Forum www.gelooft.com

Het is momenteel zo 05 mei 2024 23:31

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Islam in katholieke scholen?
BerichtGeplaatst: do 05 mei 2016 15:57 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Waarom laten jullie zich zo hard beïnvloeden door de wereld en zijn denken? Waarom aanvaarden jullie dat denken van deze wereld? Weet u niet dat u net anders moet denken dan hoe de wereld denkt? Waarom bent u dan bezig met wat de wereld zegt en hoe de wereld denkt te verdedigen? Wij horen elkaar te aanvaarden want God heeft ons ook aanvaard. Toen Jezus kwam ging Hij naar de heidenen opdat zij aanvaard konden worden. Hij sloot de zondaar niet uit. Nee, Hij aanvaarde hen. Hij aanvaarde diegene die eens een vijand van God waren. En al dat u nu doet is de vijanden van God met de grond gelijk maken. U hebt nog niets geleerd. Misschien is de Islam meer iets voor jullie. Want Jezus spreekt over vergeving. En al dat u wenst te doen is andere veroordelen. Jullie begrijpen het blijkbaar allemaal niet goed. U wenst doormiddel van afwijzing en onverdraagzaamheid de vijanden van God tot Hem te krijgen? Of interesseert u dat helemaal niet wat er met hen gebeurd? Dan bent gij egoïstisch. Want u bent ook een vijand van God, zoals wij allen zijn in onze zondige natuur. Maar God weet hoe Hij het probleem moet oplossen en vraagt ons dit: om ons denken te veranderen. God is wijs. Hij weet dat oorlogen niet helpen. Hij weet dat onverdraagzaamheid niet werkt. Hij weet dat andere uitsluiten niet werkt. Hij weet dat het enige dat werkt is een mens zijn denken veranderen. Wel dat hoort u nu te doen met de mensen van de Islam. Net zoals God dat bij ons doet en aan ons vraagt om te doen. Wij moeten hun denken veranderen. En dat doet men in dit geval in de eerste plaats door hen te aanvaarden. Net zoals God begon met ons te aanvaarden. Want hun denken zegt hun, doormiddel van hun "profeten", dat wij hen niet aanvaarden. Dat is hun denken. Wij veranderen dat niet door hun niet te aanvaarden. Tegen hen in opstand te komen. Nee verre van, wij zetten alleen maar kracht bij in hun denken dan. Wat gaat ge doen? Hen allemaal afslachten? En wat met de kinderen? Die worden groot. Wat gaat gij dan doen? Die ook afslachten? Hoelang gaan we daar mee doorgaan? Nee verander hun denken en dan hebt gij geen probleem meer want dan zullen de ouderen wiens denken veranderd is dat nieuwe denken onderwijzen aan de kinderen. En zo zal er vrede zijn. En ik waarschuw u alvoor u mij wenst te zeggen hoe dom deze uitspraken zijn: Vraagt God zelve niet aan ons om ons denken te veranderen? Is God dan dom? Hoe egoistisch zijn jullie? U praat allen over de genade van God maar u schenkt geen genade aan Zijn vijanden? Maar u was eens ook een vijand en toch hebt u de genade gekregen! Wat denkt u, dat de genade alleen geld voor diegene die in u groepje zitten? Nee, die geld voor ieder. En wij moeten ervoor zorgen dat ieder er gebruik van maakt. Ik word ziek van dit alles, hoe egoistisch kan een mens zijn. Hij krijgt genade, en verdiend het niet. En dan is deze nog zo dom om andere uit te sluiten van Zijn genade, terwijl deze zelf in de eerste plaats ze helemaal niet verdienden. Met jullie hoge eigendunk. Het is schandalig. U hebt de genade gekregen toen u anders denkend was, anders zou God niet vragen ons denken te veranderen. Waarom veroordeeld gij hen dan die anders denkend zijn? Gij veroordeeld in werkelijkheid enkel u zelf. Jezus vraagt ons om onze vijanden lief te hebben want dat God dat ook doet. Wat denkt u nu? Genade schenken aan diegene die het zelfde denken als u? Dan bent u niet zoals God verre van, dat kan een ongelovige ook. Nee, toen wij anders denkend waren gaf God ons genade. Wel als u genade geeft aan iemand dat anders denkt, hem aanvaard, wel dan bent u zoals God. Want God heeft ons ook aanvaard toen wij anders denken waren, toen wij vijanden van Hem waren. Hebben jullie nu echt niks geleerd?


_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2016 06:53 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ik begrijp gewoonweg die hele rampslamp niet .
Ik bedoel , waarom zou er in scholen onderwezen moeten worden ? gaan wij dan niet mee met het gedacht dat deze mensen dom zijn ?
Dat ze zeer wereldvreemd zijn , media-arm zijn ? Dat ze de verschillende godsdiensten niet kennen ?
Ik vind dat als ze in een land toekomen , een liefdevol land , waar ze geen angst meer moeten hebben en waar godsdienstvrijheid
heerst ze zelf eens op zoek mogen gaan naar de liefdevolle Waarheid .
Waarom bied de overheid het Evangelie , het nieuw testament ( eventueel vertaald in het arabisch ) niet aan in de vluchthuizen .
------------------------------------
Ik vind dat de overheid aan de ene kant zedenlessen geeft aan de vluchtelingen ( net alsof ze geen weet hebben dat het verkeerd is van meisjes te begluren of te molesteren ).
Dat leert je geweten je toch , je liefdevolle hart .

