Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 29 mar 2024 05:08

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 28 apr 2016 15:01 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Het was nooit een druk bezocht forum geweest , maar nu is het wel akelig stil .
Net alsof er geen gelovigen in de Heer meer zijn .
Net alsof we mekaar niet meer nodig hebben om te leren en onderwijzen uit de H.Schrift .
----
Inplaatst nog meer voor mekaar te zijn in de laatste dagen , haakt iedereen af .
Is het misschien onze eigen schuld dat de H.Geest niet meer in ons midden is , omdat we mekaar niet liefdevol behandelen .
Ik weet het niet , maar vind het zo ontzettend jammer .
Maar als we onze kennis niet blijven delen , waar staat de mensheid dan . De verlorenen ?
Soms denk ik , neem dat een van dees er mensen worden weggenomen van de aarde .
De rest blijft vertwijfelt achter .
De antichrist die zich voordoet als de redder van heel de chaos die zal komen over de aarde , zal velen in zijn val lokken , nog meer dan nu .
En wat doen wij , de christenen die geloof hebben en kennis in en van onze Heer Jezus- Christus ?
Die weten van het Koninkrijk van God ?
Die medeburgers zijn en geen vreemdelingen .
Die kijken naar wat Boven is ?
We mogen toch niet gepikeerd zijn als een andere christen ons de waarheid verteld ? Of laf de ogen sluiten .Waardoor
onderlinge verdeeldheid , nijd en beterweterij ontstaat .
_____
En Ja zo kunnen we echt niet , anderen helpen en bewust maken van de Liefde Gods /
_______________________
Mvg. aan iedereen op dit forum , ik mis jullie wel hoor !
Paulus bemoedigde en vermaande de medechristenen toch ook ?
Dat mogen wij ook doen vind ik .
Ale toch veel liefs van mij hoor en Koningsdochter van mij een dikke pro-pro omdat je er nog steeds bent .
Dag allemaal a194.gif
---
Met mij gaat alles goed .
Mijn hart heeft vergeven en ben bijna mijn vrolijke zelf .
Rook nog steeds niet en kijk de toekomst hoopvol tegemoet .
___________________
Ik hoop voor jullie ook alle goeds en veel kracht en liefde toegewenst van onze Lieve Heer Jezus-Christus !!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 28 apr 2016 19:38 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Dat is toch prachtig om te horen dat je niet meer rookt. Niet dat de Heer je met roken niet lief zou hebben, maar het is toch mooi.
Tja, wat je schrijft is waar, maar ik moet zeggen dat ik het erg moeilijk vind hoor op bepaalde fora (deze hoort daar voor mij niet bij)dat de mensen zo tegen elkaar te keer gaan.
Adventisten tegen alverzoeners, alverzoeners tegen Jehova Getuigen enz. Ik vind op een forum een discussie gaan soms haast onmogelijk.
Iedereen is van zijn eigen mening zo ovetuigd dat er geen discussie mogelijk is en alleen ruzie. (De vijand zal daar wel in zijn handen wrijven.)
Ik kan dus wel delen van mijn geloof maar tegen mensen van vlees en bloed voor me, niet tegen onbekenden die doorslaan in hun mening.
Maar evengoed jsammer dat het zo erg rustig is.
Dank voor je berichtje Franny. God bless you en natuurlijk de anderen.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 28 apr 2016 20:47 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dankje Koningsdochter om te reageren . Anders kreeg ik zelfs een beetje verlatingsangst ha , ha .
En ben heel fier dat ik niet meer rook en vind je uitleg fijn .Dank je !
---
Ik denk wel dat velen op een forum het wel goed bedoelen , maar dat we te fel vastplakken aan tradities en daardoor blijven hangen in onze eigen kijk .
Echt wel jammer dat we zo verschillend zijn op een forum , wat dan ergens ook weer voor meer inzichten kon zorgen , en minder verdeeldheid .
Want wat we allemaal gemeen hebben is het geloof in de Heer , wat niet zo moeilijk is om te delen toch ?
Ook op een forum moet dat mogelijk zijn .Daar heb je nog de mogelijkheid om even na te denken voor dat je de ander iets wil verduidelijken en ook op welke manier .
Maar ja ! Soms is er niet veel nodig om toch gepikeerd te geraken .Je hebt gelijk , hier gaat het nog redelijk fatsoenlijk aan toe .
Van verbaal geweld is hier weinig sprake .
___
Ik ben echt blij dat je gereageerd hebt . En hopelijk vinden nog mensen het jammer en komen dit forum wat leven inblazen !
Tot eer en glorie van onze Vader en onze Heer Jezus- Christus !
---
Dag Koningsdochter , ik ga nu mijn beddeke in , en wens jou een goede nachtrust .
Veel liefs xxx


