Forum www.gelooft.com

Het is momenteel zo 05 mei 2024 21:27

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 11 mei 2016 12:09 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Wat als sommige van ons, zoals ik, nu eens enkel ons geloof hebben gekregen opdat een ander (iemand van ons gezin) zou gered worden? Want staat er niet geschreven: Wat moet ik doen om gered te worden? Als gij gelooft in Jezus Christus zijn offer en dat gij daardoor vergeven kunt worden dan zult gij en uw HELE gezin gered worden. Gebeurde het ook niet zo met Noach die ook een soort van Abraham was? Want Hij alleen werd rechtvaardig verklaard en waarom? Omdat hij geloofde en vertrouwde op God? Want God vroeg hem een boot te bouwen omdat de wereld zou vergaan. En dat op die boot alle beesten moesten zitten van elk, denk ik, een paar. Wel net als Abraham werd hij bespot. Wat een dwaas. Zie hem bouwen aan zijn boot. Hahahaha. "God" heeft het hem gezegd
wink-emoticon
wink-emoticon
(knipoog) Ja ik zie het hele tafereel al voor me. Misschien is Noach zelfs een kind van Abraham, al moet ik toegeven dat ik dat niet weet want ik weet nog geen eens zeker, ik ben niet zo iemand die alles weet wat er geschreven staat en van het oude testament weet ik zoiezo vele minder. Want hij alleen werd rechtvaardig verklaard. En wat deed hij? Geloven en vetrouwen op God. Vele snappen niet waarom Paulus zegt te geloven en te vertrouwen en een andere dicipel dat je ook moet werken hebben. Wel die boot, dat was het werk. Dat gebaseerd was op zijn geloof en vertrouwen in wat God hem vertelde te doen. Net zoals abraham. Toen hij zijn eigen kind op de tafel legde om op te offeren. Waarom? Ah simpel, God had hem dat gevraagd. Wat een gek is het niet? Neenee, een echt rechtvaardig mens. In God zijn ogen. Wel toen waren er nog geen geboden mensen. God sprak tot de mens. Maar God wist dat de mens dat ging vergeten. Daarom vatte hij de belangrijkste zaken samen op twee stenen. En toen Mozes naar beneden kwam waren zij God al vergeten. Zo goed kent God ons. Herinner u dat God u nu ook toespreekt. Ookal beseft u dat niet. U hoort hem duidelijk. Het is niet ik, al hoort u Hem soms door mij. Het bent niet u, al hoort men Hem soms door u. Het is Diegene die in ons allen zit. Hij spreekt tot ons allen. Ja zelfs tot de ongelovige. Besef dat mensen. Want dan pas kunt gij de werken der geloof en vertrouwen doen. Wel, want ik ben van mijn punt afgeweken, het spijt mij, dat was niet mijn bedoeling. Noach was de enige rechtvaardige. De enige. Dat word zeer duidelijk geschreven naar mijn weten. Maar zijn gezin mocht ook mee. Heel zijn gezin. Wel zo ben ik, daar begin ik van overtuigd te raken, al is dat soms moeilijk, gezegend met geloof, dat ik van Hem gekregen heb zonder er iets voor te moeten doen. Ik heb het altijd gehad en zal het nooit verliezen, of God moet het terug wegnemen. Want er staat geschreven: God GEEFT het geloof aan zijn dierbaren opdat zij gered zouden worden. Wel zo heb ik het geloof gekregen van God opdat mijn moeder gered zou worden. Want mijn moeder is vele malen beter dan mij, al heeft ze ook haar mindere kanten en een zeer slecht denken in wat de waarheid is, maar haar hart is vele malen zuiverder. Haar hart is zo zuiver als mijn denken. Maar zij is verkeerd opgeleid, door nonnen vroeger. Ze leerde haar dat de tien geboden de mens zouden redden. En dus hoort zij dat nu nog te geloven. Het zit er zo in. Ze heeft dat zo geleerd. Ik kan met man en macht uitleggen