Forum www.gelooft.com

Het is momenteel zo 05 mei 2024 23:07

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Gedachtegang over de zonde
BerichtGeplaatst: do 08 sep 2016 23:50 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Wij moeten trachten ons van de zonde af te keren maar wij doen de zonde wanneer wij er andere een juk mee opleggen. Ik ga nu even mijn eigen gedachtestroom neerzetten: Ik denk dat God zelf aan ieder mens werkt. Dat onze taak niet meer is dan de mens raad geven. Maar ieder mens moet zelf beslissen wat hij doet. Wij hebben geen enkele mens iets op te leggen. Ieder begaat zijn weg. Ieder heeft zijn sterkte en zijn zwakte. Ieder heeft zijn moment. Ieder heeft zijn leven. Wij hebben niet te oordelen over een ander op basis van wat die doet en zelfs beweerd. Wij zien enkel een moment opnamen in zijn leven waarbij bij God zijn hele levensloop al bekend is. Denken te kunnen oordelen, zelfs op waarachtige feiten, is dan ook dwaas in de ogen van God denk ik. Laat mij nog eens herhalen, dit zijn maar mijn eigen gedachten. Wij mogen niemand een juk opleggen omdat wij niet weten wanneer iemand het sterkst is om te breken met een dergelijke zonde. Wij weten ook niet of die zonde bij die bepaalde persoon zo belangrijk is, of dat die persoon nog ergere zaken heeft die God belangrijker vind. Dat weten wij allemaal niet. Als wij er over nadenken moeten wij toegeven niets te weten. Enkel datgene dat geschreven staat en wat wij ervan opmaken. Daarom moeten wij niet altijd bezig zijn met de redding van de mens maar ook met de benodigheden van een mens. Wij moeten elkaar steunen en wij moeten elkaar opbouwen om samen tot een beter persoon in Christus te komen. Dat is minstens even belangrijk dan terechtwijzen. Wij moeten niet met de vinger van een kwade Heer tegen zijn dienaar zwaaien, maar met de vinger die je naar een baby zwaait waarbij je al lachend zegt: volgende keer niet in mijn gezicht boeren en overgeven eh. Wij moeten niet met een vinger wijzen om te veroordelen maar met de vinger der liefde. Kijk het is duidelijk. Als wij zonder zonde zouden zijn, dan zouden wij als Jezus zijn. Jezus was wie wij horen te zijn. Maar niet volwaardig kunnen zijn. Maar als wij als Jezus zouden zijn dan zouden wij alles kunnen dat Hij kon en iets zegt mij dat Hij zichzelf nog heeft ingehouden. Daarom is het belangrijk om zoveel mogelijk de zonden te bannen want de mens is tot wonderbaarlijke dingen instaat als men niet zou zondigen. Dit is geen reden om mensen te veroordelen als het niet lukt. Want het zal soms niet lukken. Maar als u zou begrijpen wat de zonde veroorzaakt, hoe ze ons ziek maakt en zwak, dan lukt het u misschien al wat meer. Wij horen niet te zien naar de straf voor de zonde maar naar de Heerlijkheid van de volmaaktheid.

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.