Forum www.gelooft.com

Het is momenteel di 30 apr 2024 01:03

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Gezag in crisis
BerichtGeplaatst: di 14 jun 2016 07:28 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Gezag in crisis

Is er een gezagscrisis in je leven? Ben je het spoor bijster in je leven? Verlang je naar rust? Wil je een vast fundament? Ga eens met me mee. Nee het kost je niks. Je mag zelf beslissen wat je wilt. Jij zelf bepaalt hoe je houding tegenover Jezus zal zijn.

In de tijd van Jezus was daar het gezag van de Romeinse bezetter. Het geestelijke gezag werd uitgeoefend door de leiding van de synagoge. De leiding had macht om je uit te sluiten. Wanneer zo’n ban, zo’n uitsluiting je trof raakte je sociaal volkomen geïsoleerd, want het hele leven was doortrokken van een diep Godsbesef. De wetgeleerden zagen toe op de juiste naleving van de wet. Zij ontleenden gezag aan hun kennis van de wet.

Ik wil graag dat je proeft van die verwondering. Daarom vraag ik je mee terug te gaan in de tijd.

Er is een gerucht over Jezus. De mensen zijn diep onder de indruk van Zijn onderricht, want Hij spreekt hen toe als iemand met gezag, en niet zoals de schriftgeleerden (naar Marcus 1:22).

Ga mee naar de synagoge van Kapernaüm. daar spreekt Jezus. En dan horen we die verbazende pretentie van Jezus, Hij zegt: “Ik ben het licht der wereld; wie Mij volgt, zal nimmer in de duisternis wandelen, maar hij zal het licht des levens hebben.” (naar Johannes 8:12). Jezus spreekt van het koninkrijk der hemelen. In dat eeuwig rijk van licht ben je welkom als je Jezus volgt.

Het evangelie, de blijde boodschap van Jezus de Messias is een boodschap van troost.

Het is in Kapernaüm (= kafer nachum wat dorp van troost betekent). Wanneer we ons bekeren, ons omkeren en achter Jezus gaan, zullen we leven onder de troost van Gods genade.

Jezus (/ Yeshua = God redt), spreekt met zoveel gezag dat wij er versteld van staan. Dat gezag herkennen we, want op het woord van Jezus genezen mensen. Het woord van Jezus heeft zoveel gezag, dat mensen die lijden onder stemmen, onder demonen, bevrijd worden. Onder luid protest worden zij gedwongen, door het gezag van het woord dat Jezus spreekt, te vertrekken.

Afbeelding

Wij horen van bijzondere dingen, daarom lopen we Jezus na. Het is dringen in het huis waar Jezus nu is. Er kan werkelijk niemand meer bij. Jezus zegt: “Komt tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven;” (Mat 11,28 ). Terwijl Jezus spreekt wordt boven Hem het dak opengebroken. Dan zien we hoe sterke handen een bed neerlaten met daarop een verlamde. Die mannen daar op dat dak moeten wel erg veel vertrouwen in Jezus gehad hebben. Zorg dat je zulke vrienden hebt of krijgt!

Jezus spreekt met macht: "Zoon uw zonden zijn u vergeven." De verlamde is stomverbaasd te horen, dat zijn zonden vergeven zijn. Jezus spreekt met het gezag van God. Wat horen we? Kan Jezus dàt? Mag Jezus dàt? Terwijl we dat nog overwegen zegt Hij: "Wat overwegen jullie?" Maar opdat je mag weten dat de Zoon des mensen macht heeft, gezag heeft om op aarde zonden te vergeven……. zegt Hij nu tegen de verlamde man: "Sta op pak je bed en ga naar je huis." De mensen rondom barsten uit in gejuich: Prijs God, Hallelujah. We zijn helemaal van ons stuk gebracht. Dit hebben we nog nooit gezien! Jezus is gezag gegeven vanuit de hoge. Geprezen zij de Naam. Hallelujah!

