Forum www.gelooft.com

Het is momenteel ma 06 mei 2024 01:33

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Waarom?
BerichtGeplaatst: di 15 sep 2015 18:12 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Waarom? Waarom is de mens al zover gegaan dat hij er niet meer tegen kan dat hij word tegen gesproken. Dat hij word gecorrigeerd, terecht gewezen. Waarom moeten wij ons als slaaf voorstellen? Waarom moeten wij onszelf verlagen terwijl alle andere zich lijken te verhogen? Waarom wil de mens alleen nog maar iets positiefs horen, terwijl het eigenlijk niet zo positief is. Waarom is er geen begrip meer voor terechtwijzing? Waarom moeten wij er ons voor excuseren? Waarom word er dan de liefde aangehaald? Waarom heeft terecht wijzen opeens niets meer met liefde te maken? Waarom deden ze het vroeger dan? Waarom was dat belangrijk en nu niet meer? Waarom mag men niet beoordelen? Waarom is dat net hezelfde als veroordelen? Waarom is beoordelen niet goed, als je iets maakt en je beoordeelt dat dan weet je toch welke punten beter kunnen? Waarom is dat slecht?
Waarom? Waarom? Waarom?

Ik kan zovele vragen stellen met waarom, we lijken allemaal veel vergeten te zijn. Maar we weten niet beter, net zoals Christus zei voor Hij aan het kruis werd gehangen: Vergeef hen Vader, ze weten niet beter.
Het is nog altijd zo, althans daar kies ik voor omdat te geloven. Het is allemaal de schuld van die domme satan. Ik HAAT hem werkelijk, en als ik de kans krijg zal ik zelfs strijden tegen hem! Ik zal mijn zwaard opnemen tegen hem als dat moet, met alle plezier, want ik haat hem. Hij is de reden en oorzaak van alle slechtheid! Niet de mens.
Waarom mag je iemand niet meer laten inzien dat hij soms satan aan het woord laat of zelfs laat handelen? Waarom is dat gelijk aan veroordelen? Is dat niet een beetje dom?
Moeten we dan werkelijk een speelbal zijn van satan? Zijn wil doen zonder dat we het lijken te beseffen? Heeft dat dan veel te maken met liefde voor God of voor uw naaste?
Waarom word het goede als slechte bekeken, en waarom het slechte als goede?
Satan ik haat u en ik hoop op de dag dat God u mogen straffen als dat in Zijn wil ligt.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Waarom?
BerichtGeplaatst: do 15 okt 2015 19:43 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 15 sep 2015 08:03
Berichten: 50
Jimmy schreef:
Waarom? Waarom is de mens al zover gegaan dat hij er niet meer tegen kan dat hij word tegen gesproken. Dat hij word gecorrigeerd, terecht gewezen. Waarom moeten wij ons als slaaf voorstellen? Waarom moeten wij onszelf verlagen terwijl alle andere zich lijken te verhogen? Waarom wil de mens alleen nog maar iets positiefs horen, terwijl het eigenlijk niet zo positief is. Waarom is er geen begrip meer voor terechtwijzing? Waarom moeten wij er ons voor excuseren? Waarom word er dan de liefde aangehaald? Waarom heeft terecht wijzen opeens niets meer met liefde te maken? Waarom deden ze het vroeger dan? Waarom was dat belangrijk en nu niet meer? Waarom mag men niet beoordelen? Waarom is dat net hezelfde als veroordelen? Waarom is beoordelen niet goed, als je iets maakt en je beoordeelt dat dan weet je toch welke punten beter kunnen? Waarom is dat slecht?
Waarom? Waarom? Waarom?

Ik kan zovele vragen stellen met waarom, we lijken allemaal veel vergeten te zijn. Maar we weten niet beter, net zoals Christus zei voor Hij aan het kruis werd gehangen: Vergeef hen Vader, ze weten niet beter.
Het is nog altijd zo, althans daar kies ik voor omdat te geloven. Het is allemaal de schuld van die domme satan. Ik HAAT hem werkelijk, en als ik de kans krijg zal ik zelfs strijden tegen hem! Ik zal mijn zwaard opnemen tegen hem als dat moet, met alle plezier, want ik haat hem. Hij is de reden en oorzaak van alle slechtheid! Niet de mens.
Waarom mag je iemand niet meer laten inzien dat hij soms satan aan het woord laat of zelfs laat handelen? Waarom is dat gelijk aan veroordelen? Is dat niet een beetje dom?
Moeten we dan werkelijk een speelbal zijn van satan? Zijn wil doen zonder dat we het lijken te beseffen? Heeft dat dan veel te maken met liefde voor God of voor uw naaste?
Waarom word het goede als slechte bekeken, en waarom het slechte als goede?
Satan ik haat u en ik hoop op de dag dat God u mogen straffen als dat in Zijn wil ligt.


