Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 29 mar 2024 05:36

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2018 09:28 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Van broeder Wommack, De Messias is het einde van de wet:

https://www.youtube.com/watch?v=gQTxGwlE5aM&list=PLC08981F0568CA131


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 05 sep 2018 23:00 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Ik denk dat ik eindelijk begrijp hoe Jezus de vervulling is en waarom wij Hem enkel dienen te aanvaarden en vertegenwoordigen in ieder aspect van de betekenis ervan.
Ik voel het, ik geloof het, ik weet het.
Ik ben klaar om herboren in Hem te worden. All the way zonder tussenweg, hoe smal het pad ook moge wezen. Hij is de weg. Ik word er nederig van en laat het Woord aan Hem.

Yeshua Hamashiach, ik beken mijn zonden. Ik ben een zondaar en wens in U herboren te worden. Ik dank U mij de weg te tonen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2018 08:37 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Fundamenteel schreef:
Ik denk dat ik eindelijk begrijp hoe Jezus de vervulling is en waarom wij Hem enkel dienen te aanvaarden en vertegenwoordigen in ieder aspect van de betekenis ervan.
Ik voel het, ik geloof het, ik weet het.


Ben je wedergeboren? Wist je dat dit heel eenvoudig is?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2018 09:07 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Het lijkt eenvoudig ja. Maar mijn geest is ziek en de duivel is sterk. Alcohol is de duivel.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2018 10:50 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Fundamenteel schreef:
Het lijkt eenvoudig ja. Maar mijn geest is ziek en de duivel is sterk. Alcohol is de duivel.


Je maakt een denkfout. Als jij Jezus aanvaardt als God en Verlosser dan BEN je wedergeboren! Jouw geest is dan nieuw. Je bent een nieuwe schepping. Jouw geest is dan perfect, dus, dat is stap 1: spreek uit dat je Jezus aanvaardt als Verlosser! Roep Hem uit tot jouw God, jouw Beste Vriend en Verlosser! DAN ben je wedergeboren!

Wat is dan nog ziek? Jouw ziel is nog ziek. Waarom? Deze moet opnieuw geprogrammeerd worden. Dat heet "ons denken vernieuwen". Daar wil ik op terugkomen. De mens is een geest, heeft een ziel en een lichaam.

Voer stap 1 uit, dan praten we weer verder! Voer deze stap in je hart uit, en belijd het met je mond!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2018 11:21 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Met mijn mond is het probleem niet. Ik bid dagelijks Onze Vader en zeg het dankgebed bij mijn maaltijden. Jezus is God en Hij is aanvaard als mijn verlosser.
Dat vasthouden en niet in bekoring geleid worden is zo moeilijk, mijn verslaving is sterk ontwikkeld afgelopen tijd.
Ik ben nooit zo zeker van mijn geloof dan nu geweest. Maar na een paar glazen ben ik mezelf niet meer. Ik zeg telkens dat ik zal stoppen maar dat blijkt niet te lukken.
Mijn geest is ziek en ik ben daar ook voor in behandeling, het is iets genetisch.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2018 12:38 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Fundamenteel schreef:
Met mijn mond is het probleem niet. Ik bid dagelijks Onze Vader en zeg het dankgebed bij mijn maaltijden. Jezus is God en Hij is aanvaard als mijn verlosser.
Dat vasthouden en niet in bekoring geleid worden is zo moeilijk, mijn verslaving is sterk ontwikkeld afgelopen tijd.
Ik ben nooit zo zeker van mijn geloof dan nu geweest. Maar na een paar glazen ben ik mezelf niet meer. Ik zeg telkens dat ik zal stoppen maar dat blijkt niet te lukken.
Mijn geest is ziek en ik ben daar ook voor in behandeling, het is iets genetisch.


Als jij God hebt aangenomen, en zo te lezen, heb je dat, dan wordt het tijd dingen anders te zien! Jouw geest is NIET ziek. Jouw ziel is ziek. Zou je dat willen accepteren? Pas dan kan een vervolgstap gedaan worden!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2018 15:07 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Dat vind ik moeilijker. Want de ziel is toch moeilijk te definiƫren. Ik ben met een "beperking" geboren. Mijn brein is anders ontwikkeld.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2018 20:58 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Fundamenteel schreef:
Dat vind ik moeilijker. Want de ziel is toch moeilijk te definiƫren. Ik ben met een "beperking" geboren. Mijn brein is anders ontwikkeld.


