Forum www.gelooft.com

Het is momenteel zo 05 mei 2024 22:16

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Vervulling van de Wet
BerichtGeplaatst: di 06 sep 2016 11:07 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik heb over iets nagedacht. Door lief te hebben vervullen wij de wet. Dat staat geschreven. Er staat ook geschreven: de boom met slechte word afgekapt en in het vuur gesmeten. Wat zijn die vruchten nu? Zijn het de 10 geboden? Volgens mij zijn die vruchten de vruchten van de Geest. Liefde, vriendelijkheid, lankmoedigheid, geduld enzoverder. Allemaal vruchten van liefde. Er staat geschreven: Door lief te hebben vervullen wij de wet. Er staat ook geschreven: Wie onder de leiding van de Geest valt word gered. Wel wat doet de Geest? Daden van liefde. Door de Heilige Geest te volgen vervullen wij de wet. God heeft er voor gezorgd dat wij datgene dat nodig is om gered te worden van Hem persoonlijk allemaal krijgen. Ieder is gedoopt, geloof heeft u gekregen, het staat geschreven dat Hij zijn dierbaren geloof geeft zodat ze gered zouden worden, en de Heilige Geest krijgt u doormiddel van dat geloof dewelke u vertrouwen geeft en liefdevolle daden. Waarom denken wij nog steeds zelf iets te moeten doen? In mijn ogen geeft God alles dat nodig is. Staat er niet geschreven: Hij weet wat ge nodig hebt en zal het u geven: voedsel, kleding, onderdak. Wel denkt u dat Hij enkel weet wat de mens nodig heeft en niet wat zijn ziel nodig heeft? Wel zoals hij het menselijke vlees voed zo voed Hij ook onze ziel. Ik wil dit geloven, en ik wens hier niet over te discusieren. Ieder mag geloven wat hij wilt. Door naar de Heilige Geest te luisteren volgen wij Jezus zijn geboden: Heb God lief en heb elkaar lief. Door die geboden te volgen gehoorzamen wij Jezus, want dat is wat Jezus geboden heeft. Jezus gebied het, God geeft het. Er staat geschreven dat Zijn kinderen in Zijn hand zitten en dat niemand ze eruit kan halen. Niemand. Hoe kan men u eruit halen als God ervoor zorgt dat gij er in blijft zitten. Hij geeft u alles. Alle eer aan Hem

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.