Nu we weer terug zijn is het enige wat ik van je vraag, wat denk je van Jezus? Je begrijpt nu misschien, waarom ik voor Jezus kies? Je zult nu zelf verder moeten. Je kunt je eigen weg verder gaan of kiezen voor Jezus. Kies je voor Jezus? Vraag dan in oprechtheid: "Jezus, wees mij arme zondaar genadig." Hij zal je rust geven.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gezag in crisis
BerichtGeplaatst: do 01 sep 2016 04:17 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dankjewel om dit te plaatsen .
Ik had het nog niet gelezen en was op zoek naar woorden van bemoediging .
En je hebt dit geplaatst op de dag dat mijn kleinzoontje geboren is .
Hoe bijzonder !
Zo mooi deze tekst !, zo opbouwend .
Danku !Dirk


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gezag in crisis
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017 12:31 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Het is nu meer dan een jaar geleden dat dit onderwerp aan bod kwam .
In deze periode verkeerde mijn familie in een crisis .
Er waren twee soorten energie n aanwezig .
Een negatieve en Gods liefde .Gods liefde trok ons erdoorheen . .
----
Als ik nu terug kijk op wat er geschreven staat vallen mij dingen op die ik niet goed kan plaatsen ,
als gelovige .
Ik begrijp dat het geschrevene voor een zoekende is die in de problemen zit .
Maar wat als je reeds gelooft in Christus .
- Er word aangeraden om vrienden te zoeken : diegene die vertrouwen in Jezus hebben .
______
Ik ga het korter maken : en stel korte vragen .
-Waarom geneest niet iedereen ? Ook een vrome en gelovige .
-Waarom lijden mensen hun hele leven lang , zonder dat ze een vlieg kwaad doen ?
-Waarom krijgt Lazarus de troost van Abraham en de rijke de hel ?
-Waarom kan een genezer , ook diegene die gezag hebben :niet elke nood zien en behandelen ?
-Waarom word niet elk gebed verhoord , alhoewel je een groot geloof hebt ?
---
Kortom er is lijden en vervolging : ook onder gelovigen !
Nu als men aankomt dat je met zonde zit , en dat het daardoor komt , is te afschuwelijk voor te zeggen .
Hoe kun je met zonde zitten , als je een ander niets aandoet ? En de dingen doet die Jezus zegt van te doen .
Hoe kun je met zonde zitten als je een onschuldig kind bent en lijd en lijd en lijd .
Weer mijn vragen , maar ik krijg ze niet op het onderwerp : genezing !
Want er word nooit besproken : over beproevingen en lijden op zich .
---
Ik hoop dat iemand hier , er inzicht in heeft en ook eens de andere kant van het verhaal belicht .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gezag in crisis
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017 13:08 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Waarom?
Prediker 11 5De wegen van God, die alles maakt, zijn net zo ondoorgrondelijk als die van de wind en als de manier waarop het leven groeit in de buik van een vrouw.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gezag in crisis
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017 13:16 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Jazeker ! Gods wegen zijn ondoorgrondelijk .
Daarmee ook , als ik aan Job denk , God kan ook toestemming geven aan satan om mensen te doen lijden .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gezag in crisis
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017 13:39 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Je kan het ook anders bekijken als je het met Job vergelijkt: God staat toe dat de duivel zijn ongelijk bewezen word.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gezag in crisis
BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017 13:42 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Lazarus de arme leed verschrikkelijk , door tekortkoming van menslievendheid door de mens .Toch na zijn dood was hij in het paradijs of hemel .
En de misdadiger aan het kruis leed vanwege zijn misdaden aan de mensen gedaan , en door de mens
moest hij boeten voor zijn daden , wat hij ook deed , maar hij erkende wel dat Jezus onschuldig was en wilde bij Jezus zijn .Jezus zei : heden ben jij met Mij in het paradijs .
----------------------------------------
Dan zou je kunnen denken dat als een mens lijd tijdens zijn leven : beproefd word door de hemelse Vader ,
en deze opdracht krijgt satan toevertrouwd van God .
Hetzij schuldig , hetzij onschuldig,maar als je je nog bekeerd , zelfs voor je sterven , je nog bij Jezus mag zijn .
Zo ook zegt Jezus van je vijanden lief te hebben .
________________________________
Het hangt veelal af , denk ik welke zonde je vergeven krijgt en welke niet .
Als de apostelen de macht kregen van Jezus om te zeggen : deze zonde is niet vergeven en in de hemel ook niet .
Of deze zonde is wel vergeven zodus in de hemel ook .
Is het wenselijk om toch na te gaan welke de zonden zijn waarop geen vergeving mogelijk is .

__________________________________
Gelukkig ziet God je hart aan en weet waar je niets aan kunt doen , door misleiding van satan bijvoorbeeld .
Om alsnog de beproeving te doorstaan , en geen wraak zoeken op de mens of God verwensen .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gezag in crisis
BerichtGeplaatst: ma 14 aug 2017 06:54 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Jimmy schreef:
Je kan het ook anders bekijken als je het met Job vergelijkt: God staat toe dat de duivel zijn ongelijk bewezen word.