Waarom vragen naar het waarom? Iedereen leeft zijn leven, en ieder hoopt dit zo best mogelijk te doen. Maar,... we zijn niet allemaal gelijk, en ieder heeft zijn goede en kwade kanten. Hoeven we dit dan te bekritiseren of te veroordelen? Zijn wij gerechtigd om andere terecht te wijzen? Moeten wij ons daar vragen om/bij stellen? Ik denk het eigenlijk niet. Het leven zal ons voor een deel gaan vormen, is dat dan de schuld van die persoon, of de schuld van de maatschappij? Terecht wijzen of (levenswijze) corrigeren is dus niet aan ons besteed, hierdoor loopt het namelijk fout. Men heeft zoveel aan zichzelf te schaven dat een mensenleven veel tekort is. Wij hoeven ons dus niet bezig te houden met andermans leven. Dat is ieders eigen verantwoordelijkheid.
Oja, en beoordelen is niet gelijk aan veroordelen. Aangaande wat je schrijft kan ik U beoordelen, wat helemaal niet wil zeggen dat ik je zal/mag veroordelen hiervoor.

Je vraag betreffende "waarom deden ze het vroeger dan", lijkt mij onnodig. Wat vroeger was, is vandaag niet anders. Ons levenswijze is misschien veranderd ten opzichte van vroeger, maar ons al oude (mens) instinct is niet veranderd.

En haat,... De manier hoe we hiermee omgaan is belangrijk. Ik denk dat men in het leven, het best kan leren hoe men, op een voor zichzelf aanvaardbare manier kan relativeren. Simpel gezegd, haat is een vervuiling van het gezond verstand.

Ik ervaar het Geloof als een vrijheid, een liefde die ieder voor zichzelf beleeft en aanvoelt, elk op zijn of haar manier. God kan en zal niet meer van mij verwachten, dan tot waar ik toe (geestelijk of verstandelijk) instaat ben. In het Geloof merk ik vaak dat men te weinig rekening houd met de psychologische "menselijke" kant van elk individu. Men leest en predikt delen uit de Bijbel, maar hoe plant je dit in een wereld die vaak het tegenovergestelde vertegenwoordigd? Hoe plant je eeuwenoude geschriften, in het leven van vandaag? Dat is gewoon onmogelijk. Mentaal staat men een heel stuk verder vandaag, dan toen. Jezus of God is geen Bijbel, net zoals Allah geen Koran is. Ook schreef geen van beiden persoonlijk, de Heilige geschriften.

Ik zie Satan niet als een "persoon", maar een deel van wat je zelf bent. Je hebt het volgens mij dan ook zelf in de hand. Je maakt dagelijks keuzes, en je moet zelf beoordelen wat een goede of foute keuze is. En dan komt men terug tot wat een mens instaat is. Trouwens een slimme mens, maakt hem nog geen verstandige mens, zijn twee verschillende aspecten.
Men kan niet alleen een beter mens worden door de Bijbel uit het hoofd te kennen. Men moet eerst beginnen en stilstaan bij het psychologische van de mensen, en dan pas kan men verder uitbouwen en de geschriften naar waarde te interpreteren. Wat geen afbreuk doet aan de geschriften hoor, integendeel krijgen ze meer waarde.

Ik zou dus durven zeggen, we zijn niet de speelbal van Satan, maar van onszelf.

Voor alle duidelijkheid is dit mijn interpretatie, en zoals ik al eerder schreef, moet ieder dit voor zichzelf uitmaken en aanvoelen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Waarom?
BerichtGeplaatst: do 15 okt 2015 19:52 
Jimmy mijn mening is dat het best nog wel kan gebeuren. Maar persoonlijk denk ik dat ik niet pauschaal be-of veroordeelt wil /kan worden.
Iemand die me goed kent mag me ook terecht wijzen. Maar dat stelt wel dat er een onderlinge relatie is.
Tegenspreken mag ook. Misschien niet altijd leuk, maar ook dan is het hoe en waarom. Mischien ben je met elkaar gewoon niet dezelfde mening en hoeft het allebij niet fout te zijn.
En vergeet niet, we zijn allemaal mensen, dus wie zegt dat ik het goed heb met mijn mening, of jij of een ander.
Dat kan uiteindelijk alleen God weten.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Waarom?
BerichtGeplaatst: do 15 okt 2015 20:55 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: di 25 aug 2015 08:10
Berichten: 88
De enige plaats waar satan kan worden overwonnen, is in het eigen hart. Satan kan onmogelijk door en met haat en eveneens onmogelijk door het zwaard worden overwonnen....

