Forum www.gelooft.com

Het is momenteel ma 06 mei 2024 05:06

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Testjes op Facebook
BerichtGeplaatst: di 24 mei 2016 18:13 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik heb nog over iets anders nagedacht, waar ik ben mee gestopt met te doen en waar ik mijn uiterste best ga voor doen het niet meer te doen. U doet wat u wilt, het zal u niet veroordelen hetgeen waar ik over spreek, u zal er de redding niet door verliezen. Maar ik denk in te zien hoe slecht het wel niet is. Het zijn die testjes op Facebook. Dat je profiel geanalyseerd word en dat er dan iets komt te staan wie je was in een vorig leven of welk dier je bent of wat dan ook. Of die andere testjes waar je iets moet invullen of aankruisen of wat dan ook of Facebook. Ik deed dat vroeger graag, dat is logisch, want de uitkomst was telkens exact wat ik wilde horen. Het streelde mijn ijdelheid. Oh, wat was ik blij als mijn belangrijkste eigenschap wijsheid was volgens het testje, vlug delen dat ieder het kan zien. Oh wat was ik blij wanneer een testje zei dat de Heer bij mij is, vlug delen zodat ieder het kan zien. Wel ik walg er nu van, en ik doe ze niet meer. Want al dat die testjes doen is laten zien hoe goed ik wel niet ben, en al dat ze doen is mijn ijdelheid strelen. Ik heb er een afkeer van gekregen, al geef ik toe dat ik soms nog altijd moeite heb met ze niet aan te klikken. Misschien vind u dat er niets mis mee is, dat is mogelijk, maar ik zie ze nu voor wat ze zijn. Als de satan een werktuig had, ik ben er van overtuigd, dan waren het die testjes. En maar pochen met het resultaat want kijk eens, ik zeg het niet, het testje zegt het. Dus ik poch toch niet? Het is enkel maar het resultaat van het testje. Het is maar een testje. Tot het resultaat eens niet is wat u wenst te horen dan delen we het niet. Ook al is het maar een testje. Want dan opeens, hadden we liever iets anders gehoord. En dan word onze ijdelheid niet gestreeld. Of het is iets dat totaal niet waar is, of wat we totaal niet denken van onszelf, nee dat gaan we ook niet delen. We gaan niet liegen eh, dat mag niet. Neenee, volgend testje doen en hopen dat dat zegt wat we van onszelf denken en onze ijdelheid streelt en het dan vlug delen met iedereen zodat we kunnen laten zien dat zelfs het testje zegt hoe goed we eigenlijk wel niet zijn. Ik heb er een afkeer van gekregen, nog maar voor een paar dagen en ik ga mijn best doen ze niet meer te doen. Dat ieder doet wat hij wilt doen, het gaat u niet redden of veroordelen. Ik zie nu enkel in wat het is en ik kan daarom er niet meer aan deelnemen. En als u denkt dat dat een last voor mij is? Nee, niet echt. Dat is helemaal geen last.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Testjes op Facebook
BerichtGeplaatst: di 24 mei 2016 19:09 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ik vind het goed als een persoon dingen laat waarvan hij of zij denkt dat er een reukje aan zit .
Misschien is het een geestelijk spiritueel instinct of zo dat tot ontwikkeling en inzicht komt .
En als gelovige besef je , dat er maar een echte test of proef waarde heeft .
En dat is de eventuele uitkomst van de test :hoe de Vader die in de hemelen is , Zijn kinderen test .
----------------------
Sorry als ik wat , weet niet hoe overkom , maar ik filosofeer ook maar wat .

___________________________________________________________
Kennen jullie
Richard Wurmbrand .
Een man die jarenlang opgesloten zat en en en ....
Wat een geloof : zo sterk en onwankelbaar .
Door al de smaad , pijn , haat , ontbering, beproeving en ellende heen .
Voor mij een wonder op zich .
Daar hij ook zegt om te bidden voor de gevangenen en de bewakers enz...
Hier gaat je hart sneller van kloppen door bewondering en geloofs opbouwing .
__________________________________________________________________
Op YouTube : spreekt hij in het engels : The beauty of nothing
En voor Koningsdochter in het duids :
Die feinde des Evangeliums ( dat ga ik ook nog beluisteren )
grtjs franny