De koran leert hun misschien net het tegenoverste . De koran leert hun misschien wel ons als ongelovige niet te ontzien .
En vooral meisjes , vrouwen , homo s zijn er soms de tube van hun barbaarsheid .
De liefde van de man gaat door de maag : ha ha ik moest er ineens aan denken .
Voedsel voor het buikje , DIE LIEFDE GAAT SOMS ZEER VER , aan werk , inzet en centen .
Maar waar blijft de liefde voor de wederhelft , en vooral de liefde voor Jezus-Christus : het Geestelijk Voedsel ?
__________ Maar ja !!! De aanlokkelijke wereld .
En onze meisjes hier dragen geen lange rokjes en zijn niet zeer zedelijk opgevoed in hun ogen .
En toch neemt dat niet weg , dat er mannen zijn in de vluchthuizen die vrouwen , jonge meisjes verkrachten enz...
Ik heb het hier niet over hun en onze vernietiger en dictator IS. maar over SOMMIGE vluchtelingen en alochtonen .
Deze hebben een barbaarsheid van nature .
Net zoals sommige moordenaars en verkrachters onder ons .
Het is niet aan de scholen om een geloofsovertuiging te stimuleren alleen uit eigen belang .
Denken ze hiermee de God van Abraham , Isaak en Jakob buiten hun systeem te zetten .Hun denken en gefilosofeer ?
Heeft de overheid reeds niet lang geleden cadeaukes in hun pollekes gegeven .
Eigenlijk een cadeauke met omkoopgeld neergezet .
De rijke Arabieren hebben geld gegeven om hier moskeeën en dergelijke neer te zetten .In ruil voor olie ???
Denk maar aan de vele moskees die her en der pronken .
______________
Maar ach , wat heeft het geholpen ?
Neen als je de Liefdevolle God ontrouw word voor de lieve vrede , die geen vrede is !!!
Je ziet nu reeds het resultaat .
___________________________
Er kan alleen maar vrede heersen in je eigen hart en als er eenheid is onder de mensen in de liefde en gehoorzaamheid aan de Heer:
Jezus-Christus .

____________________
Ze moeten niet gestimuleerd worden in hun denken , neen ze moeten gestimuleerd worden in op zoek te gaan naar de Waarheid . Zoals elk liefdevolle mens , gehoorzaam is : bewust of onbewust in de Koning boven alle Koningen .
In de Naam boven alle namen
In de Priester boven alle priesters .
In de ONDERWIJZER boven alle onderwijs en leer
____________________________________________________________
XXX Jezus-Christus XXX
----
Trouwens , ik stoor mij geheel niet in moslims , ik aanvaard deze mensen net als een ander .Ik ga niet ergens anders zitten in de bus , als er naast mij een moslima , met een hoofddoekje op komt zitten .
Neen ik stoor mij niet aan die mensen en zeker geen arme vluchtelingen en dergelijke .
Neen het stoort mij dat de overheid onrust stookt .En dat ze met deze arme lui hun voeten spelen .
Sommige die hier jaren wonen , geen vlieg kwaad hebben gedaan , moeten in eens het land uit .
Terug naar oorlogsgebied , waar de dood hun wacht .Ze worden van hier naar daar opgejaagd . Als vee !!!
De daklozen die in de winter onderdak krijgen van de overheid , maar buiten worden gezet : kleine kinderen evenzeer als de winterprik voorbij is op hun officirel papier .
Ook al vriesde het buiten nog .
Brrr..... dat vind ik beangstigend . Dat de mens zo bureaucratisch geworden is in hun denken .Nu dat ze daarin is veranderen en hun hart openstellen als het nodig is en niet bestuurd word door een papier .
Dan ben ik er zeker van dat door deze ware liefde , zonder papiervonnis vele zich bekeren tot de Barmhartige Goede God en vooral tot Jezus-Christus : de Zoon van God .( ze zullen zich afvragen op den duur : wie was mohammed ook al weer ? )
Dan moeten ze zelfs de Heer niet zien in visioenen en zo , neen dan geloven ze in HEM zonder HEM gezien te hebben . En dat is :
RECHTVAARDIGHEID !!!
____________________________________