Er is niks moeilijks aan. Bij de wedergeboorte (Jezus aannemen Verlosser!) ontvang je een nieuwe geest. Je bent dus een nieuwe schepping. Je ziel is in feite de software die opnieuw geprogrammeerd moet worden. Bijbels gezien wordt dit het vernieuwen van je denken genoemd. Het lichaam spreekt voor zich. Het is goed mogelijk dat een wedergeboren mens nog allerlei rommel in de ziel of in het lichaam meedraagt. De geest is echter volkomen. De geest is vernieuwd. Dezelfde Geest die Jezus uit de dood heeft opgewekt woont in jou (de Heilige Geest). In de geest zijn we een met Jezus. Jouw geest is dus niet ziek. De ziel kan wel ziek zijn, of beschadigd. Daar kunnen we het over hebben, wanneer we eerst het concept ziel en geest besproken hebben.

Op de vraag of jij Jezus als Verlosser aangenomen hebt, antwoord je toch volmondig "ja"? Het is een simpele vraag, waar je een simpel antwoord op kunt geven!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 08 sep 2018 07:48 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
sommige zaken zijn vanzelfsprekend ja. Alleen heb ik moeite mijn ziel als ziek te omschrijven terwijl het mijn lichaam is dat anders/beperkt is. Ik dacht altijd dat onze ziel uit de levensadem van God kwam en daarom heb ik moeite deze als ziek te omschrijven. Maar ik weet misschien te weinig over die zaken om er stil bij te staan.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 08 sep 2018 20:11 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Fundamenteel schreef:
sommige zaken zijn vanzelfsprekend ja. Alleen heb ik moeite mijn ziel als ziek te omschrijven terwijl het mijn lichaam is dat anders/beperkt is. Ik dacht altijd dat onze ziel uit de levensadem van God kwam en daarom heb ik moeite deze als ziek te omschrijven. Maar ik weet misschien te weinig over die zaken om er stil bij te staan.


Je lichaam kan genezen worden door de kracht van God. Beter gezegd: Jezus' striemen hebben jou al genezen. Sta op Zijn Woord, en het zal geschieden. Ik spreek volledige genezing uit in Jezus' Naam!

Je bent wedergeboren. Dat betekent dat jouw geest perfect is! Nu is het tijd jouw denken te vernieuwen! Hoe? Door de Bijbel te lezen. Gods Woord is medicijn voor jouw lichaam en ziel!

Is het goed dat we eens dieper ingaan op de materie lichaam, ziel en geest?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2018 17:14 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
ik sta zeer open die materie te bespreken.
Hier of in een ander onderwerp? Om de aanzet te geven, hoe onderscheid jij de 3?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2018 17:14 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
ik sta zeer open die materie te bespreken.
Hier of in een ander onderwerp? Om de aanzet te geven, hoe onderscheid jij de 3?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2018 16:30 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Fundamenteel schreef:
ik sta zeer open die materie te bespreken.
Hier of in een ander onderwerp? Om de aanzet te geven, hoe onderscheid jij de 3?


Eerst het gemakkelijkste deel: het lichaam is gemakkelijk te onderscheiden van de ziel en de geest. Mee eens?

Ik zou het eigenlijk schematisch willen weergeven. Ik zal eens bekijken of ik ergens een plaatje kan vinden.

In de ziel treffen we onze gedachten, gevoelens (emoties) enz. enz. aan. In de ziel maken we dus de keuze tussen een geestelijk leven en een ziels of vleselijk leven. De wedergeboren mens heeft een perfecte geest. Immers, God duldt heen zonde. De geest is dus zonder zonde. De menselijke wedergeboren geest communiceert met God. In de ziel bepalen we waar we naar luisteren. Daar kunnen we dieper op in gaan.

Voor nu even een eerste aanzet. Vragen tot zover?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 20 sep 2018 05:20 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
ja ik ben ermee eens.

Maar ik vind het vleselijke toch nog iets anders dan de materiele wereld die we zelf geschapen hebben. Ik zie ons lichaam als de tempel van onze ziel. Het lichaam functioneert niet zonder ziel. Maar mijn verstand loochent soms het lichaam en de ziel door schade toe te brengen. Roken, alcohol oa. Ik weet dat mijn lichaam beter af zonder is, en mijn ziel hoeft die intoxicatie niet. Toch is het moeilijk de verleiding altijd te weerstaan.

Maar omdat ik dus nog in zonde leef kan ik niet wederboren worden. Het is echt moeilijk voor me en zeker niet gemakkelijk te noemen. Deze materiele wereld staat bol van verleidingen en misleidingen, ik neem snel afstand van de herder om te dansen op een levensritme dat alles behalve christelijk is.

De weg is niet enkel lang, de weg is smal en je loopt er snel terug naast.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.