Forum www.gelooft.com

Het is momenteel za 20 apr 2024 00:50

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Hindernissen voor genezing
BerichtGeplaatst: ma 11 jun 2018 11:27 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
In een ander artikel is duidelijk gemaakt dat het een het feit is dat het Gods wil is om jou te genezen, en dat genezing een onderdeel van de verzoening is. Daar kan nog veel meer over gezegd worden, omdat zelfs al aanvaard je dit en zie je dat ook duidelijk in de Schrift, het roept nog steeds heel veel vragen op, zoals: 'Als het Gods wil is om ons te genezen, waarom is dan niet iedereen genezen?' Daar zijn vele redenen voor en ik kan hier nog maar heel oppervlakkig alles wat ik weet aansnijden. Er is heel veel kennis waarvoor hier geen plaats is, maar aangezien het Gods wil is om te genezen, wil ik hier een stukje behandelen van de vraag waarom mensen niet genezen. Eén van de redenen is onwetendheid. Je kunt niet functioneren in iets wat je niet weet of begrijpt. In mijn eigen leven was dat zeker waar. Mij was geleerd dat Gods wil automatisch tot stand kwam, en dat ik daar geen enkele autoriteit, gezag of inspraak in had.

Vanwege mijn onwetendheid gebeurden verschillende dingen. Mijn vader stierf toen ik twaalf jaar oud was en tegen de tijd dat ik eenentwintig was zijn nog twee, drie mensen in mijn omgeving gestorven. Ik heb voor hen allen voor genezing gebeden, maar ik heb geen genezing zien manifesteren. Niet omdat het niet Gods wil zou zijn, maar vanwege onwetendheid aan mijn kant. Onwetendheid is wel een reden waarom dingen plaatsvinden, maar geen excuus. Het is net als bij de wet van de zwaartekracht. Iemand kan wel zeggen: 'Ik besefte niet dat ik zou doodgaan als ik van een gebouw van 10 verdiepingen af sprong.' Maar je hoeft je helemaal niet bewust te zijn van de volle impact van een wet, om de gevolgen daarvan te ondergaan. Mensen zijn onwetend van vele van Gods wetten. Ze weten niet hoe Zijn systeem van genezing werkt, en daarom sterven heel veel mensen uit onwetendheid.

Iets anders wat ons kan belemmeren om genezing te ontvangen is zonde. Het maakt mensen echt boos als je zoiets zegt, omdat ze het zo opvatten dat je beweert dat alle ziekte het gevolg is van zonde van hun kant, wat gewoon niet zo is. Dat beweer ik helemaal niet. In Johannes 9 was een voorval, dat Jezus de tempel verliet en Zijn discipelen wezen Hem op een man die blind was geboren. Zijn discipelen vroegen in vers 2: Rabbi, wie heeft gezondigd, deze of zijn ouders, dat hij blind geboren is? Met andere woorden, zij probeerden deze ziekte rechtstreeks in verband te brengen met een zonde, en vroegen of het kwam door zijn zonde of die van zijn ouders, die had gemaakt dat deze ziekte hem overkwam. Jezus' antwoord was, dat geen hen had gezondigd. Daarmee wilde Hij niet zeggen dat de ouders of de man nooit gezondigd hadden, maar dat hun zonde niet de rechtstreekse oorzaak van deze blindheid was.

Het is niet juist om te zeggen dat iedere ziekte direct met zonde samenhangt, maar het is ook niet juist om te zeggen dat zonde géén factor is. In Johannes 5 staat een voorval dat Jezus bij het bad van Bethesda was en Hij genas een man bovennatuurlijk. Er waren hele menigten zieken in die plaats, maar slechts één persoon werd genezen. Later in het hoofdstuk blijkt dat de man helemaal niet wist wie hem genezen had. De Joden vroegen hem in vers 12: 12 Wie is de mens, die tot u gezegd heeft: Neem op en ga uws weegs? En de verzen 13 en 14 gaan verder met: '13 En de genezene wist niet, wie het was; want Jezus was ontweken, omdat er een (grote) schare op die plaats was. 14 Daarna vond Jezus hem in de tempel en zeide tot hem: Zie, gij zijt gezond geworden; zondig niet meer, opdat u niet iets ergers overkome.' Jezus zegt hier dat zonde nog iets veel ergers zou veroorzaken dan zijn verlamming. Hij verbond hier het gevolg ziekte aan zonde. Hij zei ook in Johannes 9 dat het niet het gevolg van iemands zonde was dat deze man blind geboren was.