dat wij de redding te danken hebben aan Jezus Christus en ik kan hele duidelijke dingen tonen, die ze niet wilt zien want ze leest geen Bijbel dat interesseert haar niet (ik denk omdat ze ziet dat ik iets anders geloof dan haar en dat ze bang is dat ik misleid ben) dat ze geen vertrouwen in die Bijbel heeft. Maar zij gelooft in God, of zoals zij het daarstraks zei op haar manier: Als ik in de tien geboden geloof, dan geloof ik toch in God? Hij heeft ze op stenen geschreven, ze komen toch van Hem? En ook al was ze mis ze toonde haar geloof in Hem. Maar er staat geschreven: als gij vertrouwd op de Joodse wetten dat deze het in orde zullen brengen met God voor u dan zal Jezus u NIET redden! Dan hebt gij Zijn genade van de hand gewezen. Wel ik heb het geloof gekregen, dat zij misschien niet kon krijgen omdat ze verkeerd opgeleid is, opdat zij, mijn moeder, gered zou worden. Ik weet niet dat het zo is maar ik denk niet dat er iets slecht aan is om me daar zo veel mogelijk aan te herinneren. En misschien zouden we zo allen eens moeten beginnen denken. Dat het geloof dat wij krijgen niet voor ons bestemd is (Ik kan dat zeggen dat het misschien niet voor mij bestemd is, als u al kan toegeven dat het misschien ook voor andere, namelijk u gezin, bestempd is ben ik al blij) maar voor andere van ons gezin. Dan worden wij nederiger en dan zullen wij bij conflict omwille van wat iemand gelooft en zijn/haar gedrag (letterlijk na 2 minuten zeggen dat je zaagt, kwaad worden omdat ze geen tv kan zien, het niet kan volgen op tv, moeten zwijgen, mij vals beschuldigen, soms spotten met wat ik geloof, mijn vertrouwen in wat ik geloof destructief willen schaden, gaan lopen, dat ik haar moet vasthouden met twee handen en dan is het alsof een vis die tussen je handen wilt uitglippen, beginnen te schudden, spartelen echt, ambetanter worden, opgejaagder, terwijl ik praat onderbreken en zeggen dat ik haar pijn doe terwijl ik haar amper aanraak, kortom er letterlijk alles aan doen om niet te kunnen horen of beseffen wart ik zeg maar maak u geen illusies, velen onder u doen dat ook bij mij) wel zoals u kan zien kan zulke situatie u heel kwaad maken want u wilt simpelweg iets uitleggen. Namelijk wat u gelooft en vertrouwd dat God zegt. Zoals een echt kind van Abraham. Wel denk dan eens dat u u geloof hebt omwille van haar, op dat moment uw vijand, opdat ook zij gered zou kunnen worden. Omdat zij of hem het zelfs nog meer waard is dan gij. En ik weet dat het misschien niet zo is en dat u zichzelf dan iets wijsmaakt maar mens toch, gij maakt u al zoveel wijs, maak u dan eens iets wijs dat niet al te slecht is.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 12 mei 2016 06:44 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Jammer dat er soms zoveel geredetwist word over Gods Woord .( de geboden )
__________________________________
Zolang je denkt : het niet beter te weten als een ander wat gelovig zijn betreft , is er niets mis denk ik .
Ik eet geen varkensvlees enz...( gelezen in de Bijbel ) en zeg tegen anderen wat er geschreven is in de Bijbel .
Maar ik laat hun verder zijn .Ik hou mij deels vast aan de Sabbat .
Perfect kan ik daarin niet zijn .
Niet Joods gericht en ik focus mij meer op de dag . Zater---dag---EN de dag geeft licht !?
Maar ik hou mij dus niet aan de limit van niet verder dan 1 km. VAN HUIS WANDELEN enz...
Maar koop niet en verkoop niets .En denk vaak dat Jezus zei : ge moogt goed , moet zelfs goed doen op Sabbat .

