Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 19 apr 2024 23:15

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Praten met, of praten over?
BerichtGeplaatst: do 17 sep 2015 10:07 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Velen praten over God, veel discussies gaan over de Bijbel. Veel discussies zijn theoretisch of academisch.

Maar, praten we ook MET God? En, zo ja, HOE praten we MET HEM? Beschouwen we God daadwerkelijk als onze Schepper, onze Verlosser, onze Hemelse Vader, Geneesheer en Beste Vriend? Of is God slechts iets abstracts, een persoon waarover kunnen lezen en discussieren?

Hoe leef en spreek jij MET God, en hoe laat jij je leiden door HEM ?? Hoe ervaar jij God in je dagelijkse leven ?? Raadpleeg jij God in je dagelijkse leven, en vertrouw je volledig op HEM ??

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 17 sep 2015 12:36 
Persoonlijk houd ik niet van discussies over God of over de bijbel. Er wordt in de bijbel ook gezegd: 2.Tim.2 vers 13: Indien wij ontrouw zijn, Hij blijft getrouw; Hij kan Zichzelven niet verloochenen.

14 Breng deze dingen in gedachtenis, en betuig voor den Heere, dat zij geen woordenstrijd voeren, hetwelk tot geen ding nut is, dan tot verkering der toehoorders. Duidelijk lijkt me.
En er is nog een vers in de bijbel hierover. Ik weet alleen niet precies waar.

Het tweede kan ik niet precies beantwoorden met zo of zo. Ik praat met God indien ik met hem praat als met een vriend(in) die ik alles zeg. En natuurlijk raadpleeg ik hem ook in het dagelijks leven, maar of ik echt altijd volledig op hem vertrouw? Ik moet zeggen dat er momenten zijn warop ik dat niet doe.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 17 sep 2015 21:30 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: di 25 aug 2015 08:10
Berichten: 88
Dirk schreef:
Velen praten over God, veel discussies gaan over de Bijbel. Veel discussies zijn theoretisch of academisch.

Maar, praten we ook MET God? En, zo ja, HOE praten we MET HEM? Beschouwen we God daadwerkelijk als onze Schepper, onze Verlosser, onze Hemelse Vader, Geneesheer en Beste Vriend? Of is God slechts iets abstracts, een persoon waarover kunnen lezen en discussieren?

Hoe leef en spreek jij MET God, en hoe laat jij je leiden door HEM ?? Hoe ervaar jij God in je dagelijkse leven ?? Raadpleeg jij God in je dagelijkse leven, en vertrouw je volledig op HEM ??



Dit zijn naar mijn mening uitstekende vragen. En de Bijbel geeft een paar hele belangrijke aanwijzingen die, als de mens die opvolgt, kunnen leiden tot een enorme opbouw in geloof. Die aanwijzingen hebben alles te maken met de geestesgesteldheid van de mens en hoe die te beinvloeden is door keuzes die de mens ten aanzien daarvan maakt. En dat vergt oefening en inzet. Niet dat een mens het dan zelf "doet", maar men faciliteert als het ware Gods inwerking en leiding in zichzelf.

De Leiding van Gods Heilige Geest leren verstaan en faciliteren, dat vergt instemming en medewerking van de mens. En belangrijke aanwijzingen staan daarvoor in de Bijbel. In het traditionele christendom is de geestelijke oefening helaas lange tijd veronachtzaamd of zelfs genegeerd. Een naar mijn mening goed boek hierover en hoe een mens de Bijbelse geestelijke oefening weer in zijn leven kan integreren, is het boek van Philip Troost: " Mindfulness met Jezus".

