Forum www.gelooft.com

Het is momenteel zo 05 mei 2024 22:45

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 26 mei 2016 16:16 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik heb net tranen van geluk geweend. Het kwam gewoon op. Ik voelde me zo gelukkig. Elke week komt er iemand langs om een praatje te doen met mij en om te zien hoe het met me gaat. En ik vertelde haar over de dingen waar ik u allen over vertelde. Ik zei niets over de Heilige Geest, dat heb ik nooit gedaan, ik vertelde haar vorige week al dat er iets nieuws was opgestaan en dat ik dingen die tegen mijn zin waren begon te doen. Dat ik begon te luisteren naar iets in mij dat mij vertelde om iets te doen of niet. Zij noemde het een raadgever. Wel, zo verwijs ik altijd nu naar hoe zei het noemt, de raadgever. Zij helpt mensen, dat is haar werk, en heeft dus ook de psychologie van de mens een beetje kennis van. Mensen, de ongelovige mogen het noemen zoals ze willen maar de Heilige Geest is ook bij hen! Zij noemen het enkel anders. Zij zei me vandaag dat alles verloopt met mij volgens "het boekje" dat andere mensen die in de put hebben gezeten ook helemaal veranderde als ze begonnen te denken zoals ik. Te verbeteren. Zij noemt het intuïtie, een raadgever en zij zei me dat zij dat ook had! Mensen, de Heilige Geest is bij ieder! Maar ieder noemt Hem anders!!!! Wel ik getuigde over alles dat er met mij de voorbije week is gebeurt en als het over de Heilige Geest ging dan zei ik: u weet wel datgene dat u de raadgever noemt. Maar de naam Heilige Geest liet ik niet vallen, want ik denk dat ze ongelovig is. Ik zeg daar niets mis mee want de Heilige Geest IS ook een raadgever. Hij zegt ons immers wat te doen en wat te laten, Hij geeft ons raad. Wel ik vertelde alles en ze was verbaasd hoe hard ik veranderd was, ze zei me: als je er niet nog hetzelfde uitzag, ik zou denken dat hier iemand anders voor me zit. Al lachend zei ze: Jimmy is wedergeboren! Ik zei haar dat dat niet om mee te lachen was want dat ik dat ook geloofde, ze corrigeerde zichzelf vlug en zei: zo bedoelde ik het ook niet, ik meen wat ik zeg. De mensen herkennen mij al niet meer! Mijn eigen moeder herkent me niet meer! Ik ben niet meer wie ik was, nee ik ben nieuw gemaakt, door God zelve!!!!! En ik getuigde hier over, en ik zei duidelijk dat ik dat zelf niet in de hand was, dat ik dat niet allemaal deed. Ze vroeg me: ook niet een beetje, het is toch uw beslissing om niet meer tegen uw wil in te gaan? En ik zei haar: neen, geen enkele eer komt mij toe. Ook niet voor 20 procent? neen, zei ik, geen enkele eer komt mij toe. Ook niet voor 5 procent? Neen, zei ik, geen enkele eer komt mij toe. Ik mag mijzelf geen eer geven want dan kan het morgen weg zijn, het is dankzij God dat ik dat doe en ik moet mij op niets beroemen! Ik vertelde haar hoe gelukkig ik was en ik vroeg haar of ze wist hoe ongelukkig ik vroeger was over mezelf, omdat ik zo slecht was. Ze zei dat ze dat nog goed genoeg wist. We hebben over vele zaken gepraat en toen ze weg ging was ik zo gelukkig! Ik heb nog een beetje werk verricht daarna, onkruid uit gedaan, en ik was zo gelukkig!!!! Ik deed dat gene dat ik vroeger haatte en ik was zo gelukkig!!! Op een gegeven moment, ik lieg niet, stonden de tranen van geluk in men ogen terwijl ik datgene deed dat ik nooit had willen doen!!!! En ik besefte dat de dag ooit zal komen dat ik tegen de ongelovige zal getuigen over dit alles. En niet zozeer om ze bij God te krijgen maar omdat ik die gelukkigheid die ik nu heb met hen wil delen!!! En enkel God kan hen dat geven!!! Toen besefte ik dat wij niet moeten getuigen om mensen te redden, maar om hen de kans te geven om even gelukkig te zijn als mij, nu al, op deze moment! Ik heb altijd geloofd dat ik in dit leven niets moest verwachten, ik had ook niet veel, veel materialistische zaken wel maar niets dat men niet kon kopen met geld zoals gelukzaligheid. Ik heb zelfs verkondigd dat men in deze wereld niet gelukkig kan zijn! Wat was ik mis! Want ja, de wereld is rot maar toch kan God u gelukkig maken, al is de wereld rot! God kan dat!!! God kan u nu alreeds veel geven!!! Ik dacht dat wij enkel de vergiffenis zouden krijgen en dat dat pas zou zijn als wij dood waren! Wat was ik mis!!!! Want God kan u deze moment, nu, al zoveel geven! En wilt u dat ook geven! Hij wilt niet wachten tot u dood bent om u iets te geven, neen Hij wilt u nu al belonen, deze eigenste moment. En mensen, het is nog niet die dag maar ik ben er zeker van, als het doorgaat zoals het nu is, dat ik niet anders ga willen, op een dag, om te getuigen over dit alles. Zodat ieder de kans krijgt, om nu al gelukkig te zijn!!!!!! Niet door iets te kopen want dat geluk vergaat en dan moet je iets nieuws kopen. Nee, door God!!! En door Hem alleen!!!!!!!!!!