----


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Testjes op Facebook
BerichtGeplaatst: di 24 mei 2016 19:33 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik heb besloten om te trachten zo veel mogelijk enkel te verkondigen wat ik ervaar. Zelfs daar kan ik mis in zijn. Maar dit is wat ik dacht over deze testjes, wat ik ervaar.
Ik zeg het, het gaat u niet veroordelen denk ik, dan zijn we allemaal veroordeeld want we doen allen dingen die nog erger zijn als dit denk ik.
Ik kan het persoonlijk gewoon niet meer en ik vind dat niet erg. Ik wil het niet meer, maar soms nog wel.
Ik denk dat dat normaal is en enkel maar kan betekenen dat mijn vlees het nog wilt maar de Heilige Geest in mij het liever niet heeft.
En ik denk dat, als God dat wilt en mij helpt, ik meer en meer zijn wil zal doen, doormiddel van de Heilige Geest.
En misschien is dit een voorbeeld ervan, iets doms waar niemand over nadenkt, waar niemand bij stil staat.
Ik weet het allemaal niet, daarom dat ik niemand zeg er mee te stoppen maar enkel zelf zeg er mee te stoppen.
Daarom dat ik over mezelf praat, wat ik er mee gedaan heb in het verleden en wat ik nu denk te zien.
Ik kan even goed voorbeelden van andere mensen gebruiken, dat doe ik niet, ik wens te laten zien wat ik deed en wat ik nu wens te doen.
Wat mijn wil was en welke wil ik nu wil worden.
Ik denk als ik naar de voorbije week die gepasseerd is kijk dat ik herboren ben. Ik weet dat natuurlijk niet, enkel de tijd kan dat uitmaken of ik het volhoud.
Maar als ik het volhoud, dan kan ik binnen ettelijke jaren zeggen: enkele jaren geleden, ben ik wedergeboren.
Want wie ik was is niet meer en er is iets nieuws in de plaats gekomen.
En niet dankzij mezelf, maar dankzij de Heilige Geest.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Testjes op Facebook
BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2016 07:54 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Jimmy schreef:
Ik heb besloten om te trachten zo veel mogelijk enkel te verkondigen wat ik ervaar. Zelfs daar kan ik mis in zijn. Maar dit is wat ik dacht over deze testjes, wat ik ervaar.
Ik zeg het, het gaat u niet veroordelen denk ik, dan zijn we allemaal veroordeeld want we doen allen dingen die nog erger zijn als dit denk ik.
Ik kan het persoonlijk gewoon niet meer en ik vind dat niet erg. Ik wil het niet meer, maar soms nog wel.
Ik denk dat dat normaal is en enkel maar kan betekenen dat mijn vlees het nog wilt maar de Heilige Geest in mij het liever niet heeft.
En ik denk dat, als God dat wilt en mij helpt, ik meer en meer zijn wil zal doen, doormiddel van de Heilige Geest.
En misschien is dit een voorbeeld ervan, iets doms waar niemand over nadenkt, waar niemand bij stil staat.
Ik weet het allemaal niet, daarom dat ik niemand zeg er mee te stoppen maar enkel zelf zeg er mee te stoppen.
Daarom dat ik over mezelf praat, wat ik er mee gedaan heb in het verleden en wat ik nu denk te zien.
Ik kan even goed voorbeelden van andere mensen gebruiken, dat doe ik niet, ik wens te laten zien wat ik deed en wat ik nu wens te doen.
Wat mijn wil was en welke wil ik nu wil worden.
Ik denk als ik naar de voorbije week die gepasseerd is kijk dat ik herboren ben. Ik weet dat natuurlijk niet, enkel de tijd kan dat uitmaken of ik het volhoud.
Maar als ik het volhoud, dan kan ik binnen ettelijke jaren zeggen: enkele jaren geleden, ben ik wedergeboren.
Want wie ik was is niet meer en er is iets nieuws in de plaats gekomen.
En niet dankzij mezelf, maar dankzij de Heilige Geest.