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 apr 2016 05:39 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
Want wat we allemaal gemeen hebben is het geloof in de Heer , wat niet zo moeilijk is om te delen toch ?
Ook op een forum moet dat mogelijk zijn .Daar heb je nog de mogelijkheid om even na te denken voor dat je de ander iets wil verduidelijken en ook op welke manier .
Maar ja ! Soms is er niet veel nodig om toch gepikeerd te geraken .Je hebt gelijk , hier gaat het nog redelijk fatsoenlijk aan toe .
Van verbaal geweld is hier weinig sprake .


Ik denk dat we ons daar soms in vergissen. Als we allemaal alleen in de Heer geloofden was het niet zo moeilijk, maar bij bv. de adventist ben je alleen als je de sabbathen de 10 geboden houdt gered.
Bij de Jehova's getuigen is er alleen Jehovah en Jesus niet Gods zoon en dus één met hem.
Bij de alverzoener hoef je niets te doen, je niet te bekeren of wedergeboren te worden. God is alleen liefde en dus ben je automatisch gered.
Probeer met zulk fanatieke mensen maar eens in discussie te gaan. Onmogelijk, daarom ben ik er ook uitgestapt op facebook.

Een fijne dag wens ik jou en de anderen.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 29 apr 2016 07:33 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Je hebt helemaal gelijk Koningsdochter . Ik zie het allemaal te veel rooskleurig in .
Want inderdaad , alhoewel ik zelf niet actief ben op Facebook , kan ik natuurlijk wel lezen wat een onderlinge strijd er soms heerst .
Net alsof iedereen hun geloofsovertuiging wil promoten en ik denk omdat ze net zo gelovig zijn .
Ze willen , ik wil het liefste als gelovige zijnde mijn geloof uiten met de mogelijkheden die ik gekregen heb .
Ik denk ook dat dat mag , hoe of wat je ook wil overbrengen .
Als je eerst gaat vragen aan de Heer of het goed is , omdat
het op een respectvolle en zachtmoedige manier zonder de ander te kwetsen en te beledigen moet zijn .
Want onze Heer zei net dat het niet belangrijk is wat je in je mond steekt ( voedsel ) , maar wat uit je mond(woorden) komt . En dat naar een ander toe .
Sommige zeggen dat het oude verbond er niet meer toe doet , en dat is geen reden om te betwisten ,
maar als het gepaard gaat met beledigingen en als je zegt : jij blijft een dwaze stijfkop , ja dan leef je zeker niet in het nieuwe verbond .
Want je hoort niet naar de Heer Zijn Stem , Zijn Stem die nu nog naklinkt door de getuigenissen van Zijn apostelen en
vele anderen . Waardoor je al de wetten niet meer op steen geschreven zijn , maar levend kunnen worden .
En je hart de Heer gehoorzaam word in heiliging en volmaking .
-----------------
Best wel moeilijk vind ik zelf .
Er is zo veel dat ik niet kan plaatsen . Nog niet !
En al die verschillende geloofsgedachten maken het er niet gemakkelijker op .
Het onschuldige is bij mij wat verloren gegaan daardoor .
Het vertrouwen in een andere christen , hetzij een forum of andere energiekanalen .
Omdat er mensen bij waren die te pas en onpas ruzie of onmin wilde veroorzaken .
Zelfs als ze daardoor Gods woord wilde minimaliseren en onderuithalen .
___
Maar ach , ik bedenk me net dat ik het verleden moeten laten rusten en vergeven wat mij is aangedaan .
Iets wat ik reeds gedaan heb , en hoop dat anderen mij ook vergeven hebben .
Want iedereen is zondig , en zit met iets waar er aan gewerkt moet worden .
Ik hoop uiteindelijk wel dat er een ommekeer zal komen .
In ieders denken en tegemoetkoming naar elkaar toe .
________________________________________________

Ik moet groeien in geloof en liefde en standvastig blijven .