Dag Jimmy , jammer dat ik je berichtje vandaag pas lees .
Ik bedoel ook , na ik het bericht geschreven van mij op 11 augustus 15u 42 ( ik had dit van jou niet gezien ;15u 39 )
Jammer omdat ik in mijn bericht het over zonde had .
----
Jimmy schreef:
Je kan het ook anders bekijken als je het met Job vergelijkt: God staat toe dat de duivel zijn ongelijk bewezen word.

Ja zo is het .Zeker omdat Job een zeer rechtvaardig man was en zonder zonde .
Maar hij heeft veel geleden en zelfs zijn vrienden zeiden ; jij hebt iets gedaan wat fout is in Gods ogen, waardoor jij zo bestraft word .
Zeer erg moet dat geweest zijn voor Job , je staat er helemaal alleen voor wat mensen betreft .
Zelfs van mensen die Gods Woord kennen , en dat tegen je gebruiken .
Maar nog tijdens Jobs leven heeft God Jobs ziel opgewekt .
Jezus-Christus werd vervolgd en geminacht door velen die Gods Woord ook misbruikten .Hij is ter dood veroordeeld ,
alhoewel Hij zonder zonde was .En Gods Zoon !! De Hogepriester .
___
Daarom vind ik het zo erg , als mensen die de Heer kennen ,tegen andere mensen die lijden zeggen :
Jij leeft in zonde en daarom komt dit leed over jou en eventueel over je gezin .
Je moet dit doen en naar die profeet of pastoor gaan om bevrijd te worden .
Je moet dit en dat laten .Je moet veel bidden en autoriteit of gezag tonen .
Je moet je huis laten zuiveren enz... enz...
_____________________________________
Allemaal goede raad , maar wat met mensen die zoals Lazarus veel leden en pas ,na hun sterven , hun ziel thuiskomt .
Mensen die de dag van vandaag in kampen zitten en doodgemarteld zijn .
Mensen die tegen de overheid , dictators streden , zoals de zusjes mirabal .
Mensen die geen vlieg kwaad doen , maar geen hulp krijgen bij ziekte en zielenleed door opgeleide diensten .
____
Tegenwoordig leggen mensen veel uit aan gelovigen die Jezus-Christus reeds kennen .
Ik bedoel : ze zeggen dit moet je doen en zo moet je denken .
Meestal is dat goed , maar
de ziel word weinig besproken .
Het hiernamaals !
Ook vind ik dat velen claimen de H.Geest te hebben , maar hun hart zit ergens anders .
En dan klopt er niet iets volgens mij .
Ja wij hebben niet te strijden tegen vlees en bloed , dus niet onderling .
Maar wat als je tijdens je leven , dat wel meemaakt , wat met je ziel achteraf .
Ik weet het antwoord wel denk ik , maar wat met diegene die handelen zoals Jobs vrienden .
Wat zeggen zij als het op lijden aankomt tijdens je leven en wat na je leven .
Welke bemoediging krijgen lijdende mensen , door hun : vanuit hun hart .


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gezag in crisis
BerichtGeplaatst: ma 14 aug 2017 12:29 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Franny schreef:
Ja zo is het .Zeker omdat Job een zeer rechtvaardig man was en zonder zonde .


Job was niet zonder zonde. Er staat zeker geschreven "In dit alles zondigde Job niet en schreef hij God niets ongerijmds toe", maar, Job zondigde wel degelijk. Sommigen denken dat Job hoogmoedig was. Daar wil ik nog wel op terugkomen. Overigens is het nooit juist elkaar te oordelen. We mogen elkaar zeker aanspreken op slecht gedrag. We mogen elkaar stimuleren te stoppen met roken, teveel te drinken of andere slechte gewoonten, zonder elkaar te oordelen.

Later lezen we "In dit alles zondigde Job met zijn lippen niet", misschien zondigde Job hier wel op een andere manier. En, even verder lezen we: "Daarna opende Job zijn mond en vervloekte zijn geboortedag." en "Ik ben niet gerust en ik ben niet stil, ik heb geen rust, er is onrust gekomen."

Job was misschien wel de rijkste persoon op aarde. Hij was in ieder geval enorm rijk. Hij was zo rijk dat sommigen mensen in onze huidige tijd dit zouden veroordelen. Als iemand nu drie huizen heeft met zwembaden, een sportwagen en een halsband voor een kat van 1000 euro, komen er misschien wel oordelen?