Ik heb het nu even te druk met andere dingen. Zodra ik de tijd ervoor vind, zal ik een aantal handreikingen uit de Bijbel hier plaatsen. Sommige handreikingen staan wat verscholen. En sommige worden door sommige mensen als aanstootgevend gezien. Dat vind ik wel eens jammer, want als men in staat zou zijn om eens niet vanuit zijn of haar oude mens (ook wel ego genoemd, hoewel ik die benaming onjuist vind) te reageren, maar om de schitterende parel die wordt aangereikt ten behoeve van de geestelijke oefening te zien voor wat zij is en te aanvaarden en toe te passen in het dagelijkse leven, dan zou men veel meer van God kunnen zien en horen en weten en ervaren, en dan zou men ook meer onderscheidingsvermogen op kunnen doen. Want de geestelijke oefening van Christus is eerst en vooral een oefening in de mens zelf . Voor het dagdagelijkse wandelen met God moet (in de zin van noodzakelijkheid) een mens zich toch echt toeleggen op de geestelijke oefening. Ik noem dat ook wel eens "spirituele hygiëne". Philip Troost noemt het "inwezig leven" Dit zijn heel belangrijke aspecten die bij het vroegste Christendom hoorden en die in het traditionele moderne christendom lange lange tijd totaal zijn ondergesneeuwd of genegeerd. Daarom konden mensen die uitermate belangrijke aspecten van Christus en het wandelen in Geest en Waarheid, helaas vaak alleen nog langs de weg van Oosterse filosofieën terug ontvangen. Maar het Christendom is helemaal niet schatplichtig aan die Oosterse filosofieën en godsdiensten! Het vroege Christendom bezat alle aspecten van geestelijke oefening!!! Maar ze zijn gaandeweg uit het christendom verwijderd (ik schrijf nu christendom in deze zin met opzet met een kleine c, om het verschil aan te geven met het vroege Christendom die de duidelijke aanwijzingen van de Heer Jezus en de Bijbel ten aanzien van de geestelijke oefening geenszins versmaadden; overigens zijn er gelukkig steeds meer mensen ook binnen de kerken, die hier weer naar terugkeren, zoals Philip Troost die aspecten ook beschrijft).

Maar goed.... voor nu laat ik het hier even bij. En zodra ik wat ruimte heb om die dingen weer eens op te zoeken, zal ik er iets over plaatsen.

Discussiëren hierover doe ik ook niet. Al het gediscussieer belemmert een mens alleen maar in de geestelijke wandel met God.

_________________
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).

Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil for Thou art with me....(Ps.23:4)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015 10:51 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Koningsdochter schreef:
Persoonlijk houd ik niet van discussies over God of over de bijbel. Er wordt in de bijbel ook gezegd: 2.Tim.2 vers 13: Indien wij ontrouw zijn, Hij blijft getrouw; Hij kan Zichzelven niet verloochenen.


Dat is waar. Toch zijn er ook leraren, en moeten we de volken onderwijzen:

Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in de Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb. (uit Matthëus 28)

Maar, hierin is leiding door Zijn Geest absoluut noodzakelijk. Zonder deze leiding wordt en is (het) onderwijs dood.

Verder ben ik het helemaal met je eens dat discussies vaak leiden tot twist (hoewel ze soms wel noodzakelijk zijn, om duidelijkheid te verschaffen). Overigens is er wel een groot verschil tussen enerzijds het praten over en anderzijds het delen van ervaringen! Helaas worden sommige ervaringen bespot, vaak als het om Wonderen gaat. Maar, ook daar is de Bijbel duidelijk, zoals in 2 Petrus 3:

Dit eerst wetende, dat in het laatste der dagen spotters komen zullen, die naar hun eigen begeerlijkheden zullen wandelen

Koningsdochter schreef:
maar of ik echt altijd volledig op hem vertrouw? Ik moet zeggen dat er momenten zijn warop ik dat niet doe.


En dit is dus een van de redenen waarom we Jezus zo hard nodig hebben! Abraham vertrouwde niet altijd op God, David ook niet. Petrus twijfelde, en hoe kleingelovig waren de volgelingen van Jezus tijdens de storm? Het is duidelijk dat we altijd op God kunnen, mogen en eigenlijk moeten vertrouwen. Het is helaas menselijk dat we allen wel eens tekort schieten, maar, wanneer we werkelijk een relatie met HEM hebben, zoals bijvoorbeeld David en Abraham, dan weten we dat HIJ ons nooit in de steek zal laten!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015 12:09 
Citeer:
Dat is waar. Toch zijn er ook leraren, en moeten we de volken onderwijzen:

Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in de Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb. (uit Matthëus 28)

Maar, hierin is leiding door Zijn Geest absoluut noodzakelijk. Zonder deze leiding wordt en is (het) onderwijs dood.


Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik bedoelde eerder het welles, nietes geroep en de woordgevechten die gewoon het woord van God geen eer aandoen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 19 sep 2015 10:31 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Koningsdochter schreef:
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik bedoelde eerder het welles, nietes geroep en de woordgevechten die gewoon het woord van God geen eer aandoen.


Klopt helemaal. Niemand heeft de Waarheid volledig in pacht, maar we kennen de Waarheid, als Christen wel. Immers in Johannes 14 lezen we:

Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.

Jezus IS dus de Waarheid, en wanneer we met HEM een relatie hebben, kennen we deze Waarheid, waar we dus altijd op kunnen en moeten vertrouwen, ook al lijkt de werkelijkheid soms anders! Daarom is het belangrijk een leven met JEZUS te hebben, dus met HEM te praten en niet slechts over HEM. Een belangrijk onderdeel van de relatie is ook het verstaan en horen van Zijn Stem. Hoe ervaren we dit in ons dagelijkse leven? Luisteren we naar Zijn Stem? Horen we Zijn Stem? Of, zijn we teveel afgeleid door de wereld om ons heen? Soms kan het verstandig zijn om ons geheel af te sluiten van de wereld en ons uitsluitend op HEM te richten!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 19 sep 2015 21:04 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: di 25 aug 2015 08:10
Berichten: 88
Wat betreft mijn vorige bericht :Ik heb toch maar besloten er verder niets meer over te zeggen. De oprechte volgeling van Christus, die weet ook hoe hij zijn geest moet discplineren om Hem te kunnen volgen. Want ook hierin ontvangt men Zijn Leiding. Men kan Zijn onderwijzingen hierover eveneens terugvinden in de Bijbel. Ik benoem ze maar niet, omdat de ervaring mij heeft geleerd dat het - voor hen die Zijn Leiding niet werkelijk en volledig zoeken - paarlen voor de zwijnen zijn. Want zij maken Zijn Leiding en Zijn Onderwijzingen hieromtrent zwart om de eigen oude wegen te kunnen blijven bewandelen, en beschuldigen en belasteren degene die erop wijst. Zo nagelen zij Hem opnieuw aan het kruis.

Wie zoekt, zal vinden. En ik laat het hier maar bij. Het is volbracht, ook voor hen. En wie oprecht zoekt, zal vinden.

Voor wie het interesseert en er toch iets over wil lezen, volsta ik met een paar titels:
Philip Troost: Mindfull met Jezus; van dezelfde auteur: spiritualiteit van de ontvankelijkheid
Frère Laurent: Besef van Gods tegenwoordigheid
Thoma A. Kempis, hertaald door Mink de Vries: De navolging van Christus in jonge taal.

_________________
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).

Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil for Thou art with me....(Ps.23:4)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 10 okt 2015 07:30 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Jezus leert ons niet dat degene met de meeste Bijbelkennis het dichts bij HEM staat.

1 Korinthiërs 2
En ik, broeders, als ik tot u ben gekomen, ben niet gekomen met uitnemendheid van woorden, of van wijsheid, u verkondigende de getuigenis van God. Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u, dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd.

Jezus leert ons niet te discussieren. Jezus leert ons te vertrouwen op HEM, te geloven in HEM! In Jezus ontvangen we vergeving, genezing, troost.

Laat God tot je spreken:

https://www.youtube.com/watch?v=SxjOvNZNono

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 10 okt 2015 11:38 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag Dirk , een heel mooi liedje !

Dankjewel om het door te sturen . XXX
Dirk schreef:
Jezus leert ons niet dat degene met de meeste Bijbelkennis het dichts bij HEM staat.

1 Korinthiërs 2
En ik, broeders, als ik tot u ben gekomen, ben niet gekomen met uitnemendheid van woorden, of van wijsheid, u verkondigende de getuigenis van God. Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u, dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd.

Jezus leert ons niet te discussieren. Jezus leert ons te vertrouwen op HEM, te geloven in HEM! In Jezus ontvangen we vergeving, genezing, troost.