Sommige dingen gebeuren gewoon natuurlijk, maar er zijn ook momenten dat ziekte, gebreken of problemen het rechtstreekse gevolg van zonde zijn. Maar zelfs in die gevallen wil dat helemaal niet zeggen dat God degene is die ons deze dingen aandoet. Neem bijvoorbeeld iemand die er een homoseksuele levenswijze op na houdt, wat een perversie is van de natuur. Uit die levenswijze komen seksueel overdraagbare ziekten voort. God is niet de veroorzaker van die ziekten, dat is gewoon de natuur die in opstand komt, omdat ze niet op die manier van leven is ingericht. Als jij bijvoorbeeld het verkeerde voedsel gaat eten, zal jouw lichaam daarop reageren en dat is niet God die jou dat aandoet. Er zijn natuurlijke wetten en natuurlijke oorzaken hier aan het werk. Het is dus waar dat zonde één van de redenen kan zijn dat mensen niet genezen. Als er een bekende zonde in jouw leven is, en je wilt God geloven voor genezing, dan moet je breken met die zonde, want door die zonde geef je satan een rechtstreekse toegang om jou te belemmeren te ontvangen wat God in jouw leven wil doen.

Romeinen 6:16 zegt: Weet gij niet, dat gij hem, in wiens dienst gij u stelt als slaven ter gehoorzaamheid, ook moet gehoorzamen als slaven, hetzij dan van de zonde tot de dood, hetzij van de gehoorzaamheid tot gerechtigheid?
Dat betekent niet dat satan je meester wordt in die zin dat je je behoud verliest en naar de hel gaat, maar het betekent dat, of je nu Christen bent of niet - als je in zonde leeft - je satan een ingang in je leven geeft. Johannes 10:10 zegt dat de dief niet anders komt dan om te stelen, te doden en te vernietigen. Maar Jezus is gekomen om je leven te geven en dat in overvloed. Hier heb je dus Jezus, die probeert om jou Zijn leven en gezondheid te geven, maar je hebt ook satan die probeert jou ziek te maken. Als jij je door zonde overgeeft aan satan, geef je hem macht en gelegenheden in je leven. Je kunt God dan vragen en bidden voor alle genezing die je maar wilt, maar jouw daden stellen de duivel in staat om binnen te komen en ziekte te veroorzaken. Als je dus in zonde leeft, moet je daar mee stoppen.

Ik moet daar wel aan toevoegen dat je zó intern gericht kunt worden dat je gaat zeggen: 'Nou, ik ben altijd slechter dan ik zou moeten zijn.' En dan tot het punt komt dat, ook al geloof je dat God je zou kúnnen genezen, je denkt dat Hij dat niet wíl, omdat je het niet verdient. Dat is evenzeer verkeerd. Niemand van ons zal ooit genezing van God ontvangen omdat we het verdienen. God heeft tot op de dag van vandaag nog nooit iemand gehad die zich heeft gekwalificeerd om voor Hem te werken. Je moet daarom Gods werking in je leven niet afhankelijk maken van jouw prestaties of je heiligheid. Het moet gebaseerd zijn op wat Jezus voor jou heeft gedaan en jouw geloof in Hem. Tegelijkertijd kun je ook jouw eigen daden niet veronachtzamen en jezelf maar zonder tegenstribbelen overleveren aan de duivel. Je zult merken dat genezing veel gemakkelijker en veel beter in jouw leven werkt als je je bekeert en stopt met alles dat je doet wat satan een opening in je leven geeft.