Wat lezen we verder? Wat zegt Job verder? "Was God maar zo goed dat Hij mij verbrijzelde, dat Hij Zijn hand losmaakte en een einde aan mij maakte!", en verder:

"Is er onrecht op mijn tong? Zou mijn gehemelte grote ellende niet onderscheiden? Ik zal klagen in de bitterheid van mijn ziel.... Heb ik gezondigd? Wat moet ik voor U doen.... Waarom vergeeft U mijn overtreding niet, en doet U mijn ongerechtigheid niet weg?"

Opvallend is dat er antwoord komt:

"Maar als je ernstig God zoekt, en de Almachtige om genade smeekt, als je zuiver en oprecht bent, dan zal Hij nu voorzeker ter wille van jou ontwaken, en de woning van je gerechtigheid herstellen."

Wat antwoordde Job daarop?

"Het is waar, ik weet dat het zo is; want hoe zou een sterveling rechtvaardig kunnen zijn voor God? Als hij ertoe genegen is Hem ter verantwoording te roepen, niet één op de duizend keer zal hij Hem antwoord kunnen geven.... Als ik roep en Hij antwoordt mij, dan kan ik niet geloven dat Hij mijn stem ter ore neemt.... Ik ben oprecht, maar ik sla geen acht op mijn ziel; ik veracht mijn leven."

En, het gaat zo een tijdje door. Job blijft zichzelf verdedigen. Hij verdedigt zelfs zijn onschuld. Hij wil het allemaal op eigen kracht doen:

"Zo waar God leeft, Die mijn recht heeft weggenomen, en de Almachtige, Die mijn ziel bitterheid heeft aangedaan.... Er is geen sprake van dat ik jullie gelijk zou geven; tot ik de geest geef, zal ik mijn oprechtheid niet van mij wegdoen."

Job beschrijft zijn voormalige voorspoed en zijn huidige ellende, en weer betuigt hij zijn onschuld (vanaf Job 31). daarna volgen er weer toespraken van Elihu. Vanaf Job 38 komt er weer Licht in het leven van Job. God Zelf verschijnt aan Job! En, eindelijk vernedert Job zichzelf. Hij antwoordt niet meer. Hij ziet in dat hij te gering is. Zijn hoogmoed is gebroken. Job wordt bestraft en doet eindelijk boete (vanaf Job 42). Waarom? Omdat Job, net zoals ieder mens, in zonde geboren is, en Verlossing nodig heeft. Job heeft spijt, en hij bidt voor zijn vrienden:

"Daarom veracht ik mijzelf en ik heb berouw, in stof en as."

Pas na het gebed kwam de ommekeer:

"En de HEERE bracht een omkeer in het levenslot van Job, toen hij gebeden had voor zijn vrienden. De HEERE vermeerderde alles wat Job bezeten had tot het dubbele toe."

Wat moeten we hiervan leren?

1. Ieder mens zondigt en heeft een Verlosser nodig. Ook Job.
2. Laten we bidden voor onze vrienden, maar ook voor onze vijanden.
3. God zegent, ook met rijkdom, zoals bij Job. Laten we niet kijken naar uiterlijkheden.
4. We kunnen het niet zelf. We kunnen niet roemen op eigen inzicht en kunnen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gezag in crisis
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2017 08:25 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Beste Bijbelonderzoeker ,
Waarom begin je over hoogmoed als mogelijke zonde bij Job?
---
Ten eerste gaat het bij Job over zijn beproeving en lijden en ook over Gods Alwetendheid , Voorzienigheid .
---
God zegt tegen satan , nadat satan terugkomt van zijn zwerf en speurtocht over de aarde :
Hebt gij daarbij gelet op Mijn dienaar Job , en hoe er op aarde , zijns gelijke niet is :geen zo onberispelijk en rechtschapen , geen die God vreest en het kwade schuwt als hij ?
---
Als Job zijn geboortedag verwenst is het pas , bij de laatste beproeving .
Ervoor zei hij :
[/Naakt kwam ik uit de schoot van mijn moeder en naakt keer ik terug .Het was God die gaf en het was God die nam . i]De naam van God zij gezegend
Dan staat er verder :/ Dus ondanks alles heeft Job niet gezondigd en geen onvertogen woord tot God gericht /.
---
Dan krijgt Job zweren over zijn hele lichaam , door satan , met goedkeuring van God .Het is zo erg dat hij een potscherf moet nemen om zichzelf ermee te krabben .En terwijl hij op de ashoop zat viel zijn vrouw tegen hem uit :
[i]volhard gij nu ook nog in uw deugd ? Blijf God dan zegenen en sterf .