Laat God tot je spreken:

https://www.youtube.com/watch?v=SxjOvNZNono


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2015 18:09 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: di 25 aug 2015 08:10
Berichten: 88
Hey Franny, wat leuk om je hier te (kunnen) zien. a200.gif

Door omstandigheden kan (en wil) ik niet veel op internet zijn, ben hier voor het eerst weer sinds een paar weken, maar ik wilde je even begroeten. a194.gif

_________________
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).

Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil for Thou art with me....(Ps.23:4)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2015 05:54 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Anja schreef:
Hey Franny, wat leuk om je hier te (kunnen) zien. a200.gif

Door omstandigheden kan (en wil) ik niet veel op internet zijn, ben hier voor het eerst weer sinds een paar weken, maar ik wilde je even begroeten. a194.gif

Lieve groetjes terug Anja !Hoe gaat het met je ? Alles redelijk goed ?
Ik denk dat ik het ook rustiger ga aanpakken wat internet betreft .
Soms zit ik te veel op een forum in de hoop dat het er wat gemoedelijker aan toe gaat en zo eigenlijk de eer te
geven aan de Heer !
Daarom ben ik blij verrast om de hierboven titel en wat jullie geschreven hebben te mogen lezen .
Ik sluit mij er volledig bij aan
Dirk schreef:
Jezus leert ons niet dat degene met de meeste Bijbelkennis het dichts bij HEM staat.

1 Korinthiërs 2
En ik, broeders, als ik tot u ben gekomen, ben niet gekomen met uitnemendheid van woorden, of van wijsheid, u verkondigende de getuigenis van God. Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u, dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd.

Jezus leert ons niet te discussieren. Jezus leert ons te vertrouwen op HEM, te geloven in HEM! In Jezus ontvangen we vergeving, genezing, troost.

Laat God tot je spreken:

https://www.youtube.com/watch?v=SxjOvNZNono


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Praten met, of prat
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2015 19:13 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: di 25 aug 2015 08:10
Berichten: 88
Franny schreef:
Anja schreef:
Hey Franny, wat leuk om je hier te (kunnen) zien. a200.gif

Door omstandigheden kan (en wil) ik niet veel op internet zijn, ben hier voor het eerst weer sinds een paar weken, maar ik wilde je even begroeten. a194.gif

Lieve groetjes terug Anja !Hoe gaat het met je ? Alles redelijk goed ?


Op dit moment weer redelijk. Recent o.a. (naast andere fysieke ellende) een toch wel ernstig ongeluk gehad met een oog, waardoor ik korte tijd het leven van een (bijna) blinde leidde. Maar in dat diep duistere en pijnlijke dal heb ik Gods Nabijheid méér dan ooooooit tevoren meegemaakt. Hij heeft de duivel daarmee ( met deze ervaring)een enorme troef uit handen genomen. Maar het gaat te ver om dat hier verder uit te leggen.

Ik ben afgelopen dinsdsagavond om kwart voor negen terechtgekomen op de spoedeisende hulp , met een voor 25 procent verbrand oog ( chemisch verbrand), alwaar geen oogarts aanwezig was. De volgende morgen, woensdag dus, moest ik terugkomen omdat de oogarts dit moest beoordelen. Deze beoordeelde het als ernstig en de reactie van mijn lichaam was te heftig. Mijn immuunsysteem viel als reactie mijn eigen lichaam aan, waardoor onder andere ook de vaten in mijn oog vernauwden. Dus ik moest naast antibioticazalf ook aan de prednison(zalf). De oogarts vond dat wel jammer, omdat prednison het herstel vertragen zou.... Aanvankelijk moest ik elke dag naar het ziekenhuis komen, omdat het beloop dagelijks onder controle moest blijven. Over de gehele breedte van mijn oog had aan de onderkant het hoornvlies losgelaten, en mijn oogleden waren aan de binnenkant helemaal aan gort. Het oogwit was nu oogrood en mij oogleden waren opgezwollen en glazig rood. Zelfs een deel van mijn onderste wimpers is weg. De binnenbekleding van mijn oogleden staken er als draden gewoon uit.

