Forum www.gelooft.com

Het is momenteel vr 29 mar 2024 07:19

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 02 mar 2016 12:01 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ik denk : en ben op zoek naar de waarheid over de menselijke geest .
Ik zou een geleerde willen zijn in de geschiedenis van de geestelijke evolutie van de mens .
En dit ten opzicht van geld in combinatie met geloof ( het christengeloof ) .
---------------------
Maar ik ben niet slim genoeg om aan de unief theologie te studeren .Maar kan mij ook niet los maken van het idee , waarom er zeven
jaar gestudeerd moet worden om een diploma te behalen om titels zoals , bisschop , pastoor , deken enz... te verwerven .
Nu las ik vandaag dat er cursussen bestaan voor jongeren tussen de 20 en 27 jaar , zo ongeveer .
De bijbelschool duurt 10 maanden , waarvan ongeveer 10 personen kunnen deelnemen .
Ze krijgen die 10 maanden les aan huis van de bijbelschoolleraar .( slaapgelegenheid enz... zoals wanneer je op kot studeert )
-------------
Maar als ik verneem welk bedrag er gestort moet worden als je deel wilt nemen ben ik heus wel verschrikt .
En dacht ik even , dat in de Bijbel staat :
dat je Gods Woord niet mag gebruiken om er woekerwinst van te maken .
Gods Woord mag toch niet met de geldsector vermengd worden ?
Mond op mond reclame kost niets en liefde geven ook niet !
Gods Heilige Geest is een kosteloos iets .Die wij krijgen van onze Heer , als wij erom vragen .
------------------
En weet je welke bijdrage ze vragen : 6690 euro .
Inclusief inschrijvingsgeld , maar zendingsreis weer niet .
Nu wel een tijdelijke korting als je je voor een bepaalde datum inschrijft .
______________
En ja dan vraag ik mij af , zijn die geleerde mensen : jong en oud dan zoveel beter .
Ik vrees van niet , want als ik ergens kom hoor ik meteen dat een persoon in prediking iets zegt navenand hij gehoord heeft van mensen ,
in plaats dat die persoon iets zegt of doet ingegeven door de Heilige Geest en Diens Kracht .
Waarom op zendelingsreis gaan als hier ook veel gedaan kan worden .Zeker met de vluchtelingencrisis .
Waar zedenles gegeven word aan mannen , enz... .

______________
Zo ook krijgen ze les om gebedsgenezer te worden .
Ik vind het vreemd en sta er niet achter . .
Wij moeten God aanbidden in Geest en Waarheid
----------------------------------------------------------------------------------------
We mogen geen twee heren dienen !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 03 mar 2016 11:32 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 10 nov 2015 08:02
Berichten: 71
Toen Jezus zijn volgelingen uitzond om het Woord te verkondigen en goede werken te doen zei hij erbij: "Om niet hebt gij het ontvangen, geeft het om niet". Er mocht dus geen geld voor gevraagd worden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 03 mar 2016 11:55 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Sanne schreef:
Toen Jezus zijn volgelingen uitzond om het Woord te verkondigen en goede werken te doen zei hij erbij: "Om niet hebt gij het ontvangen, geeft het om niet". Er mocht dus geen geld voor gevraagd worden.


Precies! Maar, dat neemt niet weg dat er natuurlijk wel kosten gemaakt worden. Het maken van een Bijbel kost geld, het maken van een Christelijke film kost ook geld.

Franny schreef:
Maar ik ben niet slim genoeg om aan de unief theologie te studeren


Het gaat niet om menselijke intelligentie. Wie beweert dat jij niet slim genoeg bent? En, waarom zou je moeten studeren, Franny?? Jezus is onze Rabbi, je kunt direct bij HEM in de leer gaan. Je kunt de Bijbel lezen en je door de Heilige Geest laten onderwijzen, helemaal gratis!

Markus 16
En degenen, die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij duivelen uitwerpen; met nieuwe tongen zullen zij spreken, Slangen zullen zij opnemen; en al is het, dat zij iets dodelijks zullen drinken, dat zal hun niet schaden; op kranken zullen zij de handen leggen, en zij zullen gezond worden.