Waar een mens zich voor in kan (laten) zetten is het bidden dat de Heer de haat uit het eigen hart verwijdert, en zichzelf aan Christus overgeven. Zelf geen slaaf meer zijn van de haat.

Dat betekent ook selectief zijn in de gedachten die men toelaat tot zijn hart en zijn geest, zijn gedachten. Want gedachten komen van buitenaf, ofschoon de mens vaak denkt dat ie al zijn gedachten zelf produceert. Men kan ervoor kiezen - en al helemaal met Jezus Christus aan zijn zijde - om gedachten en gevoelens van haat niet toe te laten, niet te laten postvatten. Dan neemt men ze waar maar laat ze niet binnen.

Naar mijn mening en ervaring is dit voor een volgeling van Christus een fundamentele vaardigheid van geestelijke oefening, die sowieso belangrijk is om met de Heer te kunnen wandelen. Daarbij struikelen is niet erg, dat hoort bij oefening. Na het struikelen lopen wij verder, hand in hand met Onze Heer.

De werkelijke strijd van satan gaat om het hart van de mens, met name van de gelovige.

_________________
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).

Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil for Thou art with me....(Ps.23:4)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Waarom?
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2015 06:45 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 15 sep 2015 08:03
Berichten: 50
Anja schreef:
Want gedachten komen van buitenaf, ofschoon de mens vaak denkt dat ie al zijn gedachten zelf produceert.


Dag Anja,

Kan je dit even toelichten aub. Vanwaar komen volgens U de gedachten?
Gedachten zijn een gevolg van ons denkvermogen. Of ziet U dit anders?

Groeten


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Waarom?
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2015 09:23 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
MarioDW schreef:
Gedachten zijn een gevolg van ons denkvermogen.


In Eden werden Adam en Eva verleid door de slang, satan. Adam en Eva lieten dit toe, de gedachten kwamen van buitenaf, letterlijk. Ze werden ingefluisterd.

De eeuwen daarna heeft de duivel vele mensen misleid en geprobeerd te misleiden. De duivel probeerde Jezus zelfs in de woestijn te misleiden door waarheid te verkondigen vermengd met een klein beetje leugen. In bijvoorbeeld Matthëus 4 lezen we dat de verleiding van buitenaf komt. De duivel fluistert Jezus in:

Indien Gij Gods Zoon zijt, zeg, dat deze stenen broden worden.

Indien Gij Gods Zoon zijt, werp Uzelven nederwaarts; want er is geschreven, dat Hij Zijn engelen van U bevelen zal, en dat zij U op de handen zullen nemen, opdat Gij niet te eniger tijd Uw voet aan een steen aanstoot.

Het is zondermeer waar dat Jezus stenen in brood kan veranderen. Toen, nu nog steeds! Het gebeurt! Het is waar dat de engelen HEM op de handen zullen nemen. Het is ook waar dat de engelen ons nog steeds beschermen. De leugen is de wijze waarop het geformuleerd wordt. Jezus antwoordt naar het Woord:

Doch Hij, antwoordende, zeide: Er is geschreven: De mens zal bij brood alleen niet leven, maar bij alle woord, dat door den mond Gods uitgaat.

Jezus zeide tot hem: Er is wederom geschreven: Gij zult den Heere, uw God, niet verzoeken.


En:

Ga weg, satan

Wij hebben dezelfde autoriteit! In Naam van Jezus kunnen wij deze gedachten, die wel degelijk van buitenaf komen, door de duivel, wegsturen! Het gevolg is duidelijk:

Toen liet de duivel van Hem af; en ziet, de engelen zijn toegekomen, en dienden Hem.

