Forum www.gelooft.com

Het is momenteel ma 06 mei 2024 06:48

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 25 jun 2016 13:05 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Ja Koningsdochter , goed dat jij mijn spelfoutje verbeterd , maar ik blijf bij mijn standpunt wat betreft de H.Geest .
Als je de vruchten van de H.Geest eens overdenkt ?
Jij vind dus dat je niet veel liefde , barmhartigheid , blijheid , vriendelijkheid , geloof enz... van nature kunt hebben ?
Je kunt dus niet in wezen een natuur hebben dat altijd het vlees blijft volgen en een natuur dat de Geest volgt ?
Wat is dan het verschil geweest tussen de twee jongens Kain en Abel ?
Wat gehoorzaamde ieder voor zich : hun eigen vlees of een HOGER iets ?
Wat was er in hun hart verborgen ?
____________________
Onze LIEVE Heer Jezus-Christus DOOPT ons met de H.Geest , aan ieder die HEM zoekt .
En elk een wie de Vader HEM geschonken heeft .
En diegene die van nature dat meegekregen hebben zijn tot wondere en grote dingen in staat .
Mits ze de H.Geest niet bedroeven en het kiemend zaadje onder alle omstandigheden laten groeien tot een standvastige boom .
Zij kunnen met hulp van de H.Geest ,

aan verlorenen , zieken , afgodendienaars , behoeftigen , gekwetsten enz.... hulp bieden en wonderen verrichten .
Maar ieder die aan ZIJN deur klopt en zoekt : daar word voor opengedaan om een schat te VINDEN , die niet vergaat .
Hoog geprezen is de naam boven alle namen .
De Messiaanse Koning .
XXX Jezus-Christus XXX


Ik schrijf het zo, omdat het voor Jimmy niet leuk is het in een topic van hem te doen wat hij wil sluiten.

Nee Franny ik heb nergens gezegd dat iemand van nature niet erg liefdevol, barmhartig, blij, vriendelijk enz. kan zijn. Dat zijn ze soms meer als mensen die zich christen noemen.
Er zijn genoeg vleselijke christenen, die ondanks de Heilige Geest, hun eigen vlees blijven volgen en doen wat ze willen. Maar de liefdevollen enz. die dit zonder de Heer doen, doen het ook uit hun vlees, niet uit de Heilige Geest, daar ben ik van overtuigd.

Joh. 14, 16 17: 16 Ik zal de Vader bidden of Hij een Plaatsvervanger wil sturen, Die altijd bij u zal blijven.
17 Dat is de Heilige Geest Die de wereld niet kan ontvangen, omdat zij Hem niet kan zien en dus ook niet kent. U kent Hem wel omdat Hij bij u blijft en in u zal wonen.

Je kunt vanuit je eigen natuur heel veel goeds doen, maar voor de Heer zijn het dode werken. Hij heeft ZIJN werken voor ons voorgereid daarin te wandelen.
Efeziërs 2,8 Want uit genade bent u zalig geworden, door het geloof, en dat niet uit u, het is de gave van God;
9 niet uit werken, opdat niemand zou roemen.
10 Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus om goede werken te doen, die God van tevoren bereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.


_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016 08:12 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Koningsdochter , ik denk niet dat onze lieve Heer het dode werken vind als je veel goeds doet enz... met een hart van liefde .
Ook al heb je nog nooit van de H.Geest gehoord en woont de H.Geest nog niet in je .
______
Daarom moet het Evangelie aan de hele wereld gebracht en verteld worden .
Tot als het kaf van het koren word gescheiden .
Maar intussen zijn alle mensen die vrede , liefde , opoffering enz ....getoond hebben tijdens hun levensweg kinderen van God .
Ze mogen rusten in afwachting tot de wederopstand .
____
Het is toch niet omdat je de H.Geest NIET aanneemt als persoon ( ik haal even bij wat Dirk wil hebben )
dat al je goede werken dood zijn in Christus ogen ?
Of als je nog niet weet dat je uit genade , zalig geworden bent .
Ik vind en denk : dat als men de HEER nog niet kent , de HEER jou WEL REEDS kent en liefde voor je heeft .
---
In Efeziërs staat dus dat wij Zijn maaksel zijn , geschapen IN Christus om goede .werken te doen .
En dat is waar !
Maar ook heeft :
God ons reeds geformeerd van de moederschoot af .
Sprong het kindje van Elisabeth , (Johannes ) in haar schoot zijnde niet op van vreugde ,
wanneer Maria in verwachting zijnde van onze HEER , Elisabeth een groet bracht ?

