Forum www.gelooft.com

Het is momenteel ma 06 mei 2024 02:42

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Als ik zwak ben ben ik sterk
BerichtGeplaatst: vr 24 jun 2016 14:19 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik heb gistere nog over iets nagedacht ik ga het proberen neer te pennen: Wij zijn allen een slaaf van onze oude natuur. Onze oude natuur bestaat uit drangen en gedachten, die ons leiden en zeggen wat wij moeten doen. Zolang wij niet leren om dingen tegen onze zin te doen, die we niet willen maar niet slecht zijn en dingen te laten die we willen doen, maar slecht zijn. Of ongehoorzaam zijn aan de Heilige Geest in het algemeen, zijn wij een slaaf van ons verstand. Ons dna en verstand zegt ons wat wij horen te doen, hoe wij horen te zijn. Wij zijn er een slaaf van. Het is daarom goed om dingen tegen uw zin te doen zodat ge geen slaaf meer bent van uw oude natuur, en er een nieuwe natuur kan opstaan. Wij kunnen dit nooit volledig, dat kon alleen Jezus. Daarom dat Hij gestorven is aan het kruis, opdat wij zouden het leven kunnen krijgen. Men is pas werkelijk sterk, als men neen tegen zichzelf kan zeggen. Niet als men spierballen heeft. Men is pas werkelijk sterk als men dingen tegen zijn zin kan doen. Niet als men de zin er voor heeft. Dan is het uw wil. Daar is niks aan om die te doen. We doen allemaal onze wil. Nee, je bent pas sterk als je als Jezus bent, die deed ook dingen tegen zijn wil. Zo zij Hij: Laat de beker aan mij voorbijgaan, maar het is niet wat ik wil dat moet gebeuren maar wat u wilt. Jezus zei ook eens: Hoelang moet ik jullie nog verdragen? Jezus deed in alles de wil van God en in niets zijn eigen wil. Ookal denken sommige misschien dat ze dat ook kunnen dan denkt u maar eens goed na, niet over wat u doet dat goed is, maar hoeveel u werkelijk tegen u wil doet. Denk daar maar eens over na. Als het in uw wil ligt om goed te doen, dan is dat niet hetzelfde. Paulus raad ons ook aan om dingen tegen onze zin te doen, en er staat ook geschreven; De waarheid zal u bevrijden. Ik geloof dat de waarheid u echt bevrijd, van uzelf en van uw drang. En dat de waarheid is wat ik net zeg: Dat wij meer dingen, goede dingen, tegen onze zin moeten doen. Dingen die God wilt, en onze naaste wilt. En dan zullen wij bevrijd zijn van onze eigen wil, onze eigen drang, ons eigen verstand. Want die laten ons toch maar domme en slechte dingen doen. En dan, dan zijn wij sterk.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 25 jun 2016 08:02 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
God zegt :
[i][/Ik heb u niet een geest gegeven van angst ,
maar van liefde , kracht en onbezonnenheid ]( onbezonnenheid = onverstandigheid , onnadenkendheid, lichtzinnigheid , ondoordachtheid )
-----------
Het is waar dat als je veel voor een ander doet , ook al is het tegen je zin : dan is dat een daad van liefde .
Sommige mensen hebben van nature die gave .Ze doen het vaak nog met blijdschap van hart .
Ze weten soms wat de ander nodig heeft nog voordat de ander om hulp vraagt .
Ze zien dingen en voelen aan , en offeren hun eigen wil op , om voor anderen hun liefdeskracht te delen . Helemaal gratis en voor niets .
Ze hebben de H.Geest van nature meegekregen .
-Zij kunnen iemand opbeuren , steunen , helpen enz...
-----------
Anderen leren de H.GEEST NADERHAND kennen en gaandeweg kennen .
Soms geleidelijk aan en soms op latere leeftijd .
____
Wij mogen dus dankbaar zijn dat we de Heer Jezus-Christus kennen .Dat we zelfs voor HEM kiezen !
DANKBAAR WAT DE heer ONS LEERT DOOR zIJN ONDERWIJS EN DANKBAAR DAT DE heer ONS NIET ALS WEZEN ACHTERLAAT , MAAR ONS ALLES IN HERINNERING BRENGT ( sorry voor de hoofdletters ,) wat wij moeten weten .