Een ander aspect wat genezing betreft, is waar sommige mensen niet aan denken, is dat de negativiteit en het ongeloof van andere mensen je kan beïnvloeden. Een van de klassieke voorbeelden hiervan staat in Markus 6, waar Jezus in zijn eigen vaderstad was en de mensen Hem niet erkenden omdat ze Hem als kleine jongen hadden gekend. Zij kenden Zijn vader en moeder, zijn broers en zusters en respecteerden Hem niet zoals andere mensen deden. Ze keerden zich tegen Hem en bekritiseerden Hem. In Markus 6:4-6 staat: En Jezus zei tot hen: Een profeet is alleen in zijn vaderstad en onder zijn verwanten en in zijn huis ongeëerd. 5 En Hij kon daar geen enkele kracht doen; alleen genas Hij enige zieken door handoplegging. 6 En Hij verwonderde Zich over hun ongeloof. Hier staat dus niet dat Hij hier geen krachten wílde doen, behalve de handen op leggen bij enkele zieken, maar dat Hij het niet kón doen.

Dit is dus Jezus, de Zoon van God, die als mens naar de aarde was gekomen, die zeker niet tekort schoot in Zijn geloof. En er was ook zeer zeker geen spoor van zonde in Zijn leven. Maar toch werd Hij ingeperkt in wat Hij voor andere mensen kon doen door hun ongeloof. Als je dit combineert met Mattheüs 13:58 waar staat: En Hij deed daar niet vele krachten wegens hun ongeloof, begrijpen we dat Jezus, die zelf geen enkele beperking van Zichzelf had, en zeker geen zonde waardoor satan toegang tot Zijn leven had, ingeperkt werd in wat Hij kon doen door de mensen rondom Hem.

Dit is echt heel belangrijk om te begrijpen omdat ik wil uitleggen dat het Gods wil is, dat iedereen altijd geneest. Als je dat geloof, zou je de vergissing kunnen maken om naar het ziekenhuis te gaan en te proberen dat helemaal leeg te halen door iedere zieke te genezen, omdat jij gelooft dat het Gods wil is, dat ze zullen genezen. Het is zeker Gods wil voor hen dat ze zullen genezen, maar Hij zal nooit tegen hun eigen wil in werken. God beschermt het recht om ziek te zijn, hun recht om niet te genezen - en ze kunnen niet genezen op het geloof van een ander. Het geloof van een ander kan hen helpen als ze er moeite mee hebben, maar niemand kan het vóór hen doen. Je kunt een auto vooruit duwen die in zijn vrij staat, maar niet met de handrem erop of in de achteruit. Als iemand zich tegen genezing verzet kun je dat niet overwinnen. Daarom kun je niet een ziekenhuis leeghalen, of een kerkdienst binnengaan en daar iedereen zien genezen zonder hun medewerking.

Toen Jezus mensen genas, zelfs doden opwekte, ging Hij naar iemand toe en zei: 'Ween niet.' Hij gaf een moeder opdracht te stoppen met huilen en wekte vervolgens haar zoon op uit de dood. Iemands geloof moet ergens ingezet worden. Er is geloof van onze kant nodig, en er spelen nog zoveel andere dingen een rol bij genezing. Ik heb er vandaag maar enkele van besproken en hopelijk kom je er een stukje verder mee, maar één van de belangrijkste dingen die je hieruit moet meenemen is, dat God getrouw is. Het is Zijn wil voor jou dat je genezen bent, maar je moet leren hoe je met Hem moet samenwerken. Hij kan dat niet voor jou doen. Hij moet het dóór jou doen. Het zal van binnenuit van jou komen. Ik bid dat deze dingen je zullen helpen om jezelf toe te wijden om de kracht van God door jou heen te laten stromen en te gaan wandelen in bovennatuurlijke gezondheid.


