Forum www.gelooft.com

Het is momenteel di 30 apr 2024 03:24

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Een hut of een kasteel?
BerichtGeplaatst: wo 26 jul 2017 16:01 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Iemand zei me dat ik me het moeilijk maakte en ik antwoordde dit. Ik Wil het delen met u allen:De ene kan al wat meer lasten dragen dan de ander zeker. Ik kan de waarheid aan over mezelf. Waarom zou ik mezelf moeten beliegen? Ik denk dat u het niet goed begrijpt. Wanneer men een huis wilt bouwen moet eerst het huis dat er staat tegen de grond gesmeten worden. Weggehaald tot de laatste steen. Wel God haalt zelfs de fundering weg en plaatst daar Jezus. Dan bouwen we allen zelf aan dat huis en wanneer wij sterven us het huis af. Soms bouwen wij verkeerd en dan haalt God dat weg. Waarom zou ik het mezelf dan moeilijk maken? Ik bouw gewoon verder. Het is als een wijnrank die gesnoeid word. Wanneer deze gesnoeid word dan zijn er geen vruchten meer, maar wanneer het seizoen daar is draagt deze tien keer zoveel vrucht. Ik maak het mij niet moeilijk door te weten dat ik geen goede Christen ben, het is waarheid. En ik heb de waarheid lief, zelfs als het iets is dat men niet wilt horen. En ik zou u allen willen aanraden om dat ook te doen. Want als men dat doet dan breekt men het huis af waardoor men terug in de goede richting kan bouwen. Mensen denken altijd gelukkig te moeten zijn maar dat is niet mogelijk. Want als men nooit iets negatiefs over zichzelf wilt horen en aanvaarden dan bouwt men gewoon in de verkeerde richting. Misschien ben jij blij met een hut maar geef mij maar een kasteel. Een kasteel het Koninkrijk waardig. Want mijn kasteel zal fijn zijn om in te vertoeven en wanneer het stormt dan vrees ik niet. Maar iemand anders die maar een hut heeft gebouwd die lijd aan plaatsgebrek en wanneer het stormt vreest deze dat zijn hut word weggeblazen. Om aan een kasteel te geraken moet je al is renoveren. Een hut blijft zijn staat gaat alleen maar achteruit. Het kan zijn dat diegene die in de hut zit gelukkiger is dan die in het kasteel zit. Maar wanneer het stormt dan heeft diegene in het kasteel zijn loon gekregen.

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Een hut of een kasteel?
BerichtGeplaatst: wo 26 jul 2017 16:22 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik heb de betekenis in gezien van wat ik zei en zal het met u allen delen. Het huis stelt uw persoon voor, wie je bent. Ieder bouwt aan zichzelf. Men moet al is iets negatief kunnen verdragen zodat men inzicht kan krijgen over zichzelf en in een andere richting bouwen. Nu, als men nooit iets negatief aanvaard over zichzelf dan is men gelukkiger dan diegene die het wel doet. Daarom dat velen u aanraden om positief te zijn. De man die een kasteel bouwt heeft veel meer werk en is daardoor soms zwak van vermoeidheid. Hij kan het verdragen dat hij terechtgewezen word en breekt zijn huis terug af, zodat hij terug in de juiste richting kan bouwen. Diegene die in de hut woont veranderd niets, want telkens ze iets te weten komt dat haar huis kan verbeteren steekt ze de vingers in haar oren. Want dat is allemaal niet positief dat het dak lekt en de deur piept. Laten we positief en gelukkig blijven. Waarom zouden wij dan de moeite doen om een kasteel te bouwen als diegene in de hut gelukkiger is? Daar komt de storm. De storm is Gods oordeel. Wanneer diegene in zijn kasteel zit zo hij niet vrezen, want zijn muren zijn dik genoeg. Hij heeft heel zijn leven er aan gebouwd en verbetert. Hij heeft loon gekregen op dat moment. Maar diegene die in zijn hut zat, kan heel zijn leven gelukkig zijn geweest maar beseft nu in welke staat zijn huis is en heeft angst voor die storm. Zo dik zijn mijn muren niet, ze zijn van houten planken, en mijn deur piept al en mijn dak lekt. Dan zal diegene in zijn kasteel beter zijn. Ik wil u dit allen zeggen om u te bemoedigen in het aanvaardden van terechtwijzing door God. Denk eraan dat God wilt dat u het komende oordeel veilig zit en niet moet vrezen. Wees niet blij met u hut, maar wees kritisch en heb altijd oog op een beter huis.

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.