Forum www.gelooft.com

Het is momenteel ma 06 mei 2024 03:33

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: profetieën
BerichtGeplaatst: vr 22 jul 2016 19:46 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: ma 13 jun 2016 12:53
Berichten: 3
Het lijkt me goed te overdenken wat profetieën zijn.
We lezen veel in de Bijbel over deze gave van God.
Echter wat ik zelf mocht ontdekken en dat deel ik graag, is dat het heel laag drempelig is.
Het woord profetie ging in mijn beleving samen met toekomstvoorspellingen door bijzonder geroepen mensen in het Jodendom en christendom.
Het blijkt de drempel heel hoog te leggen. Een profetie was iets wat bijzondere heiligen hadden en wij toch niet.
We kunnen er niet bij. Ons zal dat niet gegeven zijn. We stellen in wezen daar te weinig bij voor.
Lang houdt deze gedachte in stand, omdat we onze omgang met God niet goed snappen.
Ik zelf dacht dat ik wel eenklein snufje Heilige Geest toegediend kreeg op bepaalde momenten, dat God me wilde gebruiken.
De Heilige Geest als een klein cadeautje van God na ontzettend veel Bijbelstudie en het houden van bezinnigsmomenten met God. Hoe meer stille tijd met God, hoe beter het is.
In wezen moest ik ontzettend veel doen, om vervolgens een paar geweldige momenten met God te krijgen.
Het moet echt heel bijzonder zijn en dat zal je dan herkennen.

Maar het nieuwe Testament laat in de brieven een uitleg zien, wat gaat over een veelzijdige uiting van God door ons heen. Iedereen geeft God een taak en iedereen kan mee doen. Dat niet alleen, het zijn niet slechts momenten.
In het beeld dat Jezus schets van het levende water dat Hij is, zegt Hij dat Hij altijd in ons blijft geven.
Zoals we zonder het water niet kunnen leven en voortdurend door water gevoed worden, zo voedt God ons voortdurend.
in Johannes 1 lezen we dat Hij het Woord van God is en ons Licht is.
Hij spreekt voortdurend door ons heen. Hij geeft ons voortdurend ons Licht.
In het beeld van de wijnstok zegt Hij het ook.
IK Ben de wijnstok. Jullie zijn de ranken. Als je niet aan Mij zit weg gesnoeid wordt, dan verdor je.
Als jullie in Mij blijven en Ik in jullie, dan kunnen jullie aan me alles vragen en Ik zal het doen.
Echter zonder Mij, kan je niets doen.

Dat is een wezenlijke geheime waarheid, die jaren nodig had om in mij te landen.
Ook de woorden van Jezus: je bent Rein door het Woord dat Ik tot je spreek.

We leven echt uit Hem en door Hem. Niets van ons opereerde los van God.
Als we van God Los zouden komen, dan verdorren we direct. We kunnen niks goeds meer doen en gaan het tegenovergestelde van God doen, dan we met God zouden doen. Zo werd de duivel ook het tegenovergestelde van God.

Het gevolg is dat we met God dus voortdurend door het Woord van Jezus gevoed worden.
Hij vult onze gedachten en gevoelswezen. Zo is de gave van profetie in wezen niks anders dan dat Het Woord van God door ons heen spreekt en al sprekende schept. Hij vormt ons naar Zijn beeld door juist deze gave.
Dus iedereen heeft deze gave dan ook verkregen, als die christen is.
Iedereen wordt er door opgevoed. Bij sommigen komt het zo ver dat deze gave echt een speciale bediening wordt om mensen te bereiken met Gods Woord. Dat zijn de huidige moderne profeten.
Echter iedereen is het hoe dan ook al in het klein.
Het wordt steeds groter, naarmate je groeit in Jezus en je steeds meer naar Zijn beeld gevormd wordt.

Welkom in de club der profeten en ware Gods mannen!
Je bent Rein door het Woord wat Jezus tot jou zegt


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.