Mijn omgeving gooit er zijn klakje naar .
Maar ik kan niet anders dan vaak te zeggen dat het in de Bijbel staat en dat God op de berg Sinai dat gesproken heeft .
__________
Dat is mijn taak vind ik , en als er waarheid in zit , dan weet ik dat het eenmaal gaat aanslaan .
En is het niet zo belangrijk voor God , dan weet ik dat niemand echt iets kwaads doet .Want ik doe het uit liefde voor het Woord van God ,
terwijl iemand anders iets anders doet uit liefde voor God .
Maar mekaar bestrijden is zo wie zo niet uit God . Want dan gehoorzaam je Jezus-Christus niet en krijg je niet zijn vrede .


Het Woord van God komt steeds TERECHT .

Thuis word er niet over gekibbeld .Ik dwing niemand ertoe om te zijn zoals mij .
_______________________________
Er is thuis een veganist , moet ik hem veroordelen of bang maken .
Zeg flauwe , je eet geen vlees omdat je zegt dat je van dieren houd , maar je loopt wel op schoenen rond gemaakt van dierenleer ?
En misschien krijg je wel een tekort aan vitamine B 12 , en ga je een ziekte oplopen .
Ik moet eerlijk zeggen dat wij ook maar mensen zijn en dat daardoor er wel eenszulke woorden gevallen zijn .
Maar dat behoord tot het verleden .Totals er weer iets anders komt , waardoor wij elkaar gaan aanvaarden zoals wij zijn .
__________________________
De Evangelist vult de katholiek aan .
De katholiek de ZDA .
De ZDA de ...... ???
Het zijn toch maar allemaal benamingen van ....... ????
Maar Wie hebben wij lief ? en door Wie worden wij gered ? EN voor Wie mogen wij de ogen openen in onze omgeving ?
_______________________

_________


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 12 mei 2016 10:56 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik snap niet wat dit met mijn post te maken heeft?

Verder mag men varkensvlees eten, dat staat geschreven. Jezus zegt zelf: Het is niet wat je in uw mond steekt dat u verontreinigd maar wat er uit komt.
Hij zegt ook: Laat diegene die weinig geloof hebben geen vlees eten, dwing hen niet om het op te eten, maak hen het niet moeilijk. Maar zo moet ook diegene die geen vlees eten, diegene die het wel eten niet dwingen om ermee te stoppen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 12 mei 2016 12:14 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ik schreef toch meer dan alleen over varkensvlees he .De 10 geboden bijvoorbeeld , komt in jou schrijven voor
. Daarmee he .
PS . Inderdaad zegt Jezus dat WAT uit je mond komt : er toe doet . namelijk een mens zijn woorden .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 12 mei 2016 12:18 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Franny schreef:
Ik schreef toch meer dan alleen over varkensvlees he .De 10 geboden bijvoorbeeld , komt in jou schrijven voor
. Daarmee he .
PS . Inderdaad zegt Jezus dat WAT uit je mond komt : er toe doet . namelijk een mens zijn woorden .


Ja het komt er in voor maar het gaat over iets geheel anders?

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 12 mei 2016 12:34 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ja , volgens mij denk ik ook dat een gelovige zijn of haar omgeving in de richting duwen van de Evangelische boodschap en tot geloof kan brengen , waar door je ook mee helpt aan de opbouw van Gods Koninkrijk .
Het geloof in Jezus Christus , waardoor je anderen helpt : een start te maken van niet meer in zonde te leven .
Want niet in de Heer geloven is een zonde .
-------------------------
Maar als je veel liefde toont word je veel vergeven ( te meer als je nooit van de Heer gehoord hebt of zo , maar toch je naaste liefhebt )
-------------------------
Of ben ik weer mis en bedoelde je het zo niet ?
Gewoon dat wij mogen meebouwen , daar waar Jezus-Christus de Hoeksteen is ?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 12 mei 2016 19:20 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Nee, wat ik wens te zeggen is dat zelfs uw huisgenoot ongelovig mag zijn, dat u dan misschien enkel het geloof hebt gekregen zodat deze gered zou worden omdat deze het meer waard is dan gij zelf in God zijn ogen.
Maar dat voor een of andere reden deze persoon niet in de waarheid kan geloven, en daarom ook niet gered kan worden.
Het staat duidelijk geschreven, als men gelooft enkel de man bijvoorbeeld, word heel zijn gezin gered.

Noach was de ENIGE rechtvaardige, er werd niet gesproken dat zijn gezin rechtvaardig was, neen, Noach was de ENIGE rechtvaardige. En door zijn geloof werd heel zijn gezin ook gered.