----------
En inderdaad geloven is een gave van God , maar alzo ook liefde , blijdschap , zachtmoedigheid , matigheid enz...
Alleen mensen die willens en wetens NIET geloven in de HEER zijn zondaars .
Daar zij zo hun wereldse begeerten en lusten kunnen blijven doen :
bedriegen ,
liegen
ontrouw
enz.....
Ze willen leven zonder de God die hen geschapen heeft . Ze willen zich niet bekeren van hun boze werken .
Daarom zegt onze HEER : jullie zijn kinderen van de duivel en jullie zijn een synagoge van de satan .
--------------------------------
Eendaags word de genadepoort gesloten zegt men ,
als het Evangelie over de hele wereld verkondigd is : en als dat zo is ( wat ik ook geloof ) / de volgende vragen :
Hebben wij ( die de H.Geest ontvangen hebben ) dan de werken gedaan wandelend IN Christus .
Hebben wij mensen , mannen , vrouwen , jeugd verwittigd om te gaan leven zoals onze HEER deed ?
Vooral de jeugd , die niks moet weten van opofferen en matig door het leven te gaan .
---
Maar ALLES ligt in Gods hand :
tijden , jaren , maanden , weken , dagen
de hemel en de aarde
de hitte en de kou
de regen en de wind
de zon en de maan
de planten en bomen
de dieren en de mensen
Het WOORD !
Hij is de Almachtige God :


ZIJN wegen zijn ondoorgrondelijk , voor HEM is niets onmogelijks .
ZIJN kennis is niet te meten , nog te weten .

Daarom heb ik een vertrouwen in Jezus-Christus :
want ja : Christus heeft mij de Weg getoond , die Waarheid is : waardoor ik het Leven bekom !
Waardoor ik ook durf zeggen : mijn Vader die in de hemelen is
XXX Mijn hemelse Vader en mijn Heer Jezus-Christus XXX


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016 08:30 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Beste Franny,

De relatie met de Heilige Geest is van groot belang. Bekijk de film op http://gelooft.xsbb.nl/viewtopic.php?f=26&t=814035 eens! Misschien heb je n.a.v. deze film vragen of opmerkingen? Maar, neem gewoon even de moeite om te kijken. Je begrijpt dan misschien hoe ik (en Koningsdochter?) dit zien. Misschien zijn we het wel met elkaar eens, dat zou ook kunnen....

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016 08:32 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Ik vind en denk : dat als men de HEER nog niet kent , de HEER jou WEL REEDS kent en liefde voor je heeft .


Hier kan ik amen op zeggen. Voor de rest laat ik jouw mening staan. Ik heb er een andere mening over. Wees gezegend.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016 08:35 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Je begrijpt dan misschien hoe ik (en Koningsdochter?) dit zien.


Ja ik zie het net zo.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016 08:51 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Ik wilde vragen hoe dit gezien wordt. Liegt de bijbel? Hier staat dat , voor God, niemand goeds doet, ook niet één. Totdat we door het geloof gerechtvaardigd worden.
Romeinen 3 Alle mensen zijn zondaars
9 Wat dan wel? Zijn wij voortreffelijker? Beslist niet! Wij hebben immers zojuist én Joden én Grieken beschuldigd dat zij allen onder de zonde zijn,
10 zoals geschreven staat: Er is niemand rechtvaardig, ook niet één,
11 er is niemand die verstandig is, er is niemand die God zoekt.
12 Allen zijn zij afgedwaald, samen zijn zij nutteloos geworden. Er is niemand die goeddoet, er is er zelfs niet één.
13 Hun keel is een open graf, met hun tong plegen zij bedrog, addergif is onder hun lippen.
14 Hun mond is vol vervloeking en bitterheid,
15 hun voeten zijn snel om bloed te vergieten.
16 Vernieling en ellende is op hun wegen,
17 en de weg van de vrede hebben zij niet gekend.
18 De vreze Gods staat hun niet voor ogen.
19 Wij weten nu dat alles wat de wet zegt, zij dat spreekt tot hen die onder de wet zijn, opdat elke mond gestopt wordt en de hele wereld doemwaardig wordt voor God.
20 Daarom zal uit werken van de wet geen vlees voor Hem gerechtvaardigd worden. Door de wet is immers kennis van zonde.

