Forum www.gelooft.com

Het is momenteel zo 19 mei 2024 05:54

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Wij maken onze eigen god.
BerichtGeplaatst: ma 12 dec 2016 21:09 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ieder is zijn eigen god.Wij zijn onze eigen God. Wij maken onze eigen regels, richtlijnen en elk van ons scheid dat van zichzelf. WIlt dat scheiden, opdat ze het gevoel kunnen hebben dat het hun gegund word. Zo mâakt ieder zijn eigen God. Die naar eigen bepaalde waarde aan genade en vergiffenis schenkt. De waarheid baseren wij op wat telt voor ons en wat onze eigen gemaakte God ons mee deelt en aanttoont in de Bijbel. Als God bij mij is en bij u, aan welk getal denk ik dan nu? Het is mogelijk dat de Heilige Geest in u zit maar die werkt zo niet, die vermenigvuldigt zich gewoon. De Heilige Geest is als lucht. Maar u bent uw eigen God, en u bepaald zelf wat Waarheid is omwille van uw vrije wil. U hebt uw wil de naam God gegeven. Wij doen dat allemaal.Er is een verhaaltje van een man die stierf en hij kwam bij Jezus. Wel, zei de man, waar hebt ge gezeten? Ik heb niks dan ellende gehad in mijn leven. En Jezus zei tegen de man ziet ge daar die voetsporen met een paar ernaast? Ja zei de man. Ik heb heel de tijd bij u gelopen om u er door te helpen. Opeens zag de man maar 1 paar voetsporen meer en hij zei: en daar dan! Waar hebt ge daar gezeten? Waarop Jezus zegt: Toen heb ik u gedragen. God kent ons. Maar de Bijbel zegt ook dat er geen enkel mens op^zoek is, waarachtig, naar God. Want ze hebben de god in zichzelf gevonden. ZO is er denk ik ook iets dat ons vanalles wijsmaakt en helpt bouwen aan die valse god die wij zelf creeeren,. Dat is de satan. Hij vertelt enkel leugens. En gebruikt daarvoor de waarheid. En misschien krijgt onze eigen god zo ook wel kenmerken van de Ware God... wie weet.

jeremia 16:20 (HTB)

Kan een mens zijn eigen god maken? Ja, alleen zijn zij geen echte goden.’

Romeinen 311Er is niemand verstandig. Er is niemand die echt zijn best doet om God te vinden. 12Alle mensen hebben zich van God afgekeerd, zij zijn met elkaar de verkeerde weg opgegaan! Niemand doet wat goed is, zelfs niet één.

Psalmen 53 3God kijkt vanuit de hemel naar alle mensen.
Hij zoekt of er misschien één bij is die verstandig is,
wellicht één die God zoekt.
4Maar allemaal hebben zij zich van Hem afgekeerd.
Allemaal hebben zij Hem verlaten,
niemand van hen doet goed, nog niet een.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.