Op woensdag dus was bovenstaand de situatie. De volgende dag moest ik weer terugkomen. Toen ik donderdag laat in de middag weer bij de oogarts kwam, was deze echt helemaal verbaasd. " Dit maken wij eigenlijk niet mee", zei hij. " dit maken wij echt zeeeeeelden mee". En zo zei hij nog een aantal malen iets van die strekking. 90 procent van het hoornvlies was alweer vastgegroeid. En niet meer 25 % van het oogoppervlak was meer beschadigd, maar nog maar een kwart van die 25 procent. En dát nota beme MET Prednisonzalf. Wel was het zicht nog slecht, 40 % ( met bril, het is precies mijn toch al slechte oog), maar daar maakte hij zich niet zoveel zorgen om. Ik hoef nu pas aanstaande donderdag weer terug, in plaats van alle dagen. De antibioticazalf is er sinds zaterdag vanaf ( ik moest zes keer per dag zalven, drie keer met antibiotica en drie keer met prednison) en sinds vandaag moet ik nog twee keer per dag de prednison gebruiken. Het zicht is naar mijn eigen beoordeling nu tussen de 80 en 90 procent (met bril). Het varieert van moment tot moment, maar het is al heel erg veel beter dan het was. En zo'n snel herstel, daar was de oogarts ( een zeer vakbekwaam , uiterst ervaren en bovendien aimabel persoon,en ik denk ook gelovig arts, die vroeger in het oogziekenhuis heeft gewerkt, dus ik heb echt de beste arts die ik maar kon treffen) echt wat verbouwereerd over. De arts heeft de juiste keuze gemaakt met de prednison. En God was en is ons zeer nabij.

De eerste twee dagen leefde ik grotendeels als een blinde. Dit kwam omdat ik mijn oogbol ook met gesloten oog niet recht vooruit kon laten kijken, vanwege de pijn. Als je met 1 dichtgeknepen oog ( wat eveneens teveel pijn deed) en 1 open oog kijkt, dan gaan allebei je oogbollen naar voren. En dat kon gewoon niet. Dus enige oplossing: allebei de ogen dichthouden.

Maar goed, je ziet er nu van buiten niks of niet veel meer van. Tot en met donderdag had ik zo kunnen figureren in een horrorfilm. En die twee dagen werd ik werkelijk overspoeld door en met Gods Liefde. Nog nooit ervoer ik Jezus ZO nabij, er was zo'n enorme Rust en Vrede en Liefde en Veiligheid. Ik luisterde naar de tv ( family 7) en lag veel op bed (omdat ik ook met een grote niersteen zat en zit - maar daar zijn al vier stukjes vanaf gebrokkeld en eruit gekomen - en daarvan behoorlijk uitgeput was).

Maar nu gaat het dus redelijk goed. Er moeten nog een flinke rest van een niersteen uit. Ik heb sinds mijn 20e een nierbeschadiging en op die beschadiging groeit normaliter jaarlijks 1 grote steen. Men kan mij niet helpen met de vergruizer, omdat dat in mijn geval de oorzaak zou verergeren. Sinds twee jaar heb ik alleen niet meer 1 keer per jaar een grote steen, maar tot wel vier keer per jaar. Aangezien nierziekten in de familie zitten (deels aangeboren) is het ook geen oplossing de nier weg te laten halen. Want een beschadigde nier met een steen is nog altijd beter dan helemaal geen nier. En men weet natuurlijk nooit wat er nog de gezonde nier kan gebeuren. Dus dat doen we niet zolang het niet noodzakelijk is. Buiten de niercrises om, is de nierfunctie tot nog toe goed. En ik heb inmiddels zoveel ervaring dat ik wel weet wanneer ik moet zorgen dat ik zo snel mogelijk bij een arts terechtkom. Dat is bij een totale afsluiting ( dan kun je helemaal niet meer plassen). Dat is in 24 jaar pas twee keer gebeurd. En ik heb altijd medicijnen in huis die ik zelf al kan toepassen als er een afsluiting dreigt. Meestal werkt dat tot nog toe voldoende.

Franny schreef:
Ik denk dat ik het ook rustiger ga aanpakken wat internet betreft .
Soms zit ik te veel op een forum in de hoop dat het er wat gemoedelijker aan toe gaat en zo eigenlijk de eer te
geven aan de Heer !


Juist. Dat geldt voor mij ook, en daarom schrijf ik alleen nog hier af en toe. Zodra het moment zou komen dat het hier net zo wordt als elders, houdt het voor mij op. Maar tot nog toe is dat gelukkig niet zo. Hier geven wij gezamenlijk eer aan de Heer en kunnen Hem samen vieren. Zo ervaar ik dat althans wel. Heel fijn.

