Forum www.gelooft.com

Het is momenteel za 20 apr 2024 06:04

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 jun 2018 08:02 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Is het mogelijk dat christenen min of meer verstrengeld raken met demonische machten en moeten we daar als christenen ons tegen wapenen en alert op zijn?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 03 jun 2018 11:28 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Broeder Gait schreef:
Is het mogelijk dat christenen min of meer verstrengeld raken met demonische machten en moeten we daar als christenen ons tegen wapenen en alert op zijn?


Natuurlijk is dat mogelijk! Ken je Derek Prince? Hij heeft veel gepredikt en geschreven over het occulte. Waar langdurige problemen zijn, is heel vaak sprake van occultisme. Sommige problemen lijken heel alledaags; depressies, huwelijksproblemen, problemen op het werk en noem maar op. En, het occulte is om de hoek, in de krant, denk maar eens aan horoscopen, reiki, waarzeggerij, yoga, en heel verrassend, ook veel artsen maken zich schuldig aan occultisme. Sommige behandelingen zijn ronduit occult, mensen weten het vaak niet eens. Wanneer gelovigen zich hiermee inlaten zetten ze de deur open voor demonische machten. Bevrijding is noodzakelijk, en eigenlijk ook heel eenvoudig. Wat is ons voornaamste wapen? Eigenlijk twee stuks: het Woord van God en gebed. Antwoord de vijand met en uit het Woord van God, en bid voor elkaar.

Het geraffineerde is, is dat het occulte vaak aangeboden wordt door mensen die nabij lijken te staan; familieleden, kennissen, collega's, artsen. Mensen hebben vaak "goede bedoelingen", hebben dus niet door wat ze verkondigen. Desondanks is mijn advies: spreek en antwoord uit Gods Woord!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2018 04:52 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Broeder Gait schreef:
Is het mogelijk dat christenen min of meer verstrengeld raken met demonische machten en moeten we daar als christenen ons tegen wapenen en alert op zijn?


Helemaal eens met het antwoord van Bijbelonderzoeker. Ik denk ook dat het is omdat het niet geleerd wordt en de mensen er geen kennis van hebben.
In Hosea 4 vers 6 staat dat het volk omkomt omdat het zonder kennis is.Belangrijk dat we het woord van God kennen en eten.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2018 07:10 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Koningsdochter schreef:
Broeder Gait schreef:
Is het mogelijk dat christenen min of meer verstrengeld raken met demonische machten en moeten we daar als christenen ons tegen wapenen en alert op zijn?


Helemaal eens met het antwoord van Bijbelonderzoeker. Ik denk ook dat het is omdat het niet geleerd wordt en de mensen er geen kennis van hebben.
In Hosea 4 vers 6 staat dat het volk omkomt omdat het zonder kennis is.Belangrijk dat we het woord van God kennen en eten.

Niet alleen tegen het occultisme moeten wij ons wapenen of is het occultisme gelinkt met demonen .
Ik denk dat een christen deze dingen wel weet .Naar waarzeggers gaan bv ..
Ik denk dat dat ergens in je hart geschreven is .
Ikzelf heb dat nooit gedaan , wel ben ik als 18 jarige naar een acupunctuur geweest .
Een beetje onder groepsdruk ! en ik was me van geen kwaad bewust !
Met zonder gevolgen : gelukkig ! Dankzij God !
Valse leer , dwaalleer is ook iets waar wij ons tegen moeten wapenen .
Lucas 12 : 1-12
Hier lezen we over de huichelarij van de Faizeeers , en wie wij moeten vrezen ,
-ieder die Mij bij de mensen belijdt …..verloochenen ….
- de H.Geest …
____
Lucas 12 : 35- 48 Weest waakzaam
Alles is belangrijk , wat hierin staat en voeding voor de geest hoor ! ,
maar vers 47 vind ik evenwel zeer rechtvaardig van onze hemelse Vader en Zijn Zoon Jezus-Christus !
---
47 : De knecht die de wil van zijn heer kende , maar geen beschikkingen trof noch handelde volgens diens wil ,
zal zwaar getuchtigd worden
Wie echter in onwetendheid dingen heeft gedaan die tuchtiging verdienen zal slecht licht gestraft worden .
Aan ieder wie veel gegeven is , zal veel worden ge-eist ,
en wie veel is toevertrouwd , van hem zal des te meer worden gevraagd .
_____________________________________________________________