Sanne heeft gelijk, Franny! We ontvangen om niet, om het vervolgens om niet te geven aan anderen. God geeft ons de Gaven (Markus 16), om deze door te geven, om de wereld te bereiken, om elkaar te helpen en bemoedigen. Matthëus 10 bevestigt de woorden uit Markus 16:

Matthëus 10
Geneest de kranken; reinigt de melaatsen; wekt de doden op; werpt de duivelen uit. Gij hebt het om niet ontvangen, geeft het om niet. Verkrijgt u noch goud, noch zilver, noch koper geld in uw gordels

Betekent dit dat Christenen arm moeten blijven? Nee, zeker niet, maar er is een groot verschil tussen ontvangen uit Genade, en vragen om geld en buitensporig hoge vergoedingen. Iemand die het evangelie verkondigt, gelooft ook dat God hem of haar onderhoudt, in alle opzichten!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 03 mar 2016 12:46 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Sanne schreef:
Toen Jezus zijn volgelingen uitzond om het Woord te verkondigen en goede werken te doen zei hij erbij: "Om niet hebt gij het ontvangen, geeft het om niet". Er mocht dus geen geld voor gevraagd worden.

Zo is het !
Daarom kan en zou ik nooit mijn vertrouwen schenken aan iemand die zegt Christus te volgen , maar mij wel geld vraagt en blijkt dat hij de gave van genezing gebruikt om er rijker van te worden .


De Heilige Geest i : de Woorden en daden van Vader en Jezus -Christus zijn zo Wonderbaar , Krachtig , Genezend , Zalig , Zalvend ,
............................ woorden schieten te kort he
En het HEERLIJKE ervan is :
De Bron van het Levende water , daar mag iedereen van drinken en het is gratis , kosteloos , voor niets .
Dank U Jezus-Christus !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 03 mar 2016 13:13 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dag Dirk , zeker moeten christenen niet arm zijn en arm blijven .
Maar geef toe , ze moeten zeker niet meer hebben als een ander .Als de gemiddelde burger bijvoorbeeld .
En was het zo niet , dat wat je te veel hebt dat je dat weg geeft aan behoeftigen .
Er word gepredikt over vertrouwen en geloof te hebben in de Heer .Maar als je in de christenen hun priveleven zou kunnen kijken ( niet dat ik dat wil he )dan zal blijken dat ze waarempel verschillende verzekeringen hebben afgesloten .
En hun spaarboekje getuigd vaak ook aan een gebrek in vertrouwen en geloof in de Heer .
Waar of niet waar ?
Waarvoor ze de wereld veel geld geven . Denk maar simpelweg de kosten voor een begravenis- ondernemer .
Zo ook zijn er gebedsgenezers en andere charlatans die Vaders Woorden gebruiken en uitleggen aan de mensen , via boeken of prediking alsof Vader zelf hun de waarheid verteld heeft . Sommige zeggen zelfs dat de Heilige Geest het hun gegeven heeft .
Dan denk ik , waar haal je het manneke .En wat me ook opgevallen is ze eren Vader veelal me de lippen en zijn uren aan het woord , maar de ernstige zakens ::: ook woorden van onze Heer zoals :
Je kunt geen twee heren dienen .Daar hoor ik bitter weinig van .
A ja , das zeker : ze doen het zelf en willen zo veel mogelijk mensen verleiden in hunne dwaalleer .
Je weet toch wat de Heer zei tegen de rijke jongeman ?
Nu waakzaam zijn met honderd verzekeringen en een dikke vette spaarpot , dat noem ik geen waakzaamheid in verwachting en hoop in geloof : in de Heer
Maar ja : de weg is voor velen te smal en voor andere te duivels .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 03 mar 2016 13:22 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Franny schreef:
Daarom kan en zou ik nooit mijn vertrouwen schenken aan iemand die zegt Christus te volgen , maar mij wel geld vraagt en blijkt dat hij de gave van genezing gebruikt om er rijker van te worden


Het is per definitie fout om geld te vragen voor een genezing die door God gegeven wordt! De Bijbel leert ons duidelijk (zie boven) dat de Gaven zijn om, om niet door te geven, zoals ook Sanne aangaf!