De Naam Jezus opent geestelijk deuren, letterlijk en figuurlijk. De gedachten komen zeker van buiten. Door Jezus hebben wij macht over de gedachten, en inderdaad het vraagt geestelijke oefening (gebed) met af en toe struikelen. Tevens worden we af en toe flink gesnoeid, om daarna verder te kunnen groeien, en dat kan verschrikkelijk veel pijn doen, maar ook dan mogen we HEM in onze nabijheid ervaren!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Waarom?
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2015 14:08 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 15 sep 2015 08:03
Berichten: 50
Dirk schreef:
MarioDW schreef:
Gedachten zijn een gevolg van ons denkvermogen.


In Eden werden Adam en Eva verleid door de slang, satan. Adam en Eva lieten dit toe, de gedachten kwamen van buitenaf, letterlijk. Ze werden ingefluisterd.

De eeuwen daarna heeft de duivel vele mensen misleid en geprobeerd te misleiden. De duivel probeerde Jezus zelfs in de woestijn te misleiden door waarheid te verkondigen vermengd met een klein beetje leugen. In bijvoorbeeld Matthëus 4 lezen we dat de verleiding van buitenaf komt. De duivel fluistert Jezus in:

Indien Gij Gods Zoon zijt, zeg, dat deze stenen broden worden.

Indien Gij Gods Zoon zijt, werp Uzelven nederwaarts; want er is geschreven, dat Hij Zijn engelen van U bevelen zal, en dat zij U op de handen zullen nemen, opdat Gij niet te eniger tijd Uw voet aan een steen aanstoot.

Het is zondermeer waar dat Jezus stenen in brood kan veranderen. Toen, nu nog steeds! Het gebeurt! Het is waar dat de engelen HEM op de handen zullen nemen. Het is ook waar dat de engelen ons nog steeds beschermen. De leugen is de wijze waarop het geformuleerd wordt. Jezus antwoordt naar het Woord:

Doch Hij, antwoordende, zeide: Er is geschreven: De mens zal bij brood alleen niet leven, maar bij alle woord, dat door den mond Gods uitgaat.

Jezus zeide tot hem: Er is wederom geschreven: Gij zult den Heere, uw God, niet verzoeken.


En:

Ga weg, satan

Wij hebben dezelfde autoriteit! In Naam van Jezus kunnen wij deze gedachten, die wel degelijk van buitenaf komen, door de duivel, wegsturen! Het gevolg is duidelijk:

Toen liet de duivel van Hem af; en ziet, de engelen zijn toegekomen, en dienden Hem.

De Naam Jezus opent geestelijk deuren, letterlijk en figuurlijk. De gedachten komen zeker van buiten. Door Jezus hebben wij macht over de gedachten, en inderdaad het vraagt geestelijke oefening (gebed) met af en toe struikelen. Tevens worden we af en toe flink gesnoeid, om daarna verder te kunnen groeien, en dat kan verschrikkelijk veel pijn doen, maar ook dan mogen we HEM in onze nabijheid ervaren!


Adam en Eva is een verhaal, en een gelijkaardige versie bestaat van reeds vóór Christus. En ik dacht zelfs dat die versie in Syrië gevonden is.

Alle respect hoe U of iemand anders het ziet, maar ik beslis zelf over welke gedachten ik in daden zal omzetten. Dit is gedeeltelijk bepalend in iemands karakter welke keuzes ze maken, gedeeltelijk door levenservaringen, zowel positieve als negatieve.
Ik ga Jezus niet aanbidden om mij te helpen kiezen in het maken van beslissingen, ik heb een helder verstand gekregen, dat weet welke beslissing op dat moment de beste is. Ik heb niet het gevoel dat daar enig kwaad mij zal of kan beïnvloeden. Ik kan goed en kwaad heel goed inschatten, en het ligt aan mij wat ik ermee zal doen.
En wat zonden zou betreffen, dat heb je zelf in de hand. Het enige wat sommige missen is karakter, maar daar hebben ook zij niet voor gekozen.

Even ter inlichting, bedoel je dat vandaag nog steeds er broden uit stenen worden veranderd?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Waarom?
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2015 18:11 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
MarioDW schreef:
Even ter inlichting, bedoel je dat vandaag nog steeds er broden uit stenen worden veranderd?


In de Bijbel lezen we dat Jezus over water liep. HIJ genas grote scharen mensen. Jezus voedde duizenden mensen met een paar vissen en broden. Ook de volgelingen deden wonderen, de Bijbel staat er vol mee. Ook vandaag gebeuren deze wonderen nog.

Vanwaar je vraag, MarioDW?

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Waarom?
BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2015 20:01 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 15 sep 2015 08:03
Berichten: 50
Dirk schreef:
Vanwaar je vraag, MarioDW?