Daarom is het belangrijk om als wij conflict hebben met iemand in ons gezin die anders denkt, dat wij proberen te denken zoals ik met mijn moeder dan denk.
Misschien is zij wel beter dan ik, en heb ik enkel geloof gekregen, omdat zij het niet kan krijgen (omdat de nonnen vroeger andere dingen geleerd hebben, wat de reden ook mag zijn maar dit is die van mijn moeder denk ik) en het minstens even veel verdiend als u, in mijn geval, misschien nog meer. Ik heb het helemaal niet over iemand in een richting duwen uit u gezin maar over hun te aanvaarden.
Want u moet u geen zorgen maken, er staat duidelijk geschreven en is vele malen bewezen: als er 1 iemand gelooft, word het hele gezin gered.
Dat zij mis zijn maakt dus niets uit. Als u geloof goed is worden alsook zij gered.
En als dat gebeurd dan probeer ik te denken dat ook al is zij mis, dat ik dan maar zeker in mijn geloof moet blijven. En dan is er geen probleem. Ik push niemand, nee ik zal mezelf nog eerder pushen om in de waarheid te blijven. Want als ik dat kan volhouden, dan word zij ook gered.


Daar gaat mijn post over.

dit sluit mooi aan op een post die ik net heb gemaakt op een andere topic waar in het oude testament Abraham denk ik, maar ik denk dat ik mis ben, vroeg dat als er 1 rechtvaardige was God het hele stadje zou sparen. God zou dat doen.
Wel als er 1 iemand gelooft in het gezin, word het hele gezin gered.
Als er 1 rechtvaardige was op het hele stadje werd het hele stadje gered.
Daar denk ik nu aan omdat ik hierover juist een post heb gemaakt op een andere topic.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 12 mei 2016 21:54 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ik hoop echt wel dat het zo is zoals je schrijft .Maar ik moest denken aan Lot zijn vrouw . Zij kon ook gered geworden zijn , maar
dan had ze gehoorzaam moeten zijn aan de engel .En niet bij de vlucht toch achterom gekeken hebben naar de afgoderijstad .
Ik denk natuurlijk wel dat we veel mogen bidden voor onze dierbaren , maar toch moeten we ze achterlaten als ze dingen doen , waarvan de Heer kan zien dat ze HEM niet liefhebben .Temeer als ze met HEM spotten en zo .Niemand die de Heer liefheeft kan met Hem spotten !
Zo ook moeten wij dingen achterwege laten voor onze Heer zonder dat wij dat als een last beschouwen .
Foute dingen doet iedereen , maar de Heer bespotten of beschuldigen van duivelse geest te bezitten en God belasteren : daar moet je lef voor hebben en geen hart op de juiste plaats .
Ik weet niet als je daarvoor vergeving krijgt ?.Of dat je mag bidden en smeken voor zulke mensen om vergeving bij God !
-------------------
P.S.
Ik meende dat God op de smeekbede van Abraham toch maar alleen Lot en zijn familie redde uit de klauwen van de mannen -man-liefdeliefhebbers en de gore afgodsdienst praktijken ?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2016 01:12 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Toen de dicipelen in een huis binnen kwamen vroeg de man des huizen: wat moet ik doen om gered te worden? De dicipel zei: Heb geloof en u en u hele huis houden word gered.
Op basis van lasteren denk ik ook dat er veel afhangt van hoe bewust men ervan is wat men doet.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2016 06:13 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Jimmy schreef:
Toen de dicipelen in een huis binnen kwamen vroeg de man des huizen: wat moet ik doen om gered te worden? De dicipel zei: Heb geloof en u en u hele huis houden word gered.
Op basis van lasteren denk ik ook dat er veel afhangt van hoe bewust men ervan is wat men doet.