Dag Jimmy ,
ik vind het mooi dat je jezelf gebruikt om voorbeelden te geven .
Maar aan de andere kant is het natuurlijk moeilijk om daar een antwoord of communicatie mee te verkrijgen .
Want niet iedereen is even open als jij he .
---
Ik kan alleen maar blij voor je zijn dat je je herboren voelt , wat ik ook ben omdat het je gelukkig maakt .
En inderdaad de H.Geest leert ons , helpt ons , troost ons .
Leert ons onze vleselijke gedachten en wereldse zorgen en invloed minder belangrijk te vinden .
---
Een klein waargebeurd verhaaltje .
________________________________
Een oudere getrouwde vrouw , met kinderen en kleinkindseren ging in het plukseizoen appels plukken voor een centje meer .
De appelplukkers waren een groepje van ongeveer 40 mannen en vrouwen .
Er werd vanalles verteld en gedaan .
Twee vrouwen leerden mekaar goed kennen .
De een had een mooie huisje , man en tuintje en een goed diploma .
De ander haar huis was eerder aan de sjovele kant , en er moest binnen en buiten nog veel gebeuren .
Haar man was een oudere boer .
---
Nu de boer zijn vrouw was steeds opgewekt en blij .
Ze vertelde honderd uit over haar mooi huis , de goede werken die haar man deed en over haar prachtige kinderen en kl.kinders .
Op een dag nodigde de boeren vrouw de andere dame uit op de koffie .
De dame was natuurlijk nieuwschierig en verwachhtee nog a wat .
Maar owee , wat ze te zien kreeg , viel zo tegen .
Ze durfde naowelijks van de tas koffie drinken .
___
Achteraf vertelde de dame tegen haar familie dat ze het achterlijk vond van die boerenvrouw , vanwege het feit dat ze altijd zo stoefde en
gelukkig was , terwijl ze gene nagel had om ......
Maar toen dacht ik :
hoe speciaal ik het vond van de gemoedsrust en blijheid van de boerenvrouw.
Ondanks alles was zij tevreden , had haar man lief , was het zonnetje in huis .
Ja ik bewonder zo n mensen , ook al is hun huis of zo niet toppy .
Want ik denk dat zij dat krijgt van de H.Geest :
Die vreugde , vrede en rust in haar hart .
Spijtig dat veel GELOVIGEN mensen alleen de buiten kant zien .
______________________________________________________________________
Maar ach , wij moeten blijven horen naar de Woorden van Jezus-Christus
Iedereen heeft ZIJN Weg nodig om je levens^pad tot een goed einde te volbrengen .
En de vruchten en gaven van de H.Geest aanvaarden , weggeven , EN delen om niets .
__
PS. Niet kijken naar mijn spelfouten , ik heb geen zin om daar veel tijd in te steken : spelfoutjes verbetren , bach !!!!
En Jimmy , hoe klein ook , het kan groot zijn in Gods ogen !
grtjs franny


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Testjes op Facebook
BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2016 09:06 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Hey Franny,

Ik verwacht ook niet dat andere zichzelf even bloot geven als mij hoor, ik wil hen enkel laten zien hoe menselijk ik ben. Zoals zij.
Ik wil enkel laten zien dat ik met dezelfde dingen zit, als zij.
Ik wil laten zien, dat ik ben zoals zij.
Ik wil hier niet de Heilige uithangen, ik ben een zondaar.
Ik zit er niets mee in deze dingen te zeggen want God weet ze toch en als die ze al weet wat maakt het dan uit?
Ik heb dat nog al gehoord dat ik open ben, heel open soms, ik begrijpt dat andere dat misschien niet zijn omdat ze bang zijn voor de gedachten van iemand anders erover. Ik vind dat spijtig, maar ik begrijp hun. Mensen kunnen oordelend zijn.
Mij interesseert dat niet veel welk oordeel een ander over mij heeft, als zij hun mond open doen zal ik hen wel terecht wijzen en zullen ze vlug zwijgen.
Ik zit daar niet veel mee in met dingen te zeggen die ik mis doe of mis deed. God weet het toch. Of ik nu zwijg tegen een ander erover of niet, God weet het toch.
Het is enkel erg dat mensen zo open niet durven zijn want dat laat zien hoe wij als naaste hun dan behandelen. En dat vind ik erg. Dat mensen niet open durven zijn heeft veel te maken met hoe wij reageren. En hoe ik soms reageer, net zoals ieder ander. Het is een soort van bescherming voor hen. Ik begrijp dat volkomen. Ik vertelde dit ook niet om gelijk te krijgen of omdat u zou beginnen zeggen wat u ermee doet, ik zegde dit enkel om iets mee te delen.

Over u verhaaltje: Het staat duidelijk geschreven dat de armen rijk zijn en de rijken arm.
Want de rijken hun vertrouwen zit in hun geld, maar de armen hun vertrouwen zit in God. Zo is het mogelijk dat iemand zonder al te veel geld nog vele gelukkiger is dan iemand met veel geld.
Inderdaad wij zouden niet zoveel naar de buitenkant mogen zien, wij weten dat, maar toch doen we het nog. Wij weten dat we dat beter niet doen, maar kunnen het soms niet laten. Zonder dat we het beseffen is ons gedacht al daar. Het enige wat we kunnen doen is dat gedacht terechtwijzen, maar dat is soms zelfs moeilijk. Omdat het uit ons vlees komt en dus een deel van onszelf is. Omdat het onze natuur is. Ik heb daar ook nog soms last van maar iets wijst me dan terecht en zegt: Pas maar op: die persoon kan misschien wel vele beter zijn dan uzelf. En dan moet ik Hem gelijk geven dat dat zeker zo kan zijn en dan betreur ik wat ik dacht. Wij kunnen de satan niet tegenhouden altijd denk ik. Ik merk op dat zijn aanwezigheid minder word, althans dat lijkt zo, maar volledig weg kan hij nooit zijn denk ik. Daarom denk ik dat het goed is om hem terecht te wijzen, als hij slechte gedachten verkondigd. Om te laten zien dat wij niet akkoord gaan met wat hij zegt.
Ik denk dat dat het enigste is dat wij kunnen doen. Hem terechtwijzen en zeggen: Ga weg in Jezus Christus naam. Maar hij zal terug komen ten gepaste tijden. Ik denk dat wij daar niet veel anders dan terechtwijzen en wegjagen kunnen aandoen.