Omdat ik denk dat je het werkelijk meende dat vandaag de dag er nog wonderen gebeuren, zoals ze in de Bijbel geschreven staan.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Waarom?
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2015 09:13 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: di 25 aug 2015 08:10
Berichten: 88
MarioDW schreef:
Dirk schreef:
Vanwaar je vraag, MarioDW?


Omdat ik denk dat je het werkelijk meende dat vandaag de dag er nog wonderen gebeuren, zoals ze in de Bijbel geschreven staan.



En dat is ook zo. Niet meer op die schaal, en meer in het verborgene. Maar: ja! Ze gebeuren. Zeer zeker.

_________________
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).

Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil for Thou art with me....(Ps.23:4)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Waarom?
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2015 09:46 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dirk schreef:
MarioDW schreef:
Gedachten zijn een gevolg van ons denkvermogen.


In Eden werden Adam en Eva verleid door de slang, satan. Adam en Eva lieten dit toe, de gedachten kwamen van buitenaf, letterlijk. Ze werden ingefluisterd.

De eeuwen daarna heeft de duivel vele mensen misleid en geprobeerd te misleiden. De duivel probeerde Jezus zelfs in de woestijn te misleiden door waarheid te verkondigen vermengd met een klein beetje leugen. In bijvoorbeeld Matthëus 4 lezen we dat de verleiding van buitenaf komt. De duivel fluistert Jezus in:

Indien Gij Gods Zoon zijt, zeg, dat deze stenen broden worden.

Indien Gij Gods Zoon zijt, werp Uzelven nederwaarts; want er is geschreven, dat Hij Zijn engelen van U bevelen zal, en dat zij U op de handen zullen nemen, opdat Gij niet te eniger tijd Uw voet aan een steen aanstoot.

Het is zondermeer waar dat Jezus stenen in brood kan veranderen. Toen, nu nog steeds! Het gebeurt! Het is waar dat de engelen HEM op de handen zullen nemen. Het is ook waar dat de engelen ons nog steeds beschermen. De leugen is de wijze waarop het geformuleerd wordt. Jezus antwoordt naar het Woord:

Doch Hij, antwoordende, zeide: Er is geschreven: De mens zal bij brood alleen niet leven, maar bij alle woord, dat door den mond Gods uitgaat.

Jezus zeide tot hem: Er is wederom geschreven: Gij zult den Heere, uw God, niet verzoeken.


En:

Ga weg, satan

Wij hebben dezelfde autoriteit! In Naam van Jezus kunnen wij deze gedachten, die wel degelijk van buitenaf komen, door de duivel, wegsturen! Het gevolg is duidelijk:

Toen liet de duivel van Hem af; en ziet, de engelen zijn toegekomen, en dienden Hem.

De Naam Jezus opent geestelijk deuren, letterlijk en figuurlijk. De gedachten komen zeker van buiten. Door Jezus hebben wij macht over de gedachten, en inderdaad het vraagt geestelijke oefening (gebed) met af en toe struikelen. Tevens worden we af en toe flink gesnoeid, om daarna verder te kunnen groeien, en dat kan verschrikkelijk veel pijn doen, maar ook dan mogen we HEM in onze nabijheid ervaren!

Amen
MarioDW schreef:
Dirk schreef:
Vanwaar je vraag, MarioDW?


Omdat ik denk dat je het werkelijk meende dat vandaag de dag er nog wonderen gebeuren, zoals ze in de Bijbel geschreven staan.