Sanne schreef:
"Om niet hebt gij het ontvangen, geeft het om niet"


Ofwel, zoals we in de Bijbel kunnen lezen:

Matthëus 10
Geneest de kranken; reinigt de melaatsen; wekt de doden op; werpt de duivelen uit. Gij hebt het om niet ontvangen, geeft het om niet. Verkrijgt u noch goud, noch zilver, noch koper geld in uw gordels

En, je hebt helemaal gelijk, Franny: dat geldt ook voor de gave van genezing!

Ter herinnering:

https://www.youtube.com/watch?v=uaRotNrd_cA

Franny schreef:
Dag Dirk , zeker moeten christenen niet arm zijn en arm blijven . Maar geef toe , ze moeten zeker niet meer hebben als een ander .Als de gemiddelde burger bijvoorbeeld .


Tja, zo denk ik niet, maar ik begrijp heel goed wat je bedoelt, Franny. En, met de bedoeling ben ik het geheel eens! Maar... we moeten oppassen te oordelen en slechts naar de buitenkant te kijken. Zo ken ik een evangelist met een groot huis, zwembad, enz. enz. Rijker dan de gemiddelde burger zou je denken... Als je verder kijkt, zie je dat de evangelist zijn huis deelt met zwervers, verslaafden, enz. enz.

Franny schreef:
En was het zo niet , dat wat je te veel hebt dat je dat weg geeft aan behoeftigen .


God kent de harten van de mensen. HIJ weet ook wie vrijgevig is, en wie inhalig is! Geeft, en u zal gegeven worden, leert de Bijbel ons in Lukas 6. En, wat stelt een zwembad voor in Gods ogen? Of een dure auto? Helemaal niks!

Franny schreef:
Er word gepredikt over vertrouwen en geloof te hebben in de Heer .Maar als je in de christenen hun priveleven zou kunnen kijken ( niet dat ik dat wil he )dan zal blijken dat ze waarempel verschillende verzekeringen hebben afgesloten . En hun spaarboekje getuigd vaak ook aan een gebrek in vertrouwen en geloof in de Heer .


Je hebt helaas gelijk.

Franny schreef:
Zo ook zijn er gebedsgenezers en andere charlatans die Vaders Woorden gebruiken en uitleggen aan de mensen , via boeken of prediking alsof Vader zelf hun de waarheid verteld heeft . Sommige zeggen zelfs dat de Heilige Geest het hun gegeven heeft .


Tja, ik wil daar liever niet over oordelen. Er zijn zeker mensen naar Gods hart die gaven ontvangen hebben, maar voor diezelfde mensen geldt hetzelfde als voor jou en mij! God dienen, HEM liefhebben met ons hele hart, onze ziel, ons verstand en onze kracht! Probeer niet alleen naar uiterlijkheden te kijken, Franny, omdat die lang niet altijd alles zeggen. Iemand kan rijk lijken, maar alles weggeven. Iemand kan ook arm lijken, maar in het verborgene zeer hebzuchtig zijn. God kent de harten van de mensen!

