Forum www.gelooft.com

Het is momenteel ma 06 mei 2024 01:10

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Vraag aan Jimmy
BerichtGeplaatst: do 17 sep 2015 09:42 
Citeer:
Ik ga zeker akkoord dat we vergeven worden voor onze zonden maar dat verandert niets aan het feit dat we moeten eraan werken. Als het niet lukt zal het vergeven worden maar we moeten eraan werken. We moeten ze enkel niet meer als een last dragen. Ja we worden vergeven voor onze zonden en Jezus heeft ons bevrijd van de zonde maar dat is van de dood die de zonde voortbrengt. Daar heeft Jezus ons van bevrijd. Ik wil maar duidelijk maken dat aan de zonde werken ZEER belangrijk is maar als u iets niet lukt, zoals er dingen zullen zijn omdat ze in ons dna zitten en een erfzonde zijn, draag die dan niet als een last en werk aan datgene dat op die moment wel mogelijk is! Zo zal u groeien en zal misschien ooit, het onmogelijke ook mogelijk zijn. Dat is maar een gedacht want zover ben ik nog niet maar ik ben toch al bezig met het mogelijke te verbeteren. Ik denk dat dat niet meer als normaal is als u weet wat voor een groot geschenk wij met Jezus zijn offer krijgen. Ja de zonde doet er niet meer toe, wij leven niet meer voor die wet maar wij zien het als een taak. Dat hoop ik althans toch...
_________________


Jimmy ik wilde dit niet in het dagelijks woord verder bespreken, maar zou jij me concreet kunnen zeggen hoe je zelf aan je zonden werkt?
Ik begrijp het niet zo goed hoe dat gaat. Ik probeer met hulp van de Heilige Geest die in mij woont, een leven te leiden naar Gods wil. Deze wil staat in de bijbel.
Dus niet zelf proberen "heiliger" te worden. Dat zal niet lukken. Daarom ben ik benieuwd hoe jij dat doet.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Vraag aan Jimmy
BerichtGeplaatst: zo 08 nov 2015 14:38 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Koningsdochter schreef:
Citeer:
Ik ga zeker akkoord dat we vergeven worden voor onze zonden maar dat verandert niets aan het feit dat we moeten eraan werken. Als het niet lukt zal het vergeven worden maar we moeten eraan werken. We moeten ze enkel niet meer als een last dragen. Ja we worden vergeven voor onze zonden en Jezus heeft ons bevrijd van de zonde maar dat is van de dood die de zonde voortbrengt. Daar heeft Jezus ons van bevrijd. Ik wil maar duidelijk maken dat aan de zonde werken ZEER belangrijk is maar als u iets niet lukt, zoals er dingen zullen zijn omdat ze in ons dna zitten en een erfzonde zijn, draag die dan niet als een last en werk aan datgene dat op die moment wel mogelijk is! Zo zal u groeien en zal misschien ooit, het onmogelijke ook mogelijk zijn. Dat is maar een gedacht want zover ben ik nog niet maar ik ben toch al bezig met het mogelijke te verbeteren. Ik denk dat dat niet meer als normaal is als u weet wat voor een groot geschenk wij met Jezus zijn offer krijgen. Ja de zonde doet er niet meer toe, wij leven niet meer voor die wet maar wij zien het als een taak. Dat hoop ik althans toch...
_________________


Jimmy ik wilde dit niet in het dagelijks woord verder bespreken, maar zou jij me concreet kunnen zeggen hoe je zelf aan je zonden werkt?
Ik begrijp het niet zo goed hoe dat gaat. Ik probeer met hulp van de Heilige Geest die in mij woont, een leven te leiden naar Gods wil. Deze wil staat in de bijbel.
Dus niet zelf proberen "heiliger" te worden. Dat zal niet lukken. Daarom ben ik benieuwd hoe jij dat doet.


