Forum www.gelooft.com

Het is momenteel zo 05 mei 2024 22:03

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Zaterdag of zondag?
BerichtGeplaatst: zo 22 mei 2016 17:27 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Er is al veel over gesproken en ik heb er vragen over, ik wens wel geen veroordeling te horen en ik verbied het opdat ieder zijn persoonlijke mening zou kunnen geven en eerlijk en oprecht zijn. Het heeft te maken met de rustdag. Ik wens geen comments die anderen veroordelen over hun keuze want ik zal daar zeer duidelijk in zijn: Wanneer gij de rustdag houd zal geen reden tot veroordeling of redding zijn. Dat hebben we aan Jezus Christus te danken en niet aan onze eigen acties. Zoals er geschreven staat is er geen enkele wet die ons kan redden. Zulke commentaren hoef ik dus niet. Of u het nu zaterdag of zondag doet, dat maakt u voor uzelf uit. Hoe belangrijk u het vind, dat maakt u voor uzelf uit. Ik wens dus geen veroordeling te horen. Als u dat wilt doen, houd dan gewoon uw mond. Wel wil ik horen waarom men doet wat men doet. Waarom sommige de zaterdag houden en andere de zondag. Ik heb er nu zelf een beetje van gelezen op Wikipedia en daar staat dat het eerst zaterdag was, zoals de Joden doen, en dat het dan zondag is geworden door invloed van Constantijn om het Christendom te laten samensmelten met de dingen die toen plaatsvonden zodat het vlugger aanvaard zou worden. Dat vond ik voor die tijd dan een goede reden en was waarschijnlijk ook nodig, maar dat weet ik allemaal niet. Ik lees ook dat vele Christenen het nu nog doen omdat ze zich willen afscheiden van het Jodendom, omdat die het zaterdags doen. Dit vind ik een zeer domme reden. Alsof wij ons willen afscheiden van de Joden? Alsof wij willen laten zien dat wij anders zijn? Dat wij hun niet aanvaarden? Hun levenswijze? Dat is zeer dom. Want uiteindelijk zijn wij niet anders want onze Vader is in werkelijkheid de Vader van de Joden. Wij worden enkel gebruikt zodat de Joden terug naar God zouden keren. Ik vind het dus zeer dom dat wij de zondag houden om niet zoals de Joden te zijn. De Joden zijn nochtans het ware volk van God. Wij zouden juist meer als hen in sommige dingen moeten zijn, in andere dan ook weer geheel niet. Maar om te zeggen dat wij daarom de zondag moeten houden? Om ons af te scheiden van het Jodendom? Dat vind ik maar dom... Ik kan het begrijpen, die redenatie, maar ik kan niet begrijpen waarom men die volgt? Wij zijn niet anders dan de Joden. Paulus zegt het toch duidelijk dacht ik? Nu is er geen sprake meer van Jood of niet Jood. En als ik dan lees waarom men de zondag houd dan is het om zich af te scheiden van de Joden. Dat begrijp ik niet zo goed... Er is helemaal geen sprake meer van Jood en niet Jood. En dan moeten wij denk ik niet kijken naar wat wij willen maar naar wat God zegt en dat geld voor Jood en niet Jood. Wij zijn niet beter als hen, en zij zijn ook niet beter als ons. Maar God is dat wel. Uiteindelijk word de zaterdag bekeken als sabbat dag als ik het goed bekijk? Ik weet voor mezelf dat ik momenteel in de richting neig van de zaterdag als rust dag te houden. Gewoon omdat dat zo geschreven staat denk ik? Ik kan mis zijn natuurlijk maar ik denk dat zaterdag de sabbat dag is? Toen begin ik te denken: Maar dan ga je uit de boot springen, want iedereen rust op zondag. En Jij gaat dan als enige werk verrichten op zondag, terwijl anderen het zaterdags doen. En toen antwoordde ik: Dus als iedereen begint te moorden moet ik dat ook maar doen? Om niet uit de boot te springen? Om te doen zoals alle andere doen? Toen dacht ik: Je gaat het jezelf moeilijk maken, de zondag is aanvaard als rustdag, ieder rust dan. Hoe ga je dat doen met toekomstig vrijwilligerswerk dat in het weekend valt? Want dan ga je zaterdags niet kunnen werken? Of stel je voor dat je nog naar de winkel moet, je hebt al gelezen dat je dan zelfs niet mag kopen en verkopen (dit weet ik geheel niet dat dit waar is dat men dat dan niet mag, ik ga enkel verder op wat andere zeggen als mensen mij dit kunnen aantonen in de Bijbel dat zou ik echt apprecieren) En ik antwoordde: Waarom zou dat een probleem vormen? Ik heb een hele week om die zaken in orde te brengen. Toen dacht ik: Ga je je nu geen last op leggen? Is dat nodig? Ik antwoordde: Wie zegt dat dat een last gaat zijn? Waarom zou dat een last zijn? Toen dacht ik van deze post te maken om te horen wat jullie er allemaal over denken. Zoals ik al zei denk ik niet dat het u gaat redden of veroordelen. Daarom wil ik het ook niet doen. Ik wil het doen voor God. Ik wil dus niet horen dat het nodig is of niet, zoals ik zelf zeg is het denk ik niet nodig om gered te worden. Ik wil hier dus niet veroordelend zijn om wat u denkt en gelooft en ik vraag u om oprecht te spreken wat u denkt en gelooft. Ik hoop dat u me kan helpen. Is de oorspronkelijke Sabbat dag de zaterdag (Ik denk het maar ben niet zeker) en mag men dan kopen of verkopen of geheel niet? Doe ik iets mis met het zaterdags te willen doen? Wat denken jullie?