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do 03 mar 2016 15:58 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ik kijk heus niet alleen naar de uiterlijke wereld of schijn hoor .
Als ik Paulus een beetje wil volgen omdat ik geen joodse vrouw ben , probeer ik mij niet met juwelen en helemaal opgesmukt naar een bijeenkomst of gemeente te verschijnen .
Paulus leert ons nog meer dingen en helpt ons zo om :::
alles uit de kast te halen wat gaandeweg in een christen moet groeien of wat nog weggedaan moet worden .
Daar wij begrijpen hoe wij alles wat wij bezitten :::
ons hart , onze ziel , verstand en kracht
dat wij dat moeten inzetten om Vader boven alles te beminnen .
Jij weet toch niet wat een zwembad in Gods ogen betekent of is ?
Misschien denkt Vader : de ijver en geld die die evangelist in zijn zwembad gestoken heeft vraag ik niet .
Misschien denkt Vader : als die evangelist geen zwembad had gebouwd , en in plaats een gebouw voor de hulpbehoevenden had neergezet enz....
Hoe meer die evangelist mensen helpt hoe beter !toch ?
____________
Ik oordeel niemand .Ik stel maar vast .
Jij zegt : iemand kan arm lijken ! Dat begrijp ik niet .Je bent arm en dat kan iedereen zien .Toch ?
Net zoals iemand lelijk is .
Of heel mooi en rijk .
Je kan ook zien als iemand liefde toont : rijk of arm
lelijk of mooi .
Trouwens , je kan alleen tot de Vader komen door de Heer Jezus-Christus .
En HIJ , kan je binnenste vullen met het kostbaarste dat er is : en dat is LIEFDE
Vader kan je hart verharden , een omgeving of situatie .
Ik denk dus dat als je te veel afwijkt van wat hetgeen Vader wil en de wereldse geneugten vermengd met ZIJN WOORD :
je toch wel eens voor verassingen zou komen te staan , vroeg of laat .
Ik weet het niet hoor , maar ieder moet zijn steentje bijdragen .
Onze Heer is de Hoeksteen en heeft Zijn leven gegeven .
Maar wat doen velen ?
Mooie praatjes verkopen ?
_____
Je kunt geen twee heren dienen .


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 04 mar 2016 09:52 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Beste Franny,

Jouw vraag in dit topic is: Moet je betalen voor Gods Woord te leren kennen ? Mijn antwoord is: nee, natuurlijk niet. We ontvangen van HEM om om niet (gratis!) door te geven.

Dan ontstaat een gedachtenwisseling over rijkdom.

Franny schreef:
Jij zegt : iemand kan arm lijken ! Dat begrijp ik niet .Je bent arm en dat kan iedereen zien .Toch ?


Ik ben niet tegen rijkdom. Ik ben wel tegen hebzucht. Als we de Bijbel lezen, kunnen we er toch niet omheen dat bijvoorbeeld Abraham zeer rijk was!? Ook Job was rijk. Voor zijn verzoeking was hij rijk, daarna nog veel rijker. Noach was rijk, en wat te denken van Koning Salomo??! Allemaal mensen naar Gods Hart, die toch ook heel erg rijk waren.

Sommigen denken dat geld de wortel is van alle kwaad. Maar, de Bijbel leert ons dat de zucht naar geld de wortel van kwaad is. En dan heb jij 100% gelijk! Je kunt niet God dienen, en daarnaast geld dienen. Je kunt wel geld hebben, net zoals je kinderen kunt hebben, of een bijzonder talent. Er zijn ook mensen die hun talent dienen, er zijn ook mensen die hun kinderen verafgoden. Ben ik daarom tegen kinderen, of tegen een talent? Nee, natuurlijk niet! De Bijbel leert ons dat wanneer we iets boven HEM stellen, dat we zondigen.

Ik geef een voorbeeld, denk er eens over na: stel iemand heeft een heel gewoon huis. Nu blijkt dat op die plek een vliegveld moet komen. De ontwikkelaars van het vliegveld kopen deze persoon uit voor een enorm bedrag. Moet deze persoon alles weggeven? Stel deze familie ontvangt 5 miljoen euro, waarvan ze de helft weggeven aan het evangelie en aan armen, dan geven ze naar mijn mening veel. Toch houden ze nog 2,5 miljoen. Ben jij van mening dat ze dit allemaal moeten weggeven??

