Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 29 mar 2024 10:10

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 27 feb 2016 02:10 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
In 2010, Kristine Luken, an American Christian, traveled to Israel to visit her friend, Kay Wilson. One day they decided to hike to a beautiful spot in the woods near Jerusalem. As they walked, two Palestinian terrorists ambushed them, murdering Kristine, and nearly doing the same to Kay--leaving her for dead.

Today, those terrorists are in prison, but are receiving monthly salaries from the Palestinian Authority as a reward. They are not alone. The Palestinian Authority (PA) rewards all Palestinians who go to prison for attacks against civilians in Israel. These incentives for such acts of barbaric, racist violence are paid for in part using tax dollars from America, the EU, and elsewhere.
Citaat standwithus.com.

Zo wordt terreur beloont met geld uit de hulpprogramma,s voor de Palestijnen.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 27 feb 2016 17:49 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Vertaling.
In 2010 , Kristine Luken , een Amerikaanse christelijke , reisde naar Israël aan haar vriend , Kay Wilson te bezoeken. Op een dag besloot ze om te wandelen naar een mooie plek in het bos in de buurt van Jeruzalem. Terwijl ze liepen , twee Palestijnse terroristen overvallen hen vermoorden Kristine , en bijna hetzelfde te doen om Kay - het verlaten van haar voor dood achter .

Vandaag de dag , die terroristen zijn in de gevangenis , maar ontvangt de maandelijkse salarissen van de Palestijnse Autoriteit als een beloning . Ze zijn niet alleen. De Palestijnse Autoriteit ( PA) beloont alle Palestijnen die naar de gevangenis voor aanvallen op burgers in Israël. Deze stimulansen voor dergelijke daden van barbaars , racistisch geweld worden betaald voor een deel het gebruik van belastinggeld uit Amerika , de EU en elders.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 02 mar 2016 10:57 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Wat vreselijk !
Wij moeten het kwaad ontmaskeren .
En wat het nog erger maakt is dat er zo veel meer gebeurd wat wij nog niet weten .
Ik denk , als wij moesten weten waar AL , ons belastinggeld vaak voor gebruikt word , wij op straat onze afkeuring duidelijk en zonder angst zouden uiten .
---
Tja , waarom komen Christenen niet meer op straat .
Als ik aan de mensen denk die vervolgd worden omdat ze Christen zijn .
Vermoord en mishandelt , met wapens geleverd uit Europa .
---
Onze Heer zegt dat wij geen geweld mogen gebruiken en ook de vijanden lief te hebben .
Maar de Heer zegt ook dat je moet opkomen voor je naaste en voor onrecht je ogen niet mag sluiten .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 02 mar 2016 16:52 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Franny schreef:
Onze Heer zegt dat wij geen geweld mogen gebruiken en ook de vijanden lief te hebben .
Maar de Heer zegt ook dat je moet opkomen voor je naaste en voor onrecht je ogen niet mag sluiten .


De Bijbel leert ons dat we ons aan HEM moeten onderwerpen en weerstand moeten bieden:

Jakobus 4
Zo onderwerpt u dan Gode; wederstaat den duivel, en hij zal van u vlieden.

We hebben van Jezus de Autoriteit ontvangen duivelen uit te werpen, zieken de handen op te leggen, enz. enz. Alles om HEM te dienen, de wereld te bereiken en Zijn Liefde te verkondigen.

Markus 16
En degenen, die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij duivelen uitwerpen; met nieuwe tongen zullen zij spreken, Slangen zullen zij opnemen; en al is het, dat zij iets dodelijks zullen drinken, dat zal hun niet schaden; op kranken zullen zij de handen leggen, en zij zullen gezond worden.

En, als de Christenen dat inderdaad zouden doen, en zich niet tegen de muur laten plaatsen, zonder enig verzet, kunnen, mogen en moeten we erop vertrouwen dat Jezus Koning is!

Psalmen 93
De HEERE regeert, Hij is met hoogheid bekleed; de HEERE is bekleed met sterkte, Hij heeft Zich omgord. Ook is de wereld bevestigd, zij zal niet wankelen. Van toen af is Uw troon bevestigd, Gij zijt van eeuwigheid af. De rivieren verheffen, o HEERE! de rivieren verheffen haar bruisen; de rivieren verheffen haar aanstoting. Doch de HEERE in de hoogte is geweldiger dan het bruisen van grote wateren, dan de geweldige baren der zee. Uw getuigenissen zijn zeer getrouw; de heiligheid is Uw huize sierlijk, HEERE! tot lange dagen.