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zaterdag of zondag?
BerichtGeplaatst: zo 22 mei 2016 18:53 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Dan laten we het beste alleen de bijbel spreken.

Galaten 4: Niet langer slaaf, maar kind
1 Ik zeg echter: Zolang de erfgenaam een onmondig kind is, verschilt hij in niets van een slaaf, hoewel hij heer is van alles;
2 maar hij staat onder voogden en beheerders, tot het tijdstip dat de vader van tevoren heeft bepaald.
3 Zo waren ook wij, toen wij nog onmondige kinderen waren, als slaven onderworpen aan de grondbeginselen van de wereld.
4 Maar toen de volheid van de tijd gekomen was, zond God Zijn Zoon uit, geboren uit een vrouw, geboren onder de wet,
5 om hen die onder de wet waren, vrij te kopen, opdat wij de aanneming tot kinderen zouden ontvangen.
6 Nu, omdat u kinderen bent, heeft God de Geest van Zijn Zoon uitgezonden in uw harten, Die roept: Abba, Vader!
7 Dus nu bent u geen slaaf meer, maar een zoon; en als u een zoon bent, dan bent u ook erfgenaam van God door Christus.
In de ban van dwaalleraars
8 Maar destijds, toen u God niet kende, diende u hen die van nature geen goden zijn;
9 en nu u God kent, ja wat meer is, door God gekend bent, hoe kunt u weer terugkeren naar de zwakke en arme grondbeginselen, die u weer van voren af aan wilt dienen?
10 U houdt zich aan dagen, maanden, tijden en jaren.
11 Ik vrees voor u dat ik mij misschien tevergeefs voor u heb ingespannen.

12 Wees zoals ik, want ook ik ben zoals u, broeders; ik smeek het u! U hebt mij in geen enkel opzicht onrecht aangedaan.
13 U weet toch dat ik u de eerste keer het Evangelie heb verkondigd in lichamelijke zwakheid.
14 En toch hebt u mijn beproeving, die in mijn lichaam plaatsvond, niet veracht of verafschuwd, maar ontving u mij als een engel van God, ja, als Christus Jezus.
15 Waarin prees u zich dan gelukkig? Want ik kan van u getuigen dat u, zo mogelijk, uw ogen zou hebben uitgerukt en aan mij gegeven zou hebben.
16 Ben ik dan uw vijand geworden door u de waarheid te zeggen?
17 Zij beijveren zich niet met goede bedoelingen voor u, maar zij willen ons uitsluiten, opdat u zich voor hen zou beijveren.
18 Nu is zich te beijveren voor het goede altijd goed, en niet alleen als ik bij u ben,
19 mijn lieve kinderen, van wie ik opnieuw in barensnood ben totdat Christus gestalte in u krijgt.