Wat ik bedoel, Franny: geld vragen voor het evangelie is niet de bedoeling, het is fout. Maar, er zijn tal van andere manieren waarop mensen, vaak door hard werken, maar soms door toeval of geluk, geld ontvangen. Wat is daar mis mee? Zolang ze maar niet aan het geld hangen, heb ik daar geen probleem mee.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 04 mar 2016 11:46 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Dirk jij noemt personen uit het oude testament .
Natuurlijk zijn dat grote profeten geweest en zo , maar onze Heer Zijn Woorden zijn toch niet mis te verstaan .Waar HIJ preekt
tegen de rijke jongeman .

Maar ook :
HIJZELF hoorde niet bij de armen , maar op den duur had Hij geen plaats meer om zich neer te leggen enz...

Natuurlijk kan een gewone mens niet de dingen doen die de Heer deed . Of misschien wel ?
Ik bedoel hiermee Zijn Verzoeningsoffer .( en zoveel meer natuurlijk )
----
Maar ik denk toch dat we veel meer moeten doen , dan dat wij onszelf wijsmaken .
De eerste gemeenten werd alles eerlijk gedeeld .
Daar was er van overbodige luxe en toestand geen sprake .
Maar ja onze Heer zat nog vers in hun geheugen . Zo ook Zijn woorden enz...

Als je zegt : ik bemin God BOVEN alles en mijn naaste als mijzelf vind ik het schrijnend dat je enerzijds rijk geworden bent van Gods Woorden en na-aperij ( want satan aapt God na in bijvoorbeeld genezing ):
of verkoopt dingen en zegt of doet alsof ze door God goedgekeurd zijn .
Bijvoorbeeld : waarom vragen ze geld , om kaarsjes te laten branden in een kerk ?
Of geld geven aan een spreker die Gods Woord verkondigt .
Er klopt iets niet .
---
Ik heb er niets op tegen als mensen door eerlijk te wezen en hard te werken hun brood verdienen .
Maar ik denk dan toch niet dat zij , veel overhouden om over- de - luxe taferelen , en alles wat het oog streelt binnen te halen .
Zeker niet als ze wat ze te veel hebben delen met hun naaste .Al is het de gastenkamer of voor een goed doel .



Hoe kan je uit puur geluk aan geld geraken ? Door een erfenis , de lotto .... ?
En als je het geluk hebt , ja dan vind ik toch dat je , niet te zeker moogt zijn om zo maar te denken .Ik schaf mij dat en dat aan ,((overbodige luxe weliswaar )

Trouwens besef je toch dat wij in luxe leven , doordat satan de armere en onderontwikkelde mensen uitbuit door afgodendienaars voor
zijn kar te spannen .
In Belgie bestond ook kinderarbeid, waarbij jonge kinderen vaak hun handjes verloren .
Pater Daens vocht voor die arme gemeenschap .
Och Dirk ik kan echt niet iets goed praten wat niet goed is .
Dat mag ik toch ook niet als gehoorzaam kind van God ?
Maar ja : meningen verschillen .
En sorry , maar geld is wel de wortel van alle kwaad .
Mijn vader zaliger zei steeds :
de wereld draait om macht , geld en sex .
En ja , daar zit zeker waarheid in , want heeft zeer weinig met echte pure liefde te maken .
Trouwens er zijn instanties die gratis de Bijbel versturen of geven .
Misschien geluk gehad wat geld betreft ?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 04 mar 2016 11:50 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 10 nov 2015 08:02
Berichten: 71
In 1 Tim.6 lees je welke evenwichtige kijk christenen horen te hebben op geld en bezit. In 6:8 lezen we dat we tevreden moeten zijn als we voedsel, kleding en onderdak hebben. En in 6:9 staat wie als doel in het leven heeft om rijk te worden, zal wegzinken in verderf en ondergang.

Toch zou het kunnen zijn dat je als christen rijk bent. Maar in 6:17-19 krijgen diegenen de raad om niet hooghartig te zijn en ook dat ze hun hoop of vertrouwen er niet op stellen. Verder krijgen ze de aanmoediging om rijk te zijn in goede werken en om vrijgevig te zijn.
Er staat niet wat de grenzen zijn aan geld of vermogen of hoeveel je moet weggeven. Zo kunnen we juist laten zien hoe groot ons geloof is en wat er echt in ons hart leeft.

