krijgt of wat je ook voordoet .
En soms is zwijgen beter dan liegen .
Maar eerst zelf zien of je met een zuiver hart antwoord en handelt .
____
Ik weet dat ik vergeven ben en zal nog veel vergeving nodig hebben in de toekomst van de hemelse Vader .
Wij zijn allemaal kinderen Gods .Gelovigen of ongelovigen .
Alleen de gelovigen hebben meer verantwoordelijkheid , autoriteit om Gods wegen bekent te maken .
Een voorbeeld te zijn en te vragen aan God om wijsheid , kracht en inzicht .
Gelukkig hebben wij de Helper gekregen .
_____
PS. Hiermee wil ik iedereen bedanken op dit forum , omdat door jullie schrijven , ik veel steun en inzicht
krijg om standvastig te blijven in geloof in XXX Jezus-Christus XXX
Dankjewel !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2017 08:49 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ik ben nog iets vergeten om te bedanken .
Ook de video s vind ik inspirerend .
Dankjewel !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2017 10:04 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik heb dat soms ook, heb het nu weer pas gehad, dat ik minder goede dingen doe voor een tijd en andere minder goed behandel. Dat kan een tijdje duren maar dan opeens doe ik terug goede dingen, dingen die ik al eerder had kunnen doen maar nooit heb bij stil gestaan, en behandel ik andere terug beter.
Dit laat zien dat ik het goede dat ik doe geheel niet onder controle heb, en dat is goed, wij hebben de Heilige Geest immers niet onder controle en het is de Heilige Geest dat die goede dingen wilt doen.
Hoe komt het dan dat er periodes zijn dat het lijkt alsof de Heilige Geest er niet echt meer is? Doordat wij minder veel goed doen en andere misschien minder goed behandelen (dit zijn zaken waar ik problemen mee heb en enkel kan doen doormiddel van de Heilige Geest, bij u kunnen dat zeker andere zaken zijn) lijkt het alsof we verzwakken. Maar ik geloof dat dit helemaal niet waar is.
Ik geloof in het voorbeeld van de wijnrank die gesnoeid moet worden. Wanneer deze gesnoeid word verdwijnen er vele vruchten, zodat er meer plaats kan komen en de vruchten in een groter aantal aan de rank kunnen komen.
Het is dus soms nodig dat er vruchten, voor een tijdje, verdwijnen zodat er plaats kan gemaakt worden aan de rank om er 2 keer zoveel te laten groeien.
Er word geschreven dat God ons snoeit. Wel die momenten dat je minder goed doet dan ben je net gesnoeid denk ik. Dan hebben wij geduld nodig en als wij echt wijs zijn, wat ik geheel niet ben want ik doe het niet, scheidden wij ons dan af tot dat de vruchten terug gegroeid zijn.

Kijk daarom niet te veel naar de minder goede dingen dat u soms doet maar kijk naar het veelvoud van goedheid dat ge even later, een paar dagen, een paar weken, opeens terug begint te doen.
Dan ben je gesnoeid geweest en zal je veel meer vrucht dragen, na enige tijd, dan voordien. Ik hoop dat dit je een beetje kunnen helpen heeft.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 10 aug 2017 10:27 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ja Jimmy , je helpt mij daar heel veel bij .
Want het is zo , zoals je schrijft .
Zeer bemoedigend ook !
Want ook al word je gesnoeid en voel je de aanwezigheid van de H.Geest even niet , je weet dat dat niet
voor altijd zo is .En je weet dat het de liefde Gods is , waardoor je gesnoeid word , om daarna weer en meer goede vruchten voort te brengen .
---------
Even afscheiden is wat moeilijker denk ik omdat we middenin de geoordeelde wereld zitten .
Maar gelukkig hebben we de Helper gekregen , die ons helpt .
____________________________


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2018 08:18 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Even terzijde gelaten , alle dingen die hieronder geschreven zijn .
_________
Ja ik ben in de wereld en de wereld heeft de zijne lief .Ik hoor er niet zo bij : ben veranderd en heb de wereld niet lief .
Toch zit ik in de wereld en elke dag komt de wereld in mijn leven .
Via internet , tv , overheid , politiek en omgeving .Fake-nieuws , opjutonderzoek , dwaalleer , antichristenen ,
zorgen van elke dag !!! enz.... enz..........
Men word ziek , fysiek en mentaal , men kan eenzaam zijn , verdrietig en zoekende : er kan zoveel gebeuren in een mensenleven waardoor
je het echt wel moeilijk hebt .
MAAR !!!Laten wij mekaar bemoedigen en de woorden ter harte nemen uit Johannes 14 ,
maar vooral Johannes 14 : 15-31 .
Waardoor wij kunnen verzekerd zijn dat de Heer met ons is en ons begeleid .
Wie de Heer liefheeft door Zijn geboden te onderhouden die men ontvangen heeft , weet dat men door de hemelse Vader bemind word .
Ook te weten dat de H.Geest je helpt met alles te leren en te herinneren wat Jezus-Christus gezegd heeft .
-------------------------------------
Jezus onderwijs sterkt ons , vult ons met de Waarheid , met de liefde van de hemelse Vader en de Heer .
HIJ is met mij , ons : HIJ geeft ons rust , vreugde en vrede , in ons hart .Waar , hoe en met wie wij ook zijn .
Hij leert ons wat ware liefde is voor een ander en geeft ons inzicht in de schijnwereld rondom ons heen ,
zonder dat men een ander mag oordelen en meten .

_______________________________________________________________________________________________________________
Dit wil ik vasthouden , bewaren , nastreven in dankbaarheid naar God !


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.