Bijbelteksten en uitleg

1. In Mattheüs 8:17 lezen we 'opdat vervuld zou worden, hetgeen gesproken werd door de profeet Jesaja, toen hij zeide: Hij heeft onze zwakheden op Zich genomen en onze ziekten heeft Hij gedragen. .' Vraag: wat heeft Jezus gedaan om genezing voor ons te verkrijgen? Antwoord: Hij heeft onze zwakheden op zich genomen en onze ziekten weggedragen.

2. In Hosea 4:6 lezen we 'Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis. Omdat gij de kennis verworpen hebt, verwerp Ik u, dat gij geen priester meer voor Mij zult zijn; daar gij de wet van uw God vergeten hebt, zal ook Ik uw zonen vergeten.' Vraag: waarom genezen sommige mensen niet? Antwoord: Sommige mensen genezen niet vanwege onwetendheid (gebrek aan kennis).

3. In Johannes 9:1-3 lezen we '1 En voorbijgaande zag Hij een man, die sedert zijn geboorte blind was. 2 En zijn discipelen vroegen Hem en zeiden: Rabbi, wie heeft gezondigd, deze of zijn ouders, dat hij blind geboren is? 3 Jezus antwoordde: Noch deze heeft gezondigd noch zijn ouders, maar de werken Gods moesten in hem openbaar worden.' Vraag: wat dachten de discipelen dat de oorzaak was van de blindheid van deze man? Was hun gedachtengang juist? Antwoord: nee, hun gedachtengang was niet juist.

4. In Johannes 5:14 lezen we 'Daarna vond Jezus hem in de tempel en zeide tot hem: Zie, gij zijt gezond geworden; zondig niet meer, opdat u niet iets ergers overkome.' Vraag: Zonde opent een deur voor ziekte, maar niet altijd. Behalve ziekte, wat kan zonde nog meer aanrichten in een mens? Antwoord: vele dingen, nog erger dan ziekte, zelfs de dood (Romeinen 6:23).

5. In Romeinen 5:12-14 lezen we '12 Door één mens is de zonde in de wereld gekomen, en door die zonde de dood, en de dood is het lot van alle mensen geworden, omdat ze allemaal gezondigd hebben. 13 Er was al zonde in de wereld voordat de wet van Mozes er was, maar als er geen wet is, wordt zonde niet aangerekend. 14 Toch heerste van de tijd van Adam af tot aan de tijd van Mozes de dood ook over hen die niet op dezelfde manier als Adam hadden gezondigd door een gebod te overtreden. Adam is een beeld van hem die komen moest.' Vraag: Als zonde niet altijd de oorzaak van ziekte is, wat kan nog meer een oorzaak zijn? Antwoord: De zondeval (Genesis 3) Door de overtreding van Adam werd zonde en ziekte in het menselijk ras ingebracht.

6. In Handelingen 10:38 lezen we 'en hoe God toen Jezus van Nazaret heeft gezalfd met de heilige Geest en bekleed met macht. Als een weldoener ging hij rond: hij genas allen die in de macht van de duivel waren, want God was met hem.' Vraag: Volgens Handelingen 10:28 kan ziekte veroorzaakt worden door.... ? Antwoord: overweldiging door de duivel.

7. In Mattheüs 13:58 lezen we 'En hij deed er niet veel wonderen, omdat ze geen geloof hadden.' Vraag: Genezing kan worden belemmerd door.... ? Antwoord: ongeloof.

8. In Jakobus 5:15 lezen we 'En het gelovige gebed zal de lijder gezond maken, en de Here zal hem oprichten. En als hij zonden heeft gedaan, zal hem vergiffenis geschonken worden.' Vraag: Wat zal de zieke gezond maken? Antwoord: het gelovig gebed.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hindernissen voor genezing
BerichtGeplaatst: wo 13 jun 2018 14:43 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Dank je wel bijbelonderzoeker voor de moeite die je gedaan hebt ons dit allemaal te schrijven.
Ik ben het 100% met je stukje eens dat de Heer, Jehova Rapha, de Heer onze geneesheer is.
Als ik zelf iets heb proklameer ik dat ik door zijn striemen genezen ben.
Ik bind de ziekte, of pijn, omdat die niet van de Heer is, en spreek de waarheid over mijn lichaam uit.
Maar ik zit nu al dagen met evenwichtsproblemen en ga vrijdag toch naar de dokter.

