Forum www.gelooft.com

Het is momenteel zo 05 mei 2024 23:15

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 31 aug 2016 10:36 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Zie zo ik heb meer tekens gegeven en mijn titel is rond .
Waarom zou ik op dit geloofsforum blijven ?
Echt waar dat vraag ik mij al zo lang af .
Nu zeker omdat ik een ban verwacht of eventueel gewoon verdwijn ???
___
Simpele antwoorden vanuit iemands anders hart krijg ik toch niet vaak , oftewel word er verwezen naar een andere prediker .
Over kwade machten enz....
Wat voor zin heeft het nog ?
Ik kwam vooral lezen wat Koningsdochter schreef in het dagelijkse woord .
Maar nu is het zo doods , pierke de dood zeg ma .Ik bedoel , je moet zolang wachten op antwoorden .

Ik hoop dat Dirk eens antwoord vanuit zijn hart , ook al staat op Gelooft . com van die 72 000 euro enz....
In ieder geval : afwachten !
Het gaat trouwens op meer forums de rare kant op .
Facebook niet minder .
Het hart hoort er niet meer bij .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 31 aug 2016 10:59 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Franny schreef:
Ik hoop dat Dirk eens antwoord vanuit zijn hart , ook al staat op Gelooft . com van die 72 000 euro enz....


Je doelt waarschijnlijk op de vervelende reclame in het forum? Voor de duidelijkheid: het is niet onze reclame. We hebben geprobeerd deze te verwijderen, maar helaas lukt dat niet. Het forum op gelooft.com is een gratis forum, waar dus reclame door de provider geplaatst kan worden. We willen niet veel betalen om deze reclame te laten verwijderen, omdat we van mening zijn dat het geld beter besteed kan worden.

Het is fijn dat je de woorden van Koningsdochter leest. Je kunt dat altijd blijven doen.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 31 aug 2016 12:55 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Weet je Franny, ik weet echt niet goed wat ik kan doen om je te helpen. Ik vind het erg naar dat je je niet goed voelt. Dat je erg bedroefd bent om hetgeen er in je omgeving niet verandert.
Maar ik weet niet wat ik aan troost moet bieden als menselijke troost. De woorden van de Heer ken je goed, maar geven je op het ogenblik geen kracht.
Je verweert je heftig tegen leraars enz. Maar leraars zijn ons ook gegeven, kuin je in 1. Kor. 12 lezen.

1.Kor. 12: U hoort allemaal bij het lichaam van Christus en ieder van u is een deel van dat lichaam.
28 God heeft sommigen in de gemeente een taak gegeven. Ten eerste zijn er apostelen, ten tweede degenen die Gods woord doorgeven en ten derde leraren. Dan zijn er die wonderen doen en anderen die de gave hebben zieken te genezen. Er zijn helpers en leiders en sommigen die vreemde talen spreken.


Ik ben blij met leraars die me een stuk meer inzicht geven in de bijbel, ook vanuit de oertext. Ik ben blij met herders die ons in opdracht van de Heer weiden en voeden. En natuurlijk is de bijbel ons voedsel, maar sommige boeken kun je als vitamine beschouwen die meehelpen dingen te verdiepen.Vooral ook mooie dagboekjes. Ze geven dikwijls kracht en moed verder te gaan.
Maar ik merk dat je erg allergisch reageert op sommige antwoorden en eigenlijk durf / wil ik niet antwoorden om je niet voor het hoofd te stoten en dingen te schrijven die je niet wilt horen.
Maar ik wil je het nu toch schrijven zodat je weet waarom ik er niet op reageerde. We geven natuurlijk graag dingen verder die ons geholpen heben in het geloof te staan en te blijven staan.
Trouwens ik wil je nog wel zeggen dat ik een gemeente nodig heb omdat ook de bijeenkomsten en gebedsavonden heel belangrijk zijn, omdat je merkt dat er mensen voor je bidden als het niet zo goed gaat. En omgekeerd dat ik bid voor mensen als ze het moeilijk hebben. En ja ook om genezing voor elkaar omdat de autoriteit dooe de Heer gegeven IS.
Franny ik wens je het allerbeste en vooral Gods zegen en dat je je weer helemal geborgen mag voelen bij Hem.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 31 aug 2016 13:44 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Beste Franny,