Rechtvaardiging door het geloof
21 Maar nu is zonder de wet gerechtigheid van God geopenbaard, waarvan door de Wet en de Profeten is getuigd:
22 namelijk gerechtigheid van God door het geloof in Jezus Christus, tot allen en over allen die geloven, want er is geen onderscheid.
23 Want allen hebben gezondigd en missen de heerlijkheid van God,
24 en worden om niet gerechtvaardigd door Zijn genade, door de verlossing in Christus Jezus.
25 Hem heeft God openlijk aangewezen als middel tot verzoening, door het geloof in Zijn bloed. Dit was om Zijn rechtvaardigheid te bewijzen vanwege het voorbij laten gaan van de zonden die eertijds hadden plaatsgevonden onder de verdraagzaamheid van God.
26 Hij deed dit om Zijn rechtvaardigheid te bewijzen nu in deze tijd, zodat Hijzelf rechtvaardig is én rechtvaardigt degene die uit het geloof in Jezus is.
27 Waar is dan de roem? Hij is uitgesloten. Door welke wet? Van de werken? Nee, maar door de wet van het geloof.
28 Wij komen dus tot de slotsom dat de mens door het geloof gerechtvaardigd wordt zonder werken van de wet.
29 Of is God alleen de God van Joden? En niet ook van heidenen? Ja, ook van heidenen.
30 Het is toch immers één en dezelfde God, Die besnedenen rechtvaardigen zal uit het geloof en onbesnedenen door het geloof.
31 Doen wij dan door het geloof de wet teniet? Volstrekt niet, maar wij bevestigen de wet.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016 09:57 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Koningsdochter schreef:
Citeer:
Ik vind en denk : dat als men de HEER nog niet kent , de HEER jou WEL REEDS kent en liefde voor je heeft .


Hier kan ik amen op zeggen. Voor de rest laat ik jouw mening staan. Ik heb er een andere mening over. Wees gezegend.

Jij ook een liefdevolle zegen toegewenst .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016 10:38 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dirk schreef:
Beste Franny,

De relatie met de Heilige Geest is van groot belang. Bekijk de film op http://gelooft.xsbb.nl/viewtopic.php?f=26&t=814035 eens! Misschien heb je n.a.v. deze film vragen of opmerkingen? Maar, neem gewoon even de moeite om te kijken. Je begrijpt dan misschien hoe ik (en Koningsdochter?) dit zien. Misschien zijn we het wel met elkaar eens, dat zou ook kunnen....

Dag Dirk ,
Ik heb het filmpje een half uur bekeken en kom tot de volgende conclusie .
Ik geloof niet in drie personen .
Ik geloof in God de Vader en God de Zoon en beiden ZIJN : EEN GEEST : de HEILIGE Geest .
---
Wat mij opviel is dat Derek zijn standpunt bijstuurt door handelingen 2 :3 aan te halen .
Maar hij vergeet dat er sprake is van de BELOFTE van de H.G.
------------------------------------------
Derek haalt handelingen 10 :38 aan waar er sprake is dat de Vader ZIJN ZOON gezalfd heeft met de H.G.
Derek zegt dat daarna Jezus rondgegaan is weldoende genezende allen die door de duivel overweldigd waren , want God was met HEM .
In Johannes 4 : 42 staan zeer waardevolle dingen over de H.G.
Voor mij betekent dat , net zoals het er staat .
Want Jezus weet dat de vrouw de waarheid heeft gesproken over de zonde waarin ze leeft , en onthult haar wonderbaarlijke dingen .
HIJ zegt dat het heil uit de joden komt omdat ze weten Wie ze vereren en anderen niet .
HIJ zegt dat de tijd gekomen is dat wie de Vader echt aanbid , Hem moet aanbidden in geest en in waarheid
GOD IS GEEST .
Hij zegt ook tegen de vrouw dat HIJ de Gezalfde is , die komen zou .
En dat HIJ alles vertellen gaat .
HIJ zegt ook ergens anders :Mijn Vader en IK zijn EEN !
Hiermee versta ik niet dat Jezus-Christus dezelfde is als God de Vader .
Neen ik denk dan : mijn Vader en mijn HEER Jezus-Christus hebben dezelfde H.Geest .
De waarheid van de H.G. onthult ons onze HEER . En zo moeten wij door het leven gaan .Die werken nastreven
De Weg ,de Waarheid IN Jezus-Christus liefhebben .
De oude put heeft afgedaan de put die ons vleselijke dorst bevredigde ,
neen er is Water voorzien uit een bron die eeuwig blijft bestaan .
Het Levend water , het Levend Brood
als je daarvan deelgenoot bent , heb je nooit meer dorst en honger .
De HEER doet onze Vader kennen en de Vader ons : onze HEER
De Vader is de getuige van de Zoon
en de Zoon is de getuige van de Vader .
_____
Vader zegt tegen ons dat wij ZIJN GELIEFDE ZOON moeten gehoorzamen en de Zoon dat wij de wil moeten doen van onze hemelse Vader !
Opdat wij allen kinderen mogen zijn van de Almachtige God !
Ook mogen wij nooit de hoop opgeven , met het gedacht : in het Huis van Mijn Vader zijn vele woningen !
___


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016 11:05 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Beste Franny,

Franny schreef:
GOD IS GEEST .


