Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 18 apr 2024 10:46

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2018 17:36 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Een van onze medewerkers ontmoette Eric die dakloos is en zijn hele leven op straat heeft gewoond. Hij smeekte om geld toen een van onze bedienden hem vertelde dat hij hem geen geld zou geven omdat hij het zou gebruiken voor alcohol, maar hij vroeg hem of hij God kende en toen de man nee zei, vroeg hij hem of hij wilde ons om voor hem te bidden. En hij zei JA.
Eric hoorde het Evangelie voor de eerste keer.
Twee dagen geleden was hij verslaafd aan alcohol en drugs, hij leefde op straat, maar hij had een levensveranderende ervaring toen God opdook en met hem sprak.
Toen we voor hem baden, legden we ook uit waarom Yeshua (Jezus) stierf voor al onze zonden, van trots, jaloezie, woede - en toen we boos werden - hij SCHREEUWDE, IK BEN BOOS, "mijn vader doodde mijn moeder" en ik Ik heb nog nooit iemand van me laten houden.
Eric huilde gewoon huilend en we omhelsden hem. De 51-jarige zei: "Houd me gewoon vast, houd me vast."
Hij vertelde ons het verhaal over hoe zijn vader zijn moeder vermoordde toen hij 3 jaar oud was.
Eric's vader ging naar de gevangenis, dus ging hij bij zijn oma wonen totdat ze stierf toen hij 12 jaar oud was.
Sinds hij 12 jaar oud was, heeft Eric op straat gewoond!
De volgende dag zagen we Eric en hij was een compleet veranderd persoon.
Zijn ogen waren helder (hij stopte met drinken) en hij kon niet stoppen om te praten over hoe Jezus en God tot hem spraken. "Niemand zal me geloven, ze zullen denken dat ik gek ben, maar dat ben ik niet, God sprak tot mij, ja, Jezus sprak tot mij.
Eric zei: "Nadat je me verliet, riep ik naar Jezus en vertelde hem dat ik hem nodig had. Hij sprak tot mij en zei: Je bent mijn zoon, je bent mijn zoon, je bent mijn zoon en ik hou van je."
"Ik heb nooit eerder met God gesproken, ik heb God nooit eerder gekend.
"Ik weet dat het misschien gek klinkt voor mensen, maar Jezus sprak eigenlijk tot mij, God sprak echt tot mij, Jezus sprak eigenlijk tot mij. Niemand zal mij geloven, maar ik hoorde zijn stem, Jezus sprak eigenlijk tot mij en bevrijdde mij, en niemand kan dat bij mij wegnemen.
"Ik ben gered! Hij is mijn verlosser!
"Ik voel nu anders, ik kan het niet uitleggen, het is gewoon vreugde, het is gewoon vrede, God heeft me gered, God heeft me gered, Jezus heeft me gered, het is een gevoel van pure vreugde, en ik weet dat God van me houdt omdat Hij me vertelde .
"Hij kwam op een mysterieuze manier naar me toe, ik weet dat het misschien raar klinkt, maar ik heb eigenlijk met God gepraat.
"We hadden een heel diep gesprek, hij zei zolang ik het goed doe, en zolang ik Hem prijs, komt alles goed. Jezus is nu mijn Heer, Hij is mijn Verlosser en ik houd van de Heer."
Dansend en God prijzend, vervolgde Eric,
"Het is moeilijk uit te leggen, ik kan het niet uitleggen. Ik voel me anders, ik kan het niet uitleggen, God heeft me gewoon van alles verlost." Ik voel me zo goed.

Bid alsjeblieft wat serieuze tijd en bid voor Eric - neem even de tijd en bid alsjeblieft voor hem. We weten dat hij zal worden aangevallen door diegene die niet wil dat hij in de Heer groeit, en Eric is zo speciaal voor ons hart, dus leg hem alsjeblieft op je gebedskalender om elke dag voor hem te bidden als je kunt. Dat zouden we zeer op prijs stellen.

Ik voel zijn liefde, ik weet dat God van me houdt.


citaat: https://mps.kpnmail.nl/cp/ps/main/richui/main#mail

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2018 17:48 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: ma 05 jun 2017 09:36
Berichten: 308
Halleluja !

Ik neem Eric op in mijn gebeden. Prachtig verhaal.
“Hou me gewoon vast.”
Moge de Heer hem nooit meer lossen. Gods zegen voor Eric en zij die hem hielpen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2018 20:52 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Wat mooi. Als je je leven echt aan de Heer overgeeft, dan gebeuren er wonderen.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.