Forum www.gelooft.com

Het is momenteel zo 05 mei 2024 21:44

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Slaaf van onszelf
BerichtGeplaatst: do 23 jun 2016 10:30 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik heb gistere nog over iets nagedacht ik ga het proberen neer te pennen: Wij zijn allen een slaaf van onze oude natuur. Onze oude natuur bestaat uit drangen en gedachten, die ons leiden en zeggen wat wij moeten doen. Zolang wij niet leren om dingen tegen onze zin te doen, die we niet willen maar niet slecht zijn en dingen te laten die we willen doen, maar slecht zijn. Of ongehoorzaam zijn aan de Heilige Geest in het algemeen, zijn wij een slaaf van ons verstand. Ons dna en verstand zegt ons wat wij horen te doen, hoe wij horen te zijn. Wij zijn er een slaaf van. Het is daarom goed om dingen tegen uw zin te doen zodat ge geen slaaf meer bent van uw oude natuur, en er een nieuwe natuur kan opstaan. Wij kunnen dit nooit volledig, dat kon alleen Jezus. Daarom dat Hij gestorven is aan het kruis, opdat wij zouden het leven kunnen krijgen. Men is pas werkelijk sterk, als men neen tegen zichzelf kan zeggen. Niet als men spierballen heeft. Men is pas werkelijk sterk als men dingen tegen zijn zin kan doen. Niet als men de zin er voor heeft. Dan is het uw wil. Daar is niks aan om die te doen. We doen allemaal onze wil. Nee, je bent pas sterk als je als Jezus bent, die deed ook dingen tegen zijn wil. Zo zij Hij: Laat de beker aan mij voorbijgaan, maar het is niet wat ik wil dat moet gebeuren maar wat u wilt. Jezus zei ook eens: Hoelang moet ik jullie nog verdragen? Jezus deed in alles de wil van God en in niets zijn eigen wil. Ookal denken sommige misschien dat ze dat ook kunnen dan denkt u maar eens goed na, niet over wat u doet dat goed is, maar hoeveel u werkelijk tegen u wil doet. Denk daar maar eens over na. Als het in uw wil ligt om goed te doen, dan is dat niet hetzelfde. Paulus raad ons ook aan om dingen tegen onze zin te doen, en er staat ook geschreven; De waarheid zal u bevrijden. Ik geloof dat de waarheid u echt bevrijd, van uzelf en van uw drang. En dat de waarheid is wat ik net zeg: Dat wij meer dingen, goede dingen, tegen onze zin moeten doen. Dingen die God wilt, en onze naaste wilt. En dan zullen wij bevrijd zijn van onze eigen wil, onze eigen drang, ons eigen verstand. Want die laten ons toch maar domme en slechte dingen doen. En dan, dan zijn wij sterk.

Maar pas op voor de misleiding, want zoals met het goede van God gebeurd, word het misbruikt. IS Is daar een goed voorbeeld van. Ik ben er zeker van dat hun leiders hun dit ook zeggen: je moet dingen tegen je zin doen, voor God.
Maar zij gebruiken het om slechte dingen te doen, inderdaad, iemand vermoorden is ook iets dat je tegen je zin doet. Voor God. Maar dat is een misleiding, waar het goede van God word gebruikt om het slechte tewerk te stellen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Slaaf van onszelf
BerichtGeplaatst: do 23 jun 2016 19:23 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Ik begrijp wat je schrijft Jimmy. Maar vergeet niet dat we deze dingen alleen door de Heilige Geest kunnen doen. Nooit en te nimmer uit ons zelf.
Het komt een beetje bij me aan alsof we dat zelf moeten doen, tegen onszelf ingaan. Maar met de Heilige Geest in ons kunnen we inderdaad veranderen. Ik weet niet of je het zo bedoelde?
Dan kunnen we beleven wat er in de tweede Korintherbrief staat.

2Kor 12,9 Maar de Here antwoordde telkens weer: "Dat Ik altijd bij u ben, is genoeg. Wanneer u zelf zwak bent, kan mijn kracht zich tenvolle ontplooien." Daarom durf ik mij toch op mijn zwakheden te beroemen. Omdat dan de kracht van Christus in mij gezien kan worden.
2Kor 12,10 Daarom kan ik zelfs blij zijn over zwakheden, beledigingen, noodsituaties, vervolgingen en moeilijkheden, die ik terwille van Christus moet verdragen. Want als ik zwak ben, ben ik pas sterk.

Het enige waarop ik mij kan beroemen, is mijn zwakheid, omdat God die zwakheid gebruikt om Zijn grootheid en kracht te tonen.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Slaaf van onszelf
BerichtGeplaatst: vr 24 jun 2016 13:33 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Laat de Heilige Geest ons dan ook gehoorzamen? Of enkel het doen? Maar om het te doen, moeten wij eerst gehoorzamen.
Er staat ook geschreven dat ieder verantwoordelijk is voor zijn eigen daden? Volgens uw redenatie is dat niet waar, de Heilige Geest is daar verantwoordelijk voor.
Aja, wij moeten toch niets doen?
Jawel, wij moeten tegen onszelf in gaan en daardoor gehoorzaam worden aan wat de Heilige Geest zegt en dat doen. En als wij dat een aantal keer doen op bepaalde vlakken dan gaat het opeens van zelf, dan bent u gehoorzaam geweest en kan de Heilige Geest het vanaf dan uit zichzelf doen, zonder dat u nog tegen uw wil moet in gaan. Zo word uw wil verdrongen en die van de Heilige Geest naar voren gezet.
Maar men moet volhouden want zodra men verzwakt moet men terug opnieuw beginnen en word het weer moeilijk, dan gaat het niet meer vanzelf. Maar dat is de eerste keren, en dan neemt de Heilige Geest terug over.
Ja het is de Heilige Geest die het doet, maar wij, wij moeten het toelaten.
Waar zit de vrije wil in uw redenatie? Wenst God niet dat wij een vrije wil hebben? In uw redenatie is die er niet, dan is men een robot als ik het goed begrijp?

Als ik u goed begrijp moet ik dan maar gewoon mijn eigen wil doen, want die wil ik doen, en me er niet tegen verzetten? Aja, de Heilige Geest doet dat allemaal automatisch? Maar dan blijf ik slecht en dan zal ik op geen enkel vlak verbeteren want dat heb ik meer dan 15 jaar gedaan. Mij niet verzet. Ik zal maar doen waar ik mee bezig ben nu, en me er tegen verzetten en men gedachte terechtwijzen telkens ik slechte gedachte krijg. Want die wil is niet van mij, noch die gedachten en ik zal er mij tegen verzetten want ik wil ze niet.
Die wil is zondig en die slechte gedachten komen van satan en ik zal mij er tegen verzetten opdat Gods wil mag doorschijnen en ik zal de satan terechtwijzen zodat hij zal vluchten en me gerust laten.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Slaaf van onszelf
BerichtGeplaatst: vr 24 jun 2016 14:19 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
En over dat als ik zwak ben ben ik sterk heb ik een andere post gemaakt, kan je hem even lezen Koningsdochter en me vertellen wat je erover denkt want het is maar wat in mijn gedachte kwam en ik ben er dus niet zeker van.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.