Want alles komt van God .
Veel liefs Franny


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 25 jun 2016 08:14 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Sorry Franny, maar het is niet onbezoinnenheid zoals je schrijft, maar

1. Tim. 1,7: Want God heeft ons niet gegeven een geest van vreesachtigheid, maar van kracht en liefde en bezonnenheid. -

Ik ben het er ook niet helemaal mee eens, dat sommige de Heilige Geest van nature meegekregen hebben. Die krijg je alleen bij de bekering / wedergeboorte.
Ze zijn, zonder Jezus hooguit humanistisch.
Maar ik krijg bezoek en heb niet veel tijd. Ik zal er later weer op terugkomen

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 25 jun 2016 09:35 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Koningsdochter schreef:
Sorry Franny, maar het is niet onbezoinnenheid zoals je schrijft, maar

1. Tim. 1,7: Want God heeft ons niet gegeven een geest van vreesachtigheid, maar van kracht en liefde en bezonnenheid. -

Ik ben het er ook niet helemaal mee eens, dat sommige de Heilige Geest van nature meegekregen hebben. Die krijg je alleen bij de bekering / wedergeboorte.
Ze zijn, zonder Jezus hooguit humanistisch.
Maar ik krijg bezoek en heb niet veel tijd. Ik zal er later weer op terugkomen

Ja Koningsdochter , goed dat jij mijn spelfoutje verbeterd , maar ik blijf bij mijn standpunt wat betreft de H.Geest .
Als je de vruchten van de H.Geest eens overdenkt ?
Jij vind dus dat je niet veel liefde , barmhartigheid , blijheid , vriendelijkheid , geloof enz... van nature kunt hebben ?
Je kunt dus niet in wezen een natuur hebben dat altijd het vlees blijft volgen en een natuur dat de Geest volgt ?
Wat is dan het verschil geweest tussen de twee jongens Kain en Abel ?
Wat gehoorzaamde ieder voor zich : hun eigen vlees of een HOGER iets ?
Wat was er in hun hart verborgen ?

____________________
Onze LIEVE Heer Jezus-Christus DOOPT ons met de H.Geest , aan ieder die HEM zoekt .
En elk een wie de Vader HEM geschonken heeft .
En diegene die van nature dat meegekregen hebben zijn tot wondere en grote dingen in staat .
Mits ze de H.Geest niet bedroeven en het kiemend zaadje onder alle omstandigheden laten groeien tot een standvastige boom .
Zij kunnen met hulp van de H.Geest ,

aan verlorenen , zieken , afgodendienaars , behoeftigen , gekwetsten enz.... hulp bieden en wonderen verrichten .
Maar ieder die aan ZIJN deur klopt en zoekt : daar word voor opengedaan om een schat te VINDEN , die niet vergaat .
Hoog geprezen is de naam boven alle namen .
De Messiaanse Koning .
XXX Jezus-Christus XXX


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 25 jun 2016 12:08 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Wat heeft dit nu allemaal met mijn vraag te maken? Ik zie het al, ik heb iets verkeerd geschreven. Ik had het gekopieerd, het moest iets anders zijn. Mijn eigen schuld dus. Ik dacht al ik had toch niks daarover geschreven? Sorry voor de verwarring, ik zal een nieuwe post aanmaken en deze proberen te verwijderen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 25 jun 2016 12:13 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Deze post mag gesloten worden want ik heb dit al ergens anders geschreven, ik heb het van een ander forum gekopieerd waar ik ook dingen schrijf en heb het verkeerde gekopieerd, het spijt mij, ik had het nog eens moeten na lezen wat ik normaal altijd doe, maar nu dus 1 maal niet... Niet slim van mij...

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.