Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 29 mar 2024 15:20

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2018 13:45 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Waarom wil Jezus dat we Hem onze zonden belijden?
Stel je belijd Hem jouw zonden en direct erna zondig je "on afgeremd" weer, wat voor nut heeft het dan Jezus jouw zonden te belijden?
Maar als iemand Jezus zijn zonden belijd en daarna gaat het weer mis, terwijl hij toch goede wil toonde, is dat dan niet anders?
Wat wil Jezus voor jou doen?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2018 08:32 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
In de kringloopwinkel zag ik een biechtstoeltje te koop. Daar op staat.* biechten op woensdag gratis.* Ik dacht toen bij Jezus kan ik altijd gratis terecht. Toch heeft dat roomse stoeltje mij aan het denken gezet.

Jakobus 5/16 Beken elkaar uw ​zonden​ en ​bid​ voor elkaar, dan zult u genezen. Want het ​gebed​ van een rechtvaardige is krachtig en mist zijn uitwerking niet.
Dan is mijn vraag waar dat gebleven is in ons leven, dat bekennen van zonden aan een broeder of zuster in de Heer, die Jacobus een rechtvaardige noemt.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2018 10:53 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Theo Bert schreef:
In de kringloopwinkel zag ik een biechtstoeltje te koop. Daar op staat.* biechten op woensdag gratis.* Ik dacht toen bij Jezus kan ik altijd gratis terecht. Toch heeft dat roomse stoeltje mij aan het denken gezet.

Jakobus 5/16 Beken elkaar uw ​zonden​ en ​bid​ voor elkaar, dan zult u genezen. Want het ​gebed​ van een rechtvaardige is krachtig en mist zijn uitwerking niet.
Dan is mijn vraag waar dat gebleven is in ons leven, dat bekennen van zonden aan een broeder of zuster in de Heer, die Jacobus een rechtvaardige noemt.

Mekaars zonden bekennen vind ik niet zo evident , omdat sommige broeders en zusters in de Heer niet duidelijk kunnen formuleren wat zondes zijn .
Omdat er vaak menselijke dogmas aan toegevoegd en nagestreefd worden .
Veelal belast je daarmee een ander .
Jakobus zegt het zo mooi ! Maar Jakobus was daadwerkelijk omringd door broeders en zusters in de Heer .
En dat mis ik ook een beetje !
Maar aan de andere kant kan je steeds maar weer met alles naar de HEER gaan .
Dat is zo mooi om te weten !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2018 05:06 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Jakobus 5/16 Beken elkaar uw ​zonden​ en ​bid​ voor elkaar, dan zult u genezen. Want het ​gebed​ van een rechtvaardige is krachtig en mist zijn uitwerking niet.
Dan is mijn vraag waar dat gebleven is in ons leven, dat bekennen van zonden aan een broeder of zuster in de Heer, die Jacobus een rechtvaardige noemt.


Ik ken het wel dat bekennen aan een zuster. (ik als vrouw zou niet naar een man gaan) Of ook omgekeerd dat iemand soms om gebed bij mij komt.
Maar ik moet zeggen dat het toch erg weinig is in de gemeente. Misschien weet ik het ook niet. Het wordt niet aan de grote klok gehangen in ieder geval.
Wat ik wel veel beleef is dat er mensen naar de site (livenet) schrijven waar ik in de pastorale zorg meewerk. Daar schrijven ze (als ze willen anonym) en biechten hun problemen.
En vragen dan ook om raad hoe verder daarmee.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2018 06:02 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Theo Bert schreef:
In de kringloopwinkel zag ik een biechtstoeltje te koop. Daar op staat.* biechten op woensdag gratis.* Ik dacht toen bij Jezus kan ik altijd gratis terecht. Toch heeft dat roomse stoeltje mij aan het denken gezet.

Jakobus 5/16 Beken elkaar uw ​zonden​ en ​bid​ voor elkaar, dan zult u genezen. Want het ​gebed​ van een rechtvaardige is krachtig en mist zijn uitwerking niet.
Dan is mijn vraag waar dat gebleven is in ons leven, dat bekennen van zonden aan een broeder of zuster in de Heer, die Jacobus een rechtvaardige noemt.