Toch heb ik ook veel geleerd van anderen gelovigen .
En hoop te kunnen blijven leren . Woorden van vriendschap en medeleven .Dit forum is mijn laatste halte wat betreft :
in vriendschap en liefde als christenen onder mekaar communiceren .
Maar natuurlijk waar de Heer Zijn Waarheid op de eerste plaats komt . Mag best pittig zijn , zolang het de Waarheid maar is .
_________________________________________


Ik heb geleerd van Paulus / apostel van Jezus-Christus dat ik iedereen moet liefhebben . Vooral mijn medechristenen .
Een voorbeeld moet zijn voor anderen ( goddelozen ) , temidden van chaos en tumult , en wegblijven waar er echte zonde heerst .
XXX Jezus-Christus XXX
xxx Koning boven alle koningen xxx
xxx Naam boven alle namen xxx
xxx Hallelujah , hallelujah , hallelujah xxx
Geprezen zij onze Heer voor nu en altijd
Amen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 02 mei 2016 09:11 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Koningsdochter schreef:
Ik denk dat we ons daar soms in vergissen. Als we allemaal alleen in de Heer geloofden was het niet zo moeilijk


Jezus Zelf zegt al dat er een moment komt dat er weinig echte gelovigen zijn. Velen praten over God, maar hoeveel mensen praten nog met God??

"Respect" is een veel gebruikt woord, maar ook een woord dat vaak misbruikt wordt. Jezus leert ons onze vijanden lief te hebben, maar anderzijds is de engel die een vals evangelie brengt vervloekt. Dat zijn zware woorden, maar wel de waarheid.

De ervaringen die mensen met God hebben, worden vaak belachelijk gemaakt. Iedere Christen heeft weer andere ervaringen met God. De een geneest, de ander wordt bemoedigd, weer een ander wordt door HEM geholpen te stoppen met roken (zoals Franny). Alles is genade, alle eer komt uitsluitend HEM toe.

Koningsdochter schreef:
maar bij bv. de adventist ben je alleen als je de sabbathen de 10 geboden houdt gered.


Er zijn mensen die denken op eigen kracht veel te kunnen bereiken, door je bijvoorbeeld aan de geboden te houden. Jezus maakt duidelijk dat het niet kan, meerdere malen. Jezus bestrafte de rijke jongeling, niet door hem duidelijk te maken dat hij zijn geld moest afstaan, maar door hem duidelijk te maken dat hij de geboden niet hield. De jongeling vertelde vol trots dat hij alle geboden hield. Jezus maakte hem duidelijk dat hij het eerste gebod al overtrad:

Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.

De rijke jongeling stelde geld boven God. En, hebben we niet allemaal onze eigen afgod? Voor de een is het geld, voor de ander een vervelende verslaving, familie of vakanties. Voor een ander een goede baan of een mooi huis. Jezus leert ons dat NIEMAND de geboden kan houden. Daarom is Jezus voor ons tot een vloek geworden om ons vrij te kopen van de wet! Door HEM ontvangen we eeuwig leven, genezing, geluk en rust, uitsluitend door HEM. En, soms zien we het niet, soms gaan mensen door moeilijke tijden, maar ook dan mogen we weten dat HIJ de enige UITWEG is.

Jezus ging om met hoeren, geldgierigen, oplichters en moordenaars. Jezus is gekomen om zondaren, zoals jij en ik, te redden. Wanneer we ZIJN offer aannemen, mogen we dagelijks daarvan genieten en profiteren, en die ervaring wordt wel eens belachelijk gemaakt. En, het is waar, het wordt stil, als er geen discussie meer is. Maar, soms moeten we ook kunnen genieten van de stilte.

En, Koningsdochter, jouw bijdragen lees ik regelmatig! Dat mensen weinig posten, wil niet zeggen dat er niet gelezen wordt! ZIJN Woord zal NOOIT ledig wederkeren!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 02 mei 2016 09:14 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Omdat het dagelijks woord een deel van de complete ruil aangeeft:

Want gij weet de genade van onzen Heere Jezus Christus, dat Hij om uwentwil is arm geworden, daar Hij rijk was, opdat gij door Zijn armoede zoudt rijk worden

Jezus ruilt Zijn rijkdom voor onze armoede!

Luister: zullen we ruilen?

https://www.youtube.com/watch?v=7AC7f292vhU

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2016 18:30 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Koningsdochter schreef:
Dat is toch prachtig om te horen dat je niet meer rookt. Niet dat de Heer je met roken niet lief zou hebben, maar het is toch mooi.
Tja, wat je schrijft is waar, maar ik moet zeggen dat ik het erg moeilijk vind hoor op bepaalde fora (deze hoort daar voor mij niet bij)dat de mensen zo tegen elkaar te keer gaan.
Adventisten tegen alverzoeners, alverzoeners tegen Jehova Getuigen enz. Ik vind op een forum een discussie gaan soms haast onmogelijk.
Iedereen is van zijn eigen mening zo ovetuigd dat er geen discussie mogelijk is en alleen ruzie.