Ik heb niet echt spelfouten gezien maar ik let daar niet op. Ik ben zelf ook niet echt zo geletterd, ik schrijf zelf veel spelfouten hahaha :)

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Testjes op Facebook
BerichtGeplaatst: za 04 jun 2016 10:16 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag Jimmy ,
Wat betreft onze gedachten onder controle proberen te houden en terechtwijzen waar het nodig is ,als er negatieve gedachten zijn ,
vind ik helemaal waar .
Ik heb zitten denken en vind dat een mens onderuitgehaald , deprie , zwak , en zelfs ziek enz... kan zijn en worden door de slechte geestenenergie die ronddwaalt .Gelukkig dat men zich erin kan trainen .
Neem nu je weet dat een ander gestolen heeft van je zus , lang geleden ( intussen reeds lang bijgelegd )Je hebt een gesprek met hem en het onderwerp is de overval in een bank jongsleden .
Je hoort naar zijn woorden en denkt , ja maar jij hebt ook eens gestolen hoor .Maar je zegt het niet omdat een christen geleerd heeft van op te passen wat uit je mond gaat .
Of iemand doet wat onaardig tegen je , het is een gezette persoon en iemand die graag praat .Je weet ook dat zij af en toe aan migraine lijd en lastig uit de hoek kan komen .
Nu heb je het zelf even moeilijk , zeer druk op het werk gehad en je baas was ontevreden over je .
Nu is ze lastig tegen je aan het doen en ze gaat te ver .
Je denkt bij je eigen zeer lelijk over haar , maar kunt je net op tijd inhouden en je spreekt het niet uit .Even later zegt ze
dat ze moet gaan liggen en of je haar wil helpen .
Zo wint het goede over het slechte , met als gevolg een liefdevolle daad .



Hoe vaak denkt een mens niet slecht van een ander als je ermee aan het praten bent .
Toch weet je dat die persoon best een lief karakter heeft .
Ja de satan probeert ruzie , pijn , miserie enz.... te bevorderen en als je op Facebook leest zie je soms zo een onguur spelletje onder de facebookers .
Als je denkt aan de zelfmoorden vanwege pesterijen !
Ook twist en beterweterij onder de gelovige facebookers .
En ja dat heeft de duisternis zo graaaaag .
Daarom Jimmy moeten wij ons hart vullen met de vruchten van de H.Geest .En ook
onze blijheid zeker door geen ander laten roven ,
opdat wij onze blijheid en vreugde kunnen doorgeven aan iemand die reeds langer gebukt gaat onder de boze .
----------------
Zo kunnen wij soms zonder dat wij het zelf weten iemand bevrijden van de boze zijn juk en dat dank zij
XXX Jezus-Christus XXX De Zoon van God de Vader !!!
Dank zij JEZUS leer kunnen wij een wondertje tewerkstellen en een lichtje zijn voor een ander .
Maar laat niemand u onderuithalen , niemand van de theologen , niemand van de hoger gestudeerden , u niet laten afnemen wat onze HEER elke dag gratis en voor niets aan je en ons geeft .
Het is maar wat je en wij er mee doen he !
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Met onze oortjes willen luisteren
naar wat de H.Geest ons zegt ,
met ons tongetje leren spreken wat je alleen maar zeggen mag !
Met onze handen en voeten tonen ,
ja ik wil ZIJN WEG wel gaan :
Waar HIJ ons zegt : geen haat maar LIEFDE
: geen twist maar VREDE
:geen brede maar SMALLE WEG
: geen leugen maar WAARHEID
:geen dood maar LEVEN
Opdat ik voor Zijn aangezicht mag staan
Maar boven al heb LIEF LIEF LIEF
a170.gif
Veel liefs van mij en grtjs aan iedereen


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.