Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 19 apr 2024 11:29

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Hoofddoek
BerichtGeplaatst: di 18 okt 2016 13:21 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ik heb een paar vraagjes !
Paulus schrijft in 1 Korintiers 11 :10
Daarom moet de vrouw een sluier op het hoofd dragen ter wille van de engelen .
-----------------------
Waarom vanwege de engelen en welke engelen ?
En waarom dragen christelijke vrouwen geen hoofddoekjes meer en sommige moslim en joodse vrouwen wel nog ?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hoofddoek
BerichtGeplaatst: di 25 okt 2016 12:28 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: vr 18 dec 2015 10:11
Berichten: 8
Het is mij ook volkomen duister. Er staat echter niet “hoofddoek” maar “macht” (NBV: zeggenschap). Swedenborg geeft wel een verklaring, maar mij wordt het nog steeds niet duidelijk. Woorden als “vrouw en “hoofd” schijnen een diepere betekenis te hebben. Klik op de woorden voor de betekenis.
http://newchristianbiblestudy.org/multi ... e_1362_101


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hoofddoek
BerichtGeplaatst: wo 26 okt 2016 09:08 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Sorry, maar waarom niet gewoon in het nederlands?

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hoofddoek
BerichtGeplaatst: wo 26 okt 2016 12:37 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: vr 18 dec 2015 10:11
Berichten: 8
Koningsdochter schreef:
Sorry, maar waarom niet gewoon in het nederlands?
Vreemde vraag. Als jij een site weet in het Nederlands met bijbelteksten met daarnaast de verklaring van bijbeluitleggers zoals Lorber en Swedenborg dan houd ik me aanbevolen. Maar een dergelijke site met zo'n uitgebreide uitleg ken ik niet.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hoofddoek
BerichtGeplaatst: wo 26 okt 2016 12:50 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Niet iedereen is zo goed in engels dat het allemaal zo begrijpelijk is als in het nederlands.
Aan de andere kant interesseren me de uitleg van een Jokob Lorber of Emanuel Swedenborg niet.
Ik wist niet dat het van deze mannen stamde.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hoofddoek
BerichtGeplaatst: wo 26 okt 2016 13:51 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Inktvlam schreef:
Het is mij ook volkomen duister. Er staat echter niet “hoofddoek” maar “macht” (NBV: zeggenschap). Swedenborg geeft wel een verklaring, maar mij wordt het nog steeds niet duidelijk. Woorden als “vrouw en “hoofd” schijnen een diepere betekenis te hebben. Klik op de woorden voor de betekenis.
http://newchristianbiblestudy.org/multi ... e_1362_101

Ik heb even gelezen wat er geschreven staat over engel of engelen .
Maar dat brengt mij nog niets verder hoor .
Waar Paulus schrijft dat Christus het hoofd is , daarna de man enz....
Het hoofd wil volgens mij zeggen : het hoogste zeggenschap , omdat de mens Christus moet (of
mag ) gehoorzamen (geestelijk volgen en handelen ) .De vrouw moet dus naar de man luisteren die kennis heeft van de Schrift en gelovig is .
---------------
Maar wat als de vrouw ( hedendaags) meer kennis en geloof bezit als haar man ?
Ik denk dat dan haar taak is om een voorbeeld te zijn voor haar man of omgeving .
Ik denk dat ook omdat God in het oude testament gezegd heeft : ik maak alles nieuw :
vrouwen worden als mannen en mannen worden als vrouwen ( geestelijk ).
---------------
In een gemeenschap ( niet de celibaat-houders )zie je dat zowel mannen als vrouwen mensen kunnen opbouwen in geloof .
---------------
Maar waarom vrouwen een hoofddoek ( sluier of macht ...)moeten dragen vanwege de engelen is niet
duidelijk .En dit tijdens het bidden of profiteren .
Ik heb eens een vrouw op tv. gezien die een pet op droeg telkens ze buiten haar huis kwam .Zij was
een medium. Zij zei dit te doen vanwege de engelen .
Welke engelen blijft de vraag he .
------------------
Jezus zegt dat men in de hemel niet trouwt en dat men zal zijn als de engelen ( goede engelen !)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hoofddoek
BerichtGeplaatst: wo 26 okt 2016 19:22 
Offline
net begonnen
net begonnen