_______________


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2016 09:16 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
U begrijpt het niet, wij waren ook eens vijanden van God. Maar Hij aanvaardde ons en daarna vroeg hij ons om ons denken te veranderen. Ziet u nu niet in dat die moslims zijn wie wij eens waren? Andersdenkend en een vijand van God? Wel God heeft ons aanvaard, en dan gevraagd om ons denken te veranderen.. En door die aanvaarding hebben wij ons denken aangepast, zoals Hij vraagt. Wel wij kunnen enkel het denken van moslims aanpassen door hun eerst te aanvaarden. Dat heeft God met ons gedaan, in al Zijn wijsheid, en dat horen wij dan nu ook met andere te doen die anders denkend zijn. Want wij hebben genade gekregen van Hem, toen wij anders denkend waren, en het is door die genade en aanvaarding dat wij ons denken trachten te veranderen. Dat is de enige manier. Niet oorlog, niet uitsluiting. Aanvaarding. En hoe gaat dat dat onderwijs in die moskee waar haat word gepredikt en word gezegd dat wij hun niet aanvaarden? Is het niet beter om ze in een goede omgeving les te geven en hun wel te aanvaarden zodat ze kunnen inzien dat die haat predikers niet de waarheid spreken? Door ons denken nu doen wij letterlijk niets anders dan hen gelijk geven... kan u dat begrijpen? Wat verwacht u dan van die kinderen? Er word beweerd dat wij hen niet aanvaarden en wat gebeurt er letterlijk? Wij aanvaarden hen niet. Wat denkt u dat de "profeten" van hun nu gaan zeggen? Zie je wel! Je word gedwongen in een valse god te geloven en Allah te laten varen! Zij aanvaarden uw geloof niet! En alle kindere kunnen niet anders dan hen gelijk geven. Als dan de week er op word gevraagd om het mes op te nemen tegen hen die hun onderdrukken, dan zullen zij dat doen. Wenst u eigenlijk het probleem van vandaag wel op te lossen dat ISIS is genaamd? Of wenst u het gewoon uit te moorden? Dat zal niet gaan als u hun denken niet veranderd. Want kleintjes worden groot. Gaat u hen dan ook afslachten? Maar dan zijn er terug kleintjes, en die worden weer groot. En dan slacht u hen weer af? Nee, wij horen hen denken te veranderen zodat zij ouder worden en hun kindere op een goede manier kunnen op leren. Wij moeten trachten hun denken te veranderen. En als dat lukt, dan is het probleem echt opgelost...Net zoals God ons denken wilt veranderen. En wat was de eerste stap daartoe? Aanvaarding. Snapt u nu de wijsheid van de mensen ? Hoe dwaas die is in de ogen van God. En hoe dwaas de wijsheid van God is in de ogen van de mens? Want wat ik nu zeg, klinkt dat dwaas in u oren? Want ik spreek over een oplossing zonder bloedvergieten. Ik spreek over een oplossing die generaties lang vrede kan bezorgen. Toch klinkt het dwaas niet waar? Maar de wereld zegt, aanvaard hen niet. En ze moorden hen uit. Wel, hoe wijs dat ook mag zijn in de mens zijn ogen, het is dwaas in God zijn ogen want het lost juist niets op. Ik geloof ook zeer hard in een vrije wil. Ik dwing de mensen niet graag. Ik heb liever dat ze vrijwillig tot God komen. En u? Hoeveel haat zit er in wat ik zeg? Hoeveel haat zit er in wat u zegt?

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2016 14:11 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Een mooie gedachte, Jimmy, maar hoe wil je het in praktijk brengen?

Laten we even een paar decennia terug gaan: nazi-Duitsland heeft enkele miljoenen joden afgeslacht, eigenlijk lijken de praktijken van nazi-Duitsland en ISIS sterk op elkaar: dwang, terreur, martelingen, wrede executies.

Het aanvaarden van de nazi's zou niet gelukt zijn. We zouden op die manier bondgenoten worden van de tegenstander. Hitler en zijn aanhangers aanvaarden en zo proberen hun gedachten te veranderen klinkt als een mooie gedachte, maar in praktijk werkt het niet. Op D-day hebben vele duizenden jonge mensen hun leven geofferd voor onze vrijheid. Was dat een verkeerde keuze? Ook God roeit volken en mensen uit. Denk aan de zondvloed, Jericho, Sodom en Gomorra, enz. enz.

Je hebt helemaal gelijk, Jimmy: God heeft ons aanvaard, maar wel met voorwaarden! In het eerste verbond leefden we onder de wet. In het nieuwe (tweede) verbond leven we onder Zijn Genade. God aanvaard ons en schenkt ons vergeving, genezing, vrijheid en een eeuwig leven. Wat moeten we ervoor doen? Eigenlijk niks, behalve datgene aannemen dat HIJ ons geeft. God aanvaardt de moslims ook. Ook voor de moslims is Jezus gestorven en opgestaan uit de dood. In praktijk geven veel moslims hun hart, omdat ze Jezus in een droom of visioen ontmoeten, zie bijvoorbeeld:

https://www.youtube.com/watch?v=jtBcI3tPmv8
https://www.youtube.com/watch?v=BO18PQLYZiI

Zomaar twee voorbeelden uit de vele duizenden bekeerde moslims!

