Forum www.gelooft.com

Het is momenteel zo 05 mei 2024 22:31

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 24 mei 2016 12:22 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
ik ben nu een week dingen tegen mijn zin aan het doen. En ik ervaar dat het makkelijker word. Maar dat moet denk ik op elk vlak groeien. Waar ik nu mee bezig ben is mijn moeder helpen en de eerste keren moest ik echt moeite doen om tegen mijn luie wil in te gaan. Nu merk ik op dat ik meer doe dan ik wil doen. Dat ik vraag aan mijn moeder, wat moet ik doen, en dat ik meer doe dan ze vraagt. Dus op dat vlak word het al vele makkelijker om tegen mijn wil in te gaan, sterker nog, ik begin het te willen doen. Ik was net weer bezig, en ga sewwes nog wat verder doen en toen kwam ik tot de volgende gedachte die ik wil delen met u. Het is wat ik ervaar. Ik denk dat als je tegen je wil in gaat op een zeker vlak dat God het je dan makkelijker maakt na een tijd. Zodat je niet meer tegen je wil in gaat. Ik denk dat de Heilige Geest hier in helpt. Ik denk dat je eerst moet bewijzen dat je tegen je wil in wilt gaan en dat God dan zegt: Mooi, nu ga ik jouw helpen met het minder moeilijk te maken. Je hebt bewezen dat je het tegen je wil doet, nu zal ik ervoor zorgen dat het u wil word. En dat is mooi, want zo word het geen last, nee, de last word werkelijk weg genomen! En toen dacht ik aan een documentaire die ik gezien heb, over seriemoordenaars. Zij zeiden ook dat de eerste moord het moeilijkst was en dat het daarna makkelijker werd. Zo kan het goede van God misbruikt worden ook. Daarom moeten wij steeds proberen om het enkel ten goede te gebruiken. Hoe dat werkt dat het ook ten slechte gebruikt kan worden dat weet ik niet, misschien kan satan het manipuleren. Misschien is het meer een natuurlijk iets dat gebeurd, daar denk ik nu aan, want God kan toch er niet voor zorgen dat het moorden makkelijker word, ja Hij kan dat maar dat Hij dat doet, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is wat ik ervaar en dat is dat het makkelijker word om dingen voor mijn moeder te doen. En wat ik ervaar is dat ik vele makkelijker dingen wil doen. Dat het mijn wil word. Het geen dat ik eerst tegen mijn wil deed. Dat de last word weg genomen en dat het makkelijker word en daar ben ik heel blij om. Ik merk ook op, althans zo lijkt het, dat de satan op de achtergrond is verdwenen. Hij komt nog wel maar niet zo vaak meer, en de Heilige Geest is op de voorgrond gekomen. Ik hoor hem vaker om mij aan te moedigen om nog meer te doen. Niet om mij te dwingen maar om mij aan te moedigen. Zo had ik besloten niets meer te doen vandaag. Ik had geen zin meer. Toen zei de Heilige Geest tegen mij: maar wat hebt ge dan tegen uw wil gedaan? Want al dat ge gedaan hebt is wat gij wou doen. Ik had mijn moeder al gezegd dat ik iets morgen zou doen, ergens anders onkruid weg doen en dat ze me er aan moest herrinneren. Ze zei me dan: ja en als je de kanten dan afsteekt (het gras) dat zou ik ook leuk vinden. Ik ging toen zitten en de Heilige Geest was direct daar: Heb je nu zoveel moeten doen? Je hebt maar een uurtje gewerkt. Misschien moet je die kanten vandaag ook nog afsteken? En ik zei hem dat ik daar geen zin in had. En Hij antwoordde: Maar wat heb je dan tegen je zin gedaan, want al dat je gedaan hebt wilde je doen. Denk er niet te veel over na, je weet dat het dan enkel moeilijker word en doe het gewoon. Ik besloot dan om dat vandaag nog te doen maar even uit te rusten en deze post te maken. En ik heb tegen mijn moeder gaan zeggen dat ik die kanten nog vandaag zou afsteken. Ik leg mij geen last op mensen, want al was het tegen mijn wil dat ik het besliste, ik wil het nu doen. En het zal niet lang duren vooraleer ik het doe. Ik merkte dat gisteren ook op, toen ik schoonmaakte. Ik heb meer gedaan dan ik wou want van vele dingen zei ik: dat zal ik morgen wel doen. En dan zei de Heilige Geest mij dat ik dat ook nu kon doen, dat dat toch allemaal niet zo erg was. En toen besloot ik het te doen en Hij had gelijk, het was helemaal niet erg, ik ben zelfs heel blij dat ik het allemaal gedaan heb. Maar zonder de Heilige Geest had ik nooit het allemaal gedaan, want ik heb vele malen gezegd: dat doet ik niet of dat is voor morgen. Daarom is alle eer voor wat ik doe weg gelegd voor de Heilige Geest en niet voor mijzelf. Want het is door Hem, dat ik alles doe. Ik heb Hem nodig voor de kleinste dingen, zoals onkruid uit doen. Dan heb ik Hem al nodig. Om tegen mijn wil in te gaan en ik hoop en heb God al gevraagd om mij te blijven helpen hierin te groeien want het maakt mij blij. k schrijf dit niet om u iets op te leggen, ik schrijf enkel wat ik ervaar en wens dat met u te delen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 24 mei 2016 16:46 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik heb al door hoe het zit. Jullie denken omdat ik praat over dingen tegen u zin doen dat ik u enkel lasten wil opleggen. Jullie denken dat dat niet nodig is om dingen tegen u zin te doen. Dat ik wil lasten op u leggen. Awel, kben die gedachten van u beu en ik zal is duidelijk maken wat de bijbel zegt over tegen u zin doen. Dan kunt ge zien hoeveel last ik op u leg want dan deed Paulus dat ook:
Romeinen 8:8 (HTB)