Ik denk dat het heel moeilijk is om te doen. Ik heb het eens bij iemand gedaan. Dat geeft wel een hele bevrijding. Je krijgt dan een gebed om vergeving. Dan ben je ook vrij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 12 apr 2018 06:05 
Offline
op weg
op weg

Lid geworden op: do 13 jul 2017 11:37
Berichten: 443
Franny schreef:
Theo Bert schreef:
In de kringloopwinkel zag ik een biechtstoeltje te koop. Daar op staat.* biechten op woensdag gratis.* Ik dacht toen bij Jezus kan ik altijd gratis terecht. Toch heeft dat roomse stoeltje mij aan het denken gezet.

Jakobus 5/16 Beken elkaar uw ​zonden​ en ​bid​ voor elkaar, dan zult u genezen. Want het ​gebed​ van een rechtvaardige is krachtig en mist zijn uitwerking niet.
Dan is mijn vraag waar dat gebleven is in ons leven, dat bekennen van zonden aan een broeder of zuster in de Heer, die Jacobus een rechtvaardige noemt.

Mekaars zonden bekennen vind ik niet zo evident , omdat sommige broeders en zusters in de Heer niet duidelijk kunnen formuleren wat zondes zijn .
Omdat er vaak menselijke dogmas aan toegevoegd en nagestreefd worden .
Veelal belast je daarmee een ander .
Jakobus zegt het zo mooi ! Maar Jakobus was daadwerkelijk omringd door broeders en zusters in de Heer .
En dat mis ik ook een beetje !
Maar aan de andere kant kan je steeds maar weer met alles naar de HEER gaan .
Dat is zo mooi om te weten !

Maar er zijn wel broeders en zusters te vinden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2018 06:38 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Zonde, zoals deze in de oorspronkelijke vertalingen van de Bijbel wordt gedefinieerd, betekent dat we "het doel missen". Het doel is in dit geval de standaard voor perfectie zoals deze door God is ingesteld en door Jezus werd gemanifesteerd. In dat licht is het duidelijk dat we allemaal zondaars zijn.

Paulus zegt in Romeinen 3:23: "Iedereen heeft gezondigd en ontbeert de nabijheid van God."
Daarom hebben we er niets aan om onszelf met anderen te vergelijken. We kunnen ons falen om op eigen kracht rechtschapen te zijn niet vermijden. Dit past allemaal in Gods ontwerp omdat we een vertrouwen op het offer van Jezus, dat voor onze zonden betaalde, alleen zullen overwegen wanneer we ons bewust zijn van onze eigen zwakheden.

"Als we zeggen dat we de zonde niet kennen, misleiden we onszelf en is de waarheid niet in ons. Belijden we onze zonden, dan zal hij, die trouw en rechtvaardig is, ons onze zonden vergeven en ons reinigen van alle kwaad. Als we zeggen dat we nooit gezondigd hebben, maken we hem tot een leugenaar en is zijn woord niet in ons." (1 Johannes 1:8-10)

In dit alles is het goede nieuws dat wij, als we onszelf als zondaars herkennen, slechts berouw hoeven te tonen en Jezus slechts hoeven te omarmen om vergeven te worden.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2018 07:46 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Koningsdochter schreef:
Zonde, zoals deze in de oorspronkelijke vertalingen van de Bijbel wordt gedefinieerd, betekent dat we "het doel missen". Het doel is in dit geval de standaard voor perfectie zoals deze door God is ingesteld en door Jezus werd gemanifesteerd. In dat licht is het duidelijk dat we allemaal zondaars zijn.

Paulus zegt in Romeinen 3:23: "Iedereen heeft gezondigd en ontbeert de nabijheid van God."
Daarom hebben we er niets aan om onszelf met anderen te vergelijken. We kunnen ons falen om op eigen kracht rechtschapen te zijn niet vermijden. Dit past allemaal in Gods ontwerp omdat we een vertrouwen op het offer van Jezus, dat voor onze zonden betaalde, alleen zullen overwegen wanneer we ons bewust zijn van onze eigen zwakheden.

"Als we zeggen dat we de zonde niet kennen, misleiden we onszelf en is de waarheid niet in ons. Belijden we onze zonden, dan zal hij, die trouw en rechtvaardig is, ons onze zonden vergeven en ons reinigen van alle kwaad. Als we zeggen dat we nooit gezondigd hebben, maken we hem tot een leugenaar en is zijn woord niet in ons." (1 Johannes 1:8-10)

In dit alles is het goede nieuws dat wij, als we onszelf als zondaars herkennen, slechts berouw hoeven te tonen en Jezus slechts hoeven te omarmen om vergeven te worden.

Amen !
a170.gif


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.