Jezus leert ons onze vijanden lief te hebben. En, wie een vijand van God is, is ook onze vijand. Wat is onze taak? Getuigen! Zijn Evangelie verkondigen! Moeten we ons weerloos laten afslachten? Nee, de mens heeft het recht op zelfverdediging.

Nogmaals, je idee is een fraai idee. Ik zou wensen dat het niet bij een idee zou blijven, maar helaas is de realiteit toch anders.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2016 14:19 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Wel Dirk, het kan allemaal beginnen door de kinderen islam te laten leren op scholen. Dat wilt men in Belgie doen maar iedereen is er tegen. Dat zou al een vorm van aanvaarden zijn. Dan zouden die kinderen, die hun geloof mogen beleiden in Katholieke scholen ondervinden dat ze aanvaard worden. Alsook hun geloof. Wanneer zij dan naar de moskee gaan en er word haat gepredikt dan kunnen die kinderen zelf tot het besef komen dat het niet waar is. Want zij worden wel aanvaard op school, zelfs op een Katholieke school! Dat zou een zeer mooi teken van het Christendom zijn! Dat zij andere aanvaarden. Zo simpel is het.
Wanneer de kinderen dan vrij zijn om hun geloof te belijden op school dan zullen ze wel snel in zien waar het Christendom voor staat (namelijk naasten liefde, vergiffenis en aanvaarding) want zij worden aanvaard en worden daarom ook lief gehad. Als zij dan naar de haatpredikers gaan zullen zij, hoop ik, zich beginnen af te vragen of wat ze in de moskee horen wel zo goed is? Want het CHristendom aanvaard hen en dwingt hen niet om van geloof te veranderen. Hun geloof en hun "profeten" aanvaarden Christenen niet en dwingen ons wel van geloof te veranderen. Wel, als ik zulk kind zou zijn, ik zou weten welke godsdienst te kiezen. Want als wij hen aanvaarden dan liegen hun profeten. En als die liegen dan kan men niet zeker zijn van al de rest dat ze verkondigen.
Maar zolang wij hen niet aanvaarden, krijgen de haatpredikers gelijk. Om het denken van de kinderen te veranderen, moeten we eerst ons eigen denken veranderen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2016 14:41 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik denk ook niet dat dit dezelfde oorlog is als die van Hitler. Zij geloven dat zij dit doen voor God. Dit is een oorlog die vele malen gevaarlijker is. Want Hitler kon sterven, God niet. Deze oorlog kan er eentje van decennia zijn. Daarom moeten wij niet kijken naar diegene die nu voor ons staan, maar naar diegene die binnen tien jaar voor ons kunnen staan. Namelijk de kinderen.

De mens heeft het recht op zelfverdediging zegt u maar wat deed Stefanus?

Handelingen 7: 57De Joden konden zich niet langer inhouden en schreeuwden van woede. Zij stopten hun vingers in hun oren en stormden allemaal tegelijk op hem af. 58Zij sleurden hem de stad uit om hem te stenigen. De getuigen trokken hun mantels uit en legden die neer bij een toeschouwer, een jonge man die Saulus heette. 59Terwijl de stenen hem troffen, bad Stefanus: ‘Here Jezus, neem mijn geest bij U.’ 60Hij viel op zijn knieën en riep: ‘Here, reken hun dit kwaad niet toe!’ Met deze woorden op de lippen stierf hij.

Wie was Stefanus? Handelingen 65Zij vonden het allemaal een goed voorstel en kozen zeven mannen uit: Stefanus (een man vol van de Heilige Geest en met een groot geloof)

Hij was dus niet 1 van de minste en een groot voorbeeld voor ons.

Wat zei Jezus over zelfverdediging? Zei Hij niet dat men de andere kaak moest aanbieden wanneer men u sloeg?

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2016 14:50 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Er zijn zeker grote verschillen, Jimmy. Maar, nu even naar de praktijk:

Wat moeten "we" doen wanneer IS-strijders Belgie binnen vallen en aanslagen plegen? Wanneer ze mensen ontvoeren en deze onthoofden? Wanneer ze kleine kinderen mishandelen? Wat is concreet jouw advies in dat geval?

En, ik neem aan dat je voorstander bent van de rechtstaat tot op zekere hoogte? Iemand die te snel rijdt, of met alcohol achter het stuur gaat zitten, moet een boete krijgen? En, iemand die een ander onthoofdt moet een gevangenisstraf krijgen, toch?

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2016 15:13 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Dirk schreef:
Er zijn zeker grote verschillen, Jimmy. Maar, nu even naar de praktijk:

Wat moeten "we" doen wanneer IS-strijders Belgie binnen vallen en aanslagen plegen? Wanneer ze mensen ontvoeren en deze onthoofden? Wanneer ze kleine kinderen mishandelen? Wat is concreet jouw advies in dat geval?

En, ik neem aan dat je voorstander bent van de rechtstaat tot op zekere hoogte? Iemand die te snel rijdt, of met alcohol achter het stuur gaat zitten, moet een boete krijgen? En, iemand die een ander onthoofdt moet een gevangenisstraf krijgen, toch?