Mensen die alleen maar hun eigen zin doen, kunnen God dan ook niet tevreden stellen.

Romeinen 8:13 (HTB)

Als u zich door uw eigen zin laat leiden, zult u sterven. Maar als u zich laat leiden door de Heilige Geest en uw eigen zin prijsgeeft, zult u leven.

Romeinen 8:7 (HTB)

Onze eigen zin gaat recht in tegen de wil van God. Hij onderwerpt zich niet aan Gods wet en kan dat ook niet.
Zelfs in het OT werd er al van gesproken:

Deuteronomium 12:8 (HTB)

U zult niet langer uw eigen zin doen, zoals tot nu toe; iedereen doet nu wat hij denkt dat goed is.

En Jezus wat zegt die?
Mattheüs 7:23 (HTB)

Maar Ik zal hun antwoorden: “Ik heb u nooit gekend. Ga weg! U bent slecht en hebt alleen maar uw eigen zin gedaan.”

En ik ben slecht bezig omdat ik tegen mijn zin wens in te gaan? Ik verdien geen aandacht wanneer ik daar simpelweg over spreek wat mijn ervaringen zijn? Ahnee, want ik zeg dat ik tegen mijn zin in ga en dat doen jullie blijkbaar toch niet graag. Niemand vind het leuk als ik over zulke dingen spreek. Wat zegt Paulus:

Romeinen 8:5 (HTB)

Wie zijn eigen zin doet, denkt en leeft alleen op natuurlijk vlak. Maar wie zich door de Heilige Geest laat leiden, denkt en leeft geestelijk.

Romeinen 8:6 (HTB)

Het doen van uw eigen zin leidt ten slotte tot de dood. Maar de kracht van de Heilige Geest brengt ons leven en vrede.

Romeinen 16:18 (HTB)

want zulke mensen dienen niet de belangen van Christus, maar die van henzelf. Zij zetten altijd hun eigen zin door en als u niet oppast, hebben zij u zo omgepraat. Zij misleiden de eenvoudige gelovigen met huichelachtig gepraat.

Lees dit maar eens goed als u denkt vrijgesproken te zijn en dat dat wilt zeggen dat u zomaar u eigen zin moet doen:
Galaten 5:13 (HTB)

Broeders en zusters, God heeft u niet de vrijheid gegeven om te misbruiken en uw eigen zin te doen, maar om elkaar te dienen in een geest van liefde.


Judas 1:10 (HTB)

Maar deze mannen spotten met alles wat zij niet kennen. Zij doen precies waar ze zin in hebben, net als dieren die hun instinct volgen, en gaan daaraan dan ook ten gronde.

Judas 1:16 (HTB)

Zij doen niets dan mopperen en zeuren, zij willen alleen hun eigen zin doen. Praatjesmakers zijn het. En áls zij eens aardig zijn, doen zij het om er beter van te worden.

Awel nu denken jullie maar wat jullie willen. Ik doe niets mis met tegen mijn eigen zin in te gaan en te volgen wat de Heilige Geest zegt. Ik doe niets mis met jullie mee te delen wat ik in verband daarmee ervaar. Dat noemt men getuigen van iets. En daar doe ik niets mis mee.

Wat wenst u nu dat ik denk? Niemand vind die posts leuk, geen 1, van als ik praat over dingen tegen u zin doen. Precies alsof ik de grootste dwaalleer ooit breng omdat ik daar over getuig, hoe ik dat ervaar. Mens lief toch. Wat wenst u nu dat ik denk over u?

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2016 09:39 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Kijk naar het nieuws, lees de krant, lees enige informatieve bron en kijk naar de problemen die er zijn. Elk probleem heeft 1 ding gemeen met alle andere problemen, ze zijn gebaseerd op iemand zijn wil. Het is niet God die voor problemen zorgt hier op aarde, het is onze wil.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.