Forum www.gelooft.com

Het is momenteel do 25 apr 2024 21:56

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 11 mar 2016 22:52 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Vandaag vlogen vlinders lijkend op ons koolwitje de hele dag door langs ons huis.van west naar oost, soms alleen , soms in groepjes.. Ze waren duidelijk naar een doel , wat mij onbekend is. Hoe wonderlijk vlinders wankelend vliegend als het ware zwalkend, maar toch allemaal duidelijk een kant op. Naar het onbekende in het oerwoud. De uitbundige natuur, de altijd groene jungle, is ontzagwekkend. Maar lezende in de krant besef ik dat er ook een ander Suriname is. Een klein berichtje. De school van Stoelmans eiland gaat dicht? Waarom? Vanwege trance. Kinderen op school vallen in trance. Ook het onderwijzend personeel overkomt het. Dan besf ik dat dat ik een dergelijk bericht nog nooit in Nederland heb gelezen.
Op Gospel tv UBC sprak de voorganger van de Tabernacle Paramarib o. Over hoe mensen demonisch belast geraakt, bevrijd worden in de naam van Jezus. Aangrijpenscom de getuigenis van mensen te zie en te horen hoe ze genezing vonden, van jarenlange ziekte of vrijgezet werden van demonische belasting in de naam van Jezus.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma 14 mar 2016 14:57 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Heeft dit te maken dat veel mensen in Suriname nog het Winti-geloof aanhangen ?
Een geloof waarbij ze vooral hun voorouder-geesten raadplegen en vereren ?
____________
Ik hoop dat de gebeden mogen helpen zodat er minder trance- gebeurtenissen zijn .
---
Ik heb wat dingen opgezocht en kwam te weten dat er in het verleden veel misdaad naar de Surinamers toe gebeurd is .
Slavernij enz... Waarbij de bevolking niet veel ouder werd dan 35 jaar of zo .
Het christendom ( welke tak weet ik niet precies ) heeft toen ook veel leed veroorzaakt .

Meestal die de macht en controle hebben .
Ik wens je het allerbeste in Suriname en de liefde Gods voor iedereen aldaar .
-------------------


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di 15 mar 2016 17:17 
Offline
Route verkenner
Route verkenner

Lid geworden op: di 28 dec 2004 12:00
Berichten: 261
Het lijkt in Nederland ondenkbaar, dat een school moet sluiten wegens demonische manifestaties.
In Suriname is van oudsher geloof in de geestenwereld. Men weet dat die geestenwereld mensen kan beinvloeden. ( Winti). Veel mensen stammen af van slaven uit Afrika. Er zijn ook mensen uit Java, Er zijn Hindoestanen en Chinezen. Het is een mengelmoes.
Die gelukkig naast elkaar leven zonder grote religieuze botsingen.
Op gospel tv komen diverse christelijke denominatis. Pas getuigde een ex-hindoe van zijn geloof in de Here Jezus tijdens een dienst van de Tabernacle http://www.tabernacleoffaithandlove.org/sollicitatie/ Hoe deze man bevrijd werd van een demonische kwelgeest. Hij had hindoe voorgangers veel geld gegeven, hij was naar toverdokters geweest, maar hier in deze kerk werd bevrijding gebracht in de naam van Jezus. Eindelijk was hij verlost van die ontzettende hoofdpijn die de demon hem bezorgde.
Die genezingsdiensten zijn op t.v. Te zien. Daar worden mensen aangeraakt door de kracht van het evangele. Edgar Holder voorganger van de Levende Steen gemeente in Spijkenisse is regelmatig ook op Gospel t.v. In Suriname te zien.

_________________
Jezus, in het Hebreeuws Yeshoea, betekent van God is het heil, God redt. Jezus maakt zijn naam waar.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.