Ik ben niet voor de rechtbank. In mijn ogen is er maar 1 Rechter. Ik hoef daar ook niet voor te zijn, er zijn er genoeg die er wel voor zijn en het aanvaarden. Dus hoe ik erover denk maakt niet uit.
Ik weet alleen dat Stefanus bad voor diegene die hem doodsloegen, dat God hen zou vergeven. Waarom reageert u daar niet op? Waarom vraagt u wat u nu vraagt? Wilt u mij laten oordelen? Dat ga ik niet doen. Wilt u me dan in een slecht dag licht plaatsen? Daarom zal ik geen antwoord geven.

Ik heb het namelijk over de kinderen, daar ging mijn post over. Toen begon u over zelfverdediging en daar heb ik gewoon getoond wat Stefanus deed en Jezus ons gezegd heeft. Gij wilt zelf vergeven worden voor al het kwade dat gij God hebt aangedaan, maar een ander vergeven die u kwaad aandoet, dat kan u blijkbaar niet. Dat is normaal denk ik. Wij zijn dan ook niet volmaakt zoals God. Wij hebben Zijn Zoon vermoord! Hoeveel denkt gij dat die waard is? Toch geeft Hij ons de kans om vergeven te worden. Haat met haat vergelden is niet mogelijk. Dan komt er alleen meer haat. We kunnen het kwade niet uitroeien, want dan zou Jezus ons niet moeten komen redden. Nee, en luister nu goed en probeer me te begrijpen: we kunnen er alleen voor zorgen dat wij niet zelf het kwade worden. Ik hoef hier geen mening in te hebben. Ik heb die ook niet. Er zijn er genoeg die de wapens zullen opnemen. Ik heb de vrijheid om niet te hoeven na te denken in die richting. Of ik nu over vergeving spreek of over afslachting. Dat maakt niet uit. Mijn keuze, maakt niet uit. Als ze mijn kop er willen afkappen is het beter voor mij dat ik hem er laat afkappen en bid voor hen voor genade. Of ik dat ga doen? Dat weet ik niet. Maar ik weet zeker dat dat is wat ik hoor te doen.
Ik houd mij niet bezig met die aanslagen en oorlog. Ik hoef dat niet. Er zijn er meer dan genoeg die er wel mee bezig zijn, en de andere willen afslachten. Ze kunnen dat ook zonder mij. Ik richt mijn ogen liever op de toekomst. En de toekomst, dat zijn de kinderen. Wees maar eerlijk Dirk, het is maar dwaas wat ik zeg niet? Want hoe doe je dat toch in praktijk, dat is niet realistisch! Maar wat wijs is in Gods ogen is dwaas in de ogen van de wereld.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2016 15:30 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Hoe dwaas is het voor een Jood dat niet zijn eigen werken hem vergiffenis schenken maar de genade van God doormiddel van Jezus Christus zijn offer? Is dat realistisch voor hen? Toch geloven wij en vertrouwen wij erop. Het is niet zo omdat iets voor iemand onmogelijk lijkt dat het ook onmogelijk is. Doormiddel van geloof word het onmogelijke mogelijk. Laten wij dus al beginnen met geloof te hebben in een oplossing zonder bloedvergieten. Hoe dwaas die oplossing ook mag zijn. Hoe onlogisch ze ook mag lijken.

Dus diegene die de wet overtreed hoort gestraft te worden als ik u goed begrijp? Dan ben ik blij dat u niet God bent. Ik zou liever hun denken trachten te veranderen.
Want wat maakt een boete uit? Wat maakt een celstraf uit? Wat maakt dat alles uit wanneer het denken hetzelfde blijft? De enige die er beter van word is de staat. Want deze zal blijven geld verdienen aan dronken bestuurders. Zij veranderen hun denken geheel niet, zij straffen enkel. Sluit een crimineel op en wat gebeurd er als die vrijkomt? Hij valt 7 kansen op 10 terug in de criminaliteit. Straffen helpt niet wanneer men het denken niet veranderd.

Ik ben blij dat God ons denken wenst te veranderen. Want als wij gestraft zouden worden zou niemand gered kunnen worden. Maar ik begrijp u, u zegt het uit rechtvaardigheid. Maar soms is rechtvaardigheid niet datgene dat gebaseerd is op tekortkomingen maar op hoe we ermee omgaan.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Laatst gewijzigd door Jimmy op vr 06 mei 2016 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2016 15:35 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Ik weet alleen dat Stefanus bad voor diegene die hem doodsloegen, dat God hen zou vergeven. Waarom reageert u daar niet op?


Bidden voor je vijand is altijd goed. Bidden voor moslims, voor mensen in het midden oosten is zeer goed. Gebed is het sterkste wapen in de geestelijke strijd!

Jimmy schreef:
Gij wilt zelf vergeven worden voor al het kwade dat gij God hebt aangedaan, maar een ander vergeven die u kwaad aandoet, dat kan u blijkbaar niet.