Jezus vraagt jou: wil je jouw verleden ruilen voor ZIJN toekomst? je kunt kiezen. Aan jou de keus om te leven in vrijheid. Luister eens:

https://www.youtube.com/watch?v=7AC7f292vhU

Koningsdochter schreef:
Ik ben blij met leraars die me een stuk meer inzicht geven in de bijbel, ook vanuit de oertext. Ik ben blij met herders die ons in opdracht van de Heer weiden en voeden. En natuurlijk is de bijbel ons voedsel, maar sommige boeken kun je als vitamine beschouwen die meehelpen dingen te verdiepen.Vooral ook mooie dagboekjes. Ze geven dikwijls kracht en moed verder te gaan.
Maar ik merk dat je erg allergisch reageert op sommige antwoorden en eigenlijk durf / wil ik niet antwoorden om je niet voor het hoofd te stoten en dingen te schrijven die je niet wilt horen.

En omgekeerd dat ik bid voor mensen als ze het moeilijk hebben. En ja ook om genezing voor elkaar omdat de autoriteit dooe de Heer gegeven IS. Franny ik wens je het allerbeste en vooral Gods zegen en dat je je weer helemal geborgen mag voelen bij Hem.


Ik ben het volledig met je eens, Koningsdochter. Ook ik wens jou het allerbeste en Gods Zegen, Franny!

Zoals ik al zo vaak genoemd heb, is geen enkel mens volkomen. Geen enkel mens profeteert volkomen, jij niet, ik niet, Koningsdochter niet, Wilkerson niet, Derek Prince niet. Koningsdochter heeft volkomen gelijk dat je allergisch reageert. Je hebt duidelijk moeite met "welvaarts-predikers", terwijl je niet beseft dat iemand als Derek Prince totaal niet in dit rijtje past. En, zelfs als je hem zo zou betitelen, en? Is het Evangelie van Jezus Christus niet een en al welvaart??! Wacht ons niet een prachtige toekomst, waar we nu ook al van mogen proeven, ondanks beproevingen en stormen die zeker in het leven voorkomen!

Misschien besef je onvoldoende dat veel (dus niet allemaal!) van deze "welvaarts-predikers" hun hele leven in dienst stellen van het evangelie! Misschien besef je niet dat ze hun prive-leven opofferen, dat ze hun huizen beschikbaar stellen aan daklozen en junks! Misschien besef je niet dat deze predikers tv-kanalen financieren via welke ge-evangeliseerd wordt in moslim-landen! Misschien besef je niet dat diverse welvaarts-predikers op doden-lijsten staan van ISIS en andere terreur-organisaties. Misschien besef je niet dat er een reden is dat God deze mensen letterlijk en figuurlijk rijk zegent, omdat HIJ weet dat deze mensen delen.

Neem de moeite eens iets te bekijken:

We hebben geen enkel recht. Wat hebben we wel? GENADE! En, uit die GENADE ontvangen we alles: vergeving, autoriteit, bescherming, genezing, alles door JEZUS! Geen enkel recht alleen genade:

https://www.youtube.com/watch?v=k9blKKobgKs

Zeker zijn een stormen. In iedere storm mogen we erop vertrouwen dat HIJ in onze "boot" aanwezig is! Wat een welvaart, toch!!

Zeker heeft Koningsdochter gelijk, ons IS de Autoriteit gegeven, de volledige ruil! HIJ geeft ons vrede, vrijheid, rust en genezing!