Job antwoord :Gij praat als een dwaas , zouden wij wel het goede van God aannemen , maar het kwade niet ?
Dan staat er verder : Dus ondanks dit alles heeft Job zelfs niet met zijn lippen gezondigd .
---
Jobs 3 vrienden spraken met elkander af om Job te troosten en te beklagen .
Ze begonnen hardop te wenen , scheurden hun kleren en strooiden as op hun hoofden ,
nadat ze zagen hoe erg Job eraan toe was .
En 7 dagen en 7 nachten , bleven ze op de grond bij hem zitten , zonder dat iemand een woord tot Job sprak .
____________________________
Na de 7 dagen opende Job zijn mond om zijn geboortedag te verwensen .
De 3 vrienden geven hun eigen visie :
1- Elifaz : De mens is oorzaak van zijn eigen lijden .
a) geen lijden zonder zonde .
b)God kastijdt ons tot ons eigen heil
2-Bildad :Het lijden is het werk van Gods rechtvaardigheid
a)God is ook rechtvaardig voor Job
3-Sofar : Het lijden is het gevolg van Gods Alwetendheid
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Job betuigd nogmaals zijn onschuld .( te lezen Job 19:1
De uitspraak van God .
a) Gods almacht en s mensen onmacht
b) Gods wijsheid en s mensen onwetendheid
c)Gods voorzienigheid en s mensen onbeholpenheid



Jobs schuldbekentenis :
-----------------------------------
Ik ben lichtzinnig geweest , wat zou ik hier op kunnen zeggen .
Ik leg mijn hand op mijn mond
Ik heb eens gesproken maar doe het niet weer
Twee maal , maar ik begin niet opnieuw
Ik weet dat Gij alles vermoogt , en dat geen Uwer plannen wordt verijdeld
Ja wie zou de Voorzienigheid duister maken , door woorden zonder verstand ?
Ik heb dus zonder inzicht gesproken ,
Over dingen , te wonderbaar voor mijn begrip !
Ach luister toch als ik spreek; En leer mij als ik U vragen stel !
Door horen zeggen heb ik van U vernomen
Maar thans heeft mijn eigen oog U aanschouwt .
Daarom herroep ik wat ik gezegd heb en doe ik boete in stof en as ( Job 42: 2 )


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Job 42: 7 : Berisping van de 3 vrienden en Job word in zijn vroeger geluk hersteld .
MIJN gramschap is tegen u ( Elifaz van Teman ):
en uw beide vrienden ontstoken , omdat gij u over Mij niet de waarheid hebt gezegd , zoals Mijn dienaar Job
---
De 3 vrienden krijgen de raad van God om naar Zijn dienaar Job te gaan .
Ze moeten 7 stieren en 7 rammen opdragen als brandoffer en ze moeten tegen Job zeggen dat Job voor hun moet bidden .Zodat ze vergeven worden .Omdat zij niet de waarheid spraken over God en Job wel .
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste Bijbelonderzoeker ,wat Job betreft :
Ik begrijp niet waarom jij over oordelen begint in verband met de rijkdom van Job .
Ik begrijp niet dat je het over zonde hebt bij Job als eventuele hoogmoed .
Plus jij zet zijn vrienden buiten spel wat betreft :niet de waarheid spreken over God .


Ik begrijp niet dat je satan niet vernoemd , de beproeving enz...
----


De laatste zinnen die jij geschreven hebt :2 en 4 kan ik beamen !
Maar :
1- Job is verleden tijd en is hersteld tijdens zijn leven . Jezus-Christus is nog niet geopenbaard !
2-Amen
3- De rijke jongeman !!! Heeft niets met uiterlijke rijkdom en oordelen daarop te maken .
Van Jezus moet je zelfs je rijkdom afleggen en Hem volgen .
4- Amen : Zalig de armen van geest want aan hen behoort : het koninkrijk der hemelen .