20 Ik wilde echter wel dat ik nu bij u was en op een andere toon kon spreken, want ik ben in twijfel over u.
Hagar en Sara - twee verbonden
21 Zeg mij, u die onder de wet wilt zijn, luistert u niet naar de wet?
22 Want er staat geschreven dat Abraham twee zonen had, een van de slavin, en een van de vrije.
23 Maar hij die van de slavin was, is naar het vlees geboren, hij echter die van de vrije was, door de belofte.
24 Deze dingen hebben een zinnebeeldige betekenis; want deze vrouwen zijn de twee verbonden: het ene, dat van de berg Sinaï, dat kinderen voortbrengt voor de slavernij, dat is Hagar.
25 Want deze Hagar is de berg Sinaï in Arabië, en komt overeen met het huidige Jeruzalem, dat met haar kinderen in slavernij is.
26 Maar het Jeruzalem dat boven is, is vrij, en dat is de moeder van ons allen.
27 Want er staat geschreven: Wees vrolijk, onvruchtbare, die niet baart, barst los in gejuich en roep, u die geen barensnood kent, want de kinderen van de eenzame zijn veel talrijker dan die van haar die de man heeft.
28 Wij nu, broeders, zijn kinderen van de belofte, net zoals Izak.
29 Maar zoals destijds hij die naar het vlees geboren was, hem vervolgde die naar de Geest geboren was, zo is het ook nu.
30 Wat zegt de Schrift echter? Jaag de slavin en haar zoon weg, want de zoon van de slavin zal beslist niet erven met de zoon van de vrije.
31 Daarom, broeders, wij zijn geen kinderen van de slavin, maar van de vrije.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zaterdag of zondag?
BerichtGeplaatst: zo 22 mei 2016 19:39 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
WIe heeft het over een slaaf zijn? Als ik dat nu voor God wil doen?
Dus dan moeten wij niet aan onze zonden werken omdat wij anders een slaaf zijn?
Als ik dat nu wil doen? Wat is daar mis mee? Zeg ik tegen u dat u het moet doen? Zeg ik dat u niet gered word als u het niet doet?
Neen, geen eenmaal heb ik dat gezegd.
Toch geeft u me een Bijbelvers die mij terechtwijst als zijnde iemand die lasten brengt en mensen tot slaaf wilt maken van de Wet.
Dat heb ik geen eenmaal gedaan, ik heb u zelfs verboden iemand te veroordelen omdat hij zondag of zaterdag zegt.
Waarom veroordeelt u me dan als iemand die afkomt met de geboden en zegt dat ze u gaan redden?
Heb ik niet duidelijk gemaakt dat ik het niet daarom vraag?
Ik wil het gewoon doen voor God.
In heel uw antwoord staat dan ook geen enkel antwoord op mijn vragen.
Goed dat u de Bijbel gebruikt, het zou nog beter zijn als u de verzen gebruikt die een antwoord geven op mijn vraag inplaats van wat u denkt dat er gebeurd.
Terwijl het duidelijk is dat ik het niet daarom vraag.
Ik heb het hier niet over wat u moet doen maar over wat IK wil doen.
Ik heb nog maar pas gezegd dat ik dacht dat mijn verstand bezoedelt was, gaat u me nu behandelen alsof ik dwaallering breng?
Ik breng niks, ik vraag u dingen en u hebt geen enkel antwoord gegeven, maar mij enkel veroordeeld.
Ik heb u geen eenmaal veroordeeld. Ik heb u niet gezegd dat ik dat wil doen omdat ik denk dat het me gaat redden, nee, ik heb duidelijk gezegd dat onze eigen werken ons niet redden, dat Jezus Christus ons red.
Maar u verstand is bezoedeld door mijn oprechtheid, omdat ik u allen wou waarschuwen dat ik mis kon zijn in wat ik zei. En zo is uw verstand bezoedeld, want nu denkt u dat ik altijd mis ben.
Maar in dit geval bent u mis, want al dat u zegt heeft niets te maken met wat ik vraag.
En alle oordelen die u gooit hebben niets te maken met wat ik vraag
U hezbt enkel uzelf veroordeeld, het is duidelijk dat u niet begrijpt dat iemand dat voor God wilt doen. Misschien omdat uzelf niets voor God wilt doen dan enkel datgene dat u zelf wenst te doen. U bent dom geweest en nu hebt u mij laten spreken zoals ik niet meer wenste te spreken. U had beter nagedacht voor u schreef, want ik heb gezegd dat u, als u dit wou doen, beter uw mond had gehouden.
Wel u had beter uw mond gehouden.
Ongelooflijk, ik wil dat voor God doen, ik verplicht niemand iets, ik zeg tegen niemand wat zij moeten doen, ik wil gewoon weten of zaterdag inderdaad de sabbat dag is en dat men dan niet mag verkopen en kopen.