En wat doet u? Hoe overtuigd bent u van uw eigen mening? Kan u dan begrip hebben voor de andere als u eventjes naar uzelf en uw geloof kijkt? Het is waar, wij strijden teveel maar dat is normaal. Wij zijn overtuigd van wat wij geloven. Dat is maar goed ook, anders zou het dom zijn dat we het verkondigen. Wij hoeven niet te verkondigen om andere te overtuigen dat wij gelijk hebben. Wij moeten verkondigen om wat wij geloven mee te delen. Wij kunnen daar over praten. Maar nooit mogen wij een ander dwingen om ons gelijk te geven. Wij mogen wel vragen: spreek ik dan niet de waarheid? Maar niet om gelijk te krijgen, maar om verzekert te zijn dat wij de waarheid hebben gesproken in wat wij zeiden.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2016 18:35 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Franny schreef:
Het was nooit een druk bezocht forum geweest , maar nu is het wel akelig stil .
Net alsof er geen gelovigen in de Heer meer zijn .
Net alsof we mekaar niet meer nodig hebben om te leren en onderwijzen uit de H.Schrift .
----
Inplaatst nog meer voor mekaar te zijn in de laatste dagen , haakt iedereen af .
Is het misschien onze eigen schuld dat de H.Geest niet meer in ons midden is , omdat we mekaar niet liefdevol behandelen .
Ik weet het niet , maar vind het zo ontzettend jammer .
Maar als we onze kennis niet blijven delen , waar staat de mensheid dan . De verlorenen ?
Soms denk ik , neem dat een van dees er mensen worden weggenomen van de aarde .
De rest blijft vertwijfelt achter .
De antichrist die zich voordoet als de redder van heel de chaos die zal komen over de aarde , zal velen in zijn val lokken , nog meer dan nu .
En wat doen wij , de christenen die geloof hebben en kennis in en van onze Heer Jezus- Christus ?
Die weten van het Koninkrijk van God ?
Die medeburgers zijn en geen vreemdelingen .
Die kijken naar wat Boven is ?
We mogen toch niet gepikeerd zijn als een andere christen ons de waarheid verteld ? Of laf de ogen sluiten .Waardoor
onderlinge verdeeldheid , nijd en beterweterij ontstaat .
_____
En Ja zo kunnen we echt niet , anderen helpen en bewust maken van de Liefde Gods /
_______________________
Mvg. aan iedereen op dit forum , ik mis jullie wel hoor !
Paulus bemoedigde en vermaande de medechristenen toch ook ?
Dat mogen wij ook doen vind ik .
Ale toch veel liefs van mij hoor en Koningsdochter van mij een dikke pro-pro omdat je er nog steeds bent .
Dag allemaal a194.gif
---
Met mij gaat alles goed .
Mijn hart heeft vergeven en ben bijna mijn vrolijke zelf .
Rook nog steeds niet en kijk de toekomst hoopvol tegemoet .
___________________
Ik hoop voor jullie ook alle goeds en veel kracht en liefde toegewenst van onze Lieve Heer Jezus-Christus !!!


Wat zou de Heilige Geest niet in uw midden zijn? Als gij niet kon spreken, dan zou het ook stil zijn. Zou dat dan betekenen dat de Heilige Geest niet meer in u is?
Als ik mij afscheid van de wereld en ergens in een hutje in een bos ga wonen waar geen mens is. Waar geen woord gesproken word. Zou ik dan uit het oog van God zijn? Of enkel uit het oog van de wereld? Waarom wenst u dat er populariteit is? Begrijpt u niet dat u net dan angstig moet worden? Wees blij dat het stil is, wees blij dat u niet veel lijkt te betekenen (deze pagina dan) in de wereld zijn ogen. Want wat geen waarde heeft in de wereld zijn ogen is de Hoeksteen geworden in Zijn Koninkrijk. Houd er niet van om ge-eerd te worden, houd er niet van om vind ik leuks te krijgen voor wat je zegt, bijvoorbeeld op facebook of hier in de vorm van complimenten. Nee, verzet u er tegen en verlang nog liever om zo niet behandeld te worden. Want zo hebben ze Jezus ook niet behandeld. Nee wees blij als u word behandeld als het uitschot van de wereld. Zo hebben ze uw voorgangers namelijk ook behandeld. Soms is datgene wat goed is net datgene wat wij denken dat niet goed is.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2016 19:28 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
De Heilige Geest maakte het toch mogelijk dat iedereen mekaar kon verstaan ?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2016 19:36 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Franny schreef:
De Heilige Geest maakte het toch mogelijk dat iedereen mekaar kon verstaan ?


