Forum www.gelooft.com

Het is momenteel zo 05 mei 2024 23:28

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Hoe kan dit?
BerichtGeplaatst: di 15 dec 2015 12:14 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik zit met een vraag. Allen die Christen zijn beweren God gevonden te hebben. Maar toch hebben wij allen meningsverschillen.
Hoe kan dit?
God kan toch niet tegen persoon 1 a zeggen en tegen persoon 2 b? Dat leid enkel maar tot meningsverschil en ruzie en is zelfs nutteloos. Want zo ontkracht God zichzelf.
Het lijkt mij meer iets voor de duivel, om verwarring te zaaien.
En wij hebben dat allemaal, want ook al kunnen we eensgezind zijn over bepaalde dingen met elkaar, we kunnen het niet met alles.
Hoe is dit mogelijk als wij allen beweren God gevonden te hebben?
Waarom zijn er dan nog meningsverschillen?

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hoe kan dit?
BerichtGeplaatst: di 15 dec 2015 12:52 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Ik zit met een vraag. Allen die Christen zijn beweren God gevonden te hebben. Maar toch hebben wij allen meningsverschillen.


Klopt Jimmy, dat lezen we ook in de Bijbel! De meest trouwe aanhangers van God, hadden soms (flinke) meningsverschillen!

Jimmy schreef:
Hoe kan dit? God kan toch niet tegen persoon 1 a zeggen en tegen persoon 2 b? Dat leid enkel maar tot meningsverschil en ruzie en is zelfs nutteloos. Want zo ontkracht God zichzelf.


Je geeft zelf al het antwoord:

Jimmy schreef:
Het lijkt mij meer iets voor de duivel, om verwarring te zaaien.


De duivel misleidt, dat begon al in Genesis. De duivel verkondigt leugens, wij trappen daar soms in. En, daarom hebben we Jezus zo hard nodig! De duivel is slim, maar onze Verlosser is oneindig veel slimmer. Wandel met HEM, zoals Henoch met HEM wandelde, maar ook Petrus, David, Job, Noach. Is het een garantie dat we nooit vallen? Absoluut niet! Zie David. Hij bevond zich in het diepste dal der zonden. Maar, wanneer we met HEM wandelen, en HEM in onze nabijheid accepteren, zullen we altijd overeind geholpen worden.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hoe kan dit?
BerichtGeplaatst: di 15 dec 2015 18:22 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Jimmy schreef:
Ik zit met een vraag. Allen die Christen zijn beweren God gevonden te hebben. Maar toch hebben wij allen meningsverschillen.
Hoe kan dit?
God kan toch niet tegen persoon 1 a zeggen en tegen persoon 2 b? Dat leid enkel maar tot meningsverschil en ruzie en is zelfs nutteloos. Want zo ontkracht God zichzelf.
Het lijkt mij meer iets voor de duivel, om verwarring te zaaien.
En wij hebben dat allemaal, want ook al kunnen we eensgezind zijn over bepaalde dingen met elkaar, we kunnen het niet met alles.
Hoe is dit mogelijk als wij allen beweren God gevonden te hebben?
Waarom zijn er dan nog meningsverschillen?