Ik wil dat weten omdat ik het wil doen zoals God het wilt. Niet om iemand anders een slaaf te maken, niet voor mezelf een slaaf te maken. Maar om te doen wat ik denk dat juist is.
Ik wens liever zaterdags te rusten dan zondags als dat zo geschreven staat in de Bijbel, als u dat opvat als dwaalleer dan doet u maar. U weet blijkbaar niet hoe verdwaald u alreeds bent.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zaterdag of zondag?
BerichtGeplaatst: zo 22 mei 2016 20:18 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Wat een zever, ik wil geholpen worden zodat ik zo goed mogelijk kan doen wat God vraagt. En al dat u doet is mij veroordelen. U moest u schamen.
Alsof het zulke last is die ik mezelf opleg omdat ik zaterdag zou rusten inplaats van zondag, als dat zo geschreven staat. En alsof ik me zulke last zou opleggen als ik dan niets mocht kopen of verkopen.
Ik zou me daar geen enkele last mee opleggen.
Hebt u mijn post misschien niet goed gelezen? Mijn gedachten verkondigde ook al dat het een last zou zijn.
En net zoals ik mijn gedachte antwoordde antwoord ik u: Neen, dat zou voor mij geen last zijn.
Als u zoiets al ervaart als een last, dan vraag ik mij af wat u eigenlijk voor God doet.
Ik zal maar zwijgen, en u laten doen, maar ik heb u gewaarschuwd om zo niet te reageren. Ik heb u gewaarschuwd dat u dan beter uw mond hield.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zaterdag of zondag?
BerichtGeplaatst: zo 22 mei 2016 20:25 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Het lijkt mij dat de mens zo bang is om zichzelf een last op te leggen die nog geen eens lasten zijn. Ik vraag mij af hoevelen eigenlijk iets tegen hun wil doen? En als u antwoord, dan is het om te laten zien aan de hand van de Bijbel dat ik mensen een slaaf van de wet wil maken, terwijl het daar *** niets mee te maken heeft. Ik ben al heel de week bezig met dingen tegen mijn zin te doen en het bevalt mij heel goed. En dan nog oordelen dat ik lasten opleg omdat ik een vraag stel over zaterdag en zondag? Voor mezelf? Ongelooflijk, alsof dat een last is. Dat is nog makkelijk, zaterdag rusten inplaats van zondag. Dat is helemaal geen last, dat is nog makkelijk. Ik zou u allen willen aanraden om eens wat meer tegen uw zin te doen. En dan zal u zien dat zaterdag of zondag helemaal geen last is, verre van. Ik heb toch duidelijk gezegd dat u moet doen wat u wenst te doen? Ik heb toch duidelijk gezegd dat uw redding er niet van af hangt? Kan u me dan uitleggen waarom ik op een ander forum word terechtgewezen met Galaten 4. Al dat u dan doet, als u dat denkt, is laten zien dat zelfs iets simpels doen voor God al als een last bekeken word. Wat zou u in godsnaam doen als u Paulus was en vervolgt werd? En u moest laten opsluiten keer op keer. Als u het al een last vind dat ik de zaterdag wens te houden inplaats van de zondag als dat zo geschreven staat? Mens lief toch, leert eens tegen uw eigen wil in gaan, en dan zult gij zien dat de grootste last nog geen eens een last is. Laat staan zoiets als zaterdag of zondag. Ik vroeg dit niet om u van gedachte te veranderen, ik vroeg dat voor mezelf.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zaterdag of zondag?
BerichtGeplaatst: ma 23 mei 2016 04:24 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Jimmy schreef:
Wat een zever, ik wil geholpen worden zodat ik zo goed mogelijk kan doen wat God vraagt. En al dat u doet is mij veroordelen. U moest u schamen.
Alsof het zulke last is die ik mezelf opleg omdat ik zaterdag zou rusten inplaats van zondag, als dat zo geschreven staat. En alsof ik me zulke last zou opleggen als ik dan niets mocht kopen of verkopen.
Ik zou me daar geen enkele last mee opleggen.
Hebt u mijn post misschien niet goed gelezen? Mijn gedachten verkondigde ook al dat het een last zou zijn.
En net zoals ik mijn gedachte antwoordde antwoord ik u: Neen, dat zou voor mij geen last zijn.
Als u zoiets al ervaart als een last, dan vraag ik mij af wat u eigenlijk voor God doet.
Ik zal maar zwijgen, en u laten doen, maar ik heb u gewaarschuwd om zo niet te reageren. Ik heb u gewaarschuwd dat u dan beter uw mond hield.



