Forum www.gelooft.com

Het is momenteel zo 05 mei 2024 21:25

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Zegent en Vervloekt niet
BerichtGeplaatst: wo 30 mar 2016 23:01 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
De spiritualiteit van het zegenen.

Spiritualiteit als de weg van Christus, dat is de geestelijke weg die ten leven voert.

Ieder die zegt en belijdt Jezus is Heer, kan dat belijden door de Heilige Geest.

Roep het uit: Iésous kurios - dat is: Jezus is Here en weet dat je bent opgenomen in de wolk van getuigen. Dan ben je in de gemeente een broeder en een zuster in de Heer.

Zegenen komt van bene dictum, wat betekent goed spreken.

Van Dale : een heilig woord dat overbrenging bewerkt van weldadige macht.

Wij mogen de Grote Naam zegenen, Baruch haSjem, Gezegend zij de Naam. De enige Naam gegeven tot behoud is Yeshua haMassiach, Jezus de Christus. Hij is de weg ten leven en Hij voert tot alle waarheid. Hij is de Wonderbare Raadsman door zijn Heilige Geest die jouw en mijn ziel wil bewonen als zijn tempel.

De engelen zingen de glorie van God, als er een kind in een stal wordt geboren.

In dat kind worden alle geslachten gezegend. Laat dat kind ook in je hart geboren worden. Want in dat kind is God Emmanuel, dat is God met ons. Hij wil wonen in ons meest innerlijke zelf. Daar is Hij de Wonderbare Raadsman, de Heilige Geest, de Trooster.

De gemeente is geroepen de Naam te zegenen en zegt: Gezegend hij, die komt in de naam des HEREN; wij zegenen u uit het huis des HEREN. Ps 118,26

Dat aannemen is jouw keuze. Jezus nodigt je uit. Door Jezus is God met ons, Hij is de de Emanuel, Hij zegt: Gelooft gij niet, dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij is? De woorden, die Ik tot u spreek, zeg Ik uit Mijzelf niet; maar de Vader, die in Mij blijft, doet zijn werken. Joh 14,10 De Heer wil intocht houden in je hart. Dan mag je Hem verwelkomen als Emanuel. God met ons. En de scharen, die vóór Hem uit gingen en die volgden, riepen, zeggende: Hosanna de Zoon van David, gezegend Hij, die komt in de naam des Heren; Hosanna in de hoogste hemelen! Mat 21,9

Wil je gezegend zijn? Dan wordt je door de Heer geroepen te zegenen

Zegent en vervloekt niet, overwin het kwade door het goede.

Enige jaren geleden schreef ik dit stukje ter bemoediging. In Suriname zag ik juist veel van het tegenover gestelde, van vervloekingen. Mensen die zich bezighouden met magie kunnen met behulp van demonen grote schade toe brengen. Hoe mensen gebonden kunnen worden/ zijn door een vloek.

In de Tabernakel de kerk in Paramaribo, vindt men bevrijding en mag men de kracht van de Heilige Geest duidelijk ervaren doordat vervloeking wordt verbroken en demonen heengezonden.

Jakobus 2:19
19 U gelooft dat God de enige is? Daar doet u goed aan. Maar de demonen geloven dat ook, en ze sidderen.

Lucas 9:1
Uitzending van de twaalf
1 Hij riep de twaalf bij zich en gaf hun macht en gezag over alle demonen, en de kracht om ziekten te genezen.

zie ook- http://cip.d8ik.nl/levensverhaal/juli-2 ... -aan-Jezus

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.