Klopt, daar ben ik het mee eens. Maar, dan een vraag: was Jezus, toen HIJ op aarde liep God, volgens jou? Of, was HIJ alleen maar mens?

Franny schreef:
Ik heb het filmpje een half uur bekeken en kom tot de volgende conclusie .


Het is jammer dat je niet het hele filmpje bekeken hebt. Zo lang is het niet. Ik vroeg je dit niet omdat ik je ergens van wilde overtuigen, maar gewoon eens een visie van een ander even bekijken.

Franny schreef:
Ik geloof niet in drie personen .
Ik geloof in God de Vader en God de Zoon en beiden ZIJN : EEN GEEST : de HEILIGE Geest .


Dat is merkwaardig. Je gelooft wel in de Godheid van Jezus, maar niet in de Heilige Geest als God? Het is een lastig punt. Misschien hebben we een verschillende visie, en dan is een discussie weinig zinvol. Je kunt het laten rusten. Misschien geloof je wel hetzelfde, maar verwoord je het anders, dat weet ik niet.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 26 jun 2016 12:24 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Waarom vraag je of HIJ alleen maar mens was ?
Voor mij was HIJ de ZOON van God .
Hij Zoon Gods die omwille van de liefde : voor de Vader en voor de mens :
de mens gedienstig wilde zijn .
Op alle vlak , goed wetende wat er in de mens kon en kan schuilgaan .

En nu zit HIJ aan de rechterhand Gods


_________________________________
Al dat gefilosofeer over de drie-eenheid , de Geest als persoon beschouwen enz...
Ik heb veel meer geschreven om mijn overtuiging te beamen , waarom ik anders geloof .
En zo zal ieder op zich zijn overtuiging wel vinden .
----
In heb maar EEN Leerkracht gehad , en van HEM leer ik nog elke dag .
Als jij mij vraagt om een filmpje te bezien over een leerkracht die zijn opinie geeft over de H.G. is dat meegenomen voor hen
die daarop verder willen bouwen .
Maar ik bouw liever verder op een andere aardse leerkracht , ene die niet buiten bijbels bezig is .
Als de H.G. wil dat wij denken over hem als een persoon zou hij , elk gelovig kind dat zeker duidelijk gemaakt hebben .
Dit al lezende in de H.Schrift .
Ik geloof in de liefde van God de Vader , voor elk kind op aarde .Daarom heeft Hij Zijn Zoon gezonden om ons aller te redden .
Om ons in te laten zien : wat echte liefde en gehoorzaamheid betekent .
Wat het betekent Zijn Woorden : het Levend Brood Jezus-Christus te gehoorzamen en te volgen .
Goed beseffende dat de theologie kennis niet van waarde is als er geen liefde mee gemoeid is .
Dus voor mij wil dat ook zeggen dat de H.G. geeft aan wie hij wil en wat aan wie hij wil en dit door middel van Jezus-Christus Geest en
God de Vaders Geest .
Maar als er dingen worden gezegd of beaamd door een leerkracht dat niet in de H.Schrift voorkomt ,
haak ik al snel af .
En dit om verwarring te voorkomen in mijn hart .
Al die uitleg van die of die zo -gezegde door de H.G. gestuurde personen .
En steeds maar weer die zeer lange uitleg .
Dat mag hoor als ze maar blijven bij Gods Woord .
Dat werkt opbouwend en niet verwarrend .

Ik wandelde met God van kleins af aan en nu probeer ik Jezus-Christus te volgen en daar hou ik het bij .
Ik voel dankbaarheid , blijheid en zo veel meer nu ik de Heer Jezus-Christus ken .
En ja dat wil ik echt niet verliezen , ik wil mijn hart bewaren al wachtend op de komst van
XXX Jezus-Christus XXX
Alsook besef ik dat ik elke dag faal en mijn Heer tekort doe .
Maar toch krijg ik genade en liefde van de De HEER .
Dat weet ik omdat ik steeds maar weer opnieuw opgetild word als ik vastgeraakt ben
en mijn gebroken vleugeltje genezen word door HEM ,
om met nieuwe kracht en geloof verder mijn vleugels uit te slaan .
Om weer Zijn Stem te herkennen en Hem te volgen , hopend op een veilige thuiskomst .
De Heer waakt over mij en over ieder die Hem liefheeft .
Zo ook zorgt HIJ voor diegene die HEM nog niet kennen en zeker voor hen die de onderlinge liefde beoefenen .



Ik besef maar al te goed dat alles van onze Goede God komt .
Van Zijn Geest die je niet ziet zoals de wind , maar wel hoort en zelfs voelt .
---
Dagjes , ik ga hier stoppen over dit heilig onderwerp en laat ieders overtuiging voor wat het is .
___
Ik heb de mijne !


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.