Ja die meningsverschillen onder Godskinderen , daar denk ik ook vaak aan .Maar wat jij schrijft over :
God kan toch niet tegen persoon 1 a zeggen en tegen persoon 2 b , geeft mij nog meer vragen dan
antwoorden .
Dan denk ik bijvoorbeeld aan wat in Openbaring staat over de 7 gemeenten .
De 7 sterren zijn de engelen van de 7 gemeenten .
----------------------------------
Hier word er verschillend naar de gemeenten toegesproken .
De goede werken en wat ze moeten laten en wat ze krijgen bij hun overwinning .
Ieder een eigen rol ? en toch EEN ?
______________________________________
Misschien zijn wij meer Gods kinderen dan dat wij beseffen , maar dan denk ik dat ieders geloof geen
reden mag ontstaan om over te redetwisten .
En ja als we niet zeker zijn over iets , dan hebben we toch onze Hogepriester : Jezus-Christus .
Maar redetwisten bevorderd de vrede niet en hoort niet bij Gods kinderen .
----
Ik denk ook vaak : wij diegene die geloven in de Heere Jezus kennen de Schrift heel goed .De een weet
perfect en onmiddellijk waar er iets geschreven staat , bij welke apostel enz...
De ander draagt zijn steentje bij op een andere manier , maar alles tot opbouw naar ZIJN KERK of gemeente .
En ik zou nog zo veel willen leren over de H.Schrift : vooral Openbaring : de 7 gemeenten .
Maar ja dat zal de tijd wel uitmaken zeker ?
Deze gedachten wilde ik even delen .
Grtjs Francoise


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hoe kan dit?
BerichtGeplaatst: di 15 dec 2015 18:39 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Franny schreef:
Deze gedachten wilde ik even delen .
Grtjs Francoise


Een mooie gedachte! Ik moet dan denken aan 1 Korinthiërs 12:

En er is verscheidenheid der gaven, doch het is dezelfde Geest; En er is verscheidenheid der bedieningen, en het is dezelfde Heere; En er is verscheidenheid der werkingen, doch het is dezelfde God, Die alles in allen werkt.

Helaas roemen sommige mensen met gaven die ze ontvangen, bedieningen die ze doen of werken die ze doen. Laten we beseffen dat alles van HEM komt. Alle eer komt uitsluitend HEM toe.

Luister nog eens naar onderstaand lied:

https://www.youtube.com/watch?v=uaRotNrd_cA

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hoe kan dit?
BerichtGeplaatst: di 15 dec 2015 18:52 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dankjewel Dirk om dat liedje weer in herinnering te brengen .Ik heb er net naar geluisterd .
Zo mooi en waar .
Veel liefs Fr.
a194.gif a194.gif
Ha ha twee maal kusjes , maar ik laat het staan hoor .
Grtjs