Het is enkel en alleen doormiddel van God dat we kunnen slagen in onze zonden (sommige, waar we genoeg geloof in hebben dat het kan) kunnen overwinnen maar we hebben God niet nodig om eraan te werken. U moet dat zo bekijken: Het is niet de uitkomst die altijd telt maar de inzet. Als u doormiddel van twijfel en te weinig geloof niet slaagt om een zonde te overwinnen maar er toch zeer hard aan het werken bent en dat zo goed als niet opgeeft omdat u simpelweg een goed persoon wilt zijn, niet omdat u "heilig" wilt zijn want dat is een titel en dat betekent dat u uzelf verhoogt en daardoor zondigt u weer.
Het is ingewikkeld. Uiteindelijk staat er letterlijk geschreven dat als we geloven in Jezus offer dat we vergeven zullen worden, en dat is ook zo, maar misschien zit er toch nog iets goeds in mij want ik wil een goed persoon zijn. Ik wil mij niet volledig laten gaan, ik heb al genoeg zonden. Ik werk er dus aan, niet om iets te verdienen of iets te winnen zoals een titel of zelfs vergeving maar omdat ik dat wil. Omdat ik een beter persoon wil zijn dan ik ben. Ik zal pas echt gelukkig zijn als ik volmaakt ben. Ik snap dat dat misschien moeilijk te begrijpen is maar als men volmaakt is dan is alles waarlijk goed en ik houd van het goede. Ik weet ook dat in deze wereld veel slecht is, het is als een vis die in een tank vuil water zit. De vis zal ziek worden en sterven. Als je dit weet dan is het te begrijpen dat de oorzaak van dood wijzelf en onze zonden zijn. Als u dat beseft dan snapt u hoe slecht de zonde wel niet is. Doe ik het dan om langer te leven? Neen. Want er zijn talloze zonden waarvan men nog niet eens weet dat het een zonde is, waardoor we toch zullen sterven. Je moet het bekijken als een appel die aan het rotten is, zo is de wereld. Ze rot enkel maar verder en word slechter en bedorvener. Zo rotten wij ook verder en wij worden slechter en slechter. Dat is al bewezen, toen God de vloed over de aarde liet komen was de mens ook op een zeker punt gekomen van slechtheid, ze waren zo bedorven en slecht dat God er een einde aan MOEST maken. Zo rotten wij nu ook verder tot dat God er een einde zal aan MOETEN maken. Of , zoals er geschreven staat, zal er geen enkel mens nog gered kunnen worden. De dagen zullen moeten verkort worden.
Daarom haat ik de zonde zo hard, en ook al roepen vele van de daken dat het niet meer uitmaakt en dat Jezus is gestorven voor onze zonden dus dat we niet moeten bezig zijn met die "last" op ons te leggen maar ik zeg u: als u weet wat u zal krijgen van God dan is dat helemaal geen last! Als u weet hoe graag God u ziet dan is dat helemaal geen last! Ik vind bovenstaande een excuus om niet aan de zonde te moeten werken. Want ze zullen ons niet vergeven laten worden. Dat doet Jezus zijn offer. Hoe egoïstisch is dat? Dus we kunnen er niets meer mee verdienen en dan moeten we het ook niet meer doen? Dat vind ik maar een rare denkwijze.

Er zijn zonden die ik niet kan veranderen omdat de wil er niet is of omdat ze te moeilijk zijn. Omdat ik te weinig geloof heb of omdat ik het gevoel heb dat het niet uitmaakt. Dat bewijst inderdaad wat u zegt: dat we God nodig hebben want als het aan ons ligt komt het er soms niet van. We moeten aan onszelf werken, doormiddel van Gods Kracht in hoeverre dat dat mogelijk is. Zonder onszelf te belasten want als men dat doet dan geeft men op. Het is allemaal ingewikkeld.

Ik kan enkel doen wat ik geloof dat het juiste is, zoals we allen doen, uw gedacht is dus, en een ander zijn, evenveel waard als het mijne en omgekeerd. Kunnen we de waarheid wel weten? Of kunnen we enkel doen wat we denken dat juist is? Verschilt dat van persoon tot persoon? Ja. Is dat daarom minder juist? Dan zijn we allemaal verkeerd.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.