Lid geworden op: vr 18 dec 2015 10:11
Berichten: 8
Franny schreef:
Jezus zegt dat men in de hemel niet trouwt en dat men zal zijn als de engelen ( goede engelen !)
Hoger nog dan engelen. Paulus verwijst naar de hoge roeping van de mens: “Weet gij niet dat wij over engelen oordelen zullen?” (1 Kor.6:3). Een volgeling van Jezus heeft een goddelijke eindbestemming. Jezus zegt zelf: “gij zijt goden” (Joh.10:34). Verwijzend naar psalm 82, waar over de mens beschreven staat: “Gij zijt goden, ja, allen zonen van de Hoogste (vers 6). Koning David bezingt de hoge bestemming van de mens met de woorden: “toch hebt Gij hem bijna goddelijk gemaakt en hem met heerlijkheid en luister gekroond’ (Ps. 8:6). De bijbel schrijft dat we kinderen van God zijn. En kinderen worden ooit volwassen. Ooit zullen we medescheppers naast God zijn.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hoofddoek
BerichtGeplaatst: do 27 okt 2016 11:16 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Inktvlam schreef:
Franny schreef:
Jezus zegt dat men in de hemel niet trouwt en dat men zal zijn als de engelen ( goede engelen !)
Hoger nog dan engelen. Paulus verwijst naar de hoge roeping van de mens: “Weet gij niet dat wij over engelen oordelen zullen?” (1 Kor.6:3). Een volgeling van Jezus heeft een goddelijke eindbestemming. Jezus zegt zelf: “gij zijt goden” (Joh.10:34). Verwijzend naar psalm 82, waar over de mens beschreven staat: “Gij zijt goden, ja, allen zonen van de Hoogste (vers 6). Koning David bezingt de hoge bestemming van de mens met de woorden: “toch hebt Gij hem bijna goddelijk gemaakt en hem met heerlijkheid en luister gekroond’ (Ps. 8:6). De bijbel schrijft dat we kinderen van God zijn. En kinderen worden ooit volwassen. Ooit zullen we medescheppers naast God zijn.

Jezus-Christus zegt dat er kinderen Gods zijn en kinderen van de duivel .
En wie of wat men is in deze categorie handt af van wat men denkt en doet op geestelijk en handelend
gebied .
Men mag dus over engelen oordelen , maar wat over de gevallen engelen die nu hedendaags de scepter
zwaaien ?
Men zit nog niet in het paradijs : ontslapen of niet !
Als men aan engelen is (gelijk zullen zijn) , en hoe men daardoor verandert word weet men nog niet .
Paulus had meer kennis : de derde hemel !
Het paradijs waar Jezus over sprak :
Heden zul jij met Mij zijn in het paradijs !
In het huis Mijns Vaders zijn vele woningen .
--------------------------------------------------
Doch niet voor de gevallen engelen , of diegene die niet inzien op tijd : dat men zich
tot God moet wenden .
Men komt het heilige niet binnen als men zich in de kwaadheid blijft verkneukelen .
Al men in openbaringen leest, horen daar ook de tovenaars ( waarzeggers) moordenaars ,
afgoderijdienaars .....bij .
Als men blijft de gevallen engelen volgen en men zich niet laat reinigen door Christus :
blijft deze heilige poort gesloten en dwaalt de ziel .
----------------------------------------------------
Een vrouw en de sluier ,( hoofddoek ) tijdens het bidden en profiteren heeft een diepere betekenis .
Ik denk vanwege de kwetsbaarheid .Omdat de vrouw verleid werd en de man gehoor gaf .
Beiden hebben fout gedaan , maar de vrouw was een hulp voor de man en hij had haar moeten beschermen tegen de listen van de duivel .
Omdat de vrouw geen bescherming kreeg , doordat de man het Woord van God op de eerste plaatst moest zetten en niet deed : kan zij een sluier dragen tijdens het bidden of profiteren .
Daardoor bestaat de mogelijkheid dat de misleider geen kans heeft haar af te leiden .
Waardoor gebed en wat ze zegt een voordeel situatie word !
Voor anderen en voor haarzelf .
-------------------------------------------------------------
En dat vrouwen dat moeten doen volgens Paulus is volgens mij ter bescherming en tot een voordeel
voor de vrouwelijke gelovige .
Vanwege het feit dat de man niet Christus als hun meerdere ziet .
Daar waar de man zijn liefde steekt in wereldse geneugten en niet de weg van Christus wil volgen .
Het beter weten dan de HEER .
--------------------------------------------------------------
Als de man zeer gelovig is of zuivere liefde toont ( zoals Christus leert ) is dat het allergrootste geluk
voor een vrouw .
Zij zal niet weerbarstig zijn en het beter willen weten dan haar man .
Doch als een vrouw hem dan niet wil gehoorzamen en liever een andere man verkiest komt alle schuld op haar hoofd terecht .
Zij heeft zich afgekeerd van de liefde Gods !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hoofddoek
BerichtGeplaatst: do 06 jul 2017 09:11 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Koningsdochter schreef:
Aan de andere kant interesseren me de uitleg van een Jokob Lorber of Emanuel Swedenborg niet.