Jezus regeert! Alle vertrouwen in HEM!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 02 mar 2016 19:11 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
De Bijbel leert ons heel veel Dirk . Prijs de Heer !
In Lucas 10 : 25-29
Daar trad een wetgeleerde naar voren om Hem op de proef te stellen .Hij vroeg , Meester wat moet ik doen om het eeuwig leven te verwerven ?
Jezus sprak tot hem :
Wat staat er geschreven in de wet ? Wat leest gij daar ?
Hij gaf ten antwoord :
Gij zult de Heer uw God beminnen met geheel uw hart en met heel uw ziel , met al uw krachten en geheel uw verstand ;
en uw naaste als uzelf

Jezus antwoordde : uw antwoord is juist , doe dat en je zult leven .Maar omdat de man zijn vraag wilde verantwoorden sprak hij tot Jezus:
En wie is dan mijn naaste ?
------
Daarna vertelt de Heer over de barmhartige Samaritaan .
________________


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 05 mar 2016 14:22 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Over de barmhartige samaritaan.
Wanneer, zo vraag ik mij wel eens af , de barmhartige samaritaan wat eerder op de plaats van de overval aan zou gekomen zijn en de overvallers zou hebben betrapt, zou hij lijdzaam hebben toegekeken? Of was hij te hulp geschoten?
Deze vraag stelt ook christenen voor de keus geweld te gebruiken ja of nee.
Zelf geloof ik dat het onontkoombaar kan zijn, zowel voor het individu als voor de overheid.
Alleen tranen van mededogen helpt niet. . Wie onrecht ziet moet wat doen. Zelfs de Nederlandse wet voorziet daarin.Wie leest van hoe b.v. Boko Haram een jihadistishe groepering moord onder christenen, zal die niet bevestigen dat verdediging met geweld gerechtvaardigd is?
Jezus zegt tot Pilatus: mijn koninkrijk is niet van deze wereld. anders zouden mijn soldaten voor mij gestreden hebben.
Hoe wel ik afschuw heb van geweld - die naar het zwaard grijpen zullen erdoor vergaan- kan er noodzaak zijn geweld te gebruiken. Vanuit die visie was ik dienstplichtig militair.
Onder de geloofsgetuigen noemt Petrus : Samuel, Gideon, David, Barak. Het leven is niet zonder strijd, ook niet zonder geestelijke strijd.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 07 mar 2016 10:22 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Niet gemakkelijk allemaal , de keuzes die we moeten maken van kleins af aan .
We vragen al eens aan ene kleine : wat wil je worden later ?
Er komen mooie antwoorden zoals , dokter , vrachtwagenchauffeur , piloot , soldaat , marinier , kok , mama , papa , para enz...
Ik vraag mij af wat die kleintjes zouden antwoordden met de volgende vraag ( mits ze wat uitleg gekregen hebben over de werken van elk beroep . De voor en tegen kant van heel het verhaal )
De vraag zou dan zijn :
Wat wil je worden later , je hebt een vrije keuze hoor , maar wat je ook kiest de overheid verplicht je dan wel om het beroep uit te
oefenen navenand je keuze en te handelen onder de voorwaarde die zij bepalen .
-----------------
Hoeveel mensen leven niet me een levenslange trauma , vanwege mooie praatjes van de regering enerzijds : vaderlandsliefde ?
burgerbescherming ? Een mooi gevulde beugel elke maand ? Of gewoonweg niet wetend wat hun preciese opdracht is . .
Waarbij ze anderzijds veel doden op hun geweten hebben , zelfs onschuldige burgers .Een bom neerwerpen vanuit een vliegtuig , dood ook de onschuldige ,en de kleine kinderen .
Zeg dat maar eens tegen zo een klein schoolgaand kind , als je het de vraag stelt .
-------------
En als je om gewetensbezwaren niet wil mee doen aan zulke praktijken , verplichten doen ze het .
Nu niet meer , maar er zijn wel andere dingen die ze je verplichten van te doen , die tegen Godswil ni gaan .
Waar ze vooral aan je centen zitten en waar ze die centen gebruiken om geleerden te sponseren die dodelijke , chemische wapens uitdenken en die de dag van vandaag gebruikt worden .
____
En waar Jezus-Christus zegt , geen geweld gebruiken , geef om niets enz....
Maar ik denk wel dat je moet opkomen als je onrecht ziet gebeuren .
Doen velen niet hoor !
Het is bewezen dat mensen naar elkaar kijken als er iemand om hulp roept .Eer dat ze soms reageren is he slachtoffer reeds gewond ,
geestelijk en lichamelijk en is de dader gevlucht .
------------------
Onlangs een docu : een interview gezien over een verslaggeefster en een vrouwelijk slachtoffer van een vreselijke besnijdenis .
Ik ga het hier kort houden , want de vrouwelijke verslaggeefster is momenteel in mijn ogen , een kind van satan .Ik hoop voor haar dat ze zich bekeert en dat ze niet te ver gegaan is opdat er voor haar nog genade en vergeving mogelijk is .het nog niet te laat is voor haar .
Om haar verhaal te staven is de verslaggeefster naar dat land gereist waar nog steeds besnijdenissen gebeuren zonder verdoving , en dit op kleine meisjes .
Haar filmploeg en zijzelf mochten ,in levende lijve getuige zijn van een besnijdenis uitgevoerd op een klein meisje ,( denkelijk veel geld gegeven aan de vrouw die de besnijdenis deed )
De verslaggeefster vertelde dat allemaal aan de nu volwassen vrouw .
Waarop de vrouw meermalen zei :
En jij deed niets ?
Jij zag het en deed niets ?
Jij stond erbij en deed niets om te voorkomen dat dat kleine meisje zo afzag ?
En jij deed niet , niets !
Waarop de verslaggeefster een zeer onnozel exuus had en zei , nu de besnijdenis ging toch door hoor, nu misschien een beetje humaner omdat wij toekeken .
----------------------------------------------
Ik vind dat de verslaggeefster zeer ver van God weg is .
Haar geest behoort niet toe aan een liefdevolle God .
En het jammerlijke is dat wij allemaal een beetje gehersenspoeld worden van kleins af aan .
Via school , mediagebeuren , regeringsbeleid , hebzuchtpropaganda , eigenverheerlijkingsreclame , ambitie-promotie , uitblinken ,
opvallen , enz..................
Maar toekijken naar zoveel leed en niets doen ????NEEEEEEEN
Dat is geen naastenliefde !laat staan barmhartigheid !
----------------------------------------------------
----------------------------------------------------
Daarom ben ik zo dankbaar wat onze Heer voor ons gedaan heeft .
HIJ keek niet toe maar onderging het zelf .
HIJ genas en onderwees !
-----------------------
Neen HALLELUJA ! Hij geneest nu , en onderwijst nu want al dat onrecht en miserie kunnen wij alleen niet aan .
Wij kunnen bidden , vergeving vragen , getroost worden en zoooooooo veel meer
Dank U Heer Jezus-Christus ; voor nu en altijd
Dank U voor de Blijde Boodschap en het Evangelie !
..... Het Koninkrijk van God ......
XXX Koning boven alle Koningen XXX
xxx Naam boven alle namen xxx
XXX Jezus-Christus XXX


