Forum www.gelooft.com

Het is momenteel ma 06 mei 2024 00:17

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 08 sep 2016 23:51 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
We kennen allemaal wat een plan is denk ik? Kan God falen? Ik denk dat we daar allen over eens zijn, nee God zal niet falen. Nu vraag ik mij iets af. Een motor heeft een plan. Volgens het plan bestaat de motor uit onderdelen die hem goed laten werken. Daar gebruik je een plan voor. Wel wij zijn die onderdelen denk ik. Daarom geloof ik ook dat wij mensen niet constant hoeven te drukken op de momenten dat wij minder goed werken. Ieder onderdeel is belangrijk voor de motor. Wij moeten enkel beseffen dat wij als mens het evenbeeld van God horen te zijn, maar het niet kunnen zijn volwaardig. Wij moeten daarbij ieder in zijn waarde laten en als volwassen mens behandelen wat zijn keuze ook is. Als de keuze niet is wat wij wensen te horen dan horen wij in goed contact met de mens te blijven zodat wij hem toch nog raad kunnen geven als wij die denken te hebben en wanneer deze hem nodig heeft. Maar nooit of te nimmer hebben wij een oordeel uit te spreken. Dit zijn allemaal eigen gedachten die nu in me opkomen en het volgende dus ook: We gaan het hier niet hebben over gehoorzaamheid. Het is goed om aan u zonden te werken want wij horen ons ervan te bekeren. Maar men moet niet verwachten dat de zonde zomaar verdwijnt omdat ik zeg dat ze weg moet. Die zit in ons vlees. Daarom hebben wij niet te oordelen over wat iemand doet. Laat dat maar aan Jezus over. Wij horen onszelf niet te verhogen, wij staan op gelijke hoogte met elkaar. Daarom is het beter om met elkaar te praten over zaken zonder de andere partij ongemakkelijk te maken. Op een begripvolle manier. Want Gods plan was al lang klaar. En alles verloopt zoals het hoort te lopen. Want God weet hoe het gaat gaan. Hij kent ons. Hij is niet helderziend. Hij kent ons. Hij weet wat ge gaat doen, Hij weet wat iemand anders gaat doen, Hij kent ons. Hij heeft in dat plan met alles rekening gehouden. Daarom horen wij niet te denken beter te zijn omdat een ander in Christus iets niet doet wat wij belangrijk vinden. Ik vraag mij af of die mensen die altijd afkomen met gehoorzaamheid nog zo hoog van de toren zullen blazen als het over hun gehoorzaamheid gaat.

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.