Een mooi principe staat er in 2 Kor.9:7: "Een ieder doe, naardat hij zich in zijn hart heeft voorgenomen, niet met tegenzin of gedwongen, want God heeft de blijmoedige gever lief". Wat wij doen met ons geld en met welke motieven is uiteindelijk ook iets tussen ons en God.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 04 mar 2016 12:53 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Ik denk dat we het wat hebzucht betreft met elkaar eens zijn. Een Christen hoort niet hebzuchtig te zijn. Maar, ik blijf erbij dat geld niet de wortel is van het kwaad. De geldgierigheid is de wortel van alle kwaad.

Ik ben rijk, heel rijk. Waarom? Omdat ik God ken! Dat is mijn grootste rijkdom. Daarnaast ervaar ik dagelijks Zijn Zegeningen in mijn leven. Inderdaad, we hoeven ons geen zorgen te maken over ons eten, ons onderdak en onze kleding, wanneer we HEM kennen.

Dan stel ik een vraag aan jou, Franny (en ik ben ook benieuwd naar de reactie van Sanne en anderen natuurlijk!): Stel je erft onverwachts 10 miljoen euro. Wat doe je ermee?

Ik zal proberen uit te leggen waarom naar mijn mening geld iets heel gewoons is, waar we mee om moeten gaan, zoals God dat van ons verlangt. Waarom niet geld, maar geldgierigheid de wortel van het kwaad is! En, besef, een arm iemand kan geldgierig zijn, terwijl een rijk iemand juist heel gul kan zijn!

Geld is niet de wortel van het kwaad. Met geld is niks mis, zolang we het op een manier gebruiken, zoals het bedoeld is, dus als bijvoorbeeld ruilmiddel, of om opzij te zetten voor mindere tijden. De zucht naar geld, gierigheid is de wortel van kwaad:

1 Timothëus 6
Want de geldgierigheid is een wortel van alle kwaad[/b], tot welke sommigen lust hebbende zijn afgedwaald van het geloof, en hebben zichzelven met vele smarten doorstoken.

"De liefde voor geld" (dus niet het geld zelf!) veroorzaakt ellende! Koning Salomo wees op de schadelijke effecten van geldgierigheid, zoals:

Prediker 5
Er is een kwaad, dat krankheid aanbrengt, hetwelk ik zag onder de zon: rijkdom van zijn bezitters bewaard tot hun eigen kwaad.

Die het geld liefheeft, wordt van het geld niet zat; en wie den overvloed liefheeft, wordt van het inkomen niet zat. Dit is ook ijdelheid.

Spreuken 28
Een gans getrouw man zal veelvoudig zijn in zegeningen; maar die haastig is, om rijk te worden, zal niet onschuldig wezen.

Maar, geld heeft zeer positieve effecten, en is vaak een zegen:

Prediker 7
Want de wijsheid is tot een schaduw, en het geld is tot een schaduw; maar de uitnemendheid der wetenschap is, dat de wijsheid haar bezitters het leven geeft.

Prediker 10
Men maakt maaltijden om te lachen, en de wijn verheugt de levenden, en het geld verantwoordt alles.

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr 04 mar 2016 13:50 
Offline
de weg is lang
de weg is lang

Lid geworden op: za 10 okt 2015 06:58
Berichten: 746
Ja , geldgierigheid is ook een soort van afgoderij . Niet ?
Ik denk dat als geld ten goede transformeert : besteed , gegeven uitgedeeld word enz... dat je dan zeker niet het geld dient .Eerder de liefde .
Maar ik vrees dat geld soms ,toch de meerdere kan zijn .
Veel meer als wij denken .
Als ik denk aan Judas bv.( maar dees moest gebeuren volgens de Schrift )
De laatste tijd denk ik vaak aan de vluchtelingen .
Er zijn er die 6000 euro hebben betaald voor de reis .Er zijn er die het leven gelaten hebben . Er zijn er die ondanks er duizenden niet door de poort binnen mogen WEL binnen mogen om dan verder te reizen .
_________________
Misschien dat : voor die poort ongerechtigheden gebeuren .
Ik bedoel dat er geld geboden word door de rijkeren om langs te mogen .
Ondanks zwangere vrouwen en zieke kinderen en geduw van die honderden anderen .
Hoe kan dat ? en hoe schrijnend voor hen die ter plekke achter prikkeldraad blijven trappelen