De man des huizes had als het goed zat , in die tijd alles te zeggen . Hij was hoofd van het gezin en zijn vrouw en kinderen
gehoorzaamde hem uit respect en dergelijke .
----
Maar als je iets belasterd dan weet je en beaam je in feite toch dat er iets is om over te lasteren .
En als je een christen onderuithaalt vanwege een jaloersheid die speelt , omdat hij of zij meer van Jezus-Christus houd
dan ben je bewust dat er een reden is van je jaloersheid
-----
Ik vind het zo jammer dat veel christenen zeggen , dat mensen soms niet bewust zijn van wat ze doen . ( lasteren )
Als je het Evangelie leest dan weet je dat na deze dingen ( mensen op hun fouten wijzen , zonde ):
-eerst onder vier ogen
-dan met getuigen erbij
- tenslotte in de gemeente :
En als ze nog niet horen , tja dan moeten wij hen laten gaan .
____________
Maar wel is natuurlijk dat er momenteel de dag van vandaag , niemand zo nog handelt .
Of toch heel weinig .Ik bedoel naar een gemeente mee gaan : voor correctie van jezelf
------------------------------------------
Nee hoor , als anderen weten dat je gelovig bent en ze spotten of lasteren God de Vader en Zijn Zoon Jezus-Christus ,
dan weten ze nondedomme goed wat ze doen .
--------------------------
En als je diegene die bij Jezus horen : geen water geeft en dergelijke vanwege het feit dat ze bij de Heer horen : ja waar ben je dan mee bezig .? ( een extreem voorbeeld : Christenvervolging , vreselijk )
P.S.
Ik denk dat onderhand wel ieder voor zichzelf verantwoordelijk is .
En kunt kiezen bij welke groep je wilt horen .
En waar de Heer vergruisd en verloochend word , telkens weer opnieuw : daar is geen vergeving meer mogelijk , denk ik .
We worden toch allemaal individueel berecht .
En van deze berechting daar hangt ook deels :je redding van af .
Er staat ook geschreven dat als je je omgeving of dergelijke niet vermaand , dan ligt de schuld evenzeer bij jou .
Maar als je de ander iets leert uit het Evangelie en de ander laat zien , wat er fout is :
- dan leg je de schuld bij die ander en heb jij je plicht gedaan .
Aan de ander wat ze ermee doen .
Je mag een ander wel terechtwijzen en dat zonder veroordelen .
Dat die je toch uit liefde voor de ander ? Je weet ook dat je achter iemands rug zelfs niet moogt lasteren .
Toch doen sommige christenen en anderen dat .
Maar als iemand zegt , zeg laten wij ophouden die mens te bekladden :
zullen er bij zijn die denken : ja want weten wij juist hoe dat het is ? En anderen doen er toch nog een schepje bovenop .


__________________________________
Grtjs Franny


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2016 12:04 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Wanneer de mens in de richting van begrip begint te denken dan zal hij minder en minder bewuste fouten vinden. Het is maar in welke richting u wenst te denken.
In een richting dat de mens kiest of een richting dat de mens het niet beseft.
In welke richting dacht Jezus toen ze Hem aan het kruis hingen?
In welke richting dachten de dicipelen die vervolgd en gedood werden?
In welke richting dacht Jezus toen Hij zei dat men zelfs kon vergeven worden van tegen Hem in te gaan?
De richting van veroordeling of van begrip?
Wanneer heeft u zelf voor u kind genade? Wanneer u denkt dat het ervoor kiest of wanneer u gelooft dat het niet beseft wat het doet?

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Laatst gewijzigd door Jimmy op vr 13 mei 2016 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2016 12:09 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Het is zoals ik al is gezegd heb: als u zou beseffen hoe vaak u in de fout ging, u zou het niet kunnen dragen.
En dat komt gewoon omdat u geloof zo klein is. U geloof in vergiffenis.
Dat is zo voor alle mensen, al zijn er graden in. Maar de mensen die klein in geloof zijn, zullen minder beseffen van zichzelf.
Niet omdat zij slechter zijn, maar omdat zij het niet zullen kunnen dragen.

En Jezus legt geen gram meer op u rug dan gij kunt dragen.

Want de terechtwijzing en het besef is er niet ter oordeel maar ter inzicht. Als wij alles zouden beseffen wat wij doen, wij zouden niets kunnen verbeteren. De lijst zou zo lang zijn dat wij het zelfs vergeten. Omdat er elke dag nieuwe inzichten komen.

Men moet van groot geloof zijn dan, want dan zal men beseffen, hoe weinig men zelf kan doen.

Het is heel duidelijk, het staat zelfs geschreven: als Jezus niet had gestorven voor ons dan had NIEMAND gered geweest.
Dat maakt duidelijk hoeveel u zelf kan doen.

