Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 28 mar 2024 09:26

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 07 feb 2018 09:57 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Lukas 19
Zacheüs nu ging staan en zei tegen de Heere: Zie, de helft van mijn goederen, Heere, geef ik aan de armen, en als ik van iemand iets heb afgeperst, geef ik dat vierdubbel terug.

Zacheüs was een tollenaar. Hij werd veracht omdat hij mensen bedroog om zichzelf te verrijken. Op een dag bezocht Jezus hem. De Bijbel vermeldt niet dat Jezus Zacheüs bekritiseerde, oordeelde en veroordeelde vanwege zijn oneerlijke levensstijl. Jezus toonde Zacheüs genade en liefde door tijd met hem door te brengen. Het duurde niet lang of Zacchaeus stond op en verklaarde aan Jezus dat hij iedereen van wie hij geld had gestolen het viervoudigde terug zou geven. Daarnaast zou hij de helft van zijn goederen aan de armen geven. Eén moment met Jezus veranderde het hart van Zacheüs volledig. Eén moment van Genade in Persoon (Jezus Christus) - zonder beschuldigingen, veroordeling of oordeel - zorgde voor zo'n innerlijke verandering, dat Zacheüs naar buiten toe deed wat juist was! Niemand had dit van Zacheüs verwacht!

Veel mensen willen goed leven. Hun zorgen om juist te willen leven zorgen er vaak voor dat ze zich focussen op zichzelf en de dingen waarmee ze worstelen. Het echte "juiste leven" is een gevolg van "juist geloven"! Als je probeert los te komen van een verslaving die jou al jarenlang bindt, geloof dan dat Jezus zo veel van je houdt dat Hij aan het kruis de prijs voor jou betaald heeft om volledig vrij te zijn van elke verslaving. Geloof dat je door Zijn striemen bevrijd wordt!

Iemand had een rookverslaving. Iedere keer dat hij een sigaret opstak, geloofde hij dat God hem niet veroordeelde en dat hij nog steeds de gerechtigheid van God in Christus was. Op een dag, toen hij wakker werd, werd hem door de Heilige Geest op het hart gegeven dat die dag het begin zou zijn van een rookvrij leven. In de verwachting dat hij zou worden aangevallen door het gebruikelijke hunkeren naar roken, bad hij gedurende de dag: "Dank U, Jezus, want door Uw striemen ben ik genezen.", en voordat hij het wist, ging de dag voorbij zonder dat hij rookte of hunkerde naar een sigaret! Sindsdien is hij volledig vrij van deze verslaving.

Als jij het goede leven wilt ervaren, zoek dan uit wat Christus voor jou heeft gedaan en wat je in Hem hebt - en geloof het!

Heb je Christus nog niet aanvaard als Verlosser? Heb je de gratis gift van gerechtigheid nog niet ontvangen, maar wil je het wel? Bid dan bijvoorbeeld onderstaand gebed:

Hemelse Vader, ik kom tot U in de Naam van Jezus Christus, en vraag U om vergeving van al mijn zonden. Ik heb spijt van mijn zonden. Wees mij genadig! Ik open mijn hart voor U! Kom in mijn hart en reinig mijn hart van alle zonden. Ik geloof in de waarheid dat Uw bloed mij reinigt van al mijn zonden. Ik geloof het en ik dank U ervoor! Dank U voor de vergeving van al mijn zonden. AMEN.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.