Wonderen , wat bedoelen mensen met het woord wonderen die in de Bijbel beschreven staan ?
Grootte wonderen zoals :
-De zee die voor een doorgang zorgde voor de mensen onder leiding van Mozes
-De Heer die Lazarus deed opwekken uit de dood !
-Maria , de Gezegende vrouw , boven alle vrouwen die een kind kreeg zonder gemeenschap .
-De genezingen die Jezus gedaan heeft .
-Jezus die over het water liep , enz.... ik zou nog uren kunnen doorgaan over de grote wonderen in de Bijbel beschreven .
Veel mensen van toen dachten ook vaak : hm ! iets wat ik met mijn eigen niet zie , daar geloof ik niet in .
_________________________________
Kleine wonderen en gedachten .
Als je iets goed overkomt zeg je vaak : o! wat een geluk !
bv.Een kleine gebeurtenis die ik toeschrijf aan geluk ( en hulp van Boven )
___
Ik breng mijn schoonmoeder elke week naar de kapper . Zij laat haar haar fatsoeneren en in ruil herstelt zij de kleding van haar kapster .
Verleden week bracht ik haar en zei wilde uit de wagen stappen en is slecht te been .Nog voordat ze uitstapte kwam een voertuig met een vrouwelijke passagier neven mijn wagen staan . Zij , de bestuurster stond midden op de straat . Ik draaide mijn raam open en zei deed hetzelfde .
Ze vertelde mij dat er een velg gevallen was van mijn wagen .Ik bedankte haar vriendelijk en zei vervolgde haar weg .Ik keek eens rond : waar ligt die velg ?
Nu zag ik dat de velg op de plaats lag waar mijn schoonmoeder moest uitstappen .
Zij nam de velg en gaf ze aan mij .
Ik ben er heel zeker van dat : als die vriendelijke mevrouw er ons niet had attent op gemaakt , mijn schoonmoeder een hevige val had gedaan .
____
En ja dan bedank ik de hemelse voorzienigheid , en wil ook zeggen dat goede kleine wonderen aan de mensen word doorgegeven ( hemelse ingeving of gave gekregen van God )
---
Grote wonderen gebeuren de dag van vandaag nog steeds .
Alleen kunnen de mensen niet meer allergrootste wonder doen : zoals doden weer levend maken !
____
En ja we moeten waakzaam blijven want de satan aapt alles na , wat de Heer deed . ( behalve doden opwekken )
Daarom denk ik dat je vooral moet toezien op je hart !
En waar Jezus zegt :
De mens leeft niet van brood alleen , maar leeft ook van elk woord dat God zegt !
Kan ik lezen in het nieuw testament !
Waar Christus mij onderwijst !
---
De Weg , de Waarheid en het Leven :
XXX Jezus- Christus XXX
Hallelujah !
---
veel liefs Franny


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Waarom?
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2015 11:21 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 15 sep 2015 08:03
Berichten: 50
Anja schreef:
En dat is ook zo. Niet meer op die schaal, en meer in het verborgene. Maar: ja! Ze gebeuren. Zeer zeker.


OK, ik begrijp en respecteer Uw standpunt. Met alle respect, wanneer ik mij verplaats in Uw reactie, dan kom ik tot besluit dat die wonderen toch wel erg diep verborgen moeten gebeuren. Wanneer ik de wereld bekijk, dan zie ik weinig wonderen.
Wat ik grotendeels zie is lijden, pijn en verdriet. En vandaag misschien iets meer dan gisteren, maar voor morgen hoop ik op een wonder, en dat sinds eeuwen lang. Maar sinds het Geloof ontstond, heb ik niet anders geweten in de geschiedenis dan dat er problemen door ontstonden, in grote en kleine mate.
Begrijp je? Ik verkies dus eerst de realiteit, het humanitaire boven een verhaal dat duidelijk zijn bedoeling mist.
En men kan dit dan misschien in de schoenen schuiven van de duivel, maar ik vrees dat het degelijk aan de mensheid ligt. Dus de Duivel overwint dus duidelijk Jezus als ik het goed begrijp?
En al die mooie verhalen uit de Bijbel zullen gewoon geïnterpreteerd worden naar de zienswijze van het individu in kwestie en hun eigen wonderen creeëren. En of dit steeds in positieve is, dat hoef ik niemand te vertellen, kijk gewoon naar het nieuws, in je gemeente, in je buurt,...


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Waarom?
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2015 11:56 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Beste MarioDW,

MarioDW schreef:
OK, ik begrijp en respecteer Uw standpunt. Met alle respect, wanneer ik mij verplaats in Uw reactie, dan kom ik tot besluit dat die wonderen toch wel erg diep verborgen moeten gebeuren. Wanneer ik de wereld bekijk, dan zie ik weinig wonderen.


Ik geloof dat ook Wonderen op grote schaal voorkomen. In de tijd van Jezus, maar ook nu, zoals we in Johannes 14 lezen:

Voorwaar, voorwaar zeg Ik ulieden: Die in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en zal meerder doen, dan deze; want Ik ga heen tot Mijn Vader.

Desondanks begrijp ik je punt MarioDW. Misschien sta je niet open voor wonderen?

MarioDW schreef:
Wat ik grotendeels zie is lijden, pijn en verdriet. En vandaag misschien iets meer dan gisteren, maar voor morgen hoop ik op een wonder, en dat sinds eeuwen lang.