Als je je door mijn antwoord veroordeelt voelt, voel je je dus door de bijbel veroordeelt. Ik heb er geen eigen woord bijgezet.
Dus als jij de zaterdag wilt houden, dan doe je dat toch? Ik hou de zondag, niet omdat ik dat verplicht ben maar juist omdat ik vrij ben om dat te doen.

Galaten 5, 1 Sta dan vast in de vrijheid waarmee Christus ons vrijgemaakt heeft, en laat u niet weer met een juk van slavernij belasten.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zaterdag of zondag?
BerichtGeplaatst: ma 23 mei 2016 08:04 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag Jimmy , jij zult wel weten dat ik de Sabbat ( de zaterdag ) als Gods geheiligde rustdag aanvaard .
Dat is niet altijd zo geweest , ook al geloofde ik in God de Vader .
Het katholieke religiewezen van feestdagen , tijd en tradities was toch wel aanwezig .
Gelukkig :
Ik wende mij steeds tot Vader als ik problemen ervoer of angsten had. En Vader was er voor mij , maar ik was nog te veel onder
invloed van de wereld .Hoe ik mij moest kleden , mijn kinderen te veel verwennen aan materialistische spullen .
En mijn huwelijk werd verstoord door demonische invloed zeg maar .
-------------------
In mijn ergste nood , een ernstige zielenpijn ben ik het N.T. opnieuw gaan lezen en de Woorden werden levend .
De Heer Jezus-Christus genas , redde , troostte mij en deed mij hoopvol uitzien , ondanks alle pijn die er was ,
want de crisis was nog steeds aanwezig .
---
Op een morgen werd ik wakker en kreeg ik een boodschap !
Dan ben ik op zoek gegaan in de H.Schrift : naar de eventuele betekenis .
En daarvan uit heb ik geleerd dat niet iedereen in Gods Koninkrijk binnen mag .
_______________________________________
Nu jaren later , alles in mijn leven is gestabiliseerd , probeer ik nog steeds de rustdag te eren , maar ga af en toe naar
een christelijke gemeente .
Dit is wel op een zondag , maar ach de apostelen kwamen bijna elke dag samen he .
Ik probeer ook te volgen in Jezus-Christus woorden : Blijf dit doen om Mij te gedenken (brood en wijn delen )
In deze gemeente word dit regelmatig gedaan .
---
En onze lieve Heer hield ook de Sabbat hield en Zijn apostelen eveneens .
---
Voor mij is he geen last , zaterdags rusten of andere dingen doen dan die ik door de week doe , of geen dingen te kopen en te
verkopen .
Maar ik begrijp alleszins wel dat niet iedereen zaterdags vrij is .
En toch ???
__________
In handelingen 28 :17-31 Paulus in Rome
23 :Nadat ze een dag met hem hadden afgesproken , kwamen ze in een nog groter aantal bij hem in zijn verblijf bijeen .
Van de vroege morgen tot de late avond getuigde hij in zijn uiteenzettingen van het Koningkrijk Gods en trachtte hij hen voor Jezus te winnen , uitgaande van de wet van Mozes en de profeten .Sommige lieten zich overtuigen , maar anderen
bleven ongelovig .
Zonder dat ze het met elkaar eens geraakten gingen ze weg , maar niet voordat Paulus hun nog dat ene woord had gezegd :
Terecht heeft de Heilige Geest door de profeet Jesaja tot uw vaderen gesproken :
Ga tot dit volk en zeg :
Met uw oren zult gij luisteren en toch niet verstaan,
met uw ogen zult gij kijken en toch niet zien
Want verhard is het hart van dit volk , en hun ogen doen zij dicht
uit vrees dat zij zouden zien met hun ogen en hun oren zouden horen
met hun hart zouden verstaan ,
zich zouden bekeren en IK hen zou genezen

----
28 :
Het zij dus aan u bekend , dat aan de heidenen dit heil van God is gezonden .Zij zullen wel luisteren .
29-30:
Volle twee jaar vertoefde hij in een eigen huurwoning en ontving allen die bij hem kwamen
31 :
Hij predikte het Kijk Gods en gaf onderricht in de leer over de Heer Jezus-Christus
in alle vrijmoedigheid , zonder enige belemmering .
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ps.
Wat ik hier geschreven heb is geen verwijt of veroordeling .
Laat staan gebod of zo .Naar niemand toe !
Wij hebben een vrije wil gekregen en die vrije wil bepaald wat ieder individu zichzelf oplegt .
Wie je wil kiezen en wie je wil volgen .
Als mensen geen weet hebben van Gods Heilige rustdag dan denk ik dat God het jke niet kwalijk neemt als je anders denkt .
Maar als je kennis verkrijgt doordat je er naar opzoek gaat , naar de waarheid zeg maar , tja dan mag je toch zo maar niet Gods Woord
naast je neerleggen in je deken .
Als nu blijkt dat de zondag niet Gods rustdag is ( en intussen weten toch heel veel theologen dat )dan ben je een dwaallaraar als
je er alles aandoet om mensen dat lieflijk geschenk om te rusten ( zonder farizeerse last , )
niet aanbied .Laat staan wegtovert !
-------------
Het staat in de tien geboden : ook het Woord Gods : van God de Vader !
Eerst op stenen tafelen , nu in ons hart !
Als je het Kind : Jezus-Christus liefhebt :dan ook de Vader : de God van Abraham , Isaak en Jakob .
_________________________________________________


