Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 25 apr 2024 23:52

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 17 apr 2018 19:35 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Andrew Brunson
citaat cip.nl MOOI 22 maart 2018 door Jeffrey Schipper
Voorganger Andrew schreef vanuit een Turkse gevangenis dit lied
Turkse aanklagers eisen levenslange gevangenisstraf voor pastor Andrew Brunson. De aanklacht werd op 13 maart ingediend bij de rechtbank in Izmir. Brunson zit al 17 maanden gevangen.

Een week geleden stuurde de gevangen pastor dit bericht. Brunson: “Laat het duidelijk zijn. Ik zit niet gevangen omdat ik iets verkeerd heb gedaan, maar om wie ik ben – een christelijke pastor. Ik mis mijn vrouw en kinderen heel erg. Toch geloof ik dat dit waar is: het is een voorrecht om te lijden voor Christus, zoals zo velen voor mij. Uit de grond van mijn hart dank ik iedereen die naast me staan in gebed.”

Vorig jaar schreef Andrew vanuit de gevangenis dit indrukwekkende lied:


U bent waardig, waardig om mijn alles aan U te geven
Mijn tranen en mijn pijn geef ik aan U als een offer
Onderwijs mij om te delen in Uw lijden
Lam van God, U bent waardig

U bent waardig, waardig om mijn alles aan U te geven
Geadopteerd als een zoon, een broeder van de Koning
Ik zal delen in Uw glorie als ik deel in Uw lijden
Jezus, U bent waardig

U bent waardig, waardig om mijn alles aan U te geven
Maar mijn hart bezwijkt, verdronken in verdriet, overweldigd
Maak mij zoals U, Kruisdrager, volhardend, trouw tot het einde
Om stand te houden in deze verzoeking om de levenskroon te ontvangen

U bent waardig, waardig om mijn alles aan U te geven
Dit is mijn getuigenis in dit donkere uur
Jezus, de Getrouwe die van mij houdt, altijd goed en waar
U heeft mij de Uwe gemaakt, waardig om mijn alles aan U te geven

Ik wil waardig bevonden worden om die dag voor U te staan
Met geen spijt over lafheid, dingen die niet zijn gedaan
Om U te horen zeggen: “Goed gedaan, mijn trouwe vriend, ga binnen in uw beloning”
Jezus, mijn vreugde, U bent de prijs waar ik voor ga

U bent waardig, waardig om mijn alles aan U te geven
U bent waardig, waardig om mijn alles aan U te geven
Wat kan ik aan de Zoon van God geven, die Zichzelf gaf voor mij
Hier ben ik, waardig om mijn alles aan U te geven

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2018 04:55 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Wat mooi en wat aangrijpend dat lied. Maar laten we ervoor bidden dat deze voorganger vrij gelaten wordt-
En dan zijn er nog zog. christenen die de islam vredelievend vinden.
Als deze tijden ooit hier aanbreken kan ik alleen maar hopen ook zo dapper te zijn. Maar de Heer geeft zijn kracht als die nodig is.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2018 11:36 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik heb 40 dagen opgesloten geweest in een gekkenhuis enkel omdat ik geloofde dat met geloof alles mogelijk is.
Na 40 dagen hebben ze me moeten laten gaan omdat ze niks mis konden vinden in men hersenen.
En dat was hier in Belgie, door belgische mensen. We kijken altijd naar andere geloven die Christenen opsluiten maar geloof me, uw eigen volk kan u ook opsluiten simpelweg omdat ze je niet begrijpen en niet hetzelfde geloof hebben als jou.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2018 13:53 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Jimmy schreef:
Ik heb 40 dagen opgesloten geweest in een gekkenhuis enkel omdat ik geloofde dat met geloof alles mogelijk is.
Na 40 dagen hebben ze me moeten laten gaan omdat ze niks mis konden vinden in men hersenen.
En dat was hier in Belgie, door belgische mensen. We kijken altijd naar andere geloven die Christenen opsluiten maar geloof me, uw eigen volk kan u ook opsluiten simpelweg omdat ze je niet begrijpen en niet hetzelfde geloof hebben als jou.


Oh dat is niet leuk geweest voor je, maar gelukkig hebben ze je weer laten gaan. en hebben ze gezien dat je niets mankeert omdat je gelooft.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2018 15:52 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ja ik was gecolliceerd zoals ze dat noemen. Na 4 weken hebben ze mij in een andere afdeling gestoken waar ik buiten mocht gaan, hopend dat ik zo na de 40 dagen nog vrijwillig zou blijven om verdere onderzoeken te doen.
Toen ik een dag in die andere afdeling had gezeten ben ik terug gegaan naar de afdeling waar ik eerst zat en ik wist niet wat ik zag. Iedereen zat er somber en triestig. Een persoon waar ik een goede band mee had zei me dat sinds ik vertrokken was de sfeer helemaal naar beneden was gegaan en dat er ook al iemand vertrokken was.
Zonder dat ik het wist had ik blijkbaar veel van de mensen hun leed gedragen en was ik een vriend van velen geweest. Ik was amper een dag weg en de sfeer was helemaal weg.
Ik heb daar nooit bij stilgestaan als ik er zat. Ja er zaten gekken, maar ik behandelde iedereen als een gelijke. IK deed tegen iedereen vriendelijk en ik bracht ons als groep samen. IK wist helemaal niet dat ik dat deed, alles leek vanzelf te gaan. Ik wist het pas toen ik weg ging en zag hoe somber iedereen was, en door wat de man me vertelde.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2018 16:56 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Mooi je getuigenis Jimmy. Misschien heeft het verpleegpersoneel het ook wel gezien en gemerkt.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 20 apr 2018 17:12 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Inspirerende verhaal Jimmy! Ongelofelijk dat je met een geloof nog werkelijk in een gesticht gestopt kan worden!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.