Wat ik ook moeilijk vind, ik bid al jaren 's-morgens met een vriendin samen aan de telefoon.
Ze is erg aangegrepen in haar lichaam. Zware rugpijnen, al jaren, pijn in haar elleboog al maanden.
Zij gelooft ook dat ze door Jezus' striemen genezing ontvangen heeft en spreekt het ook uit over zich. Proklameert de genezing die door de Heer al volbracht is.
Ze bekent het ook naar buiten toe hoewel niets zichtbaar is.
Het maakt moedeloos te zien dat er toch weinig tot niks gebeurd als ze niet uiteindelijk naar de dokter gaat.
En dan is het ook maar voor een bepaalde tijd dat het met physio enz. weer wat beter gaat.
We hebben de Heer gevraagd ons te openbaren waaraan het ligt dat de genezing die we uitspreken niet in existenz komt , maar nog niets gehoord.

Ik bedoel dit niet negatief want ik weet en geloof dat het waar is wat je schrijft. Maar toch zijn het vragen waar ik (we, mijn vriendin ook) mee zitten.

Misschien er nog bij schrijven dat noch mijn vriendin, noch ik, in een bewuste zonde leven of verharren. We leven in de zekerheid dat we de gerechtigheid Gods in Christus zijn.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hindernissen voor genezing
BerichtGeplaatst: wo 13 jun 2018 18:11 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Koningsdochter schreef:
Dank je wel bijbelonderzoeker voor de moeite die je gedaan hebt ons dit allemaal te schrijven.
Ik ben het 100% met je stukje eens dat de Heer, Jehova Rapha, de Heer onze geneesheer is.
Als ik zelf iets heb proklameer ik dat ik door zijn striemen genezen ben.
Ik bind de ziekte, of pijn, omdat die niet van de Heer is, en spreek de waarheid over mijn lichaam uit.
Maar ik zit nu al dagen met evenwichtsproblemen en ga vrijdag toch naar de dokter.


Ik ben niet tegen dokters, het is altijd een persoonlijke keuze wel of niet naar een arts te gaan. Ik bid voor je, lieve Koningsdochter! En, besef dat de vader van de maanzieke jongen ook niet direct een antwoord had. Jij kunt dus altijd met de "waarom-vraag" naar God gaan! God wil iedereen vergeven, zoals Hij ook iedereen wil genezen. Dat het niet altijd lijkt te gebeuren is duidelijk. Stel de "waarom-vraag", en jij zult antwoord krijgen.

Besef ook dat de meest eenvoudige gebeden vaak de krachtigste gebeden zijn! Bid zoals de vader van de maanzieke jongen "Ik geloof! Kom mijn ongeloof te hulp!" Wist je dat er geen mensen bestaan die totaal geen twijfel of ongeloof hebben? En, ook daarmee kunnen, mogen en moeten we bij God terecht. Het is net als een natuurwet. God kent ze, en omdat jij God kent, zal Hij jou ze openbaren.

Koningsdochter schreef:
Wat ik ook moeilijk vind, ik bid al jaren 's-morgens met een vriendin samen aan de telefoon.
Ze is erg aangegrepen in haar lichaam. Zware rugpijnen, al jaren, pijn in haar elleboog al maanden.
Zij gelooft ook dat ze door Jezus' striemen genezing ontvangen heeft en spreekt het ook uit over zich. Proklameert de genezing die door de Heer al volbracht is.
Ze bekent het ook naar buiten toe hoewel niets zichtbaar is.
Het maakt moedeloos te zien dat er toch weinig tot niks gebeurd als ze niet uiteindelijk naar de dokter gaat.
En dan is het ook maar voor een bepaalde tijd dat het met physio enz. weer wat beter gaat.
We hebben de Heer gevraagd ons te openbaren waaraan het ligt dat de genezing die we uitspreken niet in existenz komt , maar nog niets gehoord.