God vergeeft ons. Zeker moeten we anderen vergeven, zonder enig voorbehoud!

Jimmy schreef:
Als ze mijn kop er willen afkappen is het beter voor mij dat ik hem er laat afkappen en bid voor hen voor genade. Of ik dat ga doen? Dat weet ik niet. Maar ik weet zeker dat dat is wat ik hoor te doen.


Dat ben ik met je eens, Jimmy.

Jimmy schreef:
Wees maar eerlijk Dirk, het is maar dwaas wat ik zeg niet?


Absoluut niet!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2016 15:46 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag Jimmy ,

Ik vind dat de overheid de moslimgemeenschap wel aanvaarden en tegemoet komen .
En het gewone volk ook .
Ik heb nog niemand weten te protesteren als moslimkinderen vrijaf krijgen om hun Suikerfeest te vieren .
_____

Vlaanderen is onderwijs en vorming ( Titel )
Religieuze feestdagen :
- Op feestdagen van je godsdienst mag je kind van je school afwezig blijven .
Dat geld voor alle door de Belgische grondwet erkende godsdiensten .
-De anglicaanse , de islamitische , de joodse , de katholieke , de orthodoxe en de protestantse godsdienst .


-----------------
Trouwens je mag je kind in gelijk welke school inschrijven , en dat geld voor elk ouderpaar .
Van welke afkomst of religie dan ook he .
___
Ik vind het gewoonweg jammer dat het christendom langzaam uit de scholen verdwijnt .
In hun boekenpakket komt vrijwel het Nieuw Testament niet meer voor .
TJa ! In de plaats de koran ?
Er kan veel kwaad gedaan worden , ook zonder bloedvergieten hoor .
( ps. even tussendoor geschreven , gaan Dirk en jij maar verder in jullie discussie hoor .
Ik ben niet snel genoeg en denk dat ik mijn zegje reeds gedaan heb )
Lieve groetjes Franny !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2016 16:04 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Beste Franny,

Eigenlijk is een discussie niet goed. En, ik denk dat Jimmy dat wel met me eens is. Ik begrijp de punten van Jimmy. Ik kan hem geen ongelijk geven....

Feit is wel dat het Christendom steeds meer wordt weggedrukt. Een ochtendgebed op een school maakt plaats voor een algemeen praatje. Christelijke feestdagen worden steeds minder gevierd, en mensen, ook in Nederland, binnen de moslim-gemeenschap, worden vervolgd omdat ze zich niet willen onderwerpen aan de islam.

We moeten in dat opzicht een groot onderscheid maken tussen de islam enerzijds en de moslims anderzijds. Moslims moeten we liefhebben. Bid voor deze mensen. De islam is afgoderij.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2016 16:14 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Franny schreef:
Dag Jimmy ,

Ik vind dat de overheid de moslimgemeenschap wel aanvaarden en tegemoet komen .
En het gewone volk ook .
Ik heb nog niemand weten te protesteren als moslimkinderen vrijaf krijgen om hun Suikerfeest te vieren .
_____

Vlaanderen is onderwijs en vorming ( Titel )
Religieuze feestdagen :
- Op feestdagen van je godsdienst mag je kind van je school afwezig blijven .
Dat geld voor alle door de Belgische grondwet erkende godsdiensten .
-De anglicaanse , de islamitische , de joodse , de katholieke , de orthodoxe en de protestantse godsdienst .


-----------------
Trouwens je mag je kind in gelijk welke school inschrijven , en dat geld voor elk ouderpaar .
Van welke afkomst of religie dan ook he .
___
Ik vind het gewoonweg jammer dat het christendom langzaam uit de scholen verdwijnt .
In hun boekenpakket komt vrijwel het Nieuw Testament niet meer voor .
TJa ! In de plaats de koran ?
Er kan veel kwaad gedaan worden , ook zonder bloedvergieten hoor .
( ps. even tussendoor geschreven , gaan Dirk en jij maar verder in jullie discussie hoor .
Ik ben niet snel genoeg en denk dat ik mijn zegje reeds gedaan heb )
Lieve groetjes Franny !


