Forum www.gelooft.com

Het is momenteel di 30 apr 2024 02:57

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2017 13:09 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik lees soms dingen in de aard van: als je de bijbel leest is er geen plaats voor satans leugens. Zo simpel is het niet vrees ik. Satan kan dan op dwaalleer vlak minder doen maar op dagelijkse beslommering vlak nog even veel. Wij moeten begrijpen waarom er in de Bijbel word gesproken dat satan aan het kruis is verslagen. Dat is met een reden vermeld. Ik geloof dat die reden is omdat wij zullen zondigen en velen zullen daar vanaf zien en het zal lijken alsof ze niet tegen de satan op kunnen. Dat is ook zo langs de ene kant, hoeveel keer leiden je gedachten je op een pad dat een leugen is? Denk je dat dat van God komt? Ik denk dat niet. Wel op die manier is de satan verslagen: hij kan ons niet meer aanklagen want als hij dat doet dan verwijzen wij gewoon naar het kruis. Laat dus niemand u veroordelen op u zonden. Wij hebben dat niet te doen. Maar steun en bemoedig eenieder. Wel satan is verslagen omdat wij hem niet kunnen verslagen. Hij kan ons vanalles wijsmaken, ons op het verkeerde pad sturen, ons beliegen, ons slecht laten voelen, enz. maar in alle werkelijkheid kan hij niks meer over ons doen want dankzij Christus zal God ons vergeven. In die zin is hij verslagen. Maar ik geloof dat de satan constant ligt te wachten tot hij de juiste stelling in ons hoofd krijgt en daar op reageert met een leugen. Dat hij als een roofdier is dat op zijn prooi ligt te wachten. Niemand ontkomt eraan maar vrees niet, want dankzij Christus is hij alreeds verslagen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 16:22 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Jimmy schreef:
Ik lees soms dingen in de aard van: als je de bijbel leest is er geen plaats voor satans leugens. Zo simpel is het niet vrees ik. Satan kan dan op dwaalleer vlak minder doen maar op dagelijkse beslommering vlak nog even veel. Wij moeten begrijpen waarom er in de Bijbel word gesproken dat satan aan het kruis is verslagen. Dat is met een reden vermeld. Ik geloof dat die reden is omdat wij zullen zondigen en velen zullen daar vanaf zien en het zal lijken alsof ze niet tegen de satan op kunnen. Dat is ook zo langs de ene kant, hoeveel keer leiden je gedachten je op een pad dat een leugen is? Denk je dat dat van God komt? Ik denk dat niet. Wel op die manier is de satan verslagen: hij kan ons niet meer aanklagen want als hij dat doet dan verwijzen wij gewoon naar het kruis. Laat dus niemand u veroordelen op u zonden. Wij hebben dat niet te doen. Maar steun en bemoedig eenieder. Wel satan is verslagen omdat wij hem niet kunnen verslagen. Hij kan ons vanalles wijsmaken, ons op het verkeerde pad sturen, ons beliegen, ons slecht laten voelen, enz. maar in alle werkelijkheid kan hij niks meer over ons doen want dankzij Christus zal God ons vergeven. In die zin is hij verslagen. Maar ik geloof dat de satan constant ligt te wachten tot hij de juiste stelling in ons hoofd krijgt en daar op reageert met een leugen. Dat hij als een roofdier is dat op zijn prooi ligt te wachten. Niemand ontkomt eraan maar vrees niet, want dankzij Christus is hij alreeds verslagen.