Verre van houden, zou ik zeggen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hoofddoek
BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2017 11:42 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Goeie vraag, ik zou het niet weten.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hoofddoek
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 10:57 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Jimmy schreef:
Goeie vraag, ik zou het niet weten.


Wet of genade?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hoofddoek
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 11:07 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Wet voor beloningen, genade voor redding.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hoofddoek
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 16:25 
Offline
De weg weten
De weg weten

Lid geworden op: wo 05 jul 2017 08:25
Berichten: 144
Jimmy schreef:
Wet voor beloningen, genade voor redding.


Hoe bedoel je dit?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hoofddoek
BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2017 16:43 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Wij worden niet gered door de wet, wij worden gered door Christus zijn werk, daar heeft de wet niks meer met te maken. Enkel door Zijn werk en ons geloof en vertrouwen worden wij gered.
Maar, de wet is niet afgeschaft, Jezus zegt zelf dat wie de kleinste geboden afschaft en een ander leert omdat ook te doen, de kleinste zal zijn in het Koninkrijk.
Hier gaat het over beloningen.
Als je je best doet je aan de wet te houden zul je daarvoor in het Koninkrijk beloond worden.
Je moet het niet doen om gered te worden want genade is een gift.
Je hebt er die zeggen dat enkel genade telt, je hebt er die zeggen dat werken ook tellen.
Wel ik geloof dat je gered bent door genade en je positie kan verhogen in het Koninkrijk door u aan de wet te houden en andere dat te leren.
Ik geloof dat wij vrijgesproken worden als wij tegen de wet zondigen maar dat wij toch moeten trachten om de wet te houden in zoverre dat dat mogelijk is.
Je zal niet veroordeeld worden of er mee gered worden maar er word veel gesproken over beloningen in de hemel. Wel als u zich aan de wet probeert te houden, dan doet u goede dingen en zoals er geschreven staat zal Jezus loon naar daden geven.
Dat heeft geen betrekking op de genade, maar meer op wat je er nog bovenop krijgt denk ik.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Hoofddoek
BerichtGeplaatst: di 11 jul 2017 06:49 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
De beloning in het Koninkrijk .
Wat zou dat kunnen inhouden ?
Dan denk ik ook aan Jezus woorden in Mattheus 22:23-33
--------------------------------------------------------------------------------------
De opstanding staat hier centraal ! en Gods Almacht !
Jezus spreekt ook over de tweede dood .
En dat God een God is van levenden .
Dan moet ik denken wat Jezus zegt tegen de man die Jezus wilde volgen maar eerst nog wilde zijn vader gaan begraven .
... Laat de doden de doden begraven ...
Zou het kunnen zijn dat als je goddeloos , liefdeloos ,TE werelds bent enz... , dood bent voor God tijdens je leven .
Tenminste als je je niet op tijd bekeert .
Dan denk ik aan de veroordeelde langs Jezus zijde tijdens de kruisiging .
Waar Jezus zei: heden zul jij met Mij zijn in het paradijs zijn .
--------------------------------------------------------------------------------------
Na de opstanding is men gelijk aan de engelen .
Zou het kunnen dat bij het sterven van mensen reeds sprake is van:
deze mens was reeds dood voor God en de andere reeds levend in de ogen van God ?
Dat de gestorvene die dood was voor God tijdens zijn leven , nog een tweede dood te wachten staat ?
En dat de gestorvene die levend was voor God tijdens zijn leven als een engel gelijk word ?
Dat de beloning inhoud dat je een dienende engel bent .
In afwachting op de terugkomst van Jezus en de oordelen en zalige dingen uitgevoerd worden,
tijdens de terugkomst van Jezus .
Wanneer de bokken van de schapen gescheiden worden.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Dan blijft de vraag natuurlijk : wat houd het in een dienende engel te zijn .


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.