Forum www.gelooft.com

Het is momenteel di 30 apr 2024 02:35

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 jul 2017 15:43 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Was ik maar een goede Christen. Ik denk daar de laatste dagen veel aan. Ik heb pastoors toegevoegd een tijdje geleden en ze posten dingen. Zo zie ik hen dingen doen met jongeren, kampen en diensten en ik denk dan: had ik dat maar. Was ik maar een goede Christen. Ik kan veel zeggen en ik kan dingen vertellen waar niemand aan denkt maar het liefste zou ik een goede Christen zijn. Een Christelijk leven hebben. Maar ik kan het niet. Er zijn dingen in mij aan het strijden, wat ik wil en wat ik echt wil. Want de dingen die men wilt zijn zelden wat men echt wilt. Die strijd zal blijven vrees ik. Ik zo blij zijn met de genade. Ik zal zijn zoals diegene waar Jezus over spreekt wanneer hij verteld over iemand met veel zonden, die vergeven word. Mag ik wel spreken? Was ik maar een goede Christen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 24 jul 2017 17:18 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Was ik maar een goede Christen. Ik denk daar de laatste dagen veel aan. Ik heb pastoors toegevoegd een tijdje geleden en ze posten dingen. Zo zie ik hen dingen doen met jongeren, kampen en diensten en ik denk dan: had ik dat maar. Was ik maar een goede Christen. Ik kan veel zeggen en ik kan dingen vertellen waar niemand aan denkt maar het liefste zou ik een goede Christen zijn. Een Christelijk leven hebben. Maar ik kan het niet. Er zijn dingen in mij aan het strijden, wat ik wil en wat ik echt wil. Want de dingen die men wilt zijn zelden wat men echt wilt. Die strijd zal blijven vrees ik. Ik zo blij zijn met de genade. Ik zal zijn zoals diegene waar Jezus over spreekt wanneer hij verteld over iemand met veel zonden, die vergeven word. Mag ik wel spreken? Was ik maar een goede Christen.


Je hoeft niet te strijden, Jimmy. Er is voor jou gestreden! God ziet jou door Christus! Weet je wat dat betekent?

God ziet jou zonder fout, smetje of onvolmaaktheid. Prijs Zijn Woord en het volbrachte werk van Zijn Zoon Jezus Christus. Twijfel niet aan jouw volmaaktheid in Christus!

Jezelf te zien als verre van perfect is geen bescheidenheid, maar een gebrek aan begrip en vertrouwen in het volmaakte offer van Jezus voor jou! In de Bijbel lezen we: "Want met één offer heeft Hij hen die geheiligd worden, tot in eeuwigheid volmaakt". In de Engelse KJV lezen we:

“For by one offering He hath perfected forever them that are sanctified”

Besef je dat? Je bent niet alleen heilig gemaakt, maar door hetzelfde offer van Zijn lichaam, ben je al geperfectioneerd. Je bent zowel heilig als perfect in Gods ogen!

Jouw zonden zijn perfect en totaal vergeven. Dus in plaats van bewust te zijn van je zonden (om een slecht geweten te hebben [Hebreeën 10:22]), kun je een perfect geweten hebben, een geweten vrij van schuld en veroordeling van zonden. Als je "zonde-bewust" leeft, zeg dan simpel: "Dank U, Jezus, voor Uw wonderbaarlijk werk aan het kruis. Het is een perfect offer dat al mijn zonden volledig verwijderd heeft.

"Heilige Geest, dank U voor het overtuigen van mijn gerechtigheid, niet mijn eigen, maar Gods gerechtigheid, gegeven aan mij als een geschenk. Blijf me overtuigen, ook als ik faal, dat ik nog steeds de gerechtigheid van God in Christus ben!"

God ziet jou perfect zonder enige smetje van zonde. Hij behandelt je als een rechtschapen man of vrouw, want zo heeft Hij jou gemaakt. Dus verwacht de goede dingen:

Spreuken 10: 6
Zegeningen rusten er op het hoofd van de rechtvaardige, maar geweld overdekt de mond van de goddelozen.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 24 jul 2017 19:04 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik zou zeer weinig rechtvaardigheid bezitten als ik me niks aan trek van de domme dingen die ik doe en zou zeggen: Jezus is gestorven ervoor!
Jij vind dat ik het werk van Christus anders bagataliseer ik vind dat als ik mij niet schuldig voel over sommige zaken ik geen greintje rechtvaardigheid bezit.