Nogmaals:

https://www.youtube.com/watch?v=7AC7f292vhU

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 31 aug 2016 14:30 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Koningsdochter schreef:
Weet je Franny, ik weet echt niet goed wat ik kan doen om je te helpen. Ik vind het erg naar dat je je niet goed voelt. Dat je erg bedroefd bent om hetgeen er in je omgeving niet verandert.
Maar ik weet niet wat ik aan troost moet bieden als menselijke troost. De woorden van de Heer ken je goed, maar geven je op het ogenblik geen kracht.
Je verweert je heftig tegen leraars enz. Maar leraars zijn ons ook gegeven, kuin je in 1. Kor. 12 lezen.

1.Kor. 12: U hoort allemaal bij het lichaam van Christus en ieder van u is een deel van dat lichaam.
28 God heeft sommigen in de gemeente een taak gegeven. Ten eerste zijn er apostelen, ten tweede degenen die Gods woord doorgeven en ten derde leraren. Dan zijn er die wonderen doen en anderen die de gave hebben zieken te genezen. Er zijn helpers en leiders en sommigen die vreemde talen spreken.


Ik ben blij met leraars die me een stuk meer inzicht geven in de bijbel, ook vanuit de oertext. Ik ben blij met herders die ons in opdracht van de Heer weiden en voeden. En natuurlijk is de bijbel ons voedsel, maar sommige boeken kun je als vitamine beschouwen die meehelpen dingen te verdiepen.Vooral ook mooie dagboekjes. Ze geven dikwijls kracht en moed verder te gaan.
Maar ik merk dat je erg allergisch reageert op sommige antwoorden en eigenlijk durf / wil ik niet antwoorden om je niet voor het hoofd te stoten en dingen te schrijven die je niet wilt horen.
Maar ik wil je het nu toch schrijven zodat je weet waarom ik er niet op reageerde. We geven natuurlijk graag dingen verder die ons geholpen heben in het geloof te staan en te blijven staan.
Trouwens ik wil je nog wel zeggen dat ik een gemeente nodig heb omdat ook de bijeenkomsten en gebedsavonden heel belangrijk zijn, omdat je merkt dat er mensen voor je bidden als het niet zo goed gaat. En omgekeerd dat ik bid voor mensen als ze het moeilijk hebben. En ja ook om genezing voor elkaar omdat de autoriteit dooe de Heer gegeven IS.
Franny ik wens je het allerbeste en vooral Gods zegen en dat je je weer helemal geborgen mag voelen bij Hem.

Dankjewel Koningsdochter voor je lieve antwoord .
En ik begrijp zeer goed wat je wil zeggen .
Maar wat betreft die allergie daar heb ik wel mijn redenen voor .Allergie ?? oeikes ha ha .
Maar wat ik gewoon jammer vind is dat op een geloofsforum er soms te veel doorverwezen word naar anderen .
Misschien is dat voor mij alang pase .Ik bedoel ik ken al die predikers van internet reeds .
En kan zelf nog eens gaan piepen om hun te horen .Die vrijheid heb ik .
-----
Misschien is dit langs mijne kant gewoonweg om te onderzoeken of op een geloofsforum mensen
mekaar nog een warm hart toedragen .
Mensen zien hartzeer niet meer .En kunnen niet meer zien , hoe ze de juiste woorden kunnen schrijven tot bemoediging of steun .
Ja ik ging en heb ook die richting uitgegaan .
Niet zien of horen en dat vind ik spijtig .
_____
Bij mij gaat het evenwel goed hoor , ik weet dat Jezus-Christus mijn hart weer oplift .
En wat de anderen betreft , ik geef de moed niet op .
-----------------------
Ik zie ook hoe daar de HEER mij helpt .
En wat de leraren en zo betreft : laten wij bidden om goede arbeiders .
Ik wil geen schaapje zijn tot prooi van de wolf in schaapskleren .
Niet dat jij dat bent en wilt he !!!
Maar daarom dat ik het hou bij Jezus-Christus woord en Zijn apostelen .
Grtjs Koningsdochter en echt waar veel liefs .
PS. meer tekens geven vroeg de pc. terwijl ik mijn titel schreef !
Maar dat wist je zeker he ? Of niet ??? grappeke hoor !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 31 aug 2016 14:32 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Wat een prachtig lied van Herman boon. Zo'n mooie tekst.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 31 aug 2016 14:52 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Koningsdochter schreef:
Wat een prachtig lied van Herman boon. Zo'n mooie tekst.