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zaterdag of zondag?
BerichtGeplaatst: ma 23 mei 2016 10:14 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Dus u zegt dan dat het zaterdags is en dat men dan niet mag verkopen en kopen?
Ik denk ook dat het zaterdags is en ik ga mijn best doen om die dag als rustdag te houden.
Ik vroeg me enkel nog af of men dan iets mag verkopen of kopen? Als ik u goed begrijp beter niet?
Uiteindelijk zal me dat niet altijd lukken, dat weet ik zo, maar ik kan toch proberen zeker? En als het me dan niet lukt word ik daar voor vergeven dacht ik?
Bedankt om te antwoorden op mijn vraag.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zaterdag of zondag?
BerichtGeplaatst: ma 23 mei 2016 12:27 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag Jimmy,
Als je meer wilt te weten komen wat God zegt in verband met de Sabbatdag , kopen en verkopen enz kan je Jesaja 58 : 13 lezen .
Maar ik wil je aanraden Jesaja 56 ( vreemdelingen en Sabbat om die dag niet te ontheiligen enz... ) en alles
wat God tot de profeet Jesaja zegt eens door te nemen .
Het is voor ons eigen goed dat wij deze woorden ook overdenken .
___
En onze Heer Gods Zoon onderhield de Sabbat ook . Hij zegt zelfs ergens dat wij geen twee Heren kunnen dienen .
Het geld en God .
En als je zelfs op Gods geheiligde dag nog niet eens kunt laten van zakens en handel te doen .
Ja de misleider heeft het handig veranderd .
Niet dat veel christenen de zondag niets kopen , maar een rustdag houden ze wel .Ik vind dat zo raar van hun .
Vooral die Gods Woord kennen en Jezus-Christus willen volgen ( de Weg ).
Ze zeggen het een , maar doen het andere .
Ze doen aan lippendienst , en offeren , vasten en doen maar op .
Maar ze doen het zoals zij denken dat ze vinden dat ze moeten doen , maar Gods Woord verdraaien ze naar hun eigen gevoel en behoefte .

En ja , ik struikel ook al eens , ook op de Sabbatdag .
Maar ik herken dat het Sabbatdag is en vraag vergeving .
_________________
Wat fijn Jimmy , dat door jou deze Heilige dag weer ter sprake is gekomen .En dit zonder ruzie en hovaardij .
______________
a170.gif

.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zaterdag of zondag?
BerichtGeplaatst: ma 23 mei 2016 13:40 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
In het debat over de Sabbat is het idee dat de Sabbat de dag van aanbidding was. Bepaalde groeperingen menen dat God vereist dat de kerkdienst zal worden gehouden op zaterdag, de Sabbat. Dat is niet wat het sabbatsgebod was. De Sabbat opdracht was om geen werk op de Sabbatdag te doen (Exodus 20:8-11). Nergens in de Bijbel wordt gesteld dat de Sabbat de dag van aanbidding is. Het is wel zo dat Joden in het Oude Testament, Nieuwe Testament, en in onze huidige tijd de zaterdag als de dag van aanbidding gebruiken, maar dat is niet de essentie van het Sabbatsgebod. In het boek Handelingen, wanneer er op Sabbat vergaderd werd, was dat altijd een bijeenkomst van Joden.

Wanneer ontmoetten de eerste Christenen elkaar? Franny schreef dat al. Handelingen 2:46-47 geeft ons het antwoord: "Elke dag kwamen ze trouw en eensgezind samen in de tempel, braken het brood bij elkaar thuis en gebruikten hun maaltijden in een geest van eenvoud en vol vreugde. Ze loofden God en stonden in de gunst bij het hele volk. De Heer breidde hun aantal dagelijks uit met mensen die gered wilden worden."

Als er een bepaalde dag was waarop Christenen elkaar regelmatig ontmoetten, was het de eerste dag van de week (onze zondag), niet de sabbat (onze zaterdag), zie Handelingen 20:7 en ook 1 Korinthiërs 16:2.