Ik probeer gewoon uit te leggen wat ik te zeggen heb. Het is goed om je nader te verklaren wanneer men dan vraagt. Als u dat wilt laten blijken als discusieren, en u beter wilt tonen dat u daar niet aan meedoet dan is dat goed voor u. Ik leg liever uit wat ik verkondig. Van mij moet niemand iets aannemen omdat ik het zeg. Ik verklaar met liefde en plezier wat ik zeg wanneer dat nodig is.
Het gaat hier niet over wat u schrijft. Het gaat hier over Islam in de Katholieke scholen. Ik merk het duidelijk op dat daar veel tegenstand in is. Mijn eigen moeder die gelovig is zegt: dat ze dan naar hun eigen land gaan. Ik heb dit artikel in het nieuwsblad gelezen op facebook en er was geen enkele commentaar die het een goed idee vond. Allemaal vonden ze het een zeer slecht idee. Islam in katholieke scholen? Dat aanvaarden we niet! Sommige gingen zelfs nog verder: het word tijd dat alle religies afgeschaft worden want zij brengen enkel onvrede (en ik schrijf dit nu nog in "mooie" woorden) Het is nu onze taak om niet te zijn zoals de mens van de wereld. En de mens wilt wraak. Het is aan ons om te zijn zoals God is. En trachten anderen te vergeven. Hoe moeilijk dat ook is. Wij moeten steeds beseffen, datgene dat God over ons beseft namelijk, dat wij niet beter weten. Daarom dat God ons wilt vergeven. Omdat wij niet beter weten. Wel zo weet de extremist ook niet beter. Hij volgt gewoon de orders op die zijn leiders hem geven. Hij is misleid. Nee het zijn de leiders die verkeerd zijn in werkelijkheid, niet de soldaten. En dat is overal zo. Ginder zeggen ze dat ze moeten strijden voor God. Dat zeggen hun leiders. Zij geven hen redenen om oorlog te voeren. Wat doen de Westerse leiders? Wel die geven u redenen waarom zij moeten afgeslacht worden. Bent u dan verkeerd omdat u naar u leiders luistert? Omdat deze u misleiden? Onze leiders zijn geen haar beter dan de leiders van ISIS. Zij gebruiken mensen als pionnen. Daarom is het beter dat wij luisteren naar onze Ware Leider. Want in werkelijkheid is er maar eentje. Wel, zou onze Leider ons vragen om oorlog te voeren? Dat is mogelijk, ik weet het niet maar ik betwijfel het.
Hij vroeg God zelfs om ons te vergeven toen wij Hem aan het kruis hingen omdat Hij ervan overtuigd was dat wij niet wisten wat we deden. Laten wij dan doen wat onze Leider deed en overtuigd zijn dat diegene die ons willen vermoorden niet beter weten, en bidden voor vergeving voor hen. De leiders van de wereld zijn denk ik niet meer wat ze geweest zijn, maar daar kan ik in verkeerd zijn. Ik vind het gewoon raar dat ik achter oorlog moet staan. Ik vind het raar dat ik redenen krijg van de wereld om hen te haten. Ik vind het raar dat wij tegen elkaar opgezet worden terwijl diegene die ons tegen elkaar opzetten buiten schot blijven. Zij zullen geen enkel wapen opnemen. Nee, zij willen namelijk er nog zijn wanneer de oorlog word gewonnen. Onze leiders zitten niets met ons in. Zij hebben hun eigen agenda. Het spijt mij maar ik sta niet achter oorlog. Ik sta niet achter haat. Ik sta niet achter veroordelen.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2016 18:28 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ik begrijp echt niet als sommige gelovigen zeggen ,
de Heer heeft hen ook vergeven en wij weten ook niet wat wij doen .Dussssss !
----
Jezus - Christus bad inderdaad met grenzeloze liefde tot de Vader :
Vader vergeef het hun want zij weten niet wat ze doen .
-----------
Maar hoe kunnen wij of zij nu de dag van vandaag beweren dat wij of anderen niet meer weten wat wij doen ?
Ik vind dat je , als je dat beweerd onze Heer Jezus-Christus niet volgt .
HIJ zegt inderdaad dat wij onze vijanden moeten liefhebben .Maar ik denk wel dat Jezus hier bedoeld een rechtvaardige en barmhartige liefde .
Ik bedoel jij bent gefrustreerd vanwege de liefdeloze woorden van de facebookgasten , toch kan je ook denken :ze weten niet wat ze zeggen dus ze weten niet beter .
Maar omdat je denkt ( dat denk ik he ) dat ze wel beter zouden moeten weten , zeker gelovigen in de Heer , ben je lastig op hen .
En ik vind dat een juist uit gemaakt iets .
Want de Heer zal nu ook niet meer denken , ze weten niet beter .
Hij komt terug als Rechter , om het kaf van het koren te scheiden .
__________________________________
En er zullen onschuldige mensen genade ontvangen van onze Lieve Heer denk ik ,

(zeker diegene die veel liefde getoond hebben en vrede bevorderen , want dat zijn kinderen Gods )
maar er zullen er ook bij zijn waarvan de Heer zegt : jij komt niet binnen , IK ken jou niet .Jij hoort niet aan de Bruiloftstafel .
_______________________
Want als je gaat stellen dat niemand weet wat ze doen en zeggen , ja waarom is onze Heer dan op aarde gekomen om
ons kennis te geven van Gods Waarheid en Liefde .
Wij weten toch wel wat wij doen ?
Daar wil ik niet mee beweren dat we niet eens vallen en steken laten vallen .
Ieder van ons doet dat , we zijn nog niet volmaakt .
Maar de Heer laat ons niet los , zolang wij ons best doen om HEM te volgen en berouw tonen .
Zijn Liefde is grenzeloos , onze liefde is beperkt .
Maar wij mogen schatten vergaren voor de hemel en de wereld de rug toekeren .
______________________
Ik hoop dat mijn rugzakje redelijk gevuld mag zijn en dat ik mijn schatten mag tonen in de hemel .
Och ja , wij allemaal moeten nog zoveel leren van onze Heer :
xxx Jezus-Christus xxx


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2016 18:37 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Beste Jimmy,

Jimmy schreef:
Het gaat hier over Islam in de Katholieke scholen. Ik merk het duidelijk op dat daar veel tegenstand in is. Mijn eigen moeder die gelovig is zegt: dat ze dan naar hun eigen land gaan.


