Forum www.gelooft.com

Het is momenteel ma 06 mei 2024 04:29

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 25 jun 2016 12:12 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
k ben net op nog iets gekomen in mijn denken: Paulus zegt: Als ik zwak ben ben ik sterk. God zegt: Mijn kracht ontplooit zich ten volle in zwakheid. Maar laat ons "eerlijk zijn, was Paulus zwak? Nee, in mijn ogen niet, hij heeft veel te verduren gehad en altijd vol gehouden. Leek hij zwak bij anderen? Ja dat kan, want hij liet zich op sluiten, stefanus liet zich zelfs dood slagen. Ja, dat kan, dat andere hen zwak vonden. Maar, eigenlijk waren ze zeer sterk. Wat wil ik ,nu zeggen... ieder kent wel de situatie dat men begint te discusieren en dat ze blijven discusieren, je hebt je punt al gemaakt, het is duidelijk je punt, maar ze nemen het niet aan en discusieren maar verder. Wel doe dan datgene waardoor je zwak lijkt. Zwijgen. Laat het dan zijn. En dan, als je dat kunt en dat zal je zien dat het waarheid is, dan ben je eigenlijk sterk. Want je natuur wilt doorgaan met discusieren. En als je dan nee kan zeggen en zwijgen, dan lijk je zwak. Dan lijkt het alsof de andere "wint" maar in werkelijkheid ben jij de sterke en diegene die bleef door discusieren, die sterk lijkt omdat hij zogezegd het laatste woord heeft gehad, die was zeer zwak. Zo ontplooit Gods kracht zich in zwakheid. Want wanneer men zwak is, is men eigenlijk zeer sterk. Kan het zijn dat het in deze aard iets betekent? Dan ga ik mijn best moeten doen om tijdig tegen mensen te zwijgen, want ik heb daar ook veel moeite mee. Minder dan in het begin, maar toch. Ik ga proberen wat meer zwak te lijken, want dan, dan ben ik eigenlijk sterk. Maar dat me dat gaat lukken, dat betwijfel ik. Ik ben ook tot het besef gekomen dat ik moet verkondigen. Niet alleen voor andere of voor God, ook voor mezelf. Ik ben een tijdje gestopt en ik merkte op dat ik in mijn oude doen herviel. Ik deed niet veel meer tegen men zin, ik dacht er zelfs niet aan. Ik denk door tegen u allen te verkondigen dat ik er zelf ook word op gedrukt met mijn neus, op de feiten, en dat ze zo beter in mijn hoofd blijven zitten. Want wat ik zeg geld ook voor mezelf, en door het te verkondigen, blijf ik er aan denken. Ook al wil ik soms gewoon weg gaan, zoals ik vele malen doe, omdat ik het beu ben, het is beter voor mezelf, dat ik het blijf doen.

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 25 jun 2016 13:52 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Ja, zo is het. Op het punt gebracht kun je dit zeggen, dat als de Heilige Geest in ons zijn wil kan doen, dan zal het vlees, zwak zijn maar de Geest in ons sterk.
Dan doen we de dingen die de Heer wil en niet onze eigen dingen.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.