---
Voor mij betekent Jobs verhaal : dat er lijden en vreugde is .
Dat God ALLES in de hand heeft .Op aarde en in de hemel.
Dat satan rondgaat als een briesende leeuw .
Dat Jezus-Christus de Waarheid is .
Dat HIJ je hart en ziel sterkt en je alles leert .
En dat : wat je ook overkomt , ook in lijden en weinig theologisch inzicht ,je de moed nooit moet opgeven .Want de Heer heeft satan overwonnen .
---
Jezus-Christus !
In het huis van Mijn Vader zijn vele woningen !
Hier denk ik ook aan de martelaren :Stefanus , Johannes de doper , Petrus ......en aan al diegene die nu , hedendaags lijden .
Daarom vind ik het ergens niet te begrijpen dat in bepaalde kringen het nooit daarover gaat , het lijden !
En dat je , als je geleden hebt door anderen , hetzij be_invloed door satan :
je toch :
in het hemelse Vaderhuis mag komen .
Als je maar in de Waarheid blijft .
Jezus-Christus heeft GOD ons laten zien : de Vader , de liefde !
En als je veel liefde toont word je veel vergeven .
Liefde is geen theologie , liefde is delen wat je hebt ,ALLES delen .
Liefde is Jezus-Christus volgen : IN ALLES !!!
Maar ook zegt Hij van de wereld niet lief te hebben .
Ja zoveel meer !!!!
Je kan Zijn Waarheid aan nemen of niet .
__________________________________________________________________
XXX De Weg , de Waarheid en het Leven XXX


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gezag in crisis
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2017 08:51 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Een paar punten:

1. Job was niet zonder zonde.
2. Job blijft zichzelf verdedigen. Pas als hij voor zijn vrienden bidt, komt de ommekeer.
3. Job was zeker hoogmoedig. Hij verdedigt zich, zoals ik heb uitgelegd. Lees het hele boek maar eens.
4. Job blijft volharden dat hij onschuldig is. Hoeveel mensen blijven zichzelf verdedigen???
5. Hoeveel mensen denken dat ze het goede doen?
6. Jezus houdt dan een spiegel voor, zoals bij de rijke jongeling.
7. God wil niet dat wij onze rijkdom afleggen. Het was een spiegel.
8. Feit is dat Job steenrijk was. Nadat hij tot inzicht kwam, werd hij dubbel zo rijk.
9. De rijkdom was een zegen van God. God herstelde zijn rijkdom zelfs!
10. Zo herstelt God in het leven van gelovigen ook alles.
11. We moeten slechts erkennen dat we op eigen kracht niks kunnen.
12. Alles komt van God, niet van onszelf. Ook onze gezondheid en rijkdom.
13. De duivel wil ons wijsmaken dat we arm moeten zijn. Hij verdraait Gods Woord.
14. Job bewijst niet dat we zouden moeten lijden. Job bewijst dat we niet op eigen kracht moeten roemen.
15. Iedereen kan Jezus Christus aanvaarden als redder met alles erop en eraan.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gezag in crisis
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2017 11:36 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Citeer:
Bijbelonderzoeker schreef:
Een paar punten:

1. Job was niet zonder zonde.
2. Job blijft zichzelf verdedigen. Pas als hij voor zijn vrienden bidt, komt de ommekeer.
3. Job was zeker hoogmoedig. Hij verdedigt zich, zoals ik heb uitgelegd. Lees het hele boek maar eens.
4. Job blijft volharden dat hij onschuldig is. Hoeveel mensen blijven zichzelf verdedigen???
5. Hoeveel mensen denken dat ze het goede doen?
6. Jezus houdt dan een spiegel voor, zoals bij de rijke jongeling.
7. God wil niet dat wij onze rijkdom afleggen. Het was een spiegel.
8. Feit is dat Job steenrijk was. Nadat hij tot inzicht kwam, werd hij dubbel zo rijk.
9. De rijkdom was een zegen van God. God herstelde zijn rijkdom zelfs!
10. Zo herstelt God in het leven van gelovigen ook alles.
11. We moeten slechts erkennen dat we op eigen kracht niks kunnen.
12. Alles komt van God, niet van onszelf. Ook onze gezondheid en rijkdom.
Citeer:
13. De duivel wil ons wijsmaken dat we arm moeten zijn. Hij verdraait Gods Woord.
Citeer:

14. Job bewijst niet dat we zouden moeten lijden. Job bewijst dat we niet op eigen kracht moeten roemen.
15. Iedereen kan Jezus Christus aanvaarden als redder met alles erop en eraan.