Blijf vol vertrouwen! Dank God voor wat Hij allemaal al gedaan heeft. Hoe zou het met haar zijn als jullie helemaal niet gebeden hadden? Hoe zou het met haar zijn als je de genezing niet uitspreekt?

Koningsdochter schreef:
Ik bedoel dit niet negatief want ik weet en geloof dat het waar is wat je schrijft. Maar toch zijn het vragen waar ik (we, mijn vriendin ook) mee zitten.

Misschien er nog bij schrijven dat noch mijn vriendin, noch ik, in een bewuste zonde leven of verharren. We leven in de zekerheid dat we de gerechtigheid Gods in Christus zijn.


Ik begrijp je heel goed, en ook ik heb niet altijd antwoorden, hoewel ze er wel zijn. Ook ik ken niet altijd de redenen, hoewel ze er wel zijn. Derek Prince zei ooit dat hem ook niet altijd alles geopenbaard wordt. Weet je wat onze "taak" is? Geloven wat God ons beloofd heeft, niks meer, niks minder. Toon vertrouwen, toon geloof, de rest is aan Hem. "Ik geloof! Kom mijn ongeloof te hulp!"

En, soms is het zaadje geplant, maar, zien we nog niks met onze natuurlijke ogen.

Denk ook aan het avondmaal. Jullie kunnen dat samen vieren, en zo belijden dat Jezus voor jullie gemarteld is. Als laatste suggestie: natuurlijk ongeloof is een ongeloof dat veel voorkomt: kijken naar de omstandigheden, en twijfelen of Hij wel geneest. Dit ongeloof (Jezus spreekt over dit geslacht) vaart uit door bidden en vasten. Denk er maar eens over na. En, vraag gerust. Ik wil graag helpen. Ik doe dit vanuit Gods Woord. Ik geloof alles, of ik iets zie of niet. Ik bid voor jullie. Ik wens jullie Gods Zegen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hindernissen voor genezing
BerichtGeplaatst: wo 13 jun 2018 18:38 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Koningsdochter schreef:
Wat ik ook moeilijk vind, ik bid al jaren 's-morgens met een vriendin samen aan de telefoon.


Lieve Koningsdochter; als je bidt, citeer Gods Woord, ik gebruik bijvoorbeeld Markus 11: "Want, voorwaar, Ik zeg u: wie tegen deze berg zal zeggen: Word opgeheven en in de zee geworpen, en niet zal twijfelen in zijn hart, maar zal geloven dat wat hij zegt, gebeuren zal, het zal hem gebeuren wat hij zegt." Spreek tegen jullie bergen, en ze zullen vallen! Belijd Gods Woord, de duivel haat dat.

Ik heb voor jullie gebeden, ik ben bij jullie in mijn gebeden. Ook ik spreek tegen jullie bergen! Ik beveel ze te vallen in Naam van Jezus! Ik bid jullie genezing, geloof, wijsheid en kennis toe. Ik bid dat God jullie zal openbaren of er een hindernis is.

Helaas functioneert het Lichaam van Christus vaak gebrekkig, omdat sommigen (velen) hun taken niet uitvoeren, en liever discussieren. De Heilige Geest deelt gaven uit. We kunnen, mogen en moeten zeker bidden voor zieken, en, het gebed van de rechtvaardige vermag veel. Echter, er zijn ook mensen die een gave der genezing ontvangen hebben. Als het goed is, zijn deze mensen ook in jullie gemeente aanwezig? Zoek ze, en maak gebruik van de gaven die God hun gegeven heeft! Daarvoor hebben ze die ontvangen: ontvang ze om niet, geef ze om niet!