Ja, geweldig, en helemaal waar. Zeker in combinatie met deze:

https://www.youtube.com/watch?v=uaRotNrd_cA

De Heilige Gids is de enige juiste Gids in het leven. Ken je onderstaande studie?

https://www.youtube.com/watch?v=xeyhR5jf1UQ

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 31 aug 2016 15:08 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag Dirk , je praat weer goed wat betreft de Bijbel en die hoeveel euroooos ?

Maar je zwaait wel met kwade machten en demonen op een ander topictitel .
Bij die prediker van bevrijding , ken ik wel van ziens en horen .
Een woord uit je eigen hart komt er niet ,ik wacht nog steeds .
Heb tenminste het respect om toe te geven dat jezelf geen woorden hebt .
Over welke autoriteit hebben wij het dan , waar jij zo prat op gaat .
Spreekt de HEER niet wat je moet zeggen .
Sorry hoor Dirk maar ik heb Derek nooit een welvaartsprediker genoemd : dat maak jij ervan .
En sorry dat ik je zo aanval .Maar jij hebt het onrechtstreeks ook bij mij gedaan .

En ja ik behoed mijzelf voor welvaartspredikers en leugenaars .
Die Gods Woord verdraaien of zelfs er winst uit halen .
En ja mannen denken soms meer te weten dan vrouwen ?
Ook op geestelijk gebied ?
Nu Jezus-Christus heeft vrouwen lief en neemt hen in bescherming zonder ze op een dwaalspoor te zetten .
Wij zijn gelijk in Gods ogen .
Wij , moeten alleen ZIJN Stem herkennen en geen ander .
Dus nu weet je over het algemeen wat voor een christen ik ben .
En vind je mij te radicaal of te kinds en geen antwoord waardig van uit je eigen hart ,
zeg het mij dan gewoon .
Ik zie dat er in tussen weer wat gepost is op deze topictitel , maar wacht nog steeds op je antwoord .
Vind jij dat ik naar een bevrijdingsprediker en kwademachten uitdrijver moet gaan ?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 31 aug 2016 15:13 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Franny schreef:
Vind jij dat ik naar een bevrijdingsprediker en kwademachten uitdrijver moet gaan ?


Nee, dat vind ik niet.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 31 aug 2016 15:25 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dank je voor je antwoord .
Daar ben ik zeer blij om .
En ik laat het nu maar rusten .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 31 aug 2016 15:29 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Misschien is dit langs mijne kant gewoonweg om te onderzoeken of op een geloofsforum mensen
mekaar nog een warm hart toedragen .
Mensen zien hartzeer niet meer .En kunnen niet meer zien , hoe ze de juiste woorden kunnen schrijven tot bemoediging of steun .
Ja ik ging en heb ook die richting uitgegaan .
Niet zien of horen en dat vind ik spijtig .