Franny schreef:
Daarom ben ik blij verrast om de hierboven titel en wat jullie geschreven hebben te mogen lezen .
Ik sluit mij er volledig bij aan
Dirk schreef:
Jezus leert ons niet dat degene met de meeste Bijbelkennis het dichts bij HEM staat.

1 Korinthiërs 2
En ik, broeders, als ik tot u ben gekomen, ben niet gekomen met uitnemendheid van woorden, of van wijsheid, u verkondigende de getuigenis van God. Want ik heb niet voorgenomen iets te weten onder u, dan Jezus Christus, en Dien gekruisigd.

Jezus leert ons niet te discussieren. Jezus leert ons te vertrouwen op HEM, te geloven in HEM! In Jezus ontvangen we vergeving, genezing, troost.

Laat God tot je spreken:

https://www.youtube.com/watch?v=SxjOvNZNono


Amen!

Tijdens mijn twee dagen van duisternis hoorde ik op Family 7 iemand zeggen : kennis van het Woord alleen leidt tot Farizeïsme; de Geest alleen leidt tot fanatisme. Dat vond ik wel een mooie uitspraak. En op dit forum doen wij daar niet aan mee. a194.gif

Moge het betweterige gekift, gezift en " gediscussieer" verre van deze fijne virtuele gemeenteplaats verwijderd blijven.

_________________
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).

Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil for Thou art with me....(Ps.23:4)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2015 19:30 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: di 25 aug 2015 08:10
Berichten: 88
Het hele gebeuren dat ik hierboven beschreef was overigens ook weer helemaal omgeven van de bijzondere " toevalligheden". Voor mij staat het 100 % vast dat God bij alles Aanwezig was. En het was menselijkerwijs echt afschuwelijk, maar ik ben zó dankbaar voor de Ervaring die het opleverde tijdens de dagen van relatieve en tijdelijke " blindheid". Door die ervaring nam God de duivel zijn grote troef die hij jarenlang (9 jaar lang) over mij probeerde uit te spelen, uit handen. Maar het voert te ver om dat hier allemaal uit te leggen en te beschrijven.

Waar een mens namelijk Openbaringen ontvangt ( rechtstreeks via de ervaring van visioenen, en de Verschijning van de Here Jezus en andere Openbaringen van Bijbels-geestelijk aard), daar is de duivel eveneens als de kippen bij. Hoe dichter een mens bij God is, en tot God nadert, hoe heftiger de aanvallen van de tegenstander. En de Heer Zelf heeft hem een grote troef afhandig gemaakt, dankzij de (menselijkerijs afschuwelijke) ervaring die ik moest ondergaan. Maar achteraf is , ondanks alles, wat mij bijblijft een enorme dankbaarheid omdat ik Zijn Aanwezigheid juist in mijn relatieve en korte tijd van duisternis, meer dan ooit ervoer.

_________________
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).

Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil for Thou art with me....(Ps.23:4)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2015 20:34 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: di 25 aug 2015 08:10
Berichten: 88
Toch nog wat toevoegen: op de spoedeisende hulp, dinsdagavond laat, konden de twee artsen (die geen oogarts waren) die mij hielpen niet zeggen of mijn zicht terug zou keren. Wat ik met het aangedane oog op dat moment nog zag, waren vage contouren en licht.

En God was mij aldoor zó nabij, maar de kleine mens in mij had natuurlijk toch óók wel momenten van zorgen en angst. En ik bad God die nacht of Hij mij toch óók wat duidelijke tekenen wilde geven.

De volgende morgen kwam eerst mijn moeder naar me toe, die met mij zou meegaan naar het ziekenhuis. En mijn moeder zei " het is misschien gek, maar ik denk dat het weer helemaal goed gaat komen." Mijn moeder is er de persoon niet naar om zoiets te zeggen. Zij is alfijd erg voorzichtig met zulke uitspraken. Vervolgens stapten wij later die ochtend in de tram om naar het ziekenhuis te gaan. In de tram stond een conductrice, een zwarte vrouw, engelachtig mens, die veel liefde uitstraalde ( wat ik zag vanuit een klein spleetje met mijn goede oog, waarmee ik alleen naar beneden kon kijken, omdat anders het zieke oog ook omhoog gaat onder het gesloten ooglid.) Het aangedane oog was afgeplakt en de engelachtige conductrice vroeg mij enorm liefdevol wat er was gebeurd. Ik vertelde het haar en ook dat men op de spoed niet had kunnen zeggen of het zicht zou terugkeren en dat het dus een spannende dag werd. Zij keek me aan, en zei " met ú: het komt goed!" En toen zei ze er letterlijk achteraan: "Vréés niet!! Het komt goed!" En vervolgens liep zij weg, naar het achterste einde van de tram.