Ik ben gelukkig dankzij God en ik wens u dan ook allen de zegen van onze Heer Jezus Christus toe opdat u allen zo gelukkig als mij mag worden.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 26 mei 2016 18:19 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Dank je wel Jimmy voor je mooie getuigenis. Fijn dat je jezelf zo gelukkig voelt en inderdaad wil God zijn kimderen zegenen en vreugde geven.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 26 mei 2016 19:25 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik dacht direct aan de vruchten van de Geest toen. Zit gelukkig zijn daar niet bij? Ik dacht dat maar ben niet zeker ervan.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 26 mei 2016 21:09 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Dank je, Jimmy voor je bijdrage. Fijn dat je je zo gelukkig voelt!

Jimmy schreef:
Ik dacht direct aan de vruchten van de Geest toen. Zit gelukkig zijn daar niet bij? Ik dacht dat maar ben niet zeker ervan.


Zeker, Jimmy! blijdschap, joy

Letterlijk: liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid

lankmoedigheid = geduld.

Niet je vraag, maar wel interessant om te melden: Onder geloof wordt ook of vooral vertrouwen verstaan. In de Engelse Bijbel KJV lezen we:

love, joy, peace, longsuffering, gentleness, goodness, faith, meekness, temperance

Er is dus een verschil tussen believe en faith....

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 27 mei 2016 08:20 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Dirk schreef:
Dank je, Jimmy voor je bijdrage. Fijn dat je je zo gelukkig voelt!

Jimmy schreef:
Ik dacht direct aan de vruchten van de Geest toen. Zit gelukkig zijn daar niet bij? Ik dacht dat maar ben niet zeker ervan.


Zeker, Jimmy! blijdschap, joy

Letterlijk: liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid

lankmoedigheid = geduld.

Niet je vraag, maar wel interessant om te melden: Onder geloof wordt ook of vooral vertrouwen verstaan. In de Engelse Bijbel KJV lezen we:

love, joy, peace, longsuffering, gentleness, goodness, faith, meekness, temperance

Er is dus een verschil tussen believe en faith....


Ik dacht dat faith meer een vorm van vertrouwend geloof was? Het begint me wel op te vallen dat ik die eigenschappen beginnen wortel te schieten denk ik. Zo wens ik ook vele malen vrede te brengen tegenwoordig maar verdeeldheid is of als ik iets misdaan heb of als er onenigheid is, ben ik zachtmoediger, ik scheld niet zo vlug meer, ik heb nog niet echt gescholden dat ik weet, vroeger zei ik vaak huichelaar tegen iemand of andere scheldwoorden zoals dwaas. Ik maak mij minder vlug kwaad en ik kan mij makkelijker beheersen, niet altijd, maar toch makkelijker. En als ik mij ga kwaad maken kan ik mij ook beter beheersen, niet altijd, maar toch al meer. Ik heb ook al een paar grappige fotos van mezelf genomen om de mensen te laten lachen, kan men dat bekijken als goedertierendheid? Want dat snapte ik ook niet, ik doe nu ook soms een beetje onnozel, voor te lachen dan, zodat mensen zouden lachen. En kwa goedheid, ik weet dat niemand goed kan zijn maar ik doe al veel meer goede dingen voor een ander zoals mijn moeder bv...
Geduld is ook al beter geworden.
Ik dacht daar gisteren nog aan tijdens het wandelen nadat ik zo gelukkig was geweest: Stel u nu eens voor dat al die andere zaken van de Heilige Geest ook uw deel worden in de toekomst, zou dat niet mooi zijn? Dat je bijvoorbeeld ook geduldiger word enzo. Ik dacht toen: Ja dat zou ik heel leuk vinden. Maar ik kon het niet goed geloven dat dat zou gebeuren. Toen dacht ik: Had je dan verwacht gelukkig te zijn? Echt gelukkig? En ik moest toegeven dat ik dat ook nooit had verwacht...
En nu schrijf ik u al die dingen en gaan mijn ogen open... Ik ben al een beetje gegroeid op alle vlakken...

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.