De duivel maakt ons dat niet wijs , want Jezus loont de arme Lazarus .
Ja ALLES komt van God , ook de armoede .Voor mij verwijst Job niet dat wij moeten lijden , zeer zeker niet . Voor mij verwijst Job dat God hem reeds gezegend had , voordat de satan hem op de proef stelde .
Job was onberispelijk , deed niets kwaads enz... in Gods ogen .Job was reeds gezegend .Op eigen kracht roemen , was geen sprake .
Ja iedereen kan Jezus-Christus aanvaarden als redder : met alles erop en eraan .
Alles !!! ook voor de toekomstige wereld ???? Niet alleen gemoedrust , maar ook vervolging ( lijden )???
___________________________________________________________________________________
Beste Bijbelonderzoeker ,
1- Dat zeg jij en je vermeld niet de 3 vrienden .
2-Waarom mag God bidden voor zijn vrienden van God ?
3-Wat noem jij hoogmoedig ?
4-Jij en ik en nog .
5-Je mag liefdevolle werken doen .
6 plus 7 : Dan houd Jezus , elke rijke een spiegel voor .
Want in Marcus staat het volgende :
Marcus 10 : vers 23
toen liet Jezus Zijn blik gaan over Zijn leerlingen en zei tot hen:
:: hoe moeilijk is het voor diegene die geld hebben , het Koninkrijk Gods binnen te gaan
vers 25
voor een kameel is het gemakkelijker door het oog van een naald heen te gaan , dan voor een rijke in
het Koninkrijk Gods te komen .
Toen waren de leerlingen nog meer verbijsterd en ze zeiden tot elkaar :
wie kan dan nog gered worden .
Jezus antwoord : Dit ligt niet in de macht van mensen , maar wel in die van God .
Want voor God is alles mogelijk
God wil wel dat wij onze rijkdom afleggen oftewel in de rijkdom beproeft worden .
En niet alleen onze rijkdom .We moeten schatten vergaren voor de hemel niet voor de aarde .
Marcus 10 vers 28 tot en met vers 31 , vooral vers 29 :
Jezus antwoordde :
Voorwaar:
er is niemand die :
-huis
-familie
-akkers
OM MIJ EN OM DE Blijde Boodschap heeft prijsgegeven of hij ontvangt nu, in deze tijd
-het honderdvoudig aan huis , familie en akkers ;;;
zij het ook gepaard met ::: vervolgingen , en in de toekomstige wereld het eeuwige leven :::


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gezag in crisis
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2017 11:49 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
De ziel is het belangrijkste Franny: ik zal even iets delen uit de Bijbel:

