Forum www.gelooft.com

Het is momenteel ma 06 mei 2024 00:08

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Dit is zeer belangrijk.
BerichtGeplaatst: zo 15 mei 2016 17:45 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik heb iets heel belangrijks te zeggen, ik raad u allen aan dit te lezen. Dit is vele malen belangrijker dan eender wat ik gezegd heb.
Ik ben pas tot de conclusie gekomen dat ik een probleem heb. Een groot probleem. Mijn denken is bezoedeld. Ik kan van niets zeker meer zijn. Toch niet van wat ik uit eigen denken gezegd heb. En het grote probleem is, is dat van vele zaken ik overtuigd was dat het de waarheid was en ik ben zeker dat niet alles een leugen is. Maar, er zitten toch leugens tussen denk ik, of is het zo verdraaid, zonder dat het opvalt, dat het niet van toepassing is. Ik weet maar een paar dingen zeker nu: Ik heb genade nodig, ik heb Jezus nodig en voor de rest weet ik niets. Ik moet mijn denken vernieuwen. Want ik heb vele wijsheid verkondigt, in mijn ogen, waar veel waarheid in zat. Laat mij duidelijk maken dat ik geen vijand van God ben, zo simpel zal het bij mij allemaal niet gaan. Neenee, de misleiding moet in een heel mooie verpakking zitten met een strik erop. En daar zit ze ook. Ik moet mijn denken veranderen. Ik denk veel na en dat moet stoppen. En ik merk dat het niet gemakkelijk is. Dus probeer ik al zeker iedere keer af te sluiten met, ik weet het niet. En ik doe mijn best van zo weinig mogelijk nog overtuigd te zijn. Ik heb hier 1 bewijs voor dat voor mij duidelijk is. Het is zo duidelijk dat ik u dit nu moet komen meedelen. Ik sprak over hoop op vergeving. En dat klonk rechtvaardig voor mij. Want zo legde ik de beslissing in God Zijn handen. Onthoud in heel deze zaak, dat ik niet iets verkeerd wil doen. Ik ben er zeker van dat ik veel waarheid heb gezegd maar ik ben ook zeker dat mijn denken bezoedeld is. Want ik moet stoppen met denken.
Ik besef nu ook, wat het nog een groter probleem maakte, dat iedereen zijn denken moet vernieuwen. Ik dacht dat als je in Jezus en God geloofde, dat dat een deel van het nieuwe denken was. Ik dacht dat als je wat je dacht in verband kon brengen met wat er geschreven staat, dat dat dan het nieuwe denken was.
Maar dat maakt niets uit. Je kan je hele leven in Jezus geloven, je kan snappen waar het allemaal over gaat, en wat je denkt in die richting sturen.
Het is niet wat je denkt dat vernieuwd moet worden maar met wat je denkt. Maar daar ben ik niet zeker van, ik moet nu weer verder gaan op wat ik denk.
Ik denk dat ik nog altijd met het vlees denk, ookal verkondig ik waarheid.
Ik denk dat ik nog altijd door het vlees bezoedeld word, ookal klinken mijn gedachten rechtvaardig en zuiver.
Ik denk dat de waarheid niets uitmaakt, als men het niet bekijkt door de Geest.
En ik denk wel dat die bij mij is, maar ik denk dat ik hem niet altijd herken of wil herkennen.
Want ik weet het wanneer ik iets beter doe of niet doe. Maar soms zijn het dingen die ik wil doen of niet wil doen. Niet omdat ze slecht zijn maar omdat ik het niet wil doen.
Wel, dan doe ik die meestal niet.
Gisteren dacht ik, ik heb zoveel verkondigd en dacht zoveel te weten. Maar al dat ik wist, was ik eigenlijk niets mee. Want hetgeen waar ik iets mee was, dat deed ik niet.
Ik koos de makkelijke wijsheid en keek daar alleen naar. Ik keek naar de Waarheid om kennis te hebben. Maar ik denk dat ik onderweg vergeten ben wat kennis is.
Omdat ik door mijn vlees denk.
Hoe wijs bent ge werkelijk als ge niets bent met wat ge weet? Dan is diegene die enkel weet waar hij iets mee is, al is het maar 1 ding, nog vele wijzer.
En dat begin ik nu te beseffen. Ik weet dat er dingen zijn die niet kloppen want ik weet het van 1 ding al zeker. Ik sprak over hoop op vergeving in plaats van geloof. En dat was compleet verkeerd. Maar ik dacht het juiste te denken. Ik dacht zelfs meer waarde te hebben aan wat ik dacht dan aan wat een ander dacht. Omdat mijn denken nooit veranderd is moeten worden.
