Forum www.gelooft.com

Het is momenteel ma 06 mei 2024 02:11

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Overdenkingen over de zonde
BerichtGeplaatst: vr 09 sep 2016 12:31 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Oh jawel dat is wel moeilijk. Men zal immers falen denk ik. U ziet zonde als de overtreding en dat is ook zo maar de zonde is ook iets wat ons negatief beïnvloed. Soms is het beter om in te zien dat wij beter af zijn zonder zonde dan om te zeggen dat men niet mag zondigen denk ik. Bij het ene laat je zien waarom bij het andere leg je enkel iets op. Wij moeten ons bekeren maar ik denk niet om gered te worden. Ik denk dat als wij volledig begrijpen wat de zonde is, dat wij dan zullen proberen om minder te zondigen. En dan heb ik het niet over een overtreding. Bij een overtreding denkt een mens aan straf en zodoende denken velen dan ook niet verder na en zeggen ze: ik doe wat ik wil. Dat is een natuurlijke reactie. Ik denk dat het beter is om mensen te laten inzien dat de zonde niet altijd zo mooi is als ze lijkt. Ik denk ook dat het beter is om de mens te laten inzien dat de zonde een leugen is. Ze is als een vrouw die zichzelf graag opmaakt. Je kruipt s'avonds ermee in bed en s'morgens word je naast iets anders wakker. Het is als een mooie verpakking waar een geschenk inzit dat helemaal geen geschenk is. Ik denk dat het beter is dat wij begrijpen hoe moeilijk het soms is om van de zonde af te keren. Wetende dat het niet goed is. Ik denk dat het beter is om te begrijpen dat wij niet verder moeten gaan op eigen maatstaven, wat wij denken te kunnen. Als wij begrijpen wat de zonde is dan zouden wij begrip moeten hebben, denk ik, voor diegene die het doen. De zonde is iets raar, voor de zondaar is het als een plezier en niet zozeer omdat de zondaar slechter zou zijn dan een gelovige, maar omdat de zonde grenst aan zijn verlangens. Daardoor word de zonde door de zondaar goedgekeurt en soms gezien als een verrijking voor zijn leven. Het maakt dingen makkelijker, het geeft een goed gevoel. Maar in werkelijkheid is de zonde als een ziekte denk ik, die ons ziek maakt. Als u het als een epidemie zou zien zouden velen hun handen niet wassen en iedereen knuffelen. Dat is het gevaar aan de zonde: ze is destructief maar lijkt verrijkend. En zelfs een gelovige kan sommige zonden als verrijkend beschouwen. Ik geloof wel dat God ten gepaste tijde door de Heilige Geest een gelovige wel inzicht zal geven. Maar door de Heilige Geest. In een wereld vol leraars is het soms vergetelijk dat er een Leraar in ons zit.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.