De islam is door een engel van satan (demon) in de wereld gekomen. In de quran openbaart satan zichzelf. Er zijn een aantal teksten in de quran die iedere Christen zou moeten kennen:

[urlhttps://www.youtube.com/watch?v=n5Nu6EabQD8[/url]

Dat allah en satan dezelfde zijn, is duidelijk:

https://www.youtube.com/watch?v=TLoUq8vybzY

De islam hoort niet thuis in Christelijke scholen, ook niet in Katholieke scholen! Het kan een zgn. "goed gebaar" richting moslims zijn, maar het gebaar richting Christelijke kinderen is ronduit fout. Kinderen zijn gemakkelijk te beinvloeden. Ik oordeel hiermee niet over moslims. Ik oordeel wel over de islam. In de Bijbel wordt de engel die dit valse evangelie brengt vervloekt, zoals we in Galaten 1 kunnen lezen:

Maar zelfs als wij, of een engel uit de hemel, u een evangelie zouden verkondigen, anders dan wat wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt

Jimmy schreef:
Islam in katholieke scholen? Dat aanvaarden we niet! Sommige gingen zelfs nog verder: het word tijd dat alle religies afgeschaft worden want zij brengen enkel onvrede (en ik schrijf dit nu nog in "mooie" woorden)


Het is een truc van de duivel, Jimmy! Alle religies verbieden... Mensen zijn verblind, wat bij God goed is, is bij de mensen kwaad en wat bij de mensen kwaad is, is bij God goed. De duivel draait het om, mensen geloven het. De getuigenis van Jezus Christus is de enige boodschap die verkondigd moet worden. Alle mensen hebben Jezus hard nodig! Moslims ook!

Jimmy schreef:
Het is nu onze taak om niet te zijn zoals de mens van de wereld. En de mens wilt wraak. Het is aan ons om te zijn zoals God is. En trachten anderen te vergeven.


Zeker Jimmy. We moeten onze vijanden vergeven. We moeten onze broeders en zusters vergeven. We moeten mensen vergeven, zoals God ons vergeeft en vergeven heeft. Maar, dat betekent niet dat we islamitisch onderwijs moeten toelaten.

Jimmy schreef:
Hoe moeilijk dat ook is. Wij moeten steeds beseffen, datgene dat God over ons beseft namelijk, dat wij niet beter weten. Daarom dat God ons wilt vergeven. Omdat wij niet beter weten. Wel zo weet de extremist ook niet beter. Hij volgt gewoon de orders op die zijn leiders hem geven. Hij is misleid. Nee het zijn de leiders die verkeerd zijn in werkelijkheid, niet de soldaten. En dat is overal zo.


Ieder mens is verantwoordelijk voor zichzelf, Jimmy!

Jimmy schreef:
Ginder zeggen ze dat ze moeten strijden voor God. Dat zeggen hun leiders. Zij geven hen redenen om oorlog te voeren. Wat doen de Westerse leiders? Wel die geven u redenen waarom zij moeten afgeslacht worden. Bent u dan verkeerd omdat u naar u leiders luistert? Omdat deze u misleiden? Onze leiders zijn geen haar beter dan de leiders van ISIS. Zij gebruiken mensen als pionnen. Daarom is het beter dat wij luisteren naar onze Ware Leider. Want in werkelijkheid is er maar eentje.


Natuurlijk, Jimmy! Dat betekent dat we moeten bidden voor onze vijanden, ook voor de leiders van ISIS! We moeten bidden dat deze mensen Jezus ontmoeten in een visioen, in een droom, door een evangelist, door het lezen van de Bijbel of door een Wonder. Ondertussen moeten we onze eigen mensen beschermen door Zijn Wapenuitrusting aan te doen. Dat betekent eveneens dat islamitisch onderwijs NIET thuis hoort in onze wereld. Het toelaten van islamitisch onderwijs betekent het binnenhalen van satan.

Jimmy schreef:
Wel, zou onze Leider ons vragen om oorlog te voeren? Dat is mogelijk, ik weet het niet maar ik betwijfel het.


Misschien wel, Jimmy. Ik denk dat de soldaten die Europa in 1944 / 1945 bevrijd hebben van de nazi-terreur deels in opdracht van HEM handelden. Ik sluit niet uit dat God ons vraagt te vechten. Ik weet het niet, ik laat het aan HEM!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.