Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 28 mar 2024 22:17

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 07 jun 2018 09:41 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Wat is het evangelie, of beter gevraagd, het volledige evangelie? Velen staan stil bij het Kruis, zijn vergeven, that's it. Jezus leert dat het veel meer is. De Bijbel zegt "faith comes from hearing the word of God". Er staat dus niet "gehoord hebben", maar, "hearing", ofwel horen en blijven horen.

De eerste keer dat dit punt in de Bijbel genoemd wordt is in Exodus 15:

Als u aandachtig luistert naar de stem van de HEERE, uw God, en doet wat juist is in Zijn ogen, als u Zijn geboden gehoorzaamt en al Zijn verordeningen in acht neemt, dan zal Ik geen enkele van de ziekten over u brengen die Ik over Egypte gebracht heb, want Ik ben de HEERE, uw Heelmeester.

De tweede keer vindt plaats in Deuteronomium 11:

En het zal gebeuren, wanneer u nauwgezet luistert naar mijn geboden die ik u heden gebied, door de HEERE, uw God, lief te hebben en Hem te dienen met heel uw hart en met heel uw ziel, dat Ik regen voor uw land zal geven op zijn tijd, vroege regen en late regen, zodat u uw koren, uw nieuwe wijn en uw olie kunt inzamelen. Ook zal Ik gewas op uw veld geven voor uw dieren; en u zult eten en verzadigd worden. Wees op uw hoede dat uw hart niet verleid wordt, zodat u afwijkt, andere goden dient en u voor hen neerbuigt.

Aandachtig luisteren gaat gepaard met een belofte. In veel kerken wordt dit niet onderwezen. In veel kerken staat men stil bij het Kruis, that's it. Lijden wordt aanvaard als een deel van "de Weg". De meesten beseffen niet eens dat we een nieuw verbond hebben, een veel beter verbond dan het oude verbond! Soms worden Christenen zelfs boos op God, omdat er onverklaarbaar leed is. En ja, er is onverklaarbaar leed (dat betekent niet dat er geen oorzaken zijn!). Een Christen mag boos zijn. Echter, de boosheid moet gericht zijn tegen satan en zijn demonen. De duivel is een dief, een leugenaar, die van ons wil stelen, die ons bedriegt en mooie praatjes voorhoudt. De duivel wil ons wijsmaken dat lijden een onderdeel is van Christen zijn, dat lijden een noodzakelijk iets is. Het tegendeel is waar!

Wijk niet af van het volledige evangelie! Laat je niet betoveren met mooie praatjes of leer.

Joseph Prince legt in onderstaande video uit wat het belang is van het horen van het Woord:

https://www.youtube.com/watch?v=Jd9fhEwac9Y

Meer video's/preken van deze man Gods tref je aan op https://www.youtube.com/channel/UCZnUzoDzPgdscPkD_pdzRVQ/videos

Alle preken zijn Nederlands ondertiteld.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.