Forum www.gelooft.com

Het is momenteel ma 06 mei 2024 10:18

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2015 20:45 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik zou u willen vragen om voor uw vijanden, en zij die enkel slecht tegen u doen, te bidden voor vergeving. Hoe moeilijk dat ook is. Dan bent u een Waar Kind van God als u dat doet. Ik ken een verhaal van een apostel die zo goed als dood werd geslagen door ongelovigen en al dat hij deed terwijl dat gebeurde was bidden tot God om vergeving voor wat zij deden.
Ik zal u vertellen waarom dit het beste is. Jezus zei het zoals het was: vergeef hen Heer, want zij weten niet wat zij doen. En zo is het in vele gevallen en ook al zijn er gevallen waar het niet zo is dan nog zouden we best moeten bidden voor vergeving. Het laat zien dat we onze medemens liefhebben en verdedigen, zelfs al verdiend hij dit niet.
Verdienen wij vergeven te worden? Ik denk het niet, Jezus is gekomen zodat we vergeven zouden kunnen worden. Niet omdat we het verdienen maar om de reden dat Jezus zo mooi zei: Vergeef hen Heer, ze weten niet beter. Laten we die ingesteldheid ten onze maken, hoe vaak dat ook niet zal lukken. Kwaadheid is een slechte adviseur. Ikzelf heb hier ook problemen mee, dat geef ik eerlijk toe maar wat is het beste? Te oordelen of te bemiddelen? Te straffen of te vergeven? Wat heeft u het liefst? Waarom? Omdat u weet dat u aan sommige zaken die slecht zijn niets kunt doen? Omdat u weet dat het de zonde in u is? Wel als dat voor u geld, dan geld dat voor de anderen ook. Heb uw naaste lief, net zoals u uzelf lief hebt.

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2015 21:27 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Zo is het, Jimmy! Mooi gezegd! Jezus leert ons diegenen die ons vervloeken te zegenen, en te bidden voor diegenen die ons geweld aan doen:

Zegent degenen, die u vervloeken, en bidt voor degenen, die u geweld doen. (uit Lukas 6)

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 08 sep 2015 06:33 
Mooi stukje Jimmy. Het is moeilijk voor de vijanden te bidden, zeker als ze ons diep gekwetst hebben, maar de Heer maakt het mogelijk in ons, omdat ook ons vergeven is.
En dat het niet altijd gelijk lukt, geeft niet. Soms moeten we het misschien een paar keer doen, voordat we merken, ja we konden het nu van harte.

Trouwens fijn dat je nu ook hier bent.


Laatst gewijzigd door Koningsdochter op di 08 sep 2015 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 08 sep 2015 07:30 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Bedankt Koningsdochter. Het is fijn om welkom te zijn.

_________________
1 Korinthiƫrs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.