Mail of reageer gerust. God is met jullie! Wie kan er dan tegen jullie zijn? God is een lieve Vader, die in alles voor jullie zorgt. Geloof en vertrouw alleen op Hem, niet op wat de wereld zegt! Ik wens jullie Gods rijke Zegen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hindernissen voor genezing
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2018 13:22 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
God wil dat je gezond bent
Maar... als je het niet bent? - Dan ligt dat niet aan God! Dan ligt dat misschien aan de zondeval, of aan de duivel en zijn boze geesten. Of het ligt misschien aan je leef- en eetgewoonten, te veel, te weinig, te vet, te zoet, te zout, enz.

Ik citeer uit Gods Woord:

Die al uw ongerechtigheden geneest en al uw krankheden geneest - Psalm103:3
Door zijn striemen is ons genezing geworden - Jes.53:5
Door zijn striemen zijn wij genezen - 1Petrus2:24
Jezus handelde daar zelf naar toen Hij zieken genas in Matt.8:17.
Ook 3Johannes:2 geeft het ons door: ik wens dat het u wel gaat en dat gij gezond zijt.
Een geneesheer die ziek maakt? DE Geneesheer doet dat zeker niet.
Het komt dus uit een andere richting.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hindernissen voor genezing
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2018 04:22 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Het is geloof ik in de (oude)natuur van de mens dat te zien, waar het (nog) niet zover is.
Daarom wil ik ook graag een paar dingen delen waar de Heer ingegrepen heeft na gebed.

Ik had sinds kind astma en ben daarvoor met 20 naar Zwitserland gegaan.
Het gaat hier goed maar ik moest wel altijd medicijnen nemen. Ik wilde graag zonder. Maar er werd dikwijls vergeefs voor gebeden. Maar een jaar geleden bad iemand dat mijn astma moest gaan en het is nu al meer dan een jaar geleden dat ik medicijnen moest nemen. Prijs de heer.

Ook had ik een tijd terug, misschien 2 jaar geleden, weet het niet meer precies meer, erge aangezichtspijnen. Ik was bij de tandarts maar die vond niets. Ben er 3 keer vergeefs geweest en de diagnose was Trigeminuszenuw. Heb ongeveer 4 maanden steeds weer pijnstillers genomen.
Er is in de Healing Rooms voor gebeden en ik heb geen pijn meer gehad,

En zo heb ik meer wonderen beleeft dat de Heer ingrijpt.Pijn in mijn heup en been. Na gebed weg.
Pijn en zwelling in mijn voet, na gebed verdwenen.

Ik merk hoe belangrijk het is, te doen wat in Psalm 103 staat: Niet te vergeten wat HIJ goeds gedaan heft.
1 Een psalm van David.
Loof de HEERE, mijn ziel,
en al wat in mij is, Zijn heilige Naam.
2 Loof de HEERE, mijn ziel,
en vergeet niet een van Zijn weldaden.
3 Die al uw ongerechtigheid vergeeft,
Die al uw ziekten geneest,
4 Die uw leven verlost van het verderf,
Die u kroont met goedertierenheid en barmhartigheid,