Inderdaad, de duivel is al verslagen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 14 jul 2017 04:55 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
GeertN schreef:
Jimmy schreef:
Ik lees soms dingen in de aard van: als je de bijbel leest is er geen plaats voor satans leugens. Zo simpel is het niet vrees ik. Satan kan dan op dwaalleer vlak minder doen maar op dagelijkse beslommering vlak nog even veel. Wij moeten begrijpen waarom er in de Bijbel word gesproken dat satan aan het kruis is verslagen. Dat is met een reden vermeld. Ik geloof dat die reden is omdat wij zullen zondigen en velen zullen daar vanaf zien en het zal lijken alsof ze niet tegen de satan op kunnen. Dat is ook zo langs de ene kant, hoeveel keer leiden je gedachten je op een pad dat een leugen is? Denk je dat dat van God komt? Ik denk dat niet. Wel op die manier is de satan verslagen: hij kan ons niet meer aanklagen want als hij dat doet dan verwijzen wij gewoon naar het kruis. Laat dus niemand u veroordelen op u zonden. Wij hebben dat niet te doen. Maar steun en bemoedig eenieder. Wel satan is verslagen omdat wij hem niet kunnen verslagen. Hij kan ons vanalles wijsmaken, ons op het verkeerde pad sturen, ons beliegen, ons slecht laten voelen, enz. maar in alle werkelijkheid kan hij niks meer over ons doen want dankzij Christus zal God ons vergeven. In die zin is hij verslagen. Maar ik geloof dat de satan constant ligt te wachten tot hij de juiste stelling in ons hoofd krijgt en daar op reageert met een leugen. Dat hij als een roofdier is dat op zijn prooi ligt te wachten. Niemand ontkomt eraan maar vrees niet, want dankzij Christus is hij alreeds verslagen.


Inderdaad, de duivel is al verslagen!

Ja Christus is overwinnaar .
De Herder die goed EN met liefde zijn schapen leid .
Jezus heeft het ultieme Verzoeningsoffer gebracht , zonder deze daad waren al de mensen verloren en in handen van de satan .
Dan was er geen vergeving mogelijk , dan was de wereld reeds lang vergaan .
Tot twee maal toe , heeft God Zijn schepping deels vernietigd , maar dankzij :
XXX Jezus-Christus XXX is er nog de mogelijkheid om zich te bekeren naar Gods wil .
_______________________________________________________________________________

En of men nu wil of niet : beproevingen komen er .
De een krijgt al wat meer te verduren , als de ander .
Satan is een wolf in schaapsleren , een rover , een dief .
De mens behoord niet hem toe , maar behoord Christus toe .
Christus heeft ons vrijgekocht met Zijn Bloed ! Zijn offer aan het kruis !
----------------------
En inderdaad mag men steeds beroepen op Jezus als het kwade ons wil onderuithalen door negatieve gedachten ,
in te fluisteren .
Daarom heeft Jezus ons ook het Onze Vader geleerd ( natuurlijk nog veel meer ).
Waar ook in staat :
Vergeef ons onze schulden , gelijk ook wij vergeven aan onze schuldenaren .
________________________________________________________________
En ach , hedendaags kan niemand of een gemeenschap , tippen aan een apostel , of de apostelen gemeenten .
De apostelen van Jezus !!!
Enkelingen misschien ???
Want wie laat alles achter om Jezus te volgen ?
Wie of met hoeveel en hoe : is getrouw aan Jezus woorden :
-Blijf dit doen om Mij te gedenken , in de zuivere daad van het Woord !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 14 jul 2017 07:27 
Offline
Route begonnen
Route begonnen

Lid geworden op: do 19 nov 2015 02:30
Berichten: 186
Dag allemaal,

Als satan al verslagen is, hoe zien jullie dan Openbaring 20:1-3 en 7-10?

Of bedoelen jullie misschien Hebr. 2:14-15? Natuurlijk staat Jezus Abrahams zaad (de gelovigen) bij (vers 16-18).

Inderdaad is de aanklager neder geworpen naar de aarde (Openb. 12:7-18), waar echter ook staat in vers 12 : "Wee de aarde en de zee, want de duivel is tot u nedergedaald in grote grimmigheid, wetende dat hij weinig tijd heeft". Waarna vers 13-18 beschrijft wat hij op aarde probeert te doen.

Groetjes,
Elle

_________________
"Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Heer, Jezus Christus."

Romeinen 5:1 - NBG-51.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 14 jul 2017 08:12 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Ik geloof dat er twee zaken aan de orde zijn:

1. Wie heeft satan verslagen? Wij of Jezus?
2. Heeft satan nog invloed?

Op de eerste vraag, en daar doelt Jimmy waarschijnlijk op, is het antwoord: Niet wij, maar Hij (Christus) heeft de duivel verslagen. Adam heeft gezondigd, Jezus heeft het hersteld.