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 17 mei 2016 10:17 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Joel Voordewind (ChristenUnie): “Nog steeds wordt Europees en Nederlands geld gebruikt voor salarisbetalingen aan terroristen in Israëlische gevangenissen. Eerder is afgesproken dat de Palestijnse Autoriteit – waarvan de inkomsten grotendeels uit donaties van EU-lidstaten bestaat – hiermee zou stoppen. Nu keert de Palestijnse Autoriteit het geld echter uit aan de PLO, die de salarissen alsnog betaalt. Daarmee leidt de Palestijnse Autoriteit de EU en Nederland om de tuin en worden terroristen alsnog met Europees geld beloond voor het maken van onschuldige slachtoffers. Minister Koenders moet ingrijpen en het deel dat nu wordt gebruikt voor deze perverse beloning aan terroristen – € 4 miljoen per jaar – van onze bijdrage inhouden.”

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 17 mei 2016 14:39 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Wat een onrecht en wat een gesjoemel over dat geld. En je voelt je gelijkertijd zo hulpeloos. Je zou alle geloof (niet aan God, maar aan de regeringen) verliezen.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 17 mei 2016 20:42 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Dat gevoel ken ik ook. Wanneer ik dit soort berichten zie en ik zie de dagelijkse ellende op het journaal, dan zie ik dat is de mens, de menselijke soort . daarvan ben ik er een van. Ik wil wel in de goedheid van de mens geloven, maar uiteindelijk blijkt de mens in zonden gevallen. Daarom ben ik er van overtuigd dat iedereen verlossing nodig heeft. Dan is mijn blijdschap daarin dat ik mag weten, mijn Verlosser leeft. Zijn genade doet mij opleven, Alleen Jezus kan zeggen: Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Hoewel de donkere duisternis mensen van het licht wil beroven weet ik, hoe duister het ook mag lijken, Jezus heeft overwonnen.

Job 19: 25 Maar ik weet: mijn Losser leeft
en ten laatste zal Hij op het stof optreden./
25 Ik weet: mijn redder leeft,
en hij zal ten slotte hier op aarde ingrijpen.

Shalom

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.