En al dat ik weet, is dat ik dom was. Want mijn denken moet ook veranderd worden.
Ik besef nu ook dat geloof hebben juist betekent dat het geloven is dat je gered word. Toen begrijp ik pas wat het betekende wanneer men over de demonen zegt dat ze ook in God geloven.
Dat dat niet wat geloven is.
Geloven is geloven dat ge gered word. En daar heb ik veel moeite mee voor mezelf. Voor andere niet. Maar wel voor mezelf.
En toen begreep ik wat ik aan het doen was, want ik wens andere nederiger te maken, uit goede bedoelingen maar uit het vlees en dus bezoedeld, maar wens ik dan dat ze ook hun geloof verliezen en enkel hoop hebben als ik? Nee, dat wens ik niemand eigenlijk toe. Ik moet daar juist zelf beginnen van af te raken. En geloof hebben dat ik gered ben. Ik weet nu dat het zo is en nog kan ik het niet met zekerheid zeggen. Zo ver is het al met mij. Wil ik u allen dat aandoen? Nee dat wil ik niet. En dus is het beter dat ik vanaf nu zoveel mogelijk zwijg en er voor zorg dat ik mijn denken compleet verander. Ik wenste u allen dit enkel te zeggen omdat anderen mijn posts lezen. Omdat u ze gelezen hebt. En omdat ik weet dat ze soms heel mooi en goed klonken. En er zal waarheid tussen gezeten hebben maar er kan ook een leugen tussen gezeten hebben. Ik wil dat u dit begrijpt. En dat u alles wat ik gezegd heb zeer goed onderzoekt als u het interessant vind. En misschien is het beter dat u ze gewoon helemaal overboord gooit. Ik weet het allemaal niet. Maar wat ik wel weet is dat ik meer hetgeen ga proberen te doen dat ik niet wil doen. Dit schrijven wilde ik niet doen, ik vertrouwde op God. Maar dat was gewoon een uitvlucht om het niet te moeten doen. Maar in mijn ogen klonk het goed. Ik zou op God vertrouwen. Deel van het nieuwe denken. Het gaat allemaal niet makkelijk worden. Ik moet dit doen. Ik moet dit schrijven. Ik moet u allen hier over inlichten. En dat heb ik bij deze gedaan.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Dit is zeer belangrijk.
BerichtGeplaatst: zo 15 mei 2016 18:00 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Dank je Jimmy voor je eerlijke schrijven naar ons toe. En als je maar weet dat God van je houdt, dat hij je lief heeft als zijn zoon.
Voor Hem hoeven we niet perfect te zijn en mogen we fouten maken. Ze zijn vergeven in Jezus.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Dit is zeer belangrijk.
BerichtGeplaatst: ma 16 mei 2016 06:41 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag lieve Jimmy ,
Ik heb niet veel te zeggen ( denk ik , maar ale we zullen zien )
Ten eerste wil ik je laten weten dat jij er niet alleen voor staat .Je hebt broeders en zussen in de Heer .
Maar bovenal weet je natuurlijk dat onze HEER steeds bij je is .
_______________
Ja een mens denkt nu eenmaal veel , ik , jij en elkeen .
En vooral een gelovige mens denkt nu eenmaal veel aan goddelijke dingen .
-----------------
Maar je mag niet vergeten dat als er geen gelovige denkers zijn , en mensen hun gelovige mening niet uiten ,
Hoe kunnen we dan van elkaar leren ?
---------------
En ja het bots al eens , maar tot nu toe zijn het toch maar lichte duwtjes op dit forum he .
Ik denk : zolang we geen dwaalleer verdragen en navolgen dan zijn wij als christenen toch goed bezig .
En zal ik nog eens iets zeggen ?
Jij schreef misschien vanalles , maar er zaten nondedommekes sterke stukken bij hoor .
Danku wel daar voor !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Dit is zeer belangrijk.
BerichtGeplaatst: ma 16 mei 2016 10:53 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Beste Jimmy,

Je berichten zijn waardevol, niet omdat ze altijd waar zijn, maar omdat ze uit je hart komen en oprecht zijn. Uit jouw berichten merk ik dat je wilt leren, en voor alle duidelijkheid: ik leer zeker van hetgeen je verkondigt! Wanneer ik het niet met je eens ben, laat ik het ook merken. Soms heb jij gelijk, soms ik, soms geen van beide. Maar, wat ik zeker weet is:

Jimmy schreef:
Ik weet maar een paar dingen zeker nu: Ik heb genade nodig, ik heb Jezus nodig en voor de rest weet ik niets.