In de Bijbel zeggen engelen altijd voordat zij verschijnen de twee woorden "vrees niet"......

_________________
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein).

Though I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil for Thou art with me....(Ps.23:4)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 13 okt 2015 06:33 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag Anja , om te beginnen een goede morgen gewenst en een goede fijne dag , dit tot de avond en de nacht enz...
Ja ik wens je alle goeds toe !
Ik ben blij voor je , dat alles nu weer wat achter de rug mag zijn . Want vaak gaat het leven met veel pijn en kommer vergezeld ! Maar de woorden van die lieve dame in de tram : vrees niet !
Alles komt goed . inderdaad : Dan denk ik ook :dat was een engel van God .
Zo ook komt al het goede van God onze Vader .
Als iemand er is op het moment dat je valt
Als je honger hebt en iemand brengt je te eten
Als je eenzaam en oud bent en iemand klopt op je deur om je mee wandelen te nemen .
Als je verdrietig bent en iemand beurt je op enz.... enz....
----
Wat zou een mens zijn als de goedheid op de wereld uitgestorven was ? Als God de goedheid wegneemt bij de
mensen .
Anja schreef:
Het hele gebeuren dat ik hierboven beschreef was overigens ook weer helemaal omgeven van de bijzondere " toevalligheden". Voor mij staat het 100 % vast dat God bij alles Aanwezig was. En het was menselijkerwijs echt afschuwelijk, maar ik ben zó dankbaar voor de Ervaring die het opleverde tijdens de dagen van relatieve en tijdelijke " blindheid". Door die ervaring nam God de duivel zijn grote troef die hij jarenlang (9 jaar lang) over mij probeerde uit te spelen, uit handen. Maar het voert te ver om dat hier allemaal uit te leggen en te beschrijven.

Waar een mens namelijk Openbaringen ontvangt ( rechtstreeks via de ervaring van visioenen, en de Verschijning van de Here Jezus en andere Openbaringen van Bijbels-geestelijk aard), daar is de duivel eveneens als de kippen bij. Hoe dichter een mens bij God is, en tot God nadert, hoe heftiger de aanvallen van de tegenstander. En de Heer Zelf heeft hem een grote troef afhandig gemaakt, dankzij de (menselijkerijs afschuwelijke) ervaring die ik moest ondergaan. Maar achteraf is , ondanks alles, wat mij bijblijft een enorme dankbaarheid omdat ik Zijn Aanwezigheid juist in mijn relatieve en korte tijd van duisternis, meer dan ooit ervoer.

O Zeer belangrijk om telkens maar weer de Aanwezigheid van God te mogen ervaren in welke periode dan ook .
En net zoals je ergens schreef : Christus heeft het kwade in alle opzichten overwonnen .
En ja : daar mogen en moeten wij zelfs: telkens opnieuw zeer dankbaar voor zijn . En steeds naar HEM opzien .
Wat ben ik ook dankbaar voor het testament dat HIJ ons heeft meegegeven .Telkens opnieuw kunnen wij lezen :
de Woorden die Hij gesproken heeft en spreekt : elke dag opnieuw in ons hart .
Want ja : als we het niet lezen : horen we toch telkens Zijn Stem !
Voor mij is God een Barmhartige Vader en een Liefdevolle Goede God .En waar je de Naam uitspreekt van Zijn ZOON
: verdwijnt het kwade .
En dit is een Eeuwig verbond voor alle Kinderen Gods !
Christus Geneest : door voor Zijn Weg te kiezen , Zijn Waarheid te aanvaarden .
Ja bij HEM te schuilen !En HIJ werkt door de mensen heen : door de vruchten van de Heilige Geest .Met op de eerste plaats : de LIEFDE
Dag Anja , Ik wens je veel liefde en steun toe van onze Lieve Heer : door de mensen heen : die zijn als goede Engelen van God .


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.