Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 19 apr 2024 12:54

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Twee maten?
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 10:55 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Een moslim-moeder eist 10.000 euro, omdat haar kinderen, wegens een islamtisch feest, niet op een foto staan. Zou een school ook veroordeeld worden, wanneer het om christelijke kinderen gaat, die wegens een christelijk feest niet aanwezig konden zijn.

DEN HAAG - De twee Haagse kinderen die het maken van de klassenfoto op school hadden gemist vanwege de gelijktijdige planning met het Offerfeest krijgen een schadevergoeding van 500 euro. Zo oordeelt de Haagse kantonrechter in de rechtszaak die hun ouders hadden aangespannen tegen hun school.

De twee zusjes kregen de schadevergoeding toegewezen omdat hun school onderscheid heeft gemaakt tussen leerlingen en dat mag niet van de Algemene wet gelijke behandeling. De moeder eiste 10.000 euro.

Lees het volledige artikel op http://www.telegraaf.nl/binnenland/2859 ... uro__.html


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Twee maten?
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 12:46 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik vind dat ze juist geen onderscheid gemaakt hebben. Dat is het probleem net.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Twee maten?
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 16:51 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Jimmy schreef:
Ik vind dat ze juist geen onderscheid gemaakt hebben. Dat is het probleem net.


Hoe bedoel je dit precies?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Twee maten?
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 16:55 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ze hebben hen hetzelfde behandeld zoals de kinderen en geen rekening gehouden met de andere tradities van hun namelijk het offerfeest?

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Twee maten?
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 17:02 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Jimmy schreef:
Ze hebben hen hetzelfde behandeld zoals de kinderen en geen rekening gehouden met de andere tradities van hun namelijk het offerfeest?


Zo bedoel je het dus. Je keurt het dus af dat ze schadevergoeding kregen?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Twee maten?
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 18:01 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ja want er is net geen onderscheid gemaakt, dus hetgeen waar ze van beschuldigd worden gaan ze in feite vrijuit.
Als ze tienduizend euro vragen om uit het gevang te mogen, bij wijze van spreken, dan mag daar de waarheid tegenover staan.
En er is geen onderscheid gemaakt.
Als dat wel had gebeurt dan hadden ze speciaal voor die kindjes de foto naar een ander moment verzet maar er gold misschien de regel iedereen gelijk voor de wet, of ze waren nog geen eens op de hoogte. Wat maakt het uit. Van dit onderscheid is helemaal geen sprake in mijn ogen.
Wat er wel kan gebeuren is dat vanaf volgend jaar de school er rekening moet mee houden maar zeker geen geld boete.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Twee maten?
BerichtGeplaatst: di 11 jul 2017 10:50 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Jimmy schreef:
Ja want er is net geen onderscheid gemaakt, dus hetgeen waar ze van beschuldigd worden gaan ze in feite vrijuit. Als ze tienduizend euro vragen om uit het gevang te mogen, bij wijze van spreken, dan mag daar de waarheid tegenover staan. En er is geen onderscheid gemaakt. Als dat wel had gebeurt dan hadden ze speciaal voor die kindjes de foto naar een ander moment verzet maar er gold misschien de regel iedereen gelijk voor de wet, of ze waren nog geen eens op de hoogte. Wat maakt het uit. Van dit onderscheid is helemaal geen sprake in mijn ogen. Wat er wel kan gebeuren is dat vanaf volgend jaar de school er rekening moet mee houden maar zeker geen geld boete.


Die kant gaat het op. Het islamtisch offerfeest wordt misschien een feestdag, waar iedereen rekening mee moet gaan houden. Een christelijke feestdag wordt hiervoor opgeofferd. Een mooie woordspelling: christenen offeren een dag op voor de moslims. Het lijkt me geen goede zaak.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Twee maten?
BerichtGeplaatst: di 11 jul 2017 15:56 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
God heeft zijn Zoon voor ons opgeofferd toen wij nog vijanden waren, ik vind dat in dit geval met beide feestdagen rekening moet gehouden worden?

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Twee maten?
BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 09:08 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Jimmy schreef:
God heeft zijn Zoon voor ons opgeofferd toen wij nog vijanden waren, ik vind dat in dit geval met beide feestdagen rekening moet gehouden worden?


Ik sprak over het islamtisch offerfeest. Moet daar ook rekening mee gehouden worden?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Twee maten?
BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 09:59 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Beloond worden voor spijbelen. Gekker moet het toch niet worden?
Gaat de school in hoger beroep?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Twee maten?
BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 17:42 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Fundamenteel schreef:
Beloond worden voor spijbelen. Gekker moet het toch niet worden?
Gaat de school in hoger beroep?


Nee. Ze hoeven nu maar 500 euro betalen. In een hoger beroep kan de straf hoger uitvallen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Twee maten?
BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2017 20:19 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
So??? De moslima vrouw is in haar onrecht, ze liet haar kinderen spijbelen.
Normaliter had die moslima geen zaak als er nog maar één greintje gerechtigheid bestond in Nederland.
Nederland is de schaamte voorbij, echt waar. Politie die op iftar gaat in plaats van boeven te pakken. Moslima met hoofddoek in uniform op straat, enkel verbale sanctie. Maar een agent die een kruis op zijn kogelvrij vest naaide werd geschorst?
Politieagenten die in uniform buigen voor allah.....
Werkelijk de schaamte voorbij. Ik was ooit trotse buur van Nederland, nu wil ik er bijna op spuwen.
Bah! Nederland is een verloren land. Reeds gecapituleerd aan de vijand.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Twee maten?
BerichtGeplaatst: vr 14 jul 2017 12:53 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Fundamenteel schreef:
So??? De moslima vrouw is in haar onrecht, ze liet haar kinderen spijbelen.
Normaliter had die moslima geen zaak als er nog maar één greintje gerechtigheid bestond in Nederland.
Nederland is de schaamte voorbij, echt waar. Politie die op iftar gaat in plaats van boeven te pakken. Moslima met hoofddoek in uniform op straat, enkel verbale sanctie. Maar een agent die een kruis op zijn kogelvrij vest naaide werd geschorst? Politieagenten die in uniform buigen voor allah.....
Werkelijk de schaamte voorbij. Ik was ooit trotse buur van Nederland, nu wil ik er bijna op spuwen.
Bah! Nederland is een verloren land. Reeds gecapituleerd aan de vijand.


Inderdaad, de moslima staat niet in haar recht. Ze is ernstig misleid. Maar, ze heeft zelf het grootste probleem: "Er is jou, mens, gezegd wat goed is, je weet wat de HEER van je wil: niets anders dan recht te doen, trouw te betrachten en nederig de weg te gaan van je God."


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.