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hoe kan dit?
BerichtGeplaatst: di 15 dec 2015 21:54 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik denk dat u het misbegrijpt. Ja we kunnen allen andere taken hebben maar dat bedoelde ik niet.
Ik bedoelde het over kennis.
Hoe kan God bijvoorbeeld tegen persoon a zeggen dat de mens nederig moet zijn en tegen persoon b dat de mens fier moet zijn.
Ik wil dit duidelijk maken: als we allen God zouden volgen dan zouden we toch allemaal hetzelfde geloven, en dan heb ik het niet over taken maar over wat we geloven dat de Waarheid is. Hoe kan het dat we meningsverschillen hierover hebben als we allen bij God zijn? Hoe is dat mogelijk? De waarheid is toch voor iedereen hetzelfde? Toch hebben we meningsverschillen en dat begrijp ik niet.
Als ik twee kinderen heb dan zeg ik niet tegen het ene kind: dat snoepje is slecht en tegen het andere kind: dat snoepje is goed. Want als het kind ouder word dan gaat het enkel maar redetwisten tegen over het andere kind.
Hoe kan het snoepje zowel goed als slecht zijn? En allebei de kinderen zijn gezond, ze hebben geen ziekte waardoor het ene kind niet mag snoepen en het andere wel. Nee ze zijn identiek hetzelfde.
Ik zou tegen beide kinderen zeggen: dat snoepje is slecht of dat snoepje is goed.
Maar nu beweerd iedereen bij God te zijn maar de ene zegt; dat snoepje is goed en de andere zegt dat het slecht is. Hoe kan dat? Wilt God dan dat we redetwisten? Nee toch?
Als we allen bij God zouden zijn zouden we hetzelfde zeggen over het snoepje want dat zou voor iedereen hetzelfde zijn want de waarheid is voor iedereen hetzelfde. Is Jezus de redder van ons allen of niet? Ja toch? De waarheid is toch dat Hij onze redder is.
Hoe kunnen onze meningen dan verschillen als de waarheid niet beide kan zijn? Als er maar 1 van beide de waarheid kan zijn? Hoe kunnen we dan allen beweren bij God te wandelen als onze waarheid van elkaar verschilt? Wandelt IS dan ook bij God?
Waarom denken we dat eenieder die in Jezus gelooft uiteindelijk bij God wandelt terwijl dat kleine details in wat ze geloven verschillend zijn? Dat is wat ik duidelijk wil maken. Als we allen bij God zouden wandelen zouden we NOOIT redetwisten. Toch doen we dat wel. Hoe kan dat?
Kan dat niet alleen als wat wij geloven dat de Waarheid is datgene is dat wij willen geloven dat de Waarheid is? Is dat niet wat velen doen? Ja dan is het mogelijk dat er meningsverschillen zijn. Maar wanneer Jezus terug komt dan zal het duidelijk worden wat de Waarheid is en dan zal iedereen water bij de wijn moeten doen.
Als wij God zouden volgen dan zou het nu al duidelijk zijn wat de Waarheid is maar wij volgen dat gene wat wij willen dat de waarheid is. En daardoor kan alles in de Bijbel voor een ieder een andere betekenis hebben, terwijl de Waarheid niet a en b tegelijk kan zijn.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hoe kan dit?
BerichtGeplaatst: di 15 dec 2015 22:10 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jimmy schreef:
Ik wil dit duidelijk maken: als we allen God zouden volgen dan zouden we toch allemaal hetzelfde geloven, en dan heb ik het niet over taken maar over wat we geloven dat de Waarheid is. Hoe kan het dat we meningsverschillen hierover hebben als we allen bij God zijn? Hoe is dat mogelijk? De waarheid is toch voor iedereen hetzelfde? Toch hebben we meningsverschillen en dat begrijp ik niet.


Dat komt omdat we zondaren zijn, Jimmy!

Jimmy schreef:
Maar nu beweerd iedereen bij God te zijn maar de ene zegt; dat snoepje is goed en de andere zegt dat het slecht is. Hoe kan dat? Wilt God dan dat we redetwisten? Nee toch?


Twist is van de duivel. Bestudering van Zijn Woord is prima. Dan kunnen we helaas tot verschillende conclusies komen. De een is verder ontwikkeld in bepaalde facetten van het geloof dan de ander. Er zijn mensen die zich niet willen laten onderwijzen, omdat ze het zelf zo goed weten. Tegelijk moeten we blijven beseffen dat we zondaren zijn. We zijn gered, door HEM, maar we zijn niet God zelf! We blijven fouten maken. En, nogmaals, daarom hebben we Jezus zo hard nodig!

Jimmy schreef:
Is Jezus de redder van ons allen of niet? Ja toch? De waarheid is toch dat Hij onze redder is.


HIJ is de Redder! Klopt! Ik zal het proberen uit te leggen middels een voorbeeld. Er zal zeker iets aan te merken zijn op het voorbeeld, maar ik doe een poging:

Stel drie personen krijgen ieder een enorme boete van 10 miljoen euro. Als ze niet betalen, gaan ze levenslang de gevangenis in. Nu komt er een rijke man die de boete voor alle drie wil betalen.

Persoon 1 zegt: "Graag, en neemt het aanbod aan"
Persoon 2 zegt: "Graag, en neemt het aanbod aan". Ook gaat hij op zijn kop staan.
Persoon 3 zegt: "Ik ga u in alles dienen, ik wil het aanbod verdienen, ik ga mijn best doen". Maar, hij wijst af.

Persoon 1 is vrij, persoon 2 ook. Toch hebben ze een meningsverschil. Immers, persoon 2 gaat op zijn kop staan, persoon 1 wijst het af. Persoon 3 gaat de gevangenis in, ondanks het feit dat hij zijn best wil doen en het aanbod wil verdienen. Hij kan het niet. Het is een geschenk, je kunt het niet verdienen, je kunt het slechts aannemen.