De Heilige Geest wel, maar u als mens? Denkt u dan dat u enkel doet wat de Heilige Geest zegt? Het spijt mij maar enkel Jezus deed dat. Als wij elkaar zo goed kunnen verstaan, waarom is er dan zoveel verdeeldheid tussen ons?

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2016 20:01 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Omdat we soms willen leven zonder God en zelfs beter en hoger willen zijn dan HEM .
Kijk maar wat er gebeurde tijdens de torenbouw van Babel .
Daar vond God het noodzakelijk om op aarde spraakverwarring te doen ontstaan .
HIJ zei : laat ONS naar de aarde gaan ...................
Ik weet niet exact waar in de Bijbel , maar het staat er wel .
Nu denkt toch ook ieder dat zijn geloofsovertuiging de beste is en horen niet ? zien niet ? en doen niet ? en kennen niet ?
de Woorden van onze Heer Jezus-Christus .
--- Heb God de Vader lief boven alles en uw naaste als uzelf ---


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 07 mei 2016 04:15 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Franny schreef:
Omdat we soms willen leven zonder God en zelfs beter en hoger willen zijn dan HEM .
Kijk maar wat er gebeurde tijdens de torenbouw van Babel .
Daar vond God het noodzakelijk om op aarde spraakverwarring te doen ontstaan .
HIJ zei : laat ONS naar de aarde gaan ...................
Ik weet niet exact waar in de Bijbel , maar het staat er wel .
Nu denkt toch ook ieder dat zijn geloofsovertuiging de beste is en horen niet ? zien niet ? en doen niet ? en kennen niet ?
de Woorden van onze Heer Jezus-Christus .
--- Heb God de Vader lief boven alles en uw naaste als uzelf ---


Ik ben net diegene die duidelijk maakt dat wij als mens elkaar niet begrijpen? Dat beseft u toch? U beseft toch dar u diegene was die zei dat wij elkaar toch zouden begrijpen door de Heilige Geest? U begrijpt toch dat u nu enkel akkoord gaat met wat ik zeg? Beseft u dat? Dan hoeven wij er niet verder over te praten. Ik twijfel enkel of u het beseft.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 07 mei 2016 04:29 
Offline
de reis duurt lang
de reis duurt lang

Lid geworden op: ma 07 sep 2015 14:52
Berichten: 946
Ik hoop mijn naaste liever te zien dan mezelf. Want mezelf haat ik op sommige vlakken, mijn naaste wens ik te vergeven op alle vlakken. Heb een ander nog meer lief dan gij uzelf lief hebt.

_________________
1 Korinthiërs 13 13Kortom, er zijn drie dingen die blijven: geloof, hoop en liefde. Maar de liefde is het voornaamste.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za 07 mei 2016 04:50 
Offline
de reis gaat verder
de reis gaat  verder

Lid geworden op: ma 21 mar 2016 08:28
Berichten: 1061
Citeer:
En wat doet u? Hoe overtuigd bent u van uw eigen mening? Kan u dan begrip hebben voor de andere als u eventjes naar uzelf en uw geloof kijkt? Het is waar, wij strijden teveel maar dat is normaal. Wij zijn overtuigd van wat wij geloven. Dat is maar goed ook, anders zou het dom zijn dat we het verkondigen. Wij hoeven niet te verkondigen om andere te overtuigen dat wij gelijk hebben. Wij moeten verkondigen om wat wij geloven mee te delen. Wij kunnen daar over praten. Maar nooit mogen wij een ander dwingen om ons gelijk te geven. Wij mogen wel vragen: spreek ik dan niet de waarheid? Maar niet om gelijk te krijgen, maar om verzekert te zijn dat wij de waarheid hebben gesproken in wat wij zeiden.



Ik ben niet overtuigd van een "mening". Dat is onpersoonlijk. Ik ben overtuigd van mijn relatie met de Heer en daar ga ik niet over bekvechten. die ga ik ook niet verdedigen.
1. Tim.6: 4 Wie iets anders beweert, is verwaand en dom; die heeft de ziekelijke neiging te willen bekvechten over de betekenis van de woorden van Christus. De gevolgen daarvan zijn jaloezie en ruzie, beledigingen en verdachtmakingen.

Daar doe ik dus niet an mee. Ik wil een ander niet overtuigen. Niet tegen gelovigen die het dus anders zien. Wel aan mensen die de Heer niet kennen.En als God me iets wil laten zien zal het niet door ruzie op het internet zijn maar door ZIJN Woord of door een broeder of zuster die me kent.

_________________
Jes. 43 vers 1: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.