Ik denk wel dat het erg moeilijk is op een forum. Je leest een momentane situatie en daar kun je op reageren. Maar je kent de mens niet echt die erachter is.
Dat is natuurlijk het verschil met een gemeente waar je iedereen persoonlijk kent. Daar zie je hoe het met iemand gaat en je bent er gewoon meer bij betrokken als op een min of meer anonym forum.
En ik moet ook zeggen, en daar neem ik mezelf ook bij de neus, dat de liefde in het einde der tijden bij de mensen zal verkillen.
Mt. 24, 13: Het kwaad zal hand over hand toenemen, zodat de liefde van de meeste mensen zal verkoelen. Maar wie dwars door alles heen aan Mij vasthoudt, zal gered worden.
Maar ik denke dat we (ik) daar steeds weer om mogen bidden dat de Heer zijn liefde in onze harten uitstort. Niet alleen voor mezelf maar juist ook voor de ander.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 31 aug 2016 18:53 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ja Koningsdochter ,
De liefde gaat verkillen en ik vrees dat dat zeer vergevorderd is .
En zoals je zegt kan je hopelijk in een gemeente toch hebben wat je zoekt .
Maar ik kan mijn vertrouwen nog niet weggeven .
Alleen heb ik tegen de vrouw des huizes verteld wat de Heer tegen mij gezegd heeft /We waren alleen
Sta klaar voor de poorten van Jeruzalem tot als IK KOM .
Zij begreep onmiddellijk wat ik bedoelde .
Daarna is zij opengebloeid , omdat ze tervoren niet vooraan iets durfde zeggen .Als zij spreekt over onze Lieve Koning gaan anderen Jezus-Christus nog meer beminnen .
Dus ik ben er gelukkig om .
____
En op een geloofsforum kan je alleen maar je gedacht zeggen , je kent de ander niet .
Maar ook dat vind ik een beetje jammer .
Want niet gekend , niet geliefd ?
Dan kan je toch ook niet meevoelen met de miserie hier ver vandaan ?
Een mens moet toch tussen de lijntjes kunnen lezen en begrijpen .
Maar ja : het is nu zo he .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 07 sep 2016 11:26 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Weer denk ik zoiets als deze topictitel omschrijft .
Ik begrijp dat ik dit forum niet als therapie mag gebruiken voor mijzelf .
Ik schaad er anderen mee en ook mijzelf .
___________
Ik heb gevonden wat ik zocht , een beetje vriendschap van andere gelovigen .
Zij hebben laten zien dat een geloofsforum opbouwend kan werken .
Maar nu is het aan mij om mijn weg te gaan .
Het is genoeg geweest voor mij , mijn tijd kan veel beter besteed worden aan mensen hier in huis en omgeving .
Sommige van mijn berichten zijn niet zo fraai hier op dit forum en ik vraag mij af : hoe kan dat .
Dan denk ik : het ligt aan mijzelf , mijn eigen frustratie .
Ik verlang naar antwoorden die soms niet gegeven kunnen worden door anderen .
Dat is maar normaal ook he .
We zitten hier niet bij de psycholoog !
______
Maar ik wil echt verlost worden op dat punt !
Zodat ik aan mijn innerlijke kan beginnen en terug ga vanwaar ik kom .
Dit natuurlijk op geloofsgebied .
Ik weet dat ik al eerder weg moest gaan , maar de drang was te sterk om gevoed te worden met Gods Woord .
Toch nu ga ik doorbijten en zoek de stilte op in Gods Woord !
Hoeft voor mij ook niet meer : die drukte om gehoord te worden .
Is voor mij ook niet weggelegd : Facebook , forums enz....
Na twee jaar bezig geweest te zijn op forums : geloofsforums drie in totaal :
zo laat pas om in te zien dat het niets voor mij is .
Ik ben niet genoeg thuis om filmpjes en dergelijke door te sturen : wat dan weer voor frustratie zorgde .

Het heeft niets met jullie of anderen te maken : het is wat het is .
_________________________________
Ik hoop alleen dat ik toch iets moois heb meegeven hier op dit forum .
Het spijt mij als ik voor verwarring heb gezorgd en wens jullie met heel mijn hart :
Veel liefs en alle goeds !
Francoise


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 07 sep 2016 12:24 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Lieve Francoise
Het ga je goed. dat je de rust en vrede mag vinden waarnaar je zo verlangt, die je ooit had.
Ik ben absoluut niet de mening dat je het als therapie voor jezelg gegeven hebt.
Je hebt heel veel mooie inbrengst gegeven op het forum. Dank je daarvoor.

Citeer:
Ik verlang naar antwoorden die soms niet gegeven kunnen worden door anderen .


Daar moet ik ook zeggen dat echte antwoorden alleen van God kunnen komen.
We kunnen allemaal wel iets bijdragen, maar alleen God is de Waarheid en hij kent ons door en door.
Ik twijfel er niet aan dat je de antwoorden ook zult vinden bij hem.

Ik wens je zijn zegen Franny.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 08 sep 2016 22:03 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik zou het spijtig vinden als je gaat.

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.