35Ik hoor al iemand vragen: ‘Hoe worden de doden dan weer levend gemaakt? En wat voor lichaam hebben zij dan?’ 36Wat een domme vraag! Wat u zaait, komt pas tot leven als het doodgaat. 37U zaait niet een volgroeide plant, maar een kale graankorrel of iets anders. 38God laat er de juiste plant uit komen. Uit het ene zaad komt deze plant en uit het andere zaad die plant. 39Elk vlees is niet gelijk, er is verschil tussen het vlees van mensen, vee, vogels en vissen. 40Er zijn hemelse en aardse wezens, en de schoonheid van de hemelse is anders dan die van de aardse. 41Zon, maan en sterren hebben een verschillende helderheid, en ook de sterren onderling verschillen in lichtsterkte. 42Zo is het ook bij het levend worden van de doden. Iets vergankelijks wordt gezaaid, en iets onvergankelijks wordt tot leven geroepen. 43Wat in de aarde wordt gelegd, is het aanzien niet waard. Maar wat levend wordt gemaakt, is schitterend. Wat in de aarde wordt gelegd, is tot niets in staat. Maar wat levend wordt gemaakt, heeft grote kracht.
44Wat in de aarde wordt gelegd, is een natuurlijk lichaam. Maar wat levend wordt, is een geestelijk lichaam. Want als er een natuurlijk lichaam is, moet er ook een geestelijk lichaam zijn. 45Er staat immers in de Boeken: ‘De eerste mens, Adam, werd een levend wezen.’ Maar Christus, de laatste Adam, werd een geest die zelf leven geeft. 46Het natuurlijke lichaam komt eerst en daarna pas het geestelijke. 47Adam, de eerste mens, werd uit stof van de aarde gemaakt. Christus, de tweede mens, kwam uit de hemel. 48Alle mensen stammen af van Adam en hebben dus een aards lichaam, net als hij. Maar de mensen die uit Christus voortkomen, zullen een hemels lichaam krijgen, net als Hij. 49Dus, zoals wij op de aardse Adam lijken, zullen wij ook op de hemelse Christus lijken.
50Laat ik heel duidelijk zijn, broeders en zusters: lichamen van vlees en bloed kunnen geen deel hebben aan het Koninkrijk van God. Onze vergankelijke lichamen kunnen niet altijd blijven leven. 51Wat ik u nu verder vertel, heeft God tot nog toe verborgen gehouden: wij, als gelovigen, zullen niet allemaal sterven, 52maar wel allemaal in een oogwenk een nieuw lichaam krijgen op het moment dat de laatste bazuin klinkt. Ja, er zal het machtige geluid van een bazuin te horen zijn. Dan zullen de doden levend worden gemaakt met een onvergankelijk lichaam en ook wij zullen een nieuw lichaam krijgen. 53Ons vergankelijke, sterfelijke lichaam zal verwisseld worden voor een onvergankelijk, onsterfelijk lichaam. 54Wanneer dat gebeurt, wordt werkelijkheid wat in de Boeken staat: ‘De dood is opgeslokt in Gods grote overwinning,’ 55en: ‘Dood, je kunt de overwinning wel vergeten. Dood, wat voor kwaad zul je nu nog doen?’ 56De dood kan ons nu nog kwaad doen door de zonde. En de zonde is zo sterk omdat de wet bestaat. 57Maar God zij dank! Hij geeft ons, door onze Here Jezus Christus, de overwinning over de zonde en de dood. 58Dus, beste vrienden, sta vast en wees onverzettelijk. Blijf actief voor de Here. U weet toch dat het werk dat u onder zijn leiding doet, niet voor niets is.
Deze tekst benadrukt hoe belangrijk het is dat uw ziel, of eigen geest dat weet ik niet, in goede staat is. Want wanneer uw natuurlijk, vleselijk lichaam sterft, dan word uw geest bevrijd en gaan wij over in een geestelijk lichaam.
Zo sterven wij nooit en hebben wij nu al een eeuwig leven gekregen. Wanneer wij sterven is het immers net zoals Paulus zegt, als een zaadje dat in de grond word gelegd en een bloem komt eruit. Zodra wij sterven stijgt onze geest of ziel, hoe je het wilt noemen, uit ons op. Maar deze geest leeft nu ook al. Door onze geest te laten schapen door ons denken te vernieuwen en vruchten die vermeerderen, kunnen wij nu, in ons natuurlijk lichaam, ook al geestelijk leven. Wanneer wij sterven zal enkel het vlees eraf vallen en dan pas zijn wij werkelijk bevrijd van de zonde. Wel als wij CHristus aannemen als onze Heer en in het Goede Nieuws geloven dan krijgen wij de Heilige Geest. En die schaapt onze geest. Zodat wij eeuwig leven verkrijgen. Want wanneer ons lichaam sterft, leven wij verder in de geest. In hoe die geest is, daar werk je nu met de Heilige Geest al aan.
EN sommigen zullen daardoor niet sterven en direct naar de Heer Christus gaan. Andere zullen moeten wachten tot dat deze wereld voorbij is. Maar het is zoals Paulus zegt, zodra de laatste bazuin klinkt zullen allen een nieuw lichaam hebben.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Laatst gewijzigd door Jimmy op di 15 aug 2017 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gezag in crisis
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2017 11:51 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
De rijke zijn arm en de armen rijk. Was dat dan geen uitspraak van Jezus? Weet je wat dat betekent Bijbelonderzoeker?

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Gezag in crisis
BerichtGeplaatst: di 15 aug 2017 13:38 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Franny schreef:
God wil wel dat wij onze rijkdom afleggen


Zoek eerst Zijn Koninkrijk en Gerechtigheid. Wat gebeurt er dan? Alles zal ons toegeworpen worden. God wil niet dat we arm zijn. God wil niet dat we ziek zijn. Helaas zie je dit verkeerd. Armoede en ziekte komen niet van God. Het is een verkeerde voorstelling. God is een Liefdevolle God die het beste voor Zijn kinderen wil, in alle opzichten. Ik geloof in de volledige ruil. Jezus is arm geworden, zodat wij rijk mogen zijn. Het is een onderdeel van Zijn genade. Er staat immers geschreven "Want u kent de genade van onze Heere Jezus Christus, dat Hij omwille van u arm is geworden, terwijl Hij rijk was, opdat u door Zijn armoede rijk zou worden." Het ontkennen daarvan zet mensen op het verkeerde been.

God wil niet dat mensen omkomen van armoede. God wil niet dat mensen naar voedselbanken moeten. God wil niet dat mensen hun rekeningen niet kunnen betalen. God wil het allerbeste voor Zijn kinderen, in alle opzichten.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.