Dit klopt! Jezus heeft ALTIJD gelijk. Jezus zegt: "Ik ben de Weg en de Waarheid". Met andere woorden, als je Jezus kent, dan ken je de Waarheid! Dat betekent niet dat je de waarheid in pacht hebt, maar je kent de Waarheid wel, omdat Jezus de Waarheid is! Jezus is ook Genade!

Jimmy schreef:
Ik moet mijn denken vernieuwen. Want ik heb vele wijsheid verkondigt, in mijn ogen, waar veel waarheid in zat. Laat mij duidelijk maken dat ik geen vijand van God ben, zo simpel zal het bij mij allemaal niet gaan. Neenee, de misleiding moet in een heel mooie verpakking zitten met een strik erop. En daar zit ze ook. Ik moet mijn denken veranderen. Ik denk veel na en dat moet stoppen.


God verandert jouw denken, en daar is HIJ al mee bezig, Jimmy. Dat merk ik.

Jimmy schreef:
En ik merk dat het niet gemakkelijk is. Dus probeer ik al zeker iedere keer af te sluiten met, ik weet het niet.


Jimmy, de strijd is gestreden! God heeft voor jou gevochten en gewonnen! Jij hoeft slechts in HEM te rusten. We hebben allemaal GENADE nodig, dat is de enige Weg. Misschien heb je iets aan onderstaande korte preek?

https://www.youtube.com/watch?v=_WGgscNph6A

Fijn dat je hier bent, Jimmy. Plaats berichten. Soms hebben we iets aan jou, soms heb je iets aan ons, maar hoe het ook gaat: Jezus is altijd bij ons, alles draait om HEM!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Dit is zeer belangrijk.
BerichtGeplaatst: ma 16 mei 2016 16:44 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Het enige dat ik moet verkondigen is Jezus en wat zijn dood aan het kruis betekent. En dat hoef ik niet aan gelovigen te verkondigen maar aan ongelovigen.
Dat zal nog even duren denk ik.
Nu moet ik aan mijn denken werken.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Dit is zeer belangrijk.
BerichtGeplaatst: ma 16 mei 2016 17:49 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Het enige dat ik moet verkondigen is Jezus en wat zijn dood aan het kruis betekent. En dat hoef ik niet aan gelovigen te verkondigen maar aan ongelovigen.


Klopt!

Jimmy schreef:
Dat zal nog even duren denk ik.


Hoeft niet, Jimmy!

Jimmy schreef:
Nu moet ik aan mijn denken werken.


Laat God in en aan jou werken, zoals al gebeurd is en gebeurt, Jimmy! Meer is niet nodig. Je moet niks, Jimmy, maar mag ik je iets aanraden? Kijk onderstaande korte preek, misschien heb je er iets aan. Het gaat me niet om de persoon, maar om hetgeen hij zegt:

https://www.youtube.com/watch?v=z8bZL-xpaEk

en

https://www.youtube.com/watch?v=BJQoruTFcvY

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Dit is zeer belangrijk
BerichtGeplaatst: ma 16 mei 2016 21:15 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik zeg dat ik aan mijn denken moet werken omdat ik dat wil. Ik heb nu even geen noodzaak aan wat anderen geloven en zeggen. Het kan goed zijn dat het me helpt maar ik heb dat niet nodig. Ik weet wat ik moet doen.
En ik begrijp dat u moeite hebt met het moet gedeelte, maar is het makkelijker te aanvaarden als ik u zeg dat ik dat wil? Daarom dat ik mezelf verplicht.
Ik weet wat ik moet doen.
Het zal me niet altijd lukken maar ik ga proberen meer mijn best te doen. Meer dingen doen die ik niet wil doen, maar dat lukt niet altijd.
Daar is niks mis mee want Paulus spoort ons aan om dingen te doen die wij niet willen doen. Ik besef nu dat men dan de wil van God doet of die van satan, dus ik moet wel nog altijd oppassen. Maar als ik altijd enkel doen wat ik wil doen dan doe ik in werkelijkheid enkel mijn eigen wil. Ik kan niet verwachten dat wat ik wil altijd hetgeen is wat God wilt. Dat kan niet. Ik ben onvolmaakt. God is volmaakt. Wat ik wil komt van het vlees, wat God wilt komt daar niet uit. Daarom is het heel belangrijk nu dat ik meer begin te doen hetgeen ik niet wil doen, en dan zal ik Gods wil doen. Want de wil van de Geest gaat in tegen de wil van het vlees. Het is dus zeer goed dat ik probeer dit gevecht aan te gaan. Er moet conflict daar tussen zijn, want er staat geschreven dat deze twee krachten constant in conflict staan met elkaar.
Hoeveelste moeilijker het met iets heb en het toch doe, zoveelste meer laat ik de Heilige Geest toe om Gods wil te doen.
En daar moet ik nu mee bezig zijn. Ik wil geen wijsheid meer want het zijn allemaal maar woorden. Nee, ik wil vanaf nu meer daden want het is de Heilige Geest die u door daden Gods wil laat doen. En als het dan later mijn taak is om te verkondigen dan zal de Heilige Geest dat wel duidelijk maken. Ik moet nu stoppen met dingen te doen die ik wil doen. Het is niet omdat ik ze wil doen dat ik ze ook hoor te doen.
Ik weet wat ik moet doen, meer naar de Heilige Geest luisteren en doen wat die zegt. En dat zal veel malen tegen mijn eigen wil ingaan. En dan zal ik niks meer zeggen en dan pas zal ik iets doen dat van waarde is. Want dan pas ben ik het niet die leeft, maar de Heilige Geest die door mij leeft.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Dit is zeer belangrijk.
BerichtGeplaatst: ma 16 mei 2016 21:18 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Het is al zover met mij dat ik niet durf aan min zonden werken omdat ik bang ben dat ik dan geloof ga krijgen dat ik gered ben omdat ik betere dingen doe en ik denk dat dat niet goed is. Want het zijn niet mijne verdienste die me redden.
Dus moet ik als eerste mijn denken veranderen en geloven dat ik gered ben, nog voordat ik mezelf verbeter.
Ik moet eerst mijn denken veranderen. Ik mag niet geloven dat ik gered word naargelang dat ik verbeter en meer goede daden doe want dan ben ik misleid. Ik moet niet denken het in orde te maken met God door mijn daden. Ik moet eerst geloven dat het al in orde is en dat probeer ik nu.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Dit is zeer belangrijk.
BerichtGeplaatst: ma 16 mei 2016 21:23 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ook al dacht ik dat wat ik zei van God kwam het kwam van mezelf. Ik moest dat geloven want anders zou ik het niet verkondigen. Ik moet misleid zijn om tegen God in te gaan. Ik kan dat niet zonder misleid te zijn denk ik. Ik wens namelijk geen vijand te zijn van God.
Het is duidelijk dat het van mij komt, waarom heb ik anders moeite met te geloven dat ik gered word? Ik geloof niet dat ik verloren ga maar ik heb moeite met te geloven dat ik gered word. Ik weet het gewoon niet. En dat laat zien dat ik mijn eigen denken gebruik. Mijn eigen denken maakt duidelijk hoe slecht ik ben. Door dat denken jaren te volgen heb ik nu moeite met de zekerheid die God bied, al zeg ik nu al wel meer dat ik gered ben, maar ik moet mij bijna brainwashen. Want ik heb mij denk ik jaren gebrainwashed.
Ik moet mijn denken veranderen. Dat is wat ik nu moet doen. En als God zegt dat wij gered zijn dan zijn wij gered.
En dan moet ik niet geloven in de kans op redding, omdat ik vind dat ik slecht ben en wat mag het allemaal zijn. Omdat ik het rechtvaardig vind van geen oordeel over mezelf te geven en dat aan God over te laten. Klinkt allemaal mooi niet waar? Maar God zegt dat ik gered ben. En dan moet ik stoppen met mijn eigen gedachte te volgen en geloof hebben in wat God zegt.
Ik moet mijn denken veranderen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.