Dat wilt niet zeggen dat wij niet moeten proberen, want samen met God zullen zaken op te lossen zijn. De duidelijke zaken. En zelfs daar kunnen we serieuze problemen mee hebben.
Maar alles oplossen kunnen wij simpelweg niet, daar is de lijst te lang en groot voor. Want elke dag van u leven zondigt gij in zo goed als alles dat gij doet.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2016 12:29 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Het enige dat echt onvergeeflijk is is kwaadspreken over de Heilige Geest.
De reden waarom dit onvergeeflijk is is omdat men dat niet onbewust kan doen.
Want men krijgt de Heilige Geest doormiddel van geloof.
Gij kunt dan niet onbewust zijn van het feit dat het de Heilige Geest is, want gij hebt geloof ontvangen.
Dat is het enige dat onvergeeflijk is, omdat men dat niet onbewust kan doen. Daar is men altijd bewust van.
Men kan dat gewoonweg niet, enkel een afvallige kan dat. En daar bedoel ik niet diegene mee die zwak zijn op een gegeven moment in geloof, nee daar bedoel ik diegene mee die de Heilige Geest hadden, maar Zijn werking niet apprecieerde.
Dan heb ik het dus niet over diegene die het moeilijk hebben, dan heb ik het over diegene die zich letterlijk verzetten tegen alle goede vruchten die de Geest meebrengt.
Dat kan men niet onbewust doen.
En daarom denk ik, dat men daar voor, als enige, niet vergeven kan worden.
Want wanneer men zich daar tegen verzet verzet men zich tegen de vruchten ervan.
En wanneer men zich tegen de vruchten ervan verzet dan is dat omdat zij die niet aangenaam vinden.
Dan is dat omdat zij liever de vruchten van het vlees hebben.
Dan is dat omdat zij niet wensen goed te zijn.

Niemand is goed, maar een echte Christen wenst goed te zijn.
Daarom word deze vergeven.

Maar als men tegen de Heilige Geest is, dan wenst men niet goed te zijn maar door en door slecht.
Dat kan niet onbewust zijn.

Wij zijn altijd maar bezig met elkaar te veroordelen, maar ieder van ons wenst goed te zijn.
Diegene die dat niet wensen, die kennen wij nog niet eens. En als wij al zulke mens kennen dan zullen er dat vele minder zijn dan dat wij op het eerste vlak denken.

Ik kon het vroeger niet geloven, dat er mensen zouden zijn die werkelijk wensen slecht te zijn, met hun volle verstand. Vele kunnen doen alsof, om op te vallen of in een groepje thuis te horen. Wanneer ik jong was deed ik het ook, om stoer te doen. Maar in werkelijkheid deed ik dat niet omdat ik slecht wou zijn, maar om aanvaard te worden.
Er zijn vele kinderen die dat doen. Daarom dat de jeugd gevrijwaard is. Wanneer men jeugd is denkt men namelijk niet zo diep na. Men handelt impulsief. Als men niet beseft wat men doet, kan men vergeven worden.

Dus omdat iemand u het gevoel geeft dat hij slecht wilt zijn, wilt dat nog niet zeggen dat dat zo is. Deze persoon kan zich gewoon anders voordoen. Om aanvaard te worden of op te vallen. Maar met het ouder worden zal het inzicht en wijsheid komen.

Nee, er zijn mensen die door en door slecht zijn, die zitten hier waarschijnlijk niet, die zitten nergens waar wij ze zien. Misschien een enkeling wel, maar dat zal een enkeling zijn. Nee, diegene die door en door slecht zijn zien wij meestal niet, want deze bevinden zich in de duisternis.

Daar probeer ik altijd aan te denken, en het doet mij dan ook pijn hoe sommige onder ons andere veroordelen omdat zij niet doen wat zij zeggen. Dat doet mij pijn.

Want er zijn echt wel mensen die echt door en door slecht zijn, de satan aanbidden voor wat hij te bieden heeft. Namelijk de wereld. Geld en macht.

Als u naar een poppenspel kijkt ziet u dan de hand die de pop bedient? Ziet u de mens die de pop bedient? Of ziet u enkel de poppen die bedient worden?

Zo is het ook met de door en door slechte mens. Gij ziet hem niet, gij ziet enkel zijn poppen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2016 14:06 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Men kan zelfs vergeven worden voor datgene dat men beseft dat men doet maar waar men niets kan aandoen. Maar wat men steeds zal zeggen: Ik zou het liever niet hebben.
Zo kan men zelfs van het bewuste vergeven worden.

