Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 28 mar 2024 09:01

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: God aan het werk
BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2018 19:23 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Goed lijkt het me om een overzicht te maken van wat God doet in mensen.

Gaven van de Heilige Geest is het hoogste goed en komt alleen voor bij de wedergeboren christenen.
Zaken als in tongen spreken, gebedsgenezing, demonen uitdrijgen, evangeliseren, onderwijs geven van uit Gods woord, profeteren etc..
Deze dingen deed Jezus op aarde en Hij zei dat Zijn volgelingen deze dingen ook zullen doen, meer zijn dan Elia en zelfs nog grotere dingen zullen doen als Hij.

Er is een lagere graad van wat God doet. Dat is de basisliefde. Ze komen ook in andere levensbeschouwingen voor en raakt even goed de kern. Hongeren te eten geven. Dorstigen te drinken geven. Armen helpen. Als dat er allemaal al niet is, kan je ook nooit tot de hoogste graad komen, wat ook geestelijk voedsel geven inhoudt, wat geestelijke dorst en honger lest. Wat mensen van de ondergang redt en uit de handen van de duivel redt.

Er zijn christenen die zich zogenaamd voordoen in de hogere gaven, maar de basisliefde al niet hebben. Dat zijn geen echte christenen. Het zijn valse christenen.

Echter moeten we ook een lat leggen, als we het nummers zouden geven. De liefde van Jezus is zeg maar een 100
De liefde van de lagere levensbeschouwingen kunnen zeg maar een 30 bereiken. Christenen die Jezus kennen worden vervuld met de Heilige Geest en komen misschien wel tot 60 of 70.
Maar 100 bereiken we op aarde niet. Daarbij, niemand is ooit bij 100 gestart. Op aarde beginnen we gewoon met 0. Allemaal. In zonde geboren.

Veel kinderen bereiken al wel snel de 30 en door het geld bereiken de meeste mensen in de eindtijd een absolute dieptepunt van ver beneden de 10.
De liefde dooft uit.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: God aan het werk
BerichtGeplaatst: zo 15 apr 2018 19:29 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Echter Gods eis is "volmaaktheid". De absolute 100!
Dat kan alleen als jouw zonden vergeven worden.
Dat kan alleen door het kruis.

zou je echter wel geloven, maar geen liefde hebben, dan heeft vergeven geen zin.
Immers houd je geen geestelijke schatten over. God kijkt namelijk in genade aan de zonden voorbij en ziet alleen wat Hij in jou kon doen.
Als Hij niets in jou heeft kunnen doen, dan kent Hij jou niet eens! Dan gaat Hij aan jou voorbij.
Dan ben je niet uit God geboren.
God kennen, is een relatie met Hem hebben.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: God aan het werk
BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2018 04:51 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
zou je echter wel geloven, maar geen liefde hebben, dan heeft vergeven geen zin. Immers houd je geen geestelijke schatten over. God kijkt namelijk in genade aan de zonden voorbij en ziet alleen wat Hij in jou kon doen. Als Hij niets in jou heeft kunnen doen, dan kent Hij jou niet eens! Dan gaat Hij aan jou voorbij.
Dan ben je niet uit God geboren. God kennen, is een relatie met Hem hebben.


Ik weet niet zo goed wat daarover te denken. Wat te denken van deze vers uit 1. Kor.3 ? In 1.Kor.3 staat: 14 Als u met vuurvast materiaal op de fundering hebt gebouwd, krijgt u loon.
15 Als uw werk verbrandt, zult u verlies lijden. U zult zelf gered worden, maar dan wel door het vuur heen.
Deze mensen hebben het fundament van Jezus, maar hun werken zijn niet de werken die de Heer door hen wilden doen. Ze hebben niets voor te wijzen omdat het eigen werken zijn.En die verbranden.
Toch zijn ze zelf gered als door het vuur heen. Daarom denk ik dat ze wel uit God geboren waren.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: God aan het werk
BerichtGeplaatst: wo 16 mei 2018 18:27 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: za 15 jul 2017 07:30
Berichten: 207
Broeder Gait schreef:
Goed lijkt het me om een overzicht te maken van wat God doet in mensen.


Wat dacht je van werken aan wat God in je werkt? In Romeinen 5:5 lezen we dat Gods volmaakte, Goddelijke liefde in ons hart is uitgestort door de Heilige Geest. Echter, het is één ding om de Heilige Geest uitgestort te krijgen; het is een tweede om de Heilige Geest uit te zien werken… Die allereerste ervaring is glorieus. Soms, als mensen zo vervuld worden met Gods liefde, kunnen ze zich nauwelijks voorstellen dat ze ooit nog tegen problemen aan zullen lopen. Aan de andere kant, toen iemand een bevriende prediker eens vroeg: ,,Wat is het zichtbare bewijs dat iemand ook werkelijk gedoopt is met Gods Geest? ”, zei hij: ,,Problemen!” En ook dat is voor velen herkenbaar; als Gods Geest begint door te werken in je leven, moet je erop voorbereid zijn dat geestelijke strijd op je weg kan komen.

Dus als je misschien nog maar kort hebt kennisgemaakt met de dynamische kracht van de Heilige Geest in je leven, neem dan deze broederlijke waarschuwing van me aan: het ontvangen is nog maar de eerste fase, er komt nog veel meer! Deze heerlijke, bovennatuurlijke, Goddelijke liefde die in jou is uitgestort – Goddelijk, compleet, volmaakt – moet nu worden uitgewerkt.

Een Schriftgedeelte uit Filippenzen is in dit opzicht heel verhelderend:

Daarom, mijn geliefden, zoals u altijd gehoorzaam geweest bent, niet alleen zoals in mijn aanwezigheid, maar nu veelmeer in mijn afwezigheid, werk aan uw eigen zaligheid met vrees en beven, want het is God, Die in u werkt zowel het willen als het werken, naar Zijn welbehagen. (Filippenzen 2:12-13)

Merk de twee zinsneden op: ‘werk aan’ en God Die ‘in u werkt’… Die twee gaan samen. God werkt in ons, en wij moeten vervolgens werken aan datgene wat God in ons heeft gewerkt. Als God niet in ons had gewerkt, hadden wij niets om aan te werken. Ik hoop dat je dit belangrijke punt kunt pakken en dat het tot je doordringt. De beperking aan wat God in ons kan werken, ligt bij datgene waar wij aan werken. Als wij ermee stoppen te (blijven) werken aan datgene wat God in ons heeft bewerkt, dan is er voor God ook geen reden om te blijven werken in ons. Maar als wij blijven werken aan, dan gaat God ook door met werken in… Het initiatief komt – zoals altijd – van God, niet van ons. Maar het werken aan is onze verantwoordelijkheid.

Heer, dank U wel dat Uw Heilige Geest elke dag blijft werken in mij, zodat ik steeds in Uw kracht, kan blijven werken aan wat U door Uw Geest in mij heeft bewerkt. Ik prijs Uw naam voor Uw doorgaande werk in mij leven. Amen.

En, let op! Met werken bedoel ik geen wetten onderhouden. Werk aan wat God in jou wil doen. Ontvang de volledige autoriteit die Jezus ook had! Zijn grote opdracht: verkondig het evangelie, wek de doden op, genees de zieken en drijf demonen uit, alles tot eer van Jezus Christus!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.