Op de tweede vraag is het antwoord helaas "ja". Inderdaad, satan is de god van deze wereld, maar, wij zijn niet van deze wereld. Ik geloof:

ALS GOD ONS RECHTVAARDIGT KAN NIEMAND ONS AANKLAGEN

Satan kan niet voor God verschijnen om jou aan te klagen! In het Bijbelboek Job lezen we dat satan naar Gods troon kwam om over Job te klagen. (Job 1: 6-12):

Het gebeurde op een dag, toen de zonen van God kwamen om hun opwachting te maken bij de HEERE, dat ook de satan in hun midden kwam.

En, eigenlijk is dat merkwaardig. Gods troon is de heiligste plaats. Dus waarom heeft God satan voor Hem laten komen? Satan heeft dit recht gekregen, toen Adam ongehoorzaam was. We kunnen min of meer stellen dat Adam zijn plaats afgestaan heeft aan satan, door te rebelleren tegen God (Genesis 3). Maar, God zij dank, is de laatste Adam gekomen in de persoon van Jezus Christus. In Hebreeën 9 lezen we:

En bijna alles wordt volgens de wet door bloed gereinigd, en zonder het vergieten van bloed vindt er geen vergeving plaats. Het was dus noodzakelijk dat de afbeeldingen van de dingen die in de hemelen zijn, hierdoor gereinigd werden, maar de hemelse dingen zelf door betere offers dan deze. Want Christus is niet binnengegaan in het heiligdom dat met handen gemaakt is en dat een tegenbeeld is van het ware, maar in de hemel zelf, om nu voor het aangezicht van God te verschijnen voor ons.

Dus het bloed van Jezus Christus heeft deze onreine plaats gereinigd. De onreine plaats waar satan kon komen is rein geworden. En, dat betekent dat satan niet meer in de hemel kan komen. Hij kan niet meer voor God komen om ons aan te klagen! In Hebreeën 9:24 lezen we dat Jezus in Gods aanwezigheid is. Hij is voor ons. Hij pleit voor ons, zoals we in Romeinen 8 kunnen lezen:

Wie is het die verdoemt? Christus is het Die gestorven is, ja wat meer is, Die ook opgewekt is, Die ook aan de rechterhand van God is, Die ook voor ons pleit.

Ofwel, wat met Job gebeurd is, kan ons niet meer overkomen. Job verlangde naar een bemiddelaar, maar hij had niemand (Job 9:33). Zijn droom is onze realiteit. Vandaag hebben we Jezus Christus als onze Middelaar, zoals we in 1 Timotheüs 2 lezen:

Want er is één God. Er is ook één Middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus.

Omdat de duivel niet meer voor God in de hemel kan komen, komt hij nu tot mensen op aarde om ze daar te beschuldigen en aan te klagen. Zijn voornaamste middel is misleiding omdat hij geen echte kracht heeft (Kolossenzen 2).

Hij heeft de overheden en de machten ontwapend, die openlijk te schande gemaakt en daardoor over hen getriomfeerd.

De duivel moet liegen en mensen bedriegen om te denken dat God tegen ze is, dat hij boos op je is omdat je gefaald zou hebben, of dat jouw ziekte of armoede de straf van God is voor jouw zonden. Mijn vriend, val niet voor de leugens van de duivel. Als God jou rechtvaardigt, kan niemand jou aanklagen! Satan kan niet meer voor God komen om jou te beschuldigen of aan te klagen. Heb je Jezus als Verlosser aangenomen? Dan heb je vrije toegang tot Gods genade, zoals Hebreeën 4 dat prachtig verwoordt:

Laten wij dan met vrijmoedigheid naderen tot de troon van de genade, opdat wij barmhartigheid verkrijgen en genade vinden om geholpen te worden op het juiste tijdstip.

Als God ons rechtvaardigt, kan niemand ons aanklagen!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.