Helaas heb je gelijk. Er is veel ellende, pijn, verdriet, ziekte. Was dat in de tijd van Jezus anders? Zeker niet! Waarom genas HIJ zovelen? In de eerste plaats omdat God ons lief heeft. Dat klinkt krom, onlogisch. Waarom is er dan zoveel ellende (misschien geschikt voor een nieuw topic?)? Ten tweede genas Jezus deze mensen, omdat ze ziek waren. Er was dus veel ellende, toen, nu nog steeds. Pijn en verdriet zijn van alle tijden en geen argument om Wonderen af te wijzen. Wonderen gebeuren, kleine wonderen, grote wonderen. Er zijn bewijzen genoeg, toen en nu!

MarioDW schreef:
Begrijp je? Ik verkies dus eerst de realiteit, het humanitaire boven een verhaal dat duidelijk zijn bedoeling mist.


Het humanitaire? Is dat een realistisch verhaal?

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Waarom?
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2015 12:15 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 15 sep 2015 08:03
Berichten: 50
Franny schreef:
Wonderen , wat bedoelen mensen met het woord wonderen die in de Bijbel beschreven staan ?
Grootte wonderen zoals :
-De zee die voor een doorgang zorgde voor de mensen onder leiding van Mozes
-De Heer die Lazarus deed opwekken uit de dood !
-Maria , de Gezegende vrouw , boven alle vrouwen die een kind kreeg zonder gemeenschap .
-De genezingen die Jezus gedaan heeft .
-Jezus die over het water liep , enz.... ik zou nog uren kunnen doorgaan over de grote wonderen in de Bijbel beschreven .
Veel mensen van toen dachten ook vaak : hm ! iets wat ik met mijn eigen niet zie , daar geloof ik niet in .


OK, ik denk nu aan de heksenverbranding. Die dateert in vergelijking tot de geboorte van Jezus nog helemaal niet zo lang geleden. Alles wat men aanzag als Duivels of hekserij werd vermoord. Onschuldige mensen die gemarteld werden enz,... Hoe is dit ontstaan? Terzijde is de schandpaal zelf nog een stap dichter, die duurde zelfs tot in de 19de eeuw.
Wanneer je een dominant persoon was, man of vrouw, en je haatte je buur(vrouw) dan ging je op de markt staan en schreeuwde het volk samen, dat je getuige was dat je buurvrouw een heks was en je buur een duivel. Je gaf wat fantasierijke details en het gros van het dorp (mensen zijn meestal kuddedieren en volgen een leider, goed of kwaadaardig) ging akkoord om die mensen te lynchen.

Bij de Protestanten heeft Maria geen inbreng. Bij de Katholieken is dit anders, want zij is moeder Gods. Waarom men eigenlijk over Jozef spreekt is mij tot vandaag nog steeds een vraagteken. Jozef was niet de vader, maar men spreekt over de onbevlekte ontvangenis. Leg dit maar even uit aan een verstandige mens.
Want een vrouw die plots blijkt zwanger te zijn, zonder enige gemeenschap, dat is vandaag strafbaar en noemen ze verkrachting.

En beste Franny, het gaat er helemaal niet om dat men het moet zien om het te kunnen geloven. Ik ben een nuchter mens, maar kan ook niet alles uitleggen of verklaren, maar ik blijf wel met beide voeten op de grond staan. En ik ben daar al het verste mee gekomen.

Franny schreef:
Ik breng mijn schoonmoeder elke week naar de kapper . Zij laat haar haar fatsoeneren en in ruil herstelt zij de kleding van haar kapster .
Verleden week bracht ik haar en zei wilde uit de wagen stappen en is slecht te been .Nog voordat ze uitstapte kwam een voertuig met een vrouwelijke passagier neven mijn wagen staan . Zij , de bestuurster stond midden op de straat . Ik draaide mijn raam open en zei deed hetzelfde .
Ze vertelde mij dat er een velg gevallen was van mijn wagen .Ik bedankte haar vriendelijk en zei vervolgde haar weg .Ik keek eens rond : waar ligt die velg ?
Nu zag ik dat de velg op de plaats lag waar mijn schoonmoeder moest uitstappen .
Zij nam de velg en gaf ze aan mij .
Ik ben er heel zeker van dat : als die vriendelijke mevrouw er ons niet had attent op gemaakt , mijn schoonmoeder een hevige val had gedaan .