Maar men kan niet vergeven worden van kwaadspreken over de Heilige Geest.
Want als u dat doet, dan spreekt u letterlijk kwaad over alles dat goed is.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 13 mei 2016 17:53 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Jimmy schreef:
Wanneer de mens in de richting van begrip begint te denken dan zal hij minder en minder bewuste fouten vinden. Het is maar in welke richting u wenst te denken.
In een richting dat de mens kiest of een richting dat de mens het niet beseft.
In welke richting dacht Jezus toen ze Hem aan het kruis hingen?
In welke richting dachten de dicipelen die vervolgd en gedood werden?
In welke richting dacht Jezus toen Hij zei dat men zelfs kon vergeven worden van tegen Hem in te gaan?
De richting van veroordeling of van begrip?
Wanneer heeft u zelf voor u kind genade? Wanneer u denkt dat het ervoor kiest of wanneer u gelooft dat het niet beseft wat het doet?

Ik zal steeds van mijn kind ( kinderen ) houden en begrip tonen , want ik persoonlijk weet niet of mijn kind iets bewust beseft , wat hij of zij doet .
En ik maak van het woord genade ook het woord liefde .Ik vind ze samen horen .
Dus ja ik geef genade zeg dan maar , maar niet omdat ik persoonlijk vind dat ze onbewuste fouten maken .
Het woord oordeel is tweedelig : oor en deel .
Misschien is het fout om te oordelen vanwege het feit dat we iets maar deels horen .
Dus is het het beste dat we mekaar niet oordelen , omdat niemand volledig en zuiver hoort ? Het Woord Gods bijvoorbeeld .
Er zal deels ook veel kwaad denken in ons oordeel meespreken .
Ik denk zelfs dat niemand volledige kennis heeft wat de Goddelijke wereld betreft .
De Goddelijke Geest , de Heilige Geest .
Onze geest is zo klein en miniscuul vergeleken met God onze Vaders Geest
----------------------
En ja
Ik kan niet in iemand geest kijken . Gelukkig maar ! want waarzeggerij , voorspellingen en tovenarij enz... is uit den boze .
Ik kan alleen iets concluderen vanwege het feit dat ik iets hoor of van buitenaf zie , van wat een ander uitspreekt en doet .
En dan nog is het spreekwoord : spreken is zilver , zwijgen is goud .En het eerst onder vier ogen uitklappen .
ALLEEN :
Onze Heer kan de harten en nieren doorgronden .
Dat besef ik maar al te goed .
Wie of wanneer ik met iemand te doen heb .
Jimmy schreef:
Men kan zelfs vergeven worden voor datgene dat men beseft dat men doet maar waar men niets kan aandoen. Maar wat men steeds zal zeggen: Ik zou het liever niet hebben.
Zo kan men zelfs van het bewuste vergeven worden.

Maar men kan niet vergeven worden van kwaadspreken over de Heilige Geest.
Want als u dat doet, dan spreekt u letterlijk kwaad over alles dat goed is.

Hier heb ik het moeilijk mee als ik denk aan pedofielen .Ze zeggen steeds , ik kan er niet aan doen , maar ze maken het allermooiste
kapot .Gebroken is hun kinderziel door de tastende handen van kwaadwillige bezeten individuen .
Als je van demonen bevrijd wil worden , daar kan je ook iets aan doen volgens mij .
De goede God is er voor iedereen en zeker voor diegene die lijden omdat ze anderen leed berokkenen en ervan af willen .
----------------------
En heel zeker krijg je geen vergiffenis als je over de H.Geest kwaadspreekt .
Ik denk zelfs dat de H.Geest het niet verdraagt als je in Zijn plaats dingen gaat verkondigen : dat je zelfs voor je bewuste daden vergeven word .Ik weet het ook allemaal niet zeker he , maar toch ?
Jezus zei toch niet tegen de overspelige vrouw : je bent bewust overspelig geweest , je bent vergeven .
Hij zei wel tegen haar van da ze vergeven was en niet meer mocht zondigen .Zo ook tegen jan en alleman ; van de eerste steen te werpen als ze onschuldig zijn en zonder zonde .
We mogen niet oordelen en de rechtzaak aan het Goddelijke overlaten , maar anderen terechtwijzen en vermanen wel vind ik .
Anders lijkt het wel alsof wij :
Het kwade , goed noemen en het goede het kwade .

.-----


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.