Forum www.gelooft.com

Het is momenteel zo 05 mei 2024 23:30

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: De lasten op iemand zijn rug.
BerichtGeplaatst: za 07 mei 2016 21:36 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Wij leggen als mens vaak lasten op onze schouders. Lasten die wij niet hoeven te dragen. Lasten waar wij niets kunnen aandoen. Dat is goed van ons, het laat zien dat wij die fouten van onszelf niet accepteren. Ja u hoort het goed, het is goed om lasten op uzelf te leggen. Maar, moeten wij dan gebukt gaan onder die lasten, die lasten waar wij niets kunnen aandoen, die wij niet kunnen veranderen? Daar dienen u broeders en zusters voor want het is hun job, niet de uwe, om de lasten mee te dragen en als ze kunnen zelfs de lasten er af te nemen! Dat is ieders taak. De lasten van een ander waar deze onder gebukt gaat verlichten. Wij zijn zo vaak bezig met onszelf te ontlasten ervan en ik kan dat begrijpen, dat komt omdat wij als broeders en zusters onze taak niet goed doen. Want dat zouden wij moeten doen. Maar dat doen wij niet, nee meestal zeggen we zelfs dat die lasten daar horen te liggen! Je had maar niet moeten zondigen! Je moet maar stoppen met zondigen! En zo kan de mens niet anders dan zijn vertrouwen ergens anders insteken, namelijk zichzelf. Maar als wij zelf onze lasten van onze rug verwijderen, geven wij er dan nog waarde aan? Beseffen wij dan nog dat het verkeerd is? Vinden wij het dan nog verkeerd? Als wij onszelf ontlasten dan lijkt dat wel alsof we er niks van aantrekken van wat wij misdoen. Ik weet niet of dat correct is. Ik denk dat het beter is dat u broeders en zusters de lasten lichter maken, ze mee dragen en als het mogelijk is ze volledig wegnemen. Ik geloof dat dat de taak is van ons allen.

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 09 mei 2016 07:02 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
De een drage de last van de ander dan voldoen we aan de wet van Christus. Daar heb je dus helemaal gelijk Jimmy.
Inderdaad dragen we dikwijls lasten die we onszelf opleggen.

Maar we mogen ook onze last naar Jezus brengen, ZIJN last is niit te zwaar om te dragen.
Mt.11, 28 Als de lasten u drukken en u vermoeid raakt, kom dan bij Mij. Ik zal u rust geven.
29 Voeg u naar Mij en wees mijn discipel, want Ik ben vriendelijk en nederig van hart. Bij Mij zult u diepe innerlijke rust vinden.
30 Wat Ik van u vraag is nooit te zwaar en de last die u voor Mij moet dragen, is licht."

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.