Is er iets mis met aanbidding op zaterdag, de Joodse sabbat? Absoluut niet! We moeten God elke dag aanbidden, niet alleen op zaterdag of zondag! Veel kerken hebben tegenwoordig zowel zaterdag- als zondagdiensten. Er is vrijheid in Christus (Romeinen 8:21, 2 Cor.3:17, Galaten 5:1) Als er een Christen is die niet op zaterdag wil werken om zo een sabbat te kunnen houden, dan moet hij dat zeker niet doen. (Romeinen 14:5). Wel moeten degenen die ervoor kiezen om Sabbat te houden degenen die dat niet doen niet veroordelen (Kolossenzen 2:16). Verder hebben degenen die de sabbat niet houden de verantwoordelijkheid om geen struikelblok te vormen voor degenen die de sabbat wel vieren (1 Korintiërs 8:9). Galaten 5:13-15 vat de hele kwestie als volgt samen: "Broeders en zusters, u bent geroepen om vrij te zijn. Misbruik die vrijheid niet om uw eigen verlangens te bevredigen, maar dien elkaar in liefde, want de hele wet is vervuld in één uitspraak: ‘Heb uw naaste lief als uzelf.' Maar wanneer u elkaar aanvliegt, pas dan maar op dat u niet door elkaar wordt verslonden."

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zaterdag of zondag?
BerichtGeplaatst: ma 23 mei 2016 14:13 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Geen probleem Franny. Bedankt voor de tekst die ga ik zeker eens lezen. Ik heb hem net gelezen maar lees niks van verkopen of kopen, kan het zijn dat het een verkeerd hoofdstuk is?

Ik heb het niet over wanneer we God moeten aanbidden Koningsdochter ik heb het over wanneer we moeten rusten. Maar goed van u om weer over van alles te praten dat niets met mijn vraag te maken heeft. Houd toch uw mond aub want er komt niets goeds uit. Enkel valse beschuldigingen en het laat zien dat u op een verkeerd gedachte spoor zit, want net zoals u eerste post heeft deze post weer niets te maken met wat ik vraag. Houd toch gewoon uw mond.
Ik zeg toch niet dat u van dag moet veranderen? Ik vraag het voor mezelf. Mens lief toch.
En dan bent u diegene die in begin zei hoe u er niet tegen kon dat andere ruzie zochten als de meningen verschilden? Ik heb u er toen al op gewezen dat u dat zelf doet.
En met wat bent u nu weer bezig denkt u? Al dat u zegt dat ik beweer is vals. Ik heb gesproken over rusten, niet over aanbidden.
Volg uw gedachtegang van leugens maar verder.
U moest u schamen, afkomen met teksten die zeggen dat wij vrij zijn. Alsof de zaterdag zulke last is, alsof ik dan opeens een slaaf van de wet bent.
Mens lief toch, gij kunt niks verdragen blijkbaar, want zaterdags rusten inplaats van zondags, oh man, dan bent u niet meer vrij, dan bent u toch wel een slaaf van de wet zeker.
En al dat u doet is laten zien dat u me totaal niet begrijpt, u kan denken wat u wilt, maar dat is enkel spijtig voor u.
Wijze vrouw. Een wijs iemand weet wanneer men moet praten en wanneer men beter zwijgt.
Wel, laat nu dan maar eens zien hoe wijs u werkelijk bent.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zaterdag of zondag?
BerichtGeplaatst: ma 23 mei 2016 14:31 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik wou het aanpassen in vorige bericht maar ging niet meer, dit is ook nog aan u gericht Franny:
En wat je zegt dat geloof ik ook: er zal altijd wel eens een probleem zijn waardoor we de sabbat niet kunnen houden. Dat is zo met alles dat een zonde is. Wij kunnen dat niet voor honderd procent. Wel Franny, als dat gebeurd, met eender welk gebod, dan kan u zeker om vergiffenis vragen en u zal vergeven worden. Daar hebben wij Jezus voor. Dat is de reden waarom Jezus gestorven is. Niet zodat wij zomaar zouden kunnen zondigen en dan beweren dat wij vrij zijn en dat Jezus daarom gestorven is. Neen. Zodat wij zouden vergeven worden als wij zondigen, wanneer wij trachten zo goed mogelijk ons aan de geboden te houden uit liefde voor God. Niet voor redding, want dat zal niet werken, daar hebben wij Jezus voor. Niet om iets te winnen. Uit liefde. Niet om te krijgen, maar om te geven.
En wanneer dat niet lukt, en dat zal gebeuren, dan kan u er zeker van zijn dat Jezus klaarzit om voor u te pleitten tegenover God. Zodat u zou weten dat wanneer u toch zondigt, u daar geen enkele last van moet dragen, omdat u vrij gesproken bent.