Een vriendelijk woord of een vriendelijk gebaar kan inderdaad wonderen doen met een mens. Als ik in de stad een vriendelijke gezicht, een lach of een begroeting krijg, is het vaak zo dat het mijn dag kleur geeft. Vaak zal je dit niet overkomen.
Geen enkele goede daad blijft ongestraft hoor je vaak.

Franny schreef:
Alleen kunnen de mensen niet meer allergrootste wonder doen : zoals doden weer levend maken !


Maw dat in principe geen enkel wonder zich laat bewijzen? Dus tastbaarheid is hier nooit aan de orde.

Wanneer ik je schrijven lees, dan moet ik toegeven dat ik in het leven al héél vaak geluk heb gehad. Ook tegenslagen uiteraard, maar het positieve is leuker om aan herinnert te worden. Ik denk dat ik één van de weinige mensen ben die werkelijk tevreden is met wat ik gekregen heb hier op aarde. Men spreekt altijd over het eeuwige paradijs waar zoveel mensen hopen naartoe te mogen. Wel,... ik maak mijn paradijsje hier op aarde, en ik ben daar echt heel erg dankbaar voor, want ik grijp de kansen die mij door God op mijn pad zijn gelegd.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Waarom?
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2015 13:02 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 15 sep 2015 08:03
Berichten: 50
Dirk schreef:
Ik geloof dat ook Wonderen op grote schaal voorkomen. In de tijd van Jezus, maar ook nu, zoals we in Johannes 14 lezen:

Voorwaar, voorwaar zeg Ik ulieden: Die in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en zal meerder doen, dan deze; want Ik ga heen tot Mijn Vader.

Desondanks begrijp ik je punt MarioDW. Misschien sta je niet open voor wonderen?


Dat staat inderdaad in de Bijbel, maar bewijst niets in het vandaag.
Ik denk niet dat je voor wonderen moet openstaan om ze te kunnen aanschouwen. Ik zie niets in de hele wereld dat kan wijzen op wonderen.
Ik vind het een wonder, dat wanneer ik in de stad rondloop en er één mens op de 50, je begroet. Maar dat kan je geen wonder noemen, dat heeft met de mentaliteit van vandaag te maken.

Dirk schreef:
Helaas heb je gelijk. Er is veel ellende, pijn, verdriet, ziekte. Was dat in de tijd van Jezus anders? Zeker niet! Waarom genas HIJ zovelen? In de eerste plaats omdat God ons lief heeft. Dat klinkt krom, onlogisch. Waarom is er dan zoveel ellende (misschien geschikt voor een nieuw topic?)? Ten tweede genas Jezus deze mensen, omdat ze ziek waren. Er was dus veel ellende, toen, nu nog steeds. Pijn en verdriet zijn van alle tijden en geen argument om Wonderen af te wijzen. Wonderen gebeuren, kleine wonderen, grote wonderen. Er zijn bewijzen genoeg, toen en nu!


Ik wil U zeer graag geloven, en ik respecteer ook Uw mening, maar ik zie geen wonderen. En ik vind het absoluut niet onlogisch of krom dat God ons niet lief zou hebben, ondanks de ellende. Ik ben niet pessimistisch hoor, integendeel, maar ik zie geen wonderen omdat de Bijbel het schrijft.
Ik heb in vorige de "heksenverbranding" aangehaald. Van het ogenblik dat ze van iemand ook maar vermoeden dat hij/zij toverkrachten kon hebben, werd je vermoord. Vreemd dat wanneer Jezus zulke wonderen deed, dat hij niet ter plaatste is vermoord, of de mensen niet doodsbang voor Hem waren. Dat lijkt mij voor deze tijd toch wel het meest voor de hand liggende. Ik lees nu vandaag de dag, dat mensen zo bang zijn van de duivel en zijn plagerijen, wat moet dat dan niet geweest zijn 2000 jaar terug in de tijd? Let op, ik haal het alleen maar even aan hoor, logisch denken. Ik beweer hier verder niets mee, alleen nieuwsgierig hoe jullie dat plaatsen.

Dirk schreef:
Het humanitaire? Is dat een realistisch verhaal?


Moet dit dan een realistisch verhaal zijn?? Ik denk dat elk voor zich best even nadenkt over wat het woord "humanitair" letterlijk wil zeggen. Wanneer men dit nu nog mocht toepassen in de realiteit, zou men al een heel stuk verder staan. Denk je niet?
De Bijbel verhalen zijn ook niet realistisch geschreven en toch zijn er zoveel mensen die erin geloven.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.