5 Die uw mond verzadigt met het goede,
uw jeugd vernieuwt als die van een arend.
6 De HEERE doet rechtvaardige daden
en recht aan alle onderdrukten.
7 Hij heeft aan Mozes Zijn wegen bekendgemaakt,
aan de nakomelingen van Israël Zijn daden.
8 Barmhartig en genadig is de HEERE,
geduldig en rijk aan goedertierenheid.
9 Hij zal niet voor altijd ter verantwoording roepen,
niet voor eeuwig handhaaft Hij Zijn toorn.
10 Hij doet ons niet naar onze zonden
en vergeldt ons niet naar onze ongerechtigheden.
11 Want zo hoog de hemel is boven de aarde,
zo is Zijn goedertierenheid machtig over wie Hem vrezen.
12 Zo ver het oosten is van het westen,
zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.
13 Zoals een vader zich ontfermt over zijn kinderen,
zo ontfermt de HEERE Zich over wie Hem vrezen.
14 Want Híj weet wat voor maaksel wij zijn
en blijft bedenken dat wij stof zijn.
15 De sterveling – zijn dagen zijn als het gras,
als een bloem op het veld, zo bloeit hij.
16 Wanneer de wind erover is gegaan, is hij er niet meer
en zijn plaats kent hem niet meer.
17 Maar de goedertierenheid van de HEERE
is van eeuwigheid en tot eeuwigheid over wie Hem vrezen.
Zijn gerechtigheid is voor de kinderen van hun kinderen,
18 voor wie Zijn verbond in acht nemen
en aan Zijn bevelen denken om ze te doen.
19 De HEERE heeft Zijn troon in de hemel gevestigd,
Zijn Koninkrijk heerst over alles.
20 Loof de HEERE, u, Zijn engelen,
sterke helden, die Zijn woord uitvoeren,
gehoorzaam aan het woord dat Hij spreekt.
21 Loof de HEERE, al Zijn legermachten,
dienaren van Hem, die Zijn welbehagen doen.
22 Loof de HEERE, al Zijn werken,
op alle plaatsen van Zijn heerschappij.
Loof de HEERE, mijn ziel!

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hindernissen voor genezing
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2018 06:58 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Dank je voor je getuigenissen! Onder het kopje film heb ik informatie geplaatst, in het Duits, o.a. "Heilung Gottes Wille für dich", waar we het over gehad hebben.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hindernissen voor genezing
BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2018 12:17 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Spreek tegen de berg!
Want, voorwaar, Ik zeg u: wie tegen deze berg zal zeggen: Word opgeheven en in de zee geworpen, en niet zal twijfelen in zijn hart, maar zal geloven dat wat hij zegt, gebeuren zal, het zal hem gebeuren wat hij zegt. Markus 11:23

Iedereen, die geloof op dezelfde manier gebruikt als Jezus dat deed, zal dezelfde resultaten krijgen. Drie keer in dit vers benadrukt Jezus het spreken. Dit is een cruciaal onderdeel van geloof. We kunnen geloof niet alleen ‘bedenken’. Het moet uitgesproken worden. (Spr. 18:20-21)

Ook is het belangrijk wie of wat we aanspreken. Dit vers zegt, dat we tegen de berg moeten spreken. De berg is een symbool van ons probleem of dat wat weg moet. De meeste mensen spreken tot God over hun problemen; dit vers zegt dat we tegen onze problemen over God moeten spreken. Dit houdt in, dat gelovigen hun autoriteit moeten gebruiken en het probleem gebieden om weg te gaan (Jes. 45:11 in de Engelse KJV). De Heer zei niet: “Bid voor de zieken.” Hij zei: “Genees de zieken.” (Mat. 10:8 en Lukas 9:2) Er is een heel groot verschil tussen die twee.

Tegenwoordig hoor je meestal mensen op deze manier voor genezing bidden: “Vader, dank U wel, dat ik door de striemen van Jezus genezen ben. Ik claim mijn genezing in de naam van Jezus.” Dat is allemaal goed en waar, maar dat is niet wat Jezus ons opgedragen heeft te doen. Wij moesten direct tot het probleem spreken en, onze autoriteit in Jezus gebruikend, het probleem gebieden weg te gaan.

Mensen moeten geloven dat de woorden die zij zeggen, ook daadwerkelijk tot stand zullen komen, zonder dat ze het in hun hart betwijfelen. Mensen, die geen waarde aan woorden hechten en constant maar dingen roepen, die ze niet menen, kunnen dit niet doen. Zij trainen hun lichamen om niet in hun woorden te geloven en het niet serieus te nemen, doordat ze altijd gekke dingen zeggen. Degenen die de wonderbaarlijke dingen tot stand zien komen, die Jezus ons beloofd heeft in dit vers, zijn diegenen, die hun tongen bedwingen en niet alleen wanneer ze een probleem hebben of iets van God nodig hebben.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.