Forum www.gelooft.com

Het is momenteel ma 06 mei 2024 06:03

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 28 mei 2016 19:40 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Is het mogelijk dat wij allen naar de verkeerde zonden kijken? Wij kijken naar wat de geboden zeggen. Maar zijn dat de zondes? Of zijn dat de dingen die we doen en de zonde veroorzaken? Namelijk ongehoorzaam zijn aan God? Ik denk dat ik iets begrijp nadat ik met Edwina Ollivieira heb gesproken. Ik las dan ook in de Bijbel dat Paulus zegt zonder zonde te zijn en blijkbaar denken sommige nu dat ze zonder zonde kunnen zijn. Maar dat denk ik niet. Ik denk dat we het verkeerd begrijpen. Luister even mee: Toen wij onze Here niet aannamen beginnen wij de zonde. Wij waren ongehoorzaam aan God. Wij verdiende de dood. Nu wij Christus aanvaarden is het anders, wij doen daarmee wat God ons zegt. Wij zijn gehoorzaam. Als u begrijpt dat de tien geboden veroorzaakte dat wij ongehoorzaam waren dan kan u mij nu ook misschien begrijpen. Door Jezus aan te nemen, zijn wij gehoorzaam. Daarom heeft de wet geen invloed meer op ons. Want de wet zorgde ervoor dat wij ongehoorzaam waren maar nu dat wij Christus aannemen zijn wij gehoorzaam. Zoals er geschreven staat is er enkel nog zonde omdat de wet nog bestaat. De zonde is ongehoorzaamheid. Wij kunnen nog steeds ongehoorzaam zijn maar dat gaat ons niet veroordelen, want wij worden ook gered door onze gehoorzaamheid omdat wij geloven in het offer van Jezus Christus. Zo zondigen wij niet meer ook al zondigen wij toch nog. Onze oude aard zondigde maar was niet gehoorzaam aan de redding van Christus. Dat betekende de dood. Maar onze nieuwe natuur is wel gehoorzaam, en ook al zijn wij soms ongehoorzaam aan de wet toch zijn wij zonder zonde want de zonde is ongehoorzaamheid. Die hebben wij aan het kruis geslagen. Want door in Christus te geloven gehoorzamen wij aan wat God wilt. Daarom zondigen wij niet meer zoals wij voorheen zondigde want toen was er enkel ongehoorzaamheid maar nu, met Christus, gehoorzamen wij wel. Maar zo is het mogelijk toch nog te zondigen ook al zondigen wij niet meer. Kan u begrijpen wat ik wens te zeggen? Is dit mogelijk dat het meer in zulke aard iets is? Daarom horen wij de geboden te houden uit liefde voor God maar niet om gered te worden want als wij dat doen dan nemen wij Jezus niet aan. En dan zijn wij ongehoorzaam, ook al als het mogelijk zou zijn om de wet stipt te volgen, dan nog zouden wij ongehoorzaam zijn. Ookal gehoorzamen wij aan de wet maar geloven wij niet in Christus en wat zijn sterven betekent, dan zijn wij toch nog ongehoorzaam. Kan dit kloppen? Wij kunnen niet zonder zonde zijn (tien geboden stipt volgen) want er staat geschreven dat als Jezus niet zou gestorven zijn, geen enkel gered kon worden. Dat betekent dat wij niet zonder zonde kunnen zijn want als dat wel kon dan zouden wij wel kunnen gered worden zonder Christus. Door stipt te wet te volgen. Maar dat kunnen wij niet. Wij hebben Christus nodig omdat door ons geloof in Hem wij gehoorzaam zijn aan God. Daardoor moeten wij elkander niets opleggen van de geboden en ze al zeker niet gebruiken als reddingsmiddel. De wet heeft niets meer te zeggen over ons. Christus heeft iets te zeggen nu en die vergeeft ons. Daarom horen wij enkel de geboden te volgen uit liefde voor God. Zonder ons een last op te leggen, zonder een ander een last op te leggen. Zonder erdoor willen gered te worden maar gewoon omdat wij het wensen te doen. Niet omdat het moet, maar omdat wij het willen. Ik kan hier volledig mis in zijn maar het zou voor mijzelf veel verklaren.

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2016 04:00 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Jimmy naar mijn mening sla je hier de spijker op de kop.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2016 06:51 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Bedankt... Ik heb het al aan andere gevraagd en tot nu toe kreeg ik enkel antwoorden als: Wij zijn geen slaaf meer van de wet, de tien geboden veroordelen ons niet meer enzovoorts, kortom ze luisterden niet maar verkondigden enkel wat zij wilde verkondigen.
Bedankt dus om het te lezen en te antwoorden op wat ik vroeg, of het kon kloppen. Bedankt.

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.