Forum www.gelooft.com

Het is momenteel di 30 apr 2024 01:40

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Wie ben jij in Jezus?
BerichtGeplaatst: ma 17 jul 2017 08:41 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: vr 14 jul 2017 13:12
Berichten: 3
Wie veel op reis is, ontwikkelt als vanzelf een eigen handigheid in het pakken van bagage. Sommigen houden ervan om zoveel mogelijk zaken in hun handbagage te pakken, anderen geven de voorkeur aan een klein tasje én een tube wasmiddel.

De kreet “wat ik verder nodig heb, koop ik wel” levert in ieder geval heel specifieke souvenirs op. Dat shirt uit San Salvador blijft altijd ‘van die reis’ en de tandpasta uit China… affijn, die staat vooral leuk op het plankje in de badkamer.

Terwijl ik naar huis vlieg, bedenk ik welke nieuwe reis-routine wij samen opbouwen nu we met een meisje van enkele maanden op pad zijn. Van vliegtuigkussengemak tot tasjes voor in de auto: het is allemaal bedacht, we hoeven slechts te kiezen. Onlangs ontdekten we zelfs, dat ook een babybadje-voor-op-reis al is uitgevonden. Hoeven wij dat niet meer te doen :)

In 1959 bracht Cliff Richard ‘Traveling Light’ uit, het liedje waarin hij zong Ik heb geen tassen vol bagage om me te remmen, geen kam, geen tandenborstel, ik reis licht.

Licht reizen doe je ook, door overbodige bagage uit je hoofd achter te laten. Wanneer je het hoognodige in je gedachten neemt, is er ruimte voor creativiteit, energie voor nieuwe dingen, voor alles wat de week gaat brengen.

Je doet dat door te mediteren op wat echt belangrijk is voor onderweg, bijvoorbeeld door te bedenken wie jij bent in Jezus. Zijn kwaliteit van leven, Zijn genade en gunst zijn als een hemelse ‘creditcard’ die je kunt gebruiken om onderweg alles te ontvangen wat je nodig hebt. Zonder dat je je daarover vóór de reis druk maakt.

Sir Cliff zong over licht reizen omdat hij onderweg was naar zijn liefje (een zak vol dromen en een hart vol liefde…). Dat snap ik dan wel weer. Ik haast me naar huis!

Het is een mooie dag!

Tip: mediteer vandaag op de woorden van 2 Korintiërs 5: Iedereen die één is met de Messias, krijgt een nieuwe start, is als nieuw geschapen (vs. 17, MSG) / God heeft Hem die de zonde niet kende voor ons één gemaakt met de zonde, zodat wij door hem rechtvaardig voor God konden worden. (vs. 21)

Uit: www.jongenvrij.nl


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.