Persoon 1 en 2 krijgen ruzie. Jammer, heel jammer en verdrietig. Maar, ze blijven vrij. Persoon 3 gaat zich mengen in de discussie en komt voor persoon 1 op. Hij beweert dat het belachelijk is om op je kop te staan. Hij geeft persoon 1 gelijk. Nu lijkt het erop alsof er eenstemmigheid is. Echter, persoon 3 is de wolf in schaapskleren. Persoon 1 en 2 zijn beiden vrij, ondanks het meningsverschil.

Jimmy schreef:
Hoe kunnen onze meningen dan verschillen als de waarheid niet beide kan zijn? Als er maar 1 van beide de waarheid kan zijn? Hoe kunnen we dan allen beweren bij God te wandelen als onze waarheid van elkaar verschilt? Wandelt IS dan ook bij God?


Nee, IS wandelt niet bij God. Er is 1 Waarheid, dat klopt. Die Waarheid is te vinden in en door Jezus Christus. En, helaas is het niet altijd gemakkelijk de leugen te herkennen. Daarom is het belangrijk een relatie met God te hebben en je te laten leiden door de Heilige Geest. Niemand komt tot God dan door Jezus!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hoe kan dit?
BerichtGeplaatst: di 15 dec 2015 22:21 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik weet dat IS niet bij God wandelt Dirk maar zij geloven dat wel.
Dat is net wat ik wil duidelijk maken.

Maar laat maar het maakt allemaal waarschijnlijk toch niet uit.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hoe kan dit?
BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2015 15:05 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Redetwisten zouden we beter niet doen . En ja , ik vraag mij ook vaak af hoe dat komt dat er geredetwist
word onder christenen of gelovigen in Jezus .
_________________
Maar als ik denk waar Jezus zegt van b.v. niet te oordelen dan kan je reeds snel zeggen dat ook al geloof je in :
Jezus je dat bijna dagelijks doet .Soms zelfs onbewust . En ook zeg je soms dingen tegen een ander waar je achteraf spijt van hebt .
Maar dan denk ik weer dat als het daarna weer goed komt tussen beide partijen en wat er geweest is
toch tot opbouw heeft gediend tot de weg naar heiliging er meerdere mensen er baat van hebben,
het een goede zaak is .
Tenslotte hebben we mekaar nodig om hogerop te geraken op de ladder die naar de hemel leid .
___________________
En ja Jezus is onze aller Redder .HIJ begeleid ons en gaat ons voorop , ook al is de trap soms hoger dan
verwacht .
---------------
Het is ook jammer dat veel leer tussen de Leer van Jezus is bijgevoegd of afgenomen , daar HIJ de Enige
Waarheid is en blijft .
Jammer omdat er zo ook redetwisterij kan ontstaan en het ons moeilijker maakt om de trap te beklimmen .
Daarom ook ben ik blij dat er goede begeleiders zijn die ons doen inzien wat het inhoud om de Waarheid te ontdekken die : ONZE Heer Jezus-Christus is .
_________________
Als je meer kennis hebt van dat gegeven word er ook meer van je gevraagd .Maar het is aan de aanhoorders om te beslissen en er gehoor aan te geven .
Och ja ieder heeft zo wel zijn gave om onze Heer daadwerkelijk te dienen en te volgen .
Er zijn er die uit liefde voor gehandicapten werken zonder twisterij .Of vrede kunnen stichten als er ruzie
heerst .
En er staat in de H.Schrift : zalig die vredelievend zijn want zij zijn kinderen Gods
----------------------------------
Ik ben Jezus zo dankbaar dat HIJ ons dat allemaal vertelt .
Ja gelukkig word ik ervan .
Grtjs FR.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.