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2018 20:04 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Dank jullie wel voor jullie reacties a130.gif


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2018 21:14 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Broeder Gait schreef:
Dank jullie wel voor jullie reacties


Geen dank, Broeder! Wapenen tegen demonische machten doen we dus uit het Woord van God en in gebed. Belangrijk is om te beseffen dat satan de god van de wereld is. Samen met zijn demonen probeert hij mensen te misleiden met allerlei dwalingen. Zo wil satan de mensen wijsmaken dat God niet zou bestaan, of dat mensen aan allerlei occulte zaken mogen meedoen, zonder gevolgen. De mens heeft altijd een keuze, besef dat goed. Geen mens kan zeggen dat hij of zij de duivel op zich afgestuurd krijgt. De mens kiest zelf. God wil dat het goed gaat met alle mensen, altijd. De duivel is machtig, God is almachtig. Maar, de duivel is geen marionet van God. De duivel bepaalt zijn eigen agenda, en die is duister, slecht en misleidend. Kies voor God! En, mocht je toch eens in de val van de duivel trappen, wees dan gerust: ook dan staat God je bij. Als de mens zich laat leiden door de Heilige Geest, zijn satan en zijn demonen machteloos! Als mensen zich laten leiden door emoties, dwalingen, door bijvoorbeeld te denken dat ziektes van God komen, of dat God bewust het kwaad toelaat, of zich wenden tot andere leer, of zich niet dagelijks voeden met Gods Woord, dan maken mensen zichzelf een speelbal van de duivel.

Hoe voed je je met Gods Woord? Heel eenvoudig! Lees de Bijbel. Bid, en als je een gezin hebt, bid samen. Kijk regelmatig een preek (tip: https://youtu.be/_WGgscNph6A Jezus = Genade!). Vier het avondmaal (dat kan ook gewoon thuis!), profeteer en strek je uit naar Gods Gaven. Beperk God niet. Zoals we ons lichamelijk voeden, zo horen we ons ook dagelijks geestelijk te voeden. Alleen dan zullen we de demonische machten weerstaan. Laat je niet in met het ongeloof dat de wereld brengt. Mocht je vragen hebben, laat gerust weten!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 05 jun 2018 04:02 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Kijk regelmatig een preek (tip: https://youtu.be/_WGgscNph6A Jezus = Genade!). Vier het avondmaal (dat kan ook gewoon thuis!),


Ik vind Pastor Prince een van de beste predikers van deze tijd.Ik hoor iedere dag wel een preek van hem. Hij heeft een vrijmakende boodschap. En het avondmaal neem ik ook regelmatig alleen of met een vriendin.
Ik ben het avondmaal anders gaan zien door zijn boekje "Gezondheid en heelheid door het H. A."

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 05 jun 2018 04:22 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Wat ik ook belangrijk vind is God danken .
Van Hem is het Koninkrijk en de kracht en de heerlijkheid in eeuwigheid .
Als er iets negatiefs gebeurd , of gebeurd is en men word de liefde van God gewaar ,dank Hem !
Als er iets mooi gebeurd of gebeurd is , als men de natuur ziet , de dieren , de mensen …..dank Hem !
Dank Hem in de morgen , in de middag , in de avond : bij alles !
En waak over je hart !
---
Hoop en vertrouw op Jezus-Christus !
En Zijn Licht doet de duisternis verdwijnen !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 05 jun 2018 05:54 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Franny schreef:
Wat ik ook belangrijk vind is God danken .
Van Hem is het Koninkrijk en de kracht en de heerlijkheid in eeuwigheid .
Als er iets negatiefs gebeurd , of gebeurd is en men word de liefde van God gewaar ,dank Hem !
Als er iets mooi gebeurd of gebeurd is , als men de natuur ziet , de dieren , de mensen …..dank Hem !
Dank Hem in de morgen , in de middag , in de avond : bij alles !
En waak over je hart !
---
Hoop en vertrouw op Jezus-Christus !
En Zijn Licht doet de duisternis verdwijnen !


Amen Franny

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.