Ik wil een goede Christen zijn ja en ieder die de Heilige Geest heeft zou dat moeten willen. Want door Heilig, waarlijk Heilig, te leven voorkom je vele problemen en zorgen. Het is goed wanneer God de problemen en zorgen wegneemt, maar nog beter wanneer er geen problemen of zorgen zijn.

Ik vind mezelf niet Heilig. Ik begrijp op welke tekst u doelt maar als ik mijzelf als Heilig bestempel dan bezit ik geen greintje rechtvaardigheid. En Jezus vraagt ons om nog meer rechtvaardigheid dan de Schrijftgeleerde te hebben.

Ja ik ben jaloers op diegene die een Christelijk leven hebben en Christelijke contacten hebben waarmee ze Christelijke dingen doen. Ja ik zou dat ook willen. Iedereen zou dat moeten willen want dan ben je gelukkig.

Nee Dirk, het klopt dat Jezus gestorven is voor onze zonden maar dat wilt niet zeggen dat onze zonden geen kwaad meer doen. Naar Christus verwijzen is goed maar verlangen naar een beter mens te zijn is ook niet slecht. Ik snap wat jij bedoeld Dirk maar ik denk er anders over.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 25 jul 2017 06:14 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Jimmy schreef:
Was ik maar een goede Christen. Ik denk daar de laatste dagen veel aan. Ik heb pastoors toegevoegd een tijdje geleden en ze posten dingen. Zo zie ik hen dingen doen met jongeren, kampen en diensten en ik denk dan: had ik dat maar. Was ik maar een goede Christen. Ik kan veel zeggen en ik kan dingen vertellen waar niemand aan denkt maar het liefste zou ik een goede Christen zijn. Een Christelijk leven hebben. Maar ik kan het niet. Er zijn dingen in mij aan het strijden, wat ik wil en wat ik echt wil. Want de dingen die men wilt zijn zelden wat men echt wilt. Die strijd zal blijven vrees ik. Ik zo blij zijn met de genade. Ik zal zijn zoals diegene waar Jezus over spreekt wanneer hij verteld over iemand met veel zonden, die vergeven word. Mag ik wel spreken? Was ik maar een goede Christen.

Overdenken , en verlangen dat je een goed christen wil zijn is mooi .
Want dat betekent dat men Jezus wil volgen .
-------------
Toch vind ik dat niemand mag denken dat je een roeping of iets dergelijks gemist hebt .
Dat men zonden heeft akkoord ! dat hebben ongelovigen ook .
Idem voor het geweten en de liefde .Idem voor een strijd .
Maar Jezus willen volgen is een heilige beslissing op zich .
__________
In elkeen woed een strijd , zelfs in pastoors , voormannen , diakens enz..., de gewone burger ....mannen en vrouwen .
En velen werden beproeft ,iedereen word beproeft : vroeg of laat .
---
Een gelovige moet de goede strijd strijden , niet bang zijn en zeker niet : wat je gegeven is te ondermijnen .
Wat heeft men eraan als men wil doen wat een ander in je eigen ogen beter doet .
Zeker als men het eigene gekregene ( de vruchten en de gave van de H.Geest ) niet aanvaard of onwaardig acht .
__________________________
Men mag roeien met de riemen die men gekregen heeft .En groeien , varen door de duisternis achter je te laten :
richting licht .
--------------------------------------------------------------------------------------------
PS :een mooie psalm die met reinigen en offeren te maken heeft is : psalm 51 ( een gebroken geest en een bekeerd hart )
Hier MOET men het woordje hysop vervangen door Christus .
En hopelijk heeft men zich nog niet zondig gemaakt aan bloedschuld , ik ken zo niemand ! En dan nog he !
Men kan niet in harten kijken dat kan alleen God : de Rechtvaardige , Levende God !
------
Als men wil :

Psalm 51 is te beluisteren in het engels op YouTube : Sons Of Korah Psalm 51 A Broken Spirit and Contrite Heart ( ed sullivan )


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 25 jul 2017 07:10 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Was ik maar een goede Christen. Ik denk daar de laatste dagen veel aan. Ik heb pastoors toegevoegd een tijdje geleden en ze posten dingen. Zo zie ik hen dingen doen met jongeren, kampen en diensten en ik denk dan: had ik dat maar. Was ik maar een goede Christen. Ik kan veel zeggen en ik kan dingen vertellen waar niemand aan denkt maar het liefste zou ik een goede Christen zijn. Een Christelijk leven hebben. Maar ik kan het niet. Er zijn dingen in mij aan het strijden, wat ik wil en wat ik echt wil. Want de dingen die men wilt zijn zelden wat men echt wilt. Die strijd zal blijven vrees ik. Ik zo blij zijn met de genade. Ik zal zijn zoals diegene waar Jezus over spreekt wanneer hij verteld over iemand met veel zonden, die vergeven word. Mag ik wel spreken? Was ik maar een goede Christen.