Mensen denk hier over na: Ik zou het leuk vinden als u stopt met Jezus zijn dood als excuus te gebruiken om te zondigen en het te gebruiken als teken van genade wanneer u toch zondigt omdat u onvolmaakt bent.
Het ene laat u toe niets voor God te doen, het ander schenkt u genade wanneer het niet lukt.
Het ene zorgt ervoor dat u geen moeite doet, het andere zorgt ervoor dat u vergiffenis krijgt wanneer u er niet in slaagt om het te doen.
Er is een verschil tussen er niet in slagen en nog geen eens proberen.

Doet allen wat u denkt dat goed is, en laat mij dat ook voor mezelf doen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zaterdag of zondag?
BerichtGeplaatst: ma 23 mei 2016 14:38 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Wel, laat nu dan maar eens zien hoe wijs u werkelijk bent.


a065.gif a213.gif Op de icon te zien hoe wijs ik voortaan tegenover jou zal zijn Jimmy. a143.gif

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zaterdag of zondag?
BerichtGeplaatst: ma 23 mei 2016 15:02 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Koningsdochter schreef:
Citeer:
Wel, laat nu dan maar eens zien hoe wijs u werkelijk bent.


a065.gif a213.gif Op de icon te zien hoe wijs ik voortaan tegenover jou zal zijn Jimmy. a143.gif


U beweerd wijs te zijn maar kan het niet laten om te laten zien hoe dom u bent.
Want u weet dat zwijgen het wijste is in dit geval, maar u kan uw tong niet in bedwang houden.
Al dat u had moeten doen is zwijgen.
Niet zeggen dat u gaat zwijgen, want dan zwijgt u eigenlijk niet.
Bedankt om te laten zien hoe wijs u werkelijk bent. En hoe wijs u denkt te zijn. En als u nu fier bent en u geweldig vind om uw commentaar dan zal ik u vreugde over u ijdelheid van uzelf toch moeten bedaren.
U maakt mij immers niet belachelijk, iedereen kan zien dat ik de waarheid spreek wanneer ik zeg dat u mij vals beschuldigd. Iedereen kan zien dat ik inderdaad niet over de dingen spreek waar u beweerd dat ik over spreek.
Had toch eens geluisterd, dan had u uw waardigheid nog een beetje in tact gelaten. Maarja daar hebt u moeite mee niet waar om tegen uw wil in te gaan? Dat hebt u ook al duidelijk gemaakt. Wel dan maakt u uzelf maar belachelijk, maar als u nu eens tegen uw wil had in gegaan, en gedaan had wat ik zei, dan had dat beter geweest voor u.
En u weet goed genoeg wat u had moeten doen, want u zegt het zelf.
Ik ben niet kwaad op u, maar teleurgesteld. Kan u dan echt niet zien dat u valse beschuldigingen uitte? Zelfs niet wanneer ik u het duidelijk liet zien? U weet dat goed genoeg denk ik, ik denk dat het u koppigheid is die u verbied om u te verlagen. Nee, u spot liever met mij en dat vind ik erg. U bent nu exact datgene dat u haatte. Ziet u dat in? Of zal u dat nooit wensen in te zien omdat ik het u zeg? Omdat ik het ben? Wel dat vind ik dan spijtig. En ik wens u dan de genade van God toe en Gods Zegen.

Nu, hebt u niet mij belachelijk gemaakt, maar enkel u zelf.
Want onthoud wat ik gedaan heb, toen ik verkeerd was, hoe vlug ik was om sorry te zeggen, hoe vlug ik was om me te verlagen. Wel, ik vraag mij af hoe vlug u zal zijn. Ik zal u wat langer de tijd geven. Ik had ook veel tijd nodig.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Zaterdag of zondag?
BerichtGeplaatst: ma 23 mei 2016 18:43 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik ben klaar om onze woordenwisseling weg te vegen en u de hand te reiken Koningsdochter. Er staat geschreven dat wij dat horen te doen als er zoiets gebeurd. Uiteindelijk was u mis in wat u dacht en zei over mij, ik hoop ten zeerste dat we het daar eens over kunnen zijn. Ik zou graag vrede willen sluiten met u en als u er klaar voor bent dan zegt u maar dat u hetzelfde wilt.
U moet mij niet om vergiffenis vragen, want ik heb u alreeds vergeven.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.