Hier zie je de rol van het geld en wat het veelal waard is .
Ieder zijn eigen hachje .
Niemand heeft , ondanks zoveel geleerdheid en kennis van het leed dat er ooit geweest en nog dagelijks gebeurd , de rijke christenen de raad gegeven om al het geld dat ze in luxe en dergelijke gestoken hebben , om dat op een spaarpot te zetten voor de ellende van de wereld .
De rijken kunnen niet iedereen helpen , maar als ze zelfs verzuimen wat ze wel kunnen .
We leven in 2016 : vluchtelingen alom . In het westen , bij ons , zoals nog nooit tevoren .
Wat nu ?
Doen alsof we niets weten of de andere kant op kijken .
Blijven naar concerten gaan , schoonheidssalons , modderbadjes , luxe reisjes , onze jongeren de festivals laten afschuimen en per ticket 100 euro betalen .
Is toch ook een beetje afgoderij , als je geld geeft , TE VEEL geld geeft aan iets of iemand wat je reeds hebt of wie reeds veel heeft ..
Maar ach : laten wij zingen :
,, lang leve de vrijheid ,,
___
Een versterving doen !
Oei wat is dat ook al weer : een versterving doen of vasten voor God
Wat je te veel hebt delen ? EN GOED BESTEDEN .
Het kwade met het goede overwinnen !
------------
Daar alleen kan liefde wonen
daar alleen is het leven goed .
Waar men stil en ongedwongen
alles voor elkander doet .
________________________________
ps ;
dikke kusjes aan iedereen . a194.gif a194.gif a194.gif
Ga er weer eventjes tussenuit .
Grtjs Francoise


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 09 mar 2016 08:49 
Offline
beetje bekend
beetje bekend

Lid geworden op: di 10 nov 2015 08:02
Berichten: 71
Dirk schreef:
Dan stel ik een vraag aan jou, Franny (en ik ben ook benieuwd naar de reactie van Sanne en anderen natuurlijk!): Stel je erft onverwachts 10 miljoen euro. Wat doe je ermee?



Ik geloof niet dat we verplicht zijn om verantwoording af te leggen aan mensen. Iedereen moet zelf beslissen hoe hij zijn geld besteedt. En dit met 1 Tim.6:17,18 in gedachte. Een ieder moet doen waar zijn hart hem toe aanzet. Dit had ik al vermeld trouwens.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 09 mar 2016 10:59 
Offline
wanneer
wanneer

Lid geworden op: zo 26 dec 2004 13:02
Berichten: 652
Sanne schreef:
Ik geloof niet dat we verplicht zijn om verantwoording af te leggen aan mensen. Iedereen moet zelf beslissen hoe hij zijn geld besteedt.


Dat ben ik met je eens, Sanne. De vraag was echter "wat je ermee zou doen?".

_________________
Geloven in God heeft grote gevolgen... Niet geloven ook!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo 09 mar 2016 12:20 
Tja, wat zou ik er mee doen? Ik kan wel zeggen alles weggeven, maar ik denk niet dat ik dat echt zou doen.
Ik denk dat ik zoveel zou houden om onbezorgd mijn oude dag te genieten, zonder te moeten denken, gaat dat of dat wel? (Ja ik weet best dat de Heer ons verzorgd met alles wat we nodig hebben als we naar zijn rijk streven)
Dan zou ik mijn kinderen een groot deel geven, mijn gemeente en aan doelen die me aan het hart liggen.


Omhoog
   
Toon berichten van afgelopen:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 0 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© 2007 - 2019 XsBB
ThinCab - Gratis weblog? - Gratis forum?
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.