Je bent een goede Christen, Jimmy. De aanklager wil jou in twijfel brengen, of jou laten denken dat je niet "goed" bent. Ik ben geen beter mens dan jij. De Bijbel leert ons dat we terug moeten keren naar de eerste Liefde, steeds weer. In 1 Johannes 4 lezen we wat deze eerste Liefde is:

Wij hebben Hem lief, omdat Hij ons eerst liefgehad heeft.

God heeft ons eerst liefgehad. God heeft jou zo lief, Jimmy, dat HIJ Jezus de wereld in gezonden heeft om jou te redden!

Als jij geen goede Christen bent, Jimmy, dan ben ik het ook niet.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 25 jul 2017 08:50 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ja Jimmy, ik denk ook dat je een goed christen bent .Geen perfecte natuurlijk .
Maar wie is dat wel .
Volgens mij mag je gerust de lieve en goede dingen die je gekregen hebt van God , in je dagelijks leven en omgeving blijven
bevorderen en inzien .
Ik zou willen dat , iedere christen beseft welke eigenschappen hij of zij bezit , in liefde voor een ander :
NIET teniet gedaan word door negatieve gedachten .
Dat belemmert het groeien zo zeer .
___________________________________________
En groeien is zo belangrijk .
Ik kan zoveel dingen opnoemen waar ikzelf vind dat ik nog aan moet werken .
Ik heb dingen gedaan , plus leer gevolgd met zakens die er niet toe doen .
----
Men kan niet perfect zijn in het volgen en in geloof in Jezus .
Alleen maar je best doen met de mogelijkheden die je gekregen hebt van de Liefde Gods .
Plus men kan steeds bij de Heer terecht !
____
Paulus :
De liefde van God , de genade van Jezus-Christus en de gemeenschap met de H.Geest !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 25 jul 2017 12:25 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Nee dat ben ik niet. Tegenwoordig moet iedereen zijn oren gekieteld worden maar ik kan de waarheid aan. Ik zou dus graag hebben dat jullie stoppen met mijn oren te kietelen.
Bedankt om mij te willen bemoedigen maar stop ermee. De satan klaagt mij immers helemaal niet aan. Het is eerder zoals een hert dat naar zuiver water verlangt. Wanneer het vuil water drinkt en het hert denkt aan het zuivere water, klaag de satan het onzuiver water dan aan? Klaagt de satan dan het hert aan dat het onzuiver water drinkt? Nee, want de reden waarom het hert zuiver water wilt komt uit zichzelf. Niet van satan. Het hert is het beu van vervuild water te drinken, maar lijkt niet anders te kunnen, maar wanneer hij andere dieren ziet die wel zuiver water drinken dan word het hert jaloers. Want het zuivere water is goed voor hem. Hij weet dit.
Wel zo is het bij mij ook. Een echt Christelijk leven is zoals het zuiver water waarnaar het hert, de gelovige, zou moeten verlangen. Anders word het hert alleen maar ziek.
Jullie kennen mij niet, jullie kennen enkel wat ik verkondig. Ik ben egoïstisch, heb veel te weinig liefde, ik kwets anderen. En allemaal omdat ik onzuiver water drink. Als jullie dan beweren dat degene die mij naar het zuivere water wilt leiden, zodat ik zou genezen, de satan is dan denk ik dat jullie best jullie nu verontschuldigen tegenover de Heilige Geest opdat ge Hem niet zou belasterd hebben.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 25 jul 2017 15:30 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
jouw doel in het leven is: http://185.10.99.25/~dirk01/doelvan.htm.


Ik vind wat Dirk geplaatst heeft een mooi antwoord op je stukje dat je jezelf niet goed genoeg vind.
Ik vind mezelf ook niet goed genoeg.Niemand is ooit goed genoeg, maar prijs de Heer, God ziet ons aan door zijn Zoon Jezus christus.
En die is heilig en volkomen.Alleen door HEM zijn we goed voor God

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 25 jul 2017 16:00 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Jimmy schreef:
Nee dat ben ik niet. Tegenwoordig moet iedereen zijn oren gekieteld worden maar ik kan de waarheid aan. Ik zou dus graag hebben dat jullie stoppen met mijn oren te kietelen.
Bedankt om mij te willen bemoedigen maar stop ermee. De satan klaagt mij immers helemaal niet aan. Het is eerder zoals een hert dat naar zuiver water verlangt. Wanneer het vuil water drinkt en het hert denkt aan het zuivere water, klaag de satan het onzuiver water dan aan? Klaagt de satan dan het hert aan dat het onzuiver water drinkt? Nee, want de reden waarom het hert zuiver water wilt komt uit zichzelf. Niet van satan. Het hert is het beu van vervuild water te drinken, maar lijkt niet anders te kunnen, maar wanneer hij andere dieren ziet die wel zuiver water drinken dan word het hert jaloers. Want het zuivere water is goed voor hem. Hij weet dit.
Wel zo is het bij mij ook. Een echt Christelijk leven is zoals het zuiver water waarnaar het hert, de gelovige, zou moeten verlangen. Anders word het hert alleen maar ziek.
Jullie kennen mij niet, jullie kennen enkel wat ik verkondig. Ik ben egoïstisch, heb veel te weinig liefde, ik kwets anderen. En allemaal omdat ik onzuiver water drink. Als jullie dan beweren dat degene die mij naar het zuivere water wilt leiden, zodat ik zou genezen, de satan is dan denk ik dat jullie best jullie nu verontschuldigen tegenover de Heilige Geest opdat ge Hem niet zou belasterd hebben.

Als jij het verschil niet meer herkent tussen iemand willen bemoedigen of iemands ego willen strelen :
ja dan heb je een probleem .
Evenzo als jij vind dat men de H.Geest belasterd door te willen bemoedigen .
En weet je : jaloers zijn is ook geen mooie eigenschap .Werk daaraan en laat satan waar hij zit .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 25 jul 2017 16:34 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Paulus was ook jaloers, zelfs onze God is een jaloerse God.
Als jij mij de grond wilt inslagen omdat ik uw bemoediging liever niet heb dan moet u dat weten.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 25 jul 2017 16:44 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ik wil u niet de grond inslagen , waar haal je het .
Dat is het laatste wat ik wil .
Maar zoals je wil hoor , ik zal niet meer bemoedigen .
__________________________________________________
Een jaloerse God ?
Ja dat denk ik wel , zeker als je andere goden aanbid .
Maar toch niet jaloers op een ander zijn talenten , kennis enz.... .Of op huis en bezit .
God is veel groter dan dat , denk ik dan .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 25 jul 2017 16:51 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
k mag jaloers zijn op goede Christenen en wat ze hebben. Want die jaloersheid zal me er naartoe drijven.
Ik mag daar jaloers op zijn, want ik merk er liefde op en samenhorigheid, dat ken ik niet. Nee, als ik zeg dat ik slecht ben en het niet goed mee overweg kan dat andere men oren dan beginnen kietelen om me te bemoedigen, terwijl ik wel degelijk als mens slecht ben dan ligt het probleem niet bij mij maar bij u, dat u zich een beetje aangevallen voelt.
Maar sorry, ge hebt niks goeds gedaan met te zeggen dat ik een goede Christen ben in uw ogen, want ik ben het niet. Als gij me daarom de grond wilt in boren nu dan moet gij dat weten Franny.
Nee nu zou ik hier nog u allen moeten bedanken omdat u zegt dat ik wel een goede CHristen ben, terwijl ik het niet ben. Want er staat geschreven dat iemand die zijn gezin niet helpt nog slechter is dan een ongelovige, zichzelf niet waard een Christen te noemen.
Wel ik help mijn moeder niet genoeg, dus ge moet uw mond nu gaan houden met te zeggen hoe een goede Christen dat ik wel niet ben want Paulus is daar duidelijk over hoe goede Christen ik ben. Ik ben nog erger dan een ongelovige.
Wat wilt ge nu eigenlijk, dat ik u allen bedank voor de leugen die ge me wilt wijsmaken? Toen Petrus tegen Jezus zei dat Hij niet zou sterven zei Jezus ook: satan ga achter mij staan.
Voelde Petrus zich aangevallen? Bedoelde Petrus het slecht als hij zei dat Jezus niet zou sterven? Nee toch? Maar eigenlijk noemde Petrus Jezus een leugenaar, want Jezus zei dat Hij moest sterven.
Zou Petrus toen ook Jezus in de grond geboord hebben al zeggende dat hij Hem wou bemoedigen? Hij bedoelde het ook goed, net zoals jullie het goed bedoelen maar net zoals Petrus Jezus een leugenaar noemde noemen jullie mij nu ook een leugenaar. Jullie noemen Paulus een leugenaar. Bedoelen jullie het zo? Nee zeker niet, net zoals Petrus het niet zo bedoelde. Maar toch zei Jezus: satan ga achter mij staan.

En ja jullie hebben de Heilige Geest belasterd want jullie zeggen duidelijk dat diegene die mij naar het zuiver water wilt leiden de satan is. Terwijl dat de Heilige Geest is. Dus jullie hebben zonder het te beseffen de Heilige Geest belasterd.
Want het is niet de satan die u van u wegen afhoud, en u naar de Heiligheid brengt, het is de Heilige Geest die dat doet.
De satan klaagt aan, maar houd het daarbij maar de Heilige Geest klaagt u ook aan MAAR geeft de oplossing.

Het is goed dat mijn slechte daden aangeklaagd worden, het is goed dat er iets in mij deze dingen aankaart en naar oplossingen zoekt om deze problemen op te lossen, maar als ik jullie hoor is dat allemaal de satan want Jezus is voor ons gestorven en we zijn vrij.
Nee dat klinkti eerder bij mij als dat de satan: doe maar op, Jezus is gestorven, je bent vrij.

Maar eenieder die de zonde bedrijft is NIET vrij maar een slaaf van de zonde. Om werkelijk vrij te zijn moeten wij dus aan onze zonde werken. Men kan pas aan de zonde werken als deze zonde word geopenbaard aan een mens. Als men aangeklaagd word. En vervolgens de oplossing word gegeven.
Geen eenmaal zal God mij niet redden maar wel duizend maal zal Hij mij inzicht geven over mijn zonde en wat ik er kan aan proberen te doen. satan klaagt aan enkel om u slecht te laten voelen, God klaagt aan opdat ge van de weg terug naar de goede weg zou gaan.

Dus ja, ik vind dat de Heilige Geest is belasterd geweest. Want het is de Heilige Geest die u uw zonde laat inzien, het onzuivere water en u naar de Heiligheid, het zuivere water, brengt. En hoe ik het las doen jullie alsof het de satan is. Dan belasteren jullie letterlijk de Heilige Geest.

Jullie moeten ook eens begrijpen en weer het voorval van Petrus nemen, dat jullie soms dingen doen die jullie niet beseffen en anders bedoelen. Dat doe ik ook. Het is niet omdat jullie de Heilige Geest belasterden dat jullie dat ook wilde doen, dat dat jullie intentie was, maar het is wel gebeurd vind ik. Als ik dan de grond word ingeboord omdat ik niet naar het mooie gepraat luister en u zelfs terechtwijs over de Heilige Geest, dan moet jij dat weten.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 25 jul 2017 16:52 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: vr 16 jun 2006 12:13
Berichten: 2
Lieve broeder,

Ik las jouw vraag. Je plaatst ook filmpjes. Misschien is dit een leuk filmpje, en beantwoordt het je vraag:

Vraag: Wat moet je doen om een goed christen te zijn?
http://gelooft.xsbb.nl/viewtopic.php?f=36&t=814189


Jimmy schreef:
k mag jaloers zijn op goede Christenen en wat ze hebben. Want die jaloersheid zal me er naartoe drijven.
Ik mag daar jaloers op zijn, want ik merk er liefde op en samenhorigheid, dat ken ik niet. Nee, als ik zeg dat ik slecht ben en het niet goed mee overweg kan dat andere men oren dan beginnen kietelen om me te bemoedigen, terwijl ik wel degelijk als mens slecht ben dan ligt het probleem niet bij mij maar bij u, dat u zich een beetje aangevallen voelt.
Maar sorry, ge hebt niks goeds gedaan met te zeggen dat ik een goede Christen ben in uw ogen, want ik ben het niet. Als gij me daarom de grond wilt in boren nu dan moet gij dat weten Franny.
Nee nu zou ik hier nog u allen moeten bedanken omdat u zegt dat ik wel een goede CHristen ben, terwijl ik het niet ben. Want er staat geschreven dat iemand die zijn gezin niet helpt nog slechter is dan een ongelovige, zichzelf niet waard een Christen te noemen.
Wel ik help mijn moeder niet genoeg, dus ge moet uw mond nu gaan houden met te zeggen hoe een goede Christen dat ik wel niet ben want Paulus is daar duidelijk over hoe goede Christen ik ben. Ik ben nog erger dan een ongelovige.
Wat wilt ge nu eigenlijk, dat ik u allen bedank voor de leugen die ge me wilt wijsmaken? Toen Petrus tegen Jezus zei dat Hij niet zou sterven zei Jezus ook: satan ga achter mij staan.
Voelde Petrus zich aangevallen? Bedoelde Petrus het slecht als hij zei dat Jezus niet zou sterven? Nee toch? Maar eigenlijk noemde Petrus Jezus een leugenaar, want Jezus zei dat Hij moest sterven.
Zou Petrus toen ook Jezus in de grond geboord hebben al zeggende dat hij Hem wou bemoedigen? Hij bedoelde het ook goed, net zoals jullie het goed bedoelen maar net zoals Petrus Jezus een leugenaar noemde noemen jullie mij nu ook een leugenaar. Jullie noemen Paulus een leugenaar. Bedoelen jullie het zo? Nee zeker niet, net zoals Petrus het niet zo bedoelde. Maar toch zei Jezus: satan ga achter mij staan.

En ja jullie hebben de Heilige Geest belasterd want jullie zeggen duidelijk dat diegene die mij naar het zuiver water wilt leiden de satan is. Terwijl dat de Heilige Geest is. Dus jullie hebben zonder het te beseffen de Heilige Geest belasterd.
Want het is niet de satan die u van u wegen afhoud, en u naar de Heiligheid brengt, het is de Heilige Geest die dat doet.
De satan klaagt aan, maar houd het daarbij maar de Heilige Geest klaagt u ook aan MAAR geeft de oplossing.

Het is goed dat mijn slechte daden aangeklaagd worden, het is goed dat er iets in mij deze dingen aankaart en naar oplossingen zoekt om deze problemen op te lossen, maar als ik jullie hoor is dat allemaal de satan want Jezus is voor ons gestorven en we zijn vrij.
Nee dat klinkti eerder bij mij als dat de satan: doe maar op, Jezus is gestorven, je bent vrij.

Maar eenieder die de zonde bedrijft is NIET vrij maar een slaaf van de zonde. Om werkelijk vrij te zijn moeten wij dus aan onze zonde werken. Men kan pas aan de zonde werken als deze zonde word geopenbaard aan een mens. Als men aangeklaagd word. En vervolgens de oplossing word gegeven.
Geen eenmaal zal God mij niet redden maar wel duizend maal zal Hij mij inzicht geven over mijn zonde en wat ik er kan aan proberen te doen. satan klaagt aan enkel om u slecht te laten voelen, God klaagt aan opdat ge van de weg terug naar de goede weg zou gaan.

Dus ja, ik vind dat de Heilige Geest is belasterd geweest. Want het is de Heilige Geest die u uw zonde laat inzien, het onzuivere water en u naar de Heiligheid, het zuivere water, brengt. En hoe ik het las doen jullie alsof het de satan is. Dan belasteren jullie letterlijk de Heilige Geest.

Jullie moeten ook eens begrijpen en weer het voorval van Petrus nemen, dat jullie soms dingen doen die jullie niet beseffen en anders bedoelen. Dat doe ik ook. Het is niet omdat jullie de Heilige Geest belasterden dat jullie dat ook wilde doen, dat dat jullie intentie was, maar het is wel gebeurd vind ik. Als ik dan de grond word ingeboord omdat ik niet naar het mooie gepraat luister en u zelfs terechtwijs over de Heilige Geest, dan moet jij dat weten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 25 jul 2017 16:54 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
God gebruikt ons zelfs zodat de Joden jaloers zouden worden en terug keren naar Hem

Het is dus normaal dat ik jaloers ben op de dingen die goede CHristenen hebben, God heeft dat zo voorzien dat ge jaloers zou worden, zodat ge zou zeggen: Dat wil ik ook! En naar Hem gaan

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 25 jul 2017 17:05 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Jimmy schreef:
God gebruikt ons zelfs zodat de Joden jaloers zouden worden en terug keren naar Hem

Het is dus normaal dat ik jaloers ben op de dingen die goede CHristenen hebben, God heeft dat zo voorzien dat ge jaloers zou worden, zodat ge zou zeggen: Dat wil ik ook! En naar Hem gaan

Daar zeg je het : terugkeren naar HEM .
----
Ben jij dan zo ver weg in liefde voor Jezus-Christus dat je vind dat jij jaloers moet